PDA

View Full Version : [PATERNALISME] harder optreden tegen ongezond leven

chief108
7th April 2010, 15:28
SOURCE (http://www.nrc.nl/binnenland/article2518429.ece/Zorgsector_harder_optreden_tegen_ongezond_leven)

op zich is het zo gek nog helemaal niet...
mensen die ongezond leven informatie aanreiken waardoor ze er misschien voor zullen kiezen om gezonder te eten, gezonder te gaan leven

domme mensen leven nu eenmaal een stuk ongezonder als de wat slimmere medemens
dat weet iedereen

dat komt waarschijnlijk ook omdat gezond eten voor de meesten onbetaalbaar is
maar daar hebben we het even niet over
het enige wat ze even aantippen is dat ongezond voedsel extra belast moet gaan worden
in de ijdele hoop dat daardoor gezond voedsel goedkoper zal worden

De NPHF wil dat cursussen die mensen van roken, drinken en overmatig eten afhelpen, moeten worden vergoed via het basispakket van de zorgverzekering.

maar dan komen meteen al zinnetjes als:
Met preventieve maatregelen en dwingend optreden tegen drankverslaafden en mensen met overgewicht moet de overheid het niveau van de zorg verhogen. Dat bepleiten vijftig organisaties in de zorg.
dwingend optreden tegen?
WTF?!?!

en wat dacht je van:
„Algemene voorlichting over roken, alcohol en eetgedrag heeft niet veel impact”, zegt NPHF-voorzitter Niek Klazinga. Hij wil dat mensen die ongezond leven worden opgespoord en „tijdig adequate zorg aangeboden krijgen”

mensen die ongezond leven moeten worden opgespoord?
:bash:

hoe denken ze dat te doen?
een Gezondheids Gestapo invoeren?

ik hoor het al: "AUFMACHEN!!!!! GESUNDHEIDS GESTAPO!!! WAS ESSEN SIE?!?!?!"
en dan meteen afvoeren naar Gezondheidskampen natuurlijk
lekker hard werken in de open lucht, op minimaal dieet van door de Unilever goedgekeurde light producten

en weet je wat het engste is?
wie er gaat bepalen wat er wel en niet gezond voor je is

dat zijn wij niet hoor....
dat zijn de enge bureaucraten mannetjes

zou jij die willen laten bepalen wat jij wel of niet mag eten
zou jij die willen laten bepalen wat jij wel of niet mag doen
zou jij die willen laten bepalen wat jij wel of niet mag gebruiken

fuck that!!
willen jullie dat we geen drugs meer gebruiken?
willen jullie dat we minder zuipen?

ZORG ER DAN VOOR DAT ONS LEVEN LEUKER WORDT!!!!!

dat ja....
so I fucking said it

als het leven elke dag fijn was, hoefden we ook geen shit te nemen om aan die fucking realiteit te ontsnappen toch?

wil je dat we meer sporten?
zorg er voor dat het betaalbaar is!!!
en dat we er tijd voor hebben!!!

de meeste mensen hebben gewoon geen zin en puf meer om na een dag zaad- en geestdodend teringwerk te doen ook nog eens lekker te gaan sporten
tyf al die hersendodende pulp van de tv af
dat zal ook al heel wat schelen

de enige manier om mensen te "dwingen" om gezonder te gaan leven is om ze in werkkampen te zetten
of om gewoon een keer op FC108 te kijken, want wij weten toch alles beter
stelletje motherfucking pennelikkende pleuris losers

met drank, drugs, peuken, steroids en keihard trainen
zijn wij de Deskundigen hierover
eat that fuckers

Flamingo
7th April 2010, 15:32
en terecht, al die mensen die witte broodjes met jonge kaas eten moeten afgeknald worden.

O11
7th April 2010, 15:39
Zelfmoord?

wilhelmus777
7th April 2010, 15:41
je overal mee bemoeien
dat is pas ongezond !

hogere ziektekostenverzekeringen ?
moet dan maar
ik kies voor vrijheid

vieze zombie ambtenaar schweine from hell

chief108
7th April 2010, 15:45
staat ook nergens dat de kosten voor de burgers minder zouden worden

alleen dat ze ongezond levende mensen willen kunnen opsporen
en ze een andere levensstijl afdwingen

vuile flikkers...

wilhelmus777
7th April 2010, 16:35
met dat opsporen zijn ze al begonnen met de invoering van de bonuskaart

thefxr
7th April 2010, 19:01
bolen zijn ook ongezond

chief108
7th April 2010, 19:42
met dat opsporen zijn ze al begonnen met de invoering van de bonuskaart
juust...
dat zeg ik dus ook al bijna 15 jaar...

elk kratje bier, elke diepvries pizza die je hebt gekocht met je AH bonuskaart
staat keihard geregisteerd in een database
met je naam en adresgegevens erbij

komt er straks dus een Gezondheids Gestapo...
eisen ze die data op
koppelen dat aan je medische electronische dossier....

en Voilà...

bolen zijn ook ongezond
een hele boel dingen die mensen gewoon dagelijks gebruiken zijn ongezond

waar het met dit soort shit ook om gaat is WIE bepaald wat er ongezond is?

nu weet je met supplementen en medicijnen: "als het echt werkt, is het verboden"
want dan komt er wel 1 of ander flut vervanger die ze voor veel meer geld kunnen verkopen of een erkend medicijn die je alleen via een receptje van een arts kan verkrijgen

let wel:
dot betekend NIET dat die shit gezond is en de verboden middelen ongezond!!!
dat willen ze je graag laten denken, maar dat is niet zo

in de US alleen sterven per jaar meer mensen aan subscription drugs, oftewel: goedgekeurde en door artsen voorgeschreven, in erkende apotheken verkochte en door ziektekosten verzekeringen vergoede medicijnen....
dan aan illegale drugs (nou ja... kijk maar in threads als "wat heb jij wel eens gebruikt" om een mooie opsomming hiervan te krijgen...) wereldwijd!!!!

tof niet?
en da's dus nog niet genoeg
nee....

eerst krijgen mensen jaren en jaren gewoon echt belachelijke voedingsadviezen
wordt er verder alles aan gedaan om iedereen maar junk te laten vreten

en dan ineens:
Gezondheids Gestapo

just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you...

ataraxia
7th April 2010, 20:04
juust...
dat zeg ik dus ook al bijna 15 jaar...

elk kratje bier, elke diepvries pizza die je hebt gekocht met je AH bonuskaart
staat keihard geregisteerd in een database
met je naam en adresgegevens erbij

komt er straks dus een Gezondheids Gestapo...
eisen ze die data op
koppelen dat aan je medische electronische dossier....

en Voilà...

Ach, ik heb mijn naam en adres nooit aan meneer albert gegeven, en heb meneer ab vriendelijk verzocht mij uit te schrijven uit het epd...

Voorlopig ben ik redelijk veilig voor de 'vieze zombie ambtenaar schweine from hell'.

chief108
7th April 2010, 20:10
Voorlopig ben ik redelijk veilig voor de 'vieze zombie ambtenaar schweine from hell'.
:slap:

chief108
7th April 2010, 20:10
soms ben je net een meisje Engeltje...

HUNEBED-BOUWER
7th April 2010, 20:11
Zie, an de ene kant is het wel een goed idee om "gezond" eten & leven te propageren maar net wat jullie zeggen WIE gaat dat bepalen? En wat voor de één "gezond" is dat kan voor de ander wel heel "ongezond" zijn, dus conclusie: hier zijn we nog lang niet aan toe en nog lang niet klaar voor!

ataraxia
7th April 2010, 20:11
:slap:

http://i194.photobucket.com/albums/z207/Ram4ever/Smilies/ShoulderShrug.gif

ataraxia
7th April 2010, 20:13
Zie, an de ene kant is het wel een goed idee om "gezond" eten & leven te propageren maar net wat jullie zeggen WIE gaat dat bepalen? En wat voor de één "gezond" is dat kan voor de ander wel heel "ongezond" zijn, dus conclusie: hier zijn we nog lang niet aan toe en nog lang niet klaar voor!

Nou ja, 't is niet alleen een praktisch ding, 't is ook gewoon een principieel ding.

chief108
7th April 2010, 20:57
en er is nogal een verschil tussen mensen aan moedigen om gezonder te gaan leven
en mensen opsporen en ze op allerlei cursussen zetten

helemaal als er ziektekosten verzekeringsmaatschappijen achter zitten
that's just wrong dude

chief108
8th April 2010, 22:33
en wat gaan ze voor lijstjes bijhouden om mensen op hun levenswijze af te keuren?

@ HB...
jij eet kokosvetten
zijn verzadigde vetten toch?
dat valt volgens het lijstje dus onder gevaarlijk
jij moet dus dus op heropvoedingskamp om gezonde voedingspatronen aan te leren jongen!!

en jij, meneer de freefightert...
1 meter 95 en 118 kilo? (http://nl.wikipedia.org/wiki/Alistair_Overeem)
da's een bijzonder gevaarlijke BMI die je daar hebt jongetje!
we zullen jou wel even op een gezond Kelloggs dieet (http://www.specialk.nl/bereken-je-bmi.aspx?gclid=CJbbg5D496ACFcJE3godIEw-vw) zetten totdat je 82 kilo weegt zoals het hoort
netjes in het midden van de groene zone...

wilhelmus777
8th April 2010, 23:06
Zie, an de ene kant is het wel een goed idee om "gezond" eten & leven te propageren

ach
wat niet weet wat niet deert

d4nd3l10n
8th April 2010, 23:41
Ik ga hier nog op terug komen. (Mega Commerciele)Sportcentra hebben al best veel te maken met deze onzin en in een meer of mindere mate is het al bezig.

Die '30 minuten bewegen' bijvoorbeeld, 'mijn leefstijl' en nog tig van zulke dingen die allemaal in meer of mindere mate door de overheid gefinancierd worden.

Ze weten hoe en waar je sport
Ze weten wat je eet
Ze weten hoeveel je eet

en nog een shitload aan info die ze helemaal niet aangaat en waar duizenden mensen intrappen.

En als de overheid het moet regelen dan wordt het sowieso een fuckup. Check de kamerleden en check het voedingscentrum..

sikkwittet
9th April 2010, 00:10
als dit betekend dat we dadelijk geen lelijke vieze vatsige mensen meer op straat zien???

IK ZEG DOEN!!!! serieus. ik wil gewoon de politiek in om hitler te kunnen spelen, beter nog. cartman. en dan iedereen die ik niet moet af te laten slachten. kijk als dit een serieuze wet word die flink word na geleefd is al veel van mijn campagne opeens weg.
zonde.hehehe

O11
9th April 2010, 00:52
Maar dat doe je toch niet, dus bek.

chief108
9th April 2010, 09:32
Ik ga hier nog op terug komen. (Mega Commerciele)Sportcentra hebben al best veel te maken met deze onzin en in een meer of mindere mate is het al bezig.

Die '30 minuten bewegen' bijvoorbeeld, 'mijn leefstijl' en nog tig van zulke dingen die allemaal in meer of mindere mate door de overheid gefinancierd worden.

Ze weten hoe en waar je sport
Ze weten wat je eet
Ze weten hoeveel je eet

en nog een shitload aan info die ze helemaal niet aangaat en waar duizenden mensen intrappen.

En als de overheid het moet regelen dan wordt het sowieso een fuckup. Check de kamerleden en check het voedingscentrum..
precies ja...

hier in Emmen staat ook zo'n mega fout health centre shit ding...
van 1 of andere verzekeringsmaatschappij

daar ga je toch niet laten noteren wat je allemaal eet en uitvreet
en elke week op de weegschaal of je al voldoet aan hun ideaalplaatje?

hoe dom kan je zijn man...

HUNEBED-BOUWER
9th April 2010, 10:57
ach wat niet weet wat niet deert

De meeste mensen weten niet, dat is het probleem juist, maar het deert ze wel. Dat komt machtige bedrijven / overheden nog steeds goed uit maar wanneer mensen bewuster worden van >>> vooral op gebied van voeding! Dan kan er nog wel wat veranderen dat mensen echt bewuster gaan leven en eten en ver weg blijven van de Mc Donalds, maar dat zie 'k zo 1,2,3 nog niet gebeuren... op een aantal bio-"hippies" na dan.

wilhelmus777
9th April 2010, 14:51
... op een aantal bio-"hippies" na dan.

ik vind die aanhalingstekens totaal niet gepast

biohippie

chief108
15th June 2010, 16:40
mensen zijn maar rare, domme wezens.... :bash:

'Baas mag zich bemoeien met leefstijl werknemer' (http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article/detail/475868/2010/04/12/Baas-mag-zich-bemoeien-met-leefstijl-werknemer.dhtml)

http://www.ad.nl/static/FOTO/pe/4/6/3/media_xl_127608.jpg?20100412075207
AMSTERDAM - Driekwart van de Nederlandse werknemers vindt dat de baas zich mag bemoeien met de leefstijl van ongezonde medewerkers. 40% meent dat de baas dit zelfs verplicht is. Dit concludeert Intomart GfK in een onderzoek in opdracht van BNR Nieuwsradio en zorgverzekeraar CZ.
Twee op de drie werknemers en meer dan de helft van de werkgevers vindt dat het bedrijf medeverantwoordelijk is voor de vitaliteit van het personeel. De werkgever zou moeten zorgen voor goede werkplekken, flexibele werktijden of een fietsenplan. 10% vindt dat gebrek aan vitaliteit reden is voor ontslag. (Novum)

d4nd3l10n
15th June 2010, 22:57
Nederland is echt serieus de weg kwijt...

Socra
15th June 2010, 23:39
Nederland is echt serieus de weg kwijt...

Niet Nederland. De wereld. In de VS en alle andere europese landen is dat allemaal veel erger...

De werkgever zou moeten zorgen voor goede werkplekken, flexibele werktijden of een fietsenplan.

Tja... wie is daar nou tegen...

d4nd3l10n
16th June 2010, 00:09
Niet Nederland. De wereld. In de VS en alle andere europese landen is dat allemaal veel erger...

Correct, maar m'n opmerking was ook meer met de verkiezingsuitslag in het achterhoofd...

chief108
16th June 2010, 15:14
ik blijf het raar vinden hoor...
dat mensen aangeven dat ze wel door hun baas gestuurd willen worden in hun leefstijl
da's toch achterlijk of niet?? :bash:

maar de werkgever moet dan zorgen voor een betere conditie enzo?
lijkt me wel wat
regel maar een dojo en een gym hiero waarin we onder werktijd lekker kunnen trainen om in vorm te blijven

Socra
16th June 2010, 20:22
ik blijf het raar vinden hoor...
dat mensen aangeven dat ze wel door hun baas gestuurd willen worden in hun leefstijl
da's toch achterlijk of niet?? :bash:

maar de werkgever moet dan zorgen voor een betere conditie enzo?
lijkt me wel wat
regel maar een dojo en een gym hiero waarin we onder werktijd lekker kunnen trainen om in vorm te blijven

Het is gewoon hele suggestieve kop. Mensen willen helemaal niet gestuurd worden, mensen willen een gratis fiets. En een lekkere stoel.

chief108
17th June 2010, 11:29
true dat

ik wil een eigen kamer
zodat ik geen last heb van externe prikkels ivm mijn ADD
(lees: ik wil ongegeneerd kunnen rukken achter mijn bureau)

Socra
17th June 2010, 11:30
true dat

ik wil een eigen kamer
zodat ik geen last heb van externe prikkels ivm mijn ADD
(lees: ik wil ongegeneerd kunnen rukken achter mijn bureau)

Je wil dus door je baas gestuurd worden in het masturberen?

chief108
17th June 2010, 11:38
nee ik probeer al anderhalf jaar mijn baas zover te krijgen dat ik een eigen kamer krijg...
nu was er een interne verhuizing en kreeg ik een andere werkplek onlangs...
en zit ik ineens in een hele grote ruimte met 4 werkplekken
da's echt geen geintje voor iemand zoals ik

helemaal niet tijdens zo'n voetbal wedstrijd...
heb ze vriendelijk maar dringend verzocht om op te kankeren met hun radio's en streaming beelden omdat anders die radio anaal zou inbrengen bij ze
ik kan daar gewoon niet tegen