PDA

View Full Version : Kilometerheffing

snip83
15th November 2009, 13:53
Ik zeg FUCK it.

Ik betaal genoeg wegenbelasting...
De diesel is ook niet goedkoop.

Pure geldklopperij weer.

Het tarief voor auto's wordt puur bepaald op basis van CO2-uitstoot. Als de huidige klimaathype nog verder groeit, slaan ze straks door en verhogen de heffing nog veel verder!!!!

Iemand die een vette luxewagen kan betalen, is straks met het verdwijnen van de bpm 30.000 euro goedkoper uit. Maar wie lang in een oud autootje rondrijdt, mag dat voordeel opbrengen

roy s
15th November 2009, 14:46
...dan gaan we toch met de boot?

thefxr
15th November 2009, 18:02
De wegenbelasting vervalt, als de KM heffing ingaat, het grootste probleem is dat ze met dat GPS kastje op elke moment van de dag weten waar je bent, erg creepy Big Brother in mijn ogen.

snip83
15th November 2009, 18:04
De wegenbelasting vervalt, als de KM heffing ingaat, het grootste probleem is dat ze met dat GPS kastje op elke moment van de dag weten waar je bent, erg creepy Big Brother in mijn ogen.

Precies no fucking way dat dat gaat gebeuren

ataraxia
15th November 2009, 18:15

Als je je mobieltje de hele dag aan hebt staan is dat ook al het geval. So what else is new...

snip83
15th November 2009, 18:17
Als je je mobieltje de hele dag aan hebt staan is dat ook al het geval. So what else is new...

Staat dat mobieltje op naam?
Is er bekend van wie dat mobieltje is die in mijn zak zit?

nee sommige mensen willen voorkomen dat instanties als politie justitie regering etc. weten welk mobieltje tot wie behoord of waar je auto zich bevind

ik vind dit een zeer ernstige inbreuk op mijn privicy

thefxr
15th November 2009, 18:37
http://www.vrijspreker.nl/wp/2009/11/big-brother-binnenkort-ook-in-uw-auto/

Wiseguy
15th November 2009, 18:51
Waar ik van baal is dat ik reteveel wegenbelasting betaal voor mn g3 installatie terwijl het beter is voor het milieu dan benzine.

Socra
15th November 2009, 19:16
Staat dat mobieltje op naam?
Is er bekend van wie dat mobieltje is die in mijn zak zit?

nee sommige mensen willen voorkomen dat instanties als politie justitie regering etc. weten welk mobieltje tot wie behoord of waar je auto zich bevind

ik vind dit een zeer ernstige inbreuk op mijn privicy

:huh:

Socra
15th November 2009, 19:38
http://www.vrijspreker.nl/wp/2009/11/big-brother-binnenkort-ook-in-uw-auto/

:laugh:

Ja, er kunnen blijkbaar ook hele domme stukjes over dit onderwerp geschreven worden...

thefxr
15th November 2009, 19:42
:laugh:

Ja, er kunnen blijkbaar ook hele domme stukjes over dit onderwerp geschreven worden...

Dom is, als je de overheid gelooft:Loser:

Guess
15th November 2009, 20:45
Kutland.

sikkwittet
15th November 2009, 21:31
ze naaien je. ja krijg je als je cda stemt

Socra
15th November 2009, 22:02
Dom is, als je de overheid gelooft:Loser:

Ik neem aan dat jij mij daar mee bedoelt? In dat geval denk je waarschijnlijk dat ik van plan was hier een welles-nietes spelletje van te maken. Geen zorgen, dat bedoelde ik niet, vind ik niet interessant. Als ik wilde zeggen dat ik het er mee oneens was, zou ik geprobeerd hebben met een argument te komen.

Ik bedoelde gewoon heel simpel dat het stukje dat over dit onderwerp gaat heel erg dom is (eigenlijk zei ik dat ook). Het is wat stijl en argumentatie betreft een heel erg beroerd stukje. Mee eens, toch?

Was gewoon een waarneming, geen inhoudelijk punt.

Socra
15th November 2009, 22:02
Kutland.

Dan ga je toch weg?

snip83
15th November 2009, 22:04
doei

sikkwittet
15th November 2009, 22:19
houdoe en bedankt olee olee

lekker na een land waar je niet zo veel belasting moet dokken. waar je geen minderheid in eigen land bent. waar je nog lekker op geloven van andere kan kankeren. waar je kids niet verneukt worden omdat ze frans moeten leren op school.
ja nou klinkt nog niet zo slecht dat buitenland

Socra
15th November 2009, 22:28
houdoe en bedankt olee olee

lekker na een land waar je niet zo veel belasting moet dokken. waar je geen minderheid in eigen land bent. waar je nog lekker op geloven van andere kan kankeren. waar je kids niet verneukt worden omdat ze frans moeten leren op school.
ja nou klinkt nog niet zo slecht dat buitenland

Klinkt alsof je al een plek in gedachten hebt...

Judas
15th November 2009, 22:30
Kutland.

Ben jij die Turk die laatst bij wegmisbruikers was?:D

thefxr
15th November 2009, 22:31
.

Ik bedoelde gewoon heel simpel dat het stukje dat over dit onderwerp gaat heel erg dom is (eigenlijk zei ik dat ook). Het is wat stijl en argumentatie betreft een heel erg beroerd stukje. Mee eens, toch?
.
Dus het is slecht geschreven ipv dom?
maar je bent het wel eens met de inhoud?

Socra
15th November 2009, 23:16
Dus het is slecht geschreven ipv dom?
maar je bent het wel eens met de inhoud?

Nee. Het is dom omdat het slecht geschreven is. Daarmee bedoel ik (naast dat er veel taalfouten inzitten), dat de argumentatie -voorzover aanwezig- rammelt en dat het punt onhelder is. Dat laatste is natuurlijk de reden dat ik je tweede vraag moeilijk kan beantwoorden.

Met sommige dingen die gesuggereerd worden ben ik het wel eens, denk ik. Met andere niet, en een hele hoop is zo gesimplificeerd dat ik het er ook niet mee eens kan zijn.

mr.rosso
15th November 2009, 23:16
dit gaat me aardig wat knaken kosten..
Daarbij BPM vervalt; wat denk je dat dat met de waarde van recente, 2de hands auto's doet en met de verkoop van auto's de komende 2 jaar?
Die ligt helemaal op zn reet!
Als je 5000eu kan besparen door een jaar later een auto te kopen, stel je je aanschaf wel uit + dat dat de prijs van de 2de handsprijs omlaag laat storten.

Dus en je betaald meer en je auto wordt minder waard.. (in mijn geval)
Ik betaal nu 100 p 3 mnd voor wegenbelasting, dat wordt nu 110 eu per maand aan Kilometer kosten... *slik*

thefxr
15th November 2009, 23:36
ik betaal 70 euro per maand, tank wel voor 36 cent de liter, LPG

sikkwittet
16th November 2009, 00:22
zo harde kern.

tank em altijd lekker vol(amerikaanse autos zuipen, eigen schuld)
maar het word duurder. kom op man, overheid gaat toch niks goedkoper voor de burgers maken.

en landen in gedachte zijn:rusland(deuh) en costa rica/panama

thefxr
16th November 2009, 01:08
zo harde kern.

tank em altijd lekker vol(amerikaanse autos zuipen, eigen schuld)
maar het word duurder. kom op man, overheid gaat toch niks goedkoper voor de burgers maken.

en landen in gedachte zijn:rusland(deuh) en costa rica/panama

geen Thailand?

aliendwurf
16th November 2009, 08:17

zelfs als-ie uitstaat weten ze nog waar je bent...de batterij moet eruit, dan weten ze het niet....

just my two cents

chief108
16th November 2009, 08:53
http://www.foksuk.nl/content/formfield_files/formcartoon_6510_f577fb40c8531a996ee2c240d3f45105c d8e3ce7.gif

Donjopie
16th November 2009, 08:56
ik betaal 70 euro per maand, tank wel voor 36 cent de liter, LPG

waar tank jij ????
Ik rij ook op gas, maar het is jaaaaaaaaaaaren geleden dat ik onder de 40cent heb gezien

thefxr
16th November 2009, 09:34
waar tank jij ????
Ik rij ook op gas, maar het is jaaaaaaaaaaaren geleden dat ik onder de 40cent heb gezien

belgie, ik woon aan de grens:D

mr.rosso
16th November 2009, 09:34
Oostenrijk, dat lijkt me wel wat.. Mooi land, lekkere wijven, mooie wegen en bergen. Hoog welvaarts nivo, schappelijke belastingen, weinig Afrikaanse- en oosteuropeese minderheidsgroeperingen.

Wiseguy
16th November 2009, 10:15
Oostenrijk, dat lijkt me wel wat.. Mooi land, lekkere wijven, mooie wegen en bergen. Hoog welvaarts nivo, schappelijke belastingen, weinig Afrikaanse- en oosteuropeese minderheidsgroeperingen.

Goedzo rot maar op.

Wat zijn we in Nederland toch een klaagvolk.

mr.rosso
16th November 2009, 15:55
had ik al gezegd dat er weinig allochtonen waren?

Wiseguy
16th November 2009, 16:04
Get the fuck out scumbag.

thefxr
16th November 2009, 18:07

Zweden, Denemarken , Noorwegen of Finland, geloof dat het meer voldoet dan Oostenrijk

aliendwurf
16th November 2009, 19:41
Zweden, Denemarken , Noorwegen of Finland, geloof dat het meer voldoet dan Oostenrijk

maar dat zijn wel dure landen qua belasting en drank.

sikkwittet
16th November 2009, 19:43
dude the fuck is mis met oos europeanen??? werk je in de bouw ofzo??? bang voor je baan????
komen er eindelijk weer eens blanke, christelijke mensen ons land in. is het weer niet goed. en did i MENTION dat er echt lekkere wijven in oost europa wonen. bedoel maar de oekraine check gewoon die baas uit. http://www.nrc.nl/multimedia/dynamic/00107/timosjenko_107005e.jpg

http://img.vandaag.be/tmp/450/350/r/articles/200906072058_joelia-timosjenko-wil-oekraiense-president-worden.jpg

http://www.demorgen.be/static/FOTO/pe/10/2/14/media_xl_918869.jpg

das toch het betere werk. dus FUCK THAT SHIT.

ooh maar rekening rijden is gay. we worden gewoon genaaid

aliendwurf
16th November 2009, 20:00
of we pakken gewoon de trein...

http://i36.tinypic.com/2m5aqkz.jpg

thefxr
16th November 2009, 20:33
maar dat zijn wel dure landen qua belasting en drank.

belasting valt mee, alleen inkomensbelasting is meer,ja, maar hier hebben we 50 verschillende soorten belasting!
en drank importeren we gewoon,he:evil:

sikkwittet
16th November 2009, 22:47
denemarken niet lang geleden.
3 pilsjes.
90 kronen.
100 kronen is iets van 13 euries
reken maar uit, die shit is tering duur.
wel veel lekkere wijven

thefxr
16th November 2009, 23:48
denemarken niet lang geleden.
3 pilsjes.
90 kronen.
100 kronen is iets van 13 euries
reken maar uit, die shit is tering duur.
wel veel lekkere wijven

We gaan met zijn allen, beginnen we daar gewoon een drankengroothandel.,lol:D:rotflmao:

sikkwittet
16th November 2009, 23:57
ja warom betalen.
als jer ook aan kan verdienen

not to self. niet bij de vodka en wiskey afdeling ewkrenadewrnwnlsnwf----- betekend werken

thefxr
17th November 2009, 12:43
Gevangenis dreigt bij kapot km-kastje

AMSTERDAM - Wie straks een defect kilometerheffingskastje in de auto heeft, wordt door de overheid gezien als een crimineel. De automobilist riskeert een gevangenisstraf of een geldboete die maximaal in de tienduizenden euro's kan lopen.

Minister Eurlings.
Het kastje dat in de auto komt. Maak het vooral niet stuk!
Please Wait ...

Dat blijkt uit het wetsvoorstel van minister Eurlings. Op het rijden met een gps-kastje dat opeens geen signalen over afgelegde kilometers uitzendt, staat een half jaar cel of een boete tot 18.500 euro. Wiein die geldboetecategorie wordt veroordeeld, zit tien jaar lang aan een strafblad vast. Wordt de boete niet betaald, dan kan de officier van justitie het rijbewijs innemen en de auto 'buiten gebruik stellen'. Is er met het kastje geknoeid om het signaal te verstoren of te beïnvloeden, dan is er sprake van een misdrijf en hangt de weggebruiker tot vier jaar gevangenis of een boete van 74.000 euro boven het hoofd.

Volgens het wetsvoorstel is iedere automobilist zelf verantwoordelijk voor de werking van het spionagekastje. Defecten moeten binnen acht uur worden gemeld aan de Dienst Wegverkeer. Binnen drie weken moet het kastje zijn gerepareerd.

De kandidaat-leveranciers van de apparatuur geloven niet dat de kastjes kuren zullen vertonen. "De kwaliteit is niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld een mobiele telefoon. Die wil nog wel eens uitvallen", zegt Maurice Geraets namens NXP, een van de fabrikanten die in de race zijn om de chip te leveren. "Onze chip moet het altijd doen. Vergelijk het met de kwaliteit van een remsysteem, waarin ook onze chips zitten. Remmen mogen ook niet falen en doen dat ook niet. De overheid komt met een uitgebreide praktijktest om alle kinderziektes eruit te filteren."

Bij de ANWB is 'een alarmbelletje afgegaan' door de hoge boetecategorie waarin automobilisten terechtkomen als het systeem faalt. "Die hoge geldboetes zijn ons team ook opgevallen. We gaan nu met de stofkam door de wet en komen later met een oordeel", zegt woordvoerder Ad Vonk. De bond ontving de afgelopen dagen 500 e-mails van verontruste weggebruikers.

Lee Hottie
19th November 2009, 00:45
Kutland.

He hooi sjaak ook weer terug in het land

Mokie14
19th November 2009, 00:52
Gevangenis dreigt bij kapot km-kastje

AMSTERDAM - Wie straks een defect kilometerheffingskastje in de auto heeft, wordt door de overheid gezien als een crimineel. De automobilist riskeert een gevangenisstraf of een geldboete die maximaal in de tienduizenden euro's kan lopen.

Minister Eurlings.
Het kastje dat in de auto komt. Maak het vooral niet stuk!
Please Wait ...

Dat blijkt uit het wetsvoorstel van minister Eurlings. Op het rijden met een gps-kastje dat opeens geen signalen over afgelegde kilometers uitzendt, staat een half jaar cel of een boete tot 18.500 euro. Wiein die geldboetecategorie wordt veroordeeld, zit tien jaar lang aan een strafblad vast. Wordt de boete niet betaald, dan kan de officier van justitie het rijbewijs innemen en de auto 'buiten gebruik stellen'. Is er met het kastje geknoeid om het signaal te verstoren of te beïnvloeden, dan is er sprake van een misdrijf en hangt de weggebruiker tot vier jaar gevangenis of een boete van 74.000 euro boven het hoofd.

Volgens het wetsvoorstel is iedere automobilist zelf verantwoordelijk voor de werking van het spionagekastje. Defecten moeten binnen acht uur worden gemeld aan de Dienst Wegverkeer. Binnen drie weken moet het kastje zijn gerepareerd.

De kandidaat-leveranciers van de apparatuur geloven niet dat de kastjes kuren zullen vertonen. "De kwaliteit is niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld een mobiele telefoon. Die wil nog wel eens uitvallen", zegt Maurice Geraets namens NXP, een van de fabrikanten die in de race zijn om de chip te leveren. "Onze chip moet het altijd doen. Vergelijk het met de kwaliteit van een remsysteem, waarin ook onze chips zitten. Remmen mogen ook niet falen en doen dat ook niet. De overheid komt met een uitgebreide praktijktest om alle kinderziektes eruit te filteren."

Bij de ANWB is 'een alarmbelletje afgegaan' door de hoge boetecategorie waarin automobilisten terechtkomen als het systeem faalt. "Die hoge geldboetes zijn ons team ook opgevallen. We gaan nu met de stofkam door de wet en komen later met een oordeel", zegt woordvoerder Ad Vonk. De bond ontving de afgelopen dagen 500 e-mails van verontruste weggebruikers.

ik dacht dat de oorlog in '45 al afgelopen was
en dat hitler ook al dood was
wat is dit voor onzin zij willen dat kloten ding in mijn eigendom trappen
zodat ze zelf bakken met geld kunnen verdienen

geen kwark voor hun

Judas
20th November 2009, 14:54
http://player.omroep.nl/?aflID=10326047

Socra
20th November 2009, 15:02
ik dacht dat de oorlog in '45 al afgelopen was
en dat hitler ook al dood was
wat is dit voor onzin zij willen dat kloten ding in mijn eigendom trappen
zodat ze zelf bakken met geld kunnen verdienen

geen kwark voor hun

Aansteller.

sikkwittet
20th November 2009, 18:09
omdat?????

wat straks een probe achterin om te kijken of je kind wel opschool zit???
ze schaamhaar lengte wilde ze ookal hebben

straks kijken waneer je bitch de rooiezee bouwt???
wat next
we worden gewoon weer horige van de staat

darom chief108 against it all