PDA

View Full Version : Fedor Emelianenko hoping for rematch with Fabricio Werdum

Kebal
28th June 2010, 21:40
Having not suffered a legitimate defeat in more than ten years competing at the highest level of mixed martial arts led many to believe that Fedor Emelianenko was as close to unbeatable as anyone in the sport.

Unfortunately for Fedor and his legions of fans throughout the globe, every man can be beaten.

Such was the case this past weekend as decorated Brazilian Jiu-Jitsu black belt Fabricio Werdum handed the long dominant Russian Sambo expert the first true loss of his career in the form of an air-tight armbar/triangle conversion during the main event of “Strikeforce and M-1 Global: Fedor vs. Werdum“.

While many sceptics would love to point at the defeat as a sign that Fedor has somehow lost his lethal touch in the heavyweight division, the more likely scenario is that Emelianenko finally made a crucial mistake that ended up costing him following more than thirty tests as a professional.

“I was quick to attack Werdum on the ground and committed a fatal error against a prominent opponent,” admitted Fedor in a recent release at M-1Global.com. “I believe in my abilities as a fighter and will return to my training with a newfound outlook. I will use this moment to reflect and return stronger to fight in America.

“It happens so that I was made an idol. Everybody loses. That happens. I’m an ordinary human being as all of us are.”

So where does the greatest heavyweight fighter of our time go from here?

Werdum made it a point to confess his desire to face off with Emelianenko one more time immediately following the pair’s clash in San Jose, and it now looks as if Fedor’s camp wouldn’t have it any other way.

“I think a rematch with Werdum will bring a different outcome than what we witnessed this evening and would be in the best interests of the promotions and for the sport,” said Fedor representative and M-1 Global co-founder, Vadim Finkelchtein. ”This is an opportunity for us to learn and evolve.”

M-1 Global has further stated that Emelianenko would prefer a return to action in early Fall. September and October have specifically been referenced as possible ideal return dates for Fedor.

fiveouncesofpain.com

chief108
28th June 2010, 22:14
fedor wie??? :huh:

Goro
29th June 2010, 17:47
fedor wie??? :huh:
EMELIANENKO!

sikkwittet
29th June 2010, 18:24
ja fedor wie????

ken ik niet man

het is FUCKING FJODOR!!!! jemanlianenka

Kebal
29th June 2010, 18:27
fjodor maakdommefoutintriangleja?

chief108
29th June 2010, 18:35
het is FUCKING FJODOR!!
Fucking baas is het.

Socra
29th June 2010, 18:54
http://www.youtube.com/watch?v=lIr8u0j08gU

Marquis
29th June 2010, 19:55
Waarom zo snel een rematch?

Laat hem eerst maar een poging wagen om AO te verslaan en de titel binnen te halen.. dat maakt een hoop goed na zijn verlies tegen Werdum.

THE HAIROBSERVATOR
29th June 2010, 19:55
..als ik ALI was eis ik nu het gevecht vs werdum of fedor zoniet dan
ontbinding doeidoei hallo UFC & dan maar gelijk fulltime mma zeg
streep door Dream & K-1 na JULY hallo UFC want het is nu primetime dus
GRRRRRRRRRRRRRRR MMALI vs Gilbert YVEL in Oberhausen UFC121:w00t:
GRTZX:fight:

..fuck fedor & werdum iedereen is gewoonweg bang voor ALI tja
ook ik zou durven vs fabricio of fedor maar tegen MMALI hmm
ik weet niet voor mij de nieuwe nr.1 zie niemand nuopditmoment met
de huidige skills & heavy artillery meer van hem winnen !!

Socra
29th June 2010, 20:14

Laat hem eerst maar een poging wagen om AO te verslaan en de titel binnen te halen.. dat maakt een hoop goed na zijn verlies tegen Werdum.

Fedor- Ali???

Dat kan toch helemaal niet? En echt helemaal niemand wil het op dit moment.

Ja, Ali misschien.

THE HAIROBSERVATOR
29th June 2010, 20:29
Ik weet zeker dat als Badr nu dadelijk hoord van de Japanners dat
hij bij de FINAL16 tegen MMALI gematched staat dat hij protesteerd van
ik wil niet tegen Overeem enzo !!
GRTZX :finger:

blackadder
29th June 2010, 22:06
Ik weet zeker dat als Badr nu dadelijk hoord van de Japanners dat
hij bij de FINAL16 tegen MMALI gematched staat dat hij protesteerd van
ik wil niet tegen Overeem enzo !!
GRTZX :finger:

Dan moet Hari toch eerst even terugkomen van zijn vakantie.

blackadder
29th June 2010, 22:11

Laat Werdum maar tegen Alistair gaan. Hij roept nu wel dat hij dat niet wil omdat ie geen stap terug wil doen. Maar damn. Wat is dat voor een uitspraak? Hij wil niet tegen de Strikeforce HW champ? Daarmee dist ie niet alleen Alistair maar ook Strikeforce. Tegen wie wil ie dan als niet tegen de regerend kampioen? Brett Rogers misschien? Je hoeft geen GG nuthugger te zijn om op het idee te komen dat ie het misschien niet aandurft.

Kebal
29th June 2010, 22:24
idd, Werdum mag nu tegen de kampioen, mooi dat hij de legende heeft verslagen, nu is het tijd om die belt te pakken. Toegegeven, die belt stelde al niet meer zoveel voor met al dat gewacht maar nu kunnen we dat ding beter afschaffen

sikkwittet
29th June 2010, 22:38
ja hij heeft fjodor verslagen. nooit gedacht dat die dag kwam dat ik dat zou posten. maar toch

maar laten we reëel blijven, hij heeft hem alleen gesubt. meer niet, hij ownde hem niet. want als hij die echt goede triangle niet had gemaakt, dan was hij binnen 2 min echt zwaar in dromenland door fjodor gemept.

Kebal
29th June 2010, 22:51
tja neemt niet weg dat hij van mij eerst tegen Overeem mag

I_LOVE_KNOCKOUTS
30th June 2010, 00:46

Wat is daar de logica van? Oké, Strikeforce maakt er een potje van met die HW-titel maar ik denk niet dat ze nogmaals een titelkans geven aan iemand die net zijn laatste partij verloren heeft. Dat hebben ze al bij Rogers gedaan en dat sloeg ook nergens op.

ataraxia
30th June 2010, 09:44
Plus, stel dat Fedor dan wint, dan moet je met je kersverse kampioen een nieuw contract gaan onderhandelen. Is geen fijne onderhandelingspositie...

I_LOVE_KNOCKOUTS
30th June 2010, 12:48
Inderdaad. En met die mafkezen van M-1 Global zullen die onderhandelingen al helemaal niet soepeltjes lopen.

Marquis
30th June 2010, 15:59
Wat is daar de logica van? Oké, Strikeforce maakt er een potje van met die HW-titel maar ik denk niet dat ze nogmaals een titelkans geven aan iemand die net zijn laatste partij verloren heeft. Dat hebben ze al bij Rogers gedaan en dat sloeg ook nergens op.

Wat is de logica om zo snel een rematch te willen?

Komt bij mij over als een klein jongetje die niet tegen zijn verlies kan..
Dat Werdum ook een rematch wilt is ook wazig..

De glans is er een beetje van af..

chief108
30th June 2010, 16:06
Strikeforce = fucked

I_LOVE_KNOCKOUTS
1st July 2010, 00:01

De logica zit hem denk ik in het feit dat het Fedor's eerste echte verlies is. Dat zal hem dwars zitten en daarom wil ie dat het liefst wreken. Niets geks aan. In de UFC gebeurt het ook bij BJ Penn vs Frank Edgar en die maffe Pool met die moeilijke naam tegen Stephan Bonnar. Bonnar en Penn krijgen meteen na hun verlies een rematch, in het geval van Bonnar is dat toevallig komend weekend.

Bovendien wil Werdum zelf die rematch dus waarom Fedor een kans om zijn verlies goed te maken afwijzen?
Werdum wil laten zien dat zijn winst geen geluk was en Fedor wil wraak. Ik zeg: doen!

Socra
1st July 2010, 09:14

Die glans zat echt in jouw hoofd. Fedor heeft altijd gezegd dat hij best kan verliezen, en hij heeft ook altijd gezegd dat hij tegen iedereen vecht die ze voor hem zetten.

Niets veranderd.

Werdum wilde een rematch...

Marquis
1st July 2010, 09:24
Die glans zat echt in jouw hoofd. Fedor heeft altijd gezegd dat hij best kan verliezen, en hij heeft ook altijd gezegd dat hij tegen iedereen vecht die ze voor hem zetten.

Niets veranderd.

Werdum wilde een rematch...

Glans zat zeker op je eikel toen je vanochtend wakker werd en naar zijn poster keek :whistling:

Werdum is knettergek en ontwijkt AO.. ben geen fan van AO maar dit is zo doorzichtig.

ps. Fedor heeft geen zeggenschap over wie zijn tegenstanders zijn... (helaas)

Socra
1st July 2010, 09:29
Werdum is knettergek en ontwijkt AO.. ben geen fan van AO maar dit is zo doorzichtig.

ps. Fedor heeft geen zeggenschap over wie zijn tegenstanders zijn... (helaas)

Ja, dus? Ben een beetje sprakeloos van deze reactie...

Alsof je tegen iemand zegt: "de auto wil niet starten" en dan als reactie krijgt "wel waar, want hij is rood".

Marquis
1st July 2010, 09:31
Ja, dus? Ben een beetje sprakeloos van deze reactie...

Alsof je tegen iemand zegt: "de auto wil niet starten" en dan als reactie krijgt "wel waar, want hij is rood".

De auto wilt niet starten maar hij is rood ofzo iets?

Misschien een ander voorbeeld geven zodat ik je kan begrijpen :laugh:

Socra
1st July 2010, 09:34
De auto wilt niet starten maar hij is rood ofzo iets?

Misschien een ander voorbeeld geven zodat ik je kan begrijpen :laugh:

Dat bedoel ik.

Goro
1st July 2010, 09:35
Werdum wilt niet meer tegen Alistair, omdat hij die al gesubmit heeft. Hij zegt zelf, geen trapje lager meer te willen gaan. Dus een rematch tegen Fedor ook niet, die heeft ook al getapped!

Tyler_Durden
1st July 2010, 09:36
Werdum is knettergek en ontwijkt AO..

Hier ben ik het niet met je mee eens. Nu doe je alsof Werdum bang is voor Overeem. Vergeet niet dat Werdum wel tegen Fedor heeft gestaan én heeft gewonnen. En al had hij verloren, denk dat Fedor je toch meer angst in boezemt dan Ali. Dus denk niet dat Werdum bang is voor Overeem.

En ik denk dat Overeem het ook een beetje over zichzelf heeft geroepen dat iedereen hem stelselmatig negeert of links laat liggen bij Strikeforce. Komt ervan als je een paar jaar je titel niet wilt/kunt verdedigen maar wel elders je partijen vecht. Het hoeft niet eens zijn schuld te zijn maar toch..

Iets met boontje en loontje......

Socra
1st July 2010, 09:36
Werdum wilt niet meer tegen Alistair, omdat hij die al gesubmit heeft. Hij zegt zelf, geen trapje lager meer te willen gaan. Dus een rematch tegen Fedor ook niet, die heeft ook al getapped!

Nou, dan is ie klaar. :laugh:

Fijn gevoel moet dat zijn...

Marquis
1st July 2010, 09:43
Hier ben ik het niet met je mee eens. Nu doe je alsof Werdum bang is voor Overeem. Vergeet niet dat Werdum wel tegen Fedor heeft gestaan én heeft gewonnen. En al had hij verloren, denk dat Fedor je toch meer angst in boezemt dan Ali. Dus denk niet dat Werdum bang is voor Overeem.

En ik denk dat Overeem het ook een beetje over zichzelf heeft geroepen dat iedereen hem stelselmatig negeert of links laat liggen bij Strikeforce. Komt ervan als je een paar jaar je titel niet wilt/kunt verdedigen maar wel elders je partijen vecht. Het hoeft niet eens zijn schuld te zijn maar toch..

Iets met boontje en loontje......

Je hebt zeker een punt en ben het gedeeltelijk met je eens.
Aan de andere kant Werdum heeft voor SF gekozen en als sportman moet je voor de titel gaan voor de organisatie waar je onder contract staat.

Goro
1st July 2010, 09:46
Nou, dan is ie klaar. :laugh:

Fijn gevoel moet dat zijn...
Nene hij gaat zijn verliezen wreken.

Volgens inside information:
Arovski, Big Nog en Kharitov gaan er aan! En zeker Dos Santos!

Btw toeval dat Alexander Emelianenko ook in een triangle is gesubmit.
Bjj is het wapen tegen Sambo!

Werdum is de nieuwe emelianenko hunter!

Tyler_Durden
1st July 2010, 09:49
Je hebt zeker een punt en ben het gedeeltelijk met je eens.
Aan de andere kant Werdum heeft voor SF gekozen en als sportman moet je voor de titel gaan.

Ja, klopt. Maar stel je voor: Jij bent Werdum. Je vecht tegen Fedor. Je hoort dat Ali naar de States is gegaan om Fedor uit te dagen. Ali staat klaar om de ring in te lopen. Fedor verliest en Ali kijkt dan glazig uit z'n ogen alsof hij water ziet branden. En dan moet Werdum zeggen: Ok man, maakt niet uit dat je voor Fedor bent gekomen, maar mag ik nu aub tegen je vechten aangezien jij de champ bent? Als je een beetje trots hebt en zelfrespect dan doe je dat niet.

Das hetzelfde als dat een meisje in de kroeg de hele tijd om je vriend staat te draaien en te dartelen en met hem flirt, hij niet wilt en zij genoegen met jou neemt...Kom op, man..

(ok, slecht voorbeeld aangezien de meeste hier haar ZEKER zouden doen maar je snapt m'n punt..)

chief108
1st July 2010, 10:02
(ok, slecht voorbeeld aangezien de meeste hier haar ZEKER zouden doen maar je snapt m'n punt..)
:laugh:

Socra
1st July 2010, 10:07
Denk eerder dat het management van Werdum met Coker om de tafel heeft gezeten. Coker zag de bui al hangen en zei "als jullie jongen wint, moet hij wel gelijk een rematch aanvragen, anders is mijn organisatie naar de kloten."

Ali-Werdum ligt niet voor de hand, omdat als Ali wint, alle hype weg is. Dan gaat Ali naar de UFC en zit Coker met de brokken.

Fedor-Ali ligt al helemaal niet voor de hand, omdat Fedor net van een L komt. Als Ali wint, kunnen ze Fedor nergens meer kwijt. Als Fedor wint zitten ze wéér met een champ die aan het einde van zijn contract zit. En bovendien, waar blijft Werdum dan in dit verhaal.

Een rematch is het enig logische. Wint Werdum, dan is hij gewoon De Man, wint Fedor, dan heb je een filmwaardig comeback verhaal... Niet voor niets dat Werdum met Rocky Balbao op de proppen komt (hoewel hij het ongetwijfeld andersom bedoelt, maar het punt blijft...)

Op dit niveau is echt niemand meer bang voor wat klappen, dat geloof ik gewoon niet. Het is een politiek spelletje...

chief108
1st July 2010, 10:09
Denk eerder dat het management van Werdum met Coker om de tafel heeft gezeten. Coker zag de bui al hangen en zei "als jullie jongen wint, moet hij wel gelijk een rematch aanvragen, anders is mijn organisatie naar de kloten."

Ali-Werdum ligt niet voor de hand, omdat als Ali wint, alle hype weg is. Dan gaat Ali naar de UFC en zit Coker met de brokken.

Fedor-Ali ligt al helemaal niet voor de hand, omdat Fedor net van een L komt. Als Ali wint, kunnen ze Fedor nergens meer kwijt. Als Fedor wint zitten ze wéér met een champ die aan het einde van zijn contract zit. En bovendien, waar blijft Werdum dan in dit verhaal.

Een rematch is het enig logische. Wint Werdum, dan is hij gewoon De Man, wint Fedor, dan heb je een filmwaardig comeback verhaal... Niet voor niets dat Werdum met Rocky Balbao op de proppen komt (hoewel hij het ongetwijfeld andersom bedoelt, maar het punt blijft...)

Op dit niveau is echt niemand meer bang voor wat klappen, dat geloof ik gewoon niet. Het is een politiek spelletje...

prachtige analyse....
thnx

Kebal
3rd July 2010, 23:32
reactie Cocker

"My feeling is maybe Fedor should fight Alistair Overeem and whoever wins that fight gets to fight Fabricio Werdum. I would love to see that fight too, Alistair and Fedor, I would love to see that fight happen."

"Here's the thing, we just saw Fedor fight Werdum; I'm not saying we couldn't do the rematch [Fedor vs. Werdum] first but I'm saying there are a couple options on the table."

"Until we sit down with M-1, we're just talking about different options and that [Fedor vs. Overeem] is one of the options."

Kebal
7th July 2010, 12:18
<object width="853" height="505"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/s7MVa4nlUCA&amp;hl=en_US&amp;fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/s7MVa4nlUCA&amp;hl=en_US&amp;fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="853" height="505"></embed></object>

I_LOVE_KNOCKOUTS
8th July 2010, 12:24
Waar is de ondertiteling? ;)

chief108
8th July 2010, 12:56
zij kijken ook gewoon via de interwebz... :p

FOCUS
8th July 2010, 13:43
Ik mag die Cocker wel

Fedor vs Overeem.....

Kebal
15th July 2010, 19:03
Fabricio Werdum in No Rush to Give Fedor Emelianenko His Rematch
Within minutes of Fabricio Werdum beating Fedor Emelianenko on June 26, Fedor's handlers at M-1 Global began calling for a rematch, and in the weeks since then, Fedor's promotion has been steadfast in its insistence that the only fight it wants to make is Fedor-Werdum 2, hopefully in the fall.

But it takes two to make a fight, and Werdum does not appear to be on board with the idea of a quick rematch.

A report two weeks ago said Werdum wanted to wait "at least eight months" before fighting Fedor again, and a new report on a Brazilian web site says Werdum plans to have elbow surgery and not fight again until 2011.

"I will undergo a surgery on my elbow that I have put off for some time," Werdum told Super Lutas, as translated by MMA Mania. "We're in July and I only want to come back 100 percent recovered. I think it's hard to make it back this year due the physical therapy, conditioning and all else. Then I might just get back next year."

Now, it's possible that the combination of Strikeforce, M-1 Global and CBS or Showtime will get together and make Werdum an offer he can't refuse: Maybe if the money is right, Werdum can delay this elbow surgery that he's already "put off for some time" for a little bit longer. Werdum isn't necessarily opposed to quick turnarounds: He had less than three months off before beating Antonio Silva in November, and he once fought five times in a span of just over 10 months in Pride.

But Werdum has also had some long layoffs in his career, and he isn't the type to rush into a fight just because a promoter asks him to. And considering that Strikeforce is already on the record as saying it wants Fedor to fight Alistair Overeem next, it seems unlikely that they'll suddenly change course and offer Werdum a pay raise just so they can book Fedor-Werdum 2.

Which means Fedor may be stuck with the choice of either taking the fight he doesn't want, against Overeem, or sitting on the bench while he waits for the fight he does want, against Werdum.

chief108
15th July 2010, 19:21
hahaha...

gelijkheeftie
laatem maar wachten denktie

Kebal
15th July 2010, 22:10
Fedor Emelianenko's Management Responds to News of Fabricio Werdum's Injury

.
I contacted M-1 Global's Director of Global Operations Evgeni Kogan and he was kind enough to answer some questions for Bloody Elbow:

Kogan: (Werdum's) gotta do what he's gotta do. The re-match will be there, pre elbow surgery or post. That's what the fans want and that's what they will eventually get.

Bloody Elbow: So no Overeem bout while we wait for Werdum?

Kogan: We have yet to talk to our partners. So news on that in a little while.

BE: When you say "our partners" does that mean Strikeforce?

Kogan: Strikeforce and Showtime.We are working with them both. Scott Coker, Ken Hershman and Jock McLean.

BE: Is there ANY possibility of Fedor fighting in Japan on New Year's Eve while he's under contract to Strikeforce?

Kogan: I think it's possible, but unlikely. Strikeforce themselves have fighters fighting in Japan.

BE: So is it something that M-1 would consider?

Kogan: We are certainly not short of offers traditionally, for new year in Japan. I just don't think it's super realistic, but anything is possible.

Marquis
16th July 2010, 07:56
Werdum denkt laat ik die gasten maar ff gek maken.. intussen tijd lopen Fedor en Alistair gefrustreerd rond.. Aangezien de HW titel geen drol voorstelt .. stel ik voor de time being Alistair vs Fedor..

chief108
16th July 2010, 08:24
en zo maken ze gezellig met z'n allen Strikeforce definitief kapot

I_LOVE_KNOCKOUTS
16th July 2010, 14:34
Lastige kwestie weer met zoveel tegengestelde belangen.

Kebal
17th July 2010, 16:22
Scott Coker Wants Fedor Emelianenko to Fight Alistair Overeem, Antonio "Big Foot" Silva, or Sergei Kharitonov Before Rematching Fabricio Werdum

Sergio Non talks to Scott Coker:

"Whether it's Overeem or whether it's Kharitonov or whether it's 'Bigfoot' Silva, or anybody that we put Fedor in the ring next to ... I think we'd rather see another fight before he fights Fabricio, instead of getting a rematch," Strikeforce CEO Scott Coker told Fighting Stances this week. "Bigfoot Silva and Fedor, that would be another great fight."

"I'd like to see Overeem fight 'Bigfoot Silva, I'd like to see Overeem, when Fabricio Werdum is healthy, fight him," Coker said. "I'd like to see Overeem fight Fedor at this point. I'd like to see, maybe even Overeem fight Kharitonov at some point."

Meanwhile Fabricio Werdum is telling Sherdog that he wants to rematch Fedor in Russia.

Fedor's management, M-1 Global, told Bloody Elbow earlier this week that,
"(Fedor vs Werdum 2) is what the fans want and that's what they will eventually get."

Kebal
17th July 2010, 23:38
Richard Wilner, Werdum's manager, said recent reports that the Brazilian jiu-jitsu black belt will be sidelined for the rest of 2010 to undergo elbow surgery are incorrect. In an e-mail to Sherdog.com on Friday, Wilner wrote that Werdum will meet with a physician next week to evaluate his elbow and that if he required surgery, it "would certainly be minor."

"He's back in the gym helping his teammates train for their upcoming fights. He is at the same time still celebrating his victory, enjoying his family, making appearances, teaching, etc.," wrote Wilner. "Fighting within the year is a possibility if the right opportunity presents itself."
And as for Fedor's next opponent? Scott Coker talked to Hunt:

"It's not Fabricio Werdum," he said. "He already beat (Fedor). To me, it's only been a month (since the first fight). We saw the Werdum fight already. I think when they eventually hook up and fight again, it will be an amazing fight and event."

Coker knocked rumors that a proposed Overeem-Emelianenko match served to lock the Russian into a "champion's clause," a component of standard contracts that makes it difficult for a fighter to exit a promotion once he wins a title.

"That's not it at all," said Coker. "Depending on if there's any future fights, if he fights Overeem, it might not be a title fight. It doesn't have to be (for the title). If Fedor is on his last fight with us, we wouldn't make it a title fight with Alistair. But why shouldn't that fight happen regardless?"

When asked what might transpire if M-1 Global is adamant that their client only face Werdum next, Coker had a stern reply.

"I just don't think they'll have a choice," he said.