PDA

View Full Version : [PATERNALISME] 'Houd dopingcontroles in sportscholen'

chief108
16th April 2010, 23:00
http://www.bodyresource.nl/forum/imgcache/25302.png
Voormalig Spice Girl Melanie Brown (Scary Spice) geeft in Amsterdam een fitnessdemonstratie. FOTO ANP

DEN HAAG - Voorzitter André Knottnerus van de Gezondheidsraad vindt dat sportscholen waarover sterke vermoedens bestaan dat er doping wordt gebruikt steekproefsgewijs moeten worden gecontroleerd. Dat is lastig, want het gebruik is niet strafbaar. De handel in de prestatieverhogende middelen is dat wel.

De Dopingautoriteit is het met Knottnerus eens. Volgens directeur Herman Ram worden in tientallen fitnesscentra middelen gebruikt en verhandeld.

In Nederland gebruiken naar schatting 160.000 mensen doping om de prestaties te bevorderen, er mooier uit te zien of om de bijwerkingen van andere middelen tegen te gaan. Het gaat om ongeveer 8 procent van de twee miljoen amateursporters.

De Gezondheidsraad waarschuwde dinsdag voor de risico's. Zij wil dat de naar schatting tweeduizend sportscholen in Nederland voorlichting gaan geven aan de klanten. Twijfelaars moeten worden ontmoedigd en gebruikers dienen te worden gewezen op de gezondheidsproblemen. (ANP)
-bron: AD AD Sportwereld - 'Houd dopingcontroles in sportscholen' (476247) (http://www.ad.nl/ad/nl/1001/AD-Sportwereld/article/detail/476247/2010/04/13/Houd-dopingcontroles-in-sportscholen.dhtml)

Socra
16th April 2010, 23:04
Yup. Dat is wel zo'n beetje paternalisme in zijn puurste vorm...

Maar krijgen ze er nooit door.

chief108
16th April 2010, 23:08
nee kan me ook niet voorstellen op welke legale gronden ze zoeits zouden kunnen doen

al blijken er in België wel gewoon invallen te zijn in gyms
en als je dan shizzle bij je hebt wordt je dus gewoon opgepakt

snap ook niet waarom je die spuit nou zo nodig in de sportschool in je reet zou willen willen rammen...
maar ja...

Ninurta
16th April 2010, 23:24
zo hebben die spice sletjes ook weer geld nodig

roy s
16th April 2010, 23:30
paternalistische trainingsoutfit...

http://www.nrcboeken.nl/files/imagecache/home_layout_a/images/artikel/afbeelding1/withuis_liggend.JPG

O11
17th April 2010, 01:31
nee kan me ook niet voorstellen op welke legale gronden ze zoeits zouden kunnen doen

snap ook niet waarom je die spuit nou zo nodig in de sportschool in je reet zou willen willen rammen...
maar ja...

Dan zal in België het gebruik en bezit ook strafbaar zijn lijkt me.

chief108
17th April 2010, 08:44
ja bezit iig heb ik begrepen

Chico
19th April 2010, 12:04
en toch was scary spice best wel lekker...

maar... het lijkt wel alsof we 26 jaar terug in de tijd zijn gegaan... welkom Winston Smith...

roy s
19th April 2010, 22:07

maar ja...

Ligt Breda dicht bij Belgie?