View Full Version : aanslagen in Moskou
chief108
29th March 2010, 07:56
Tientallen doden door explosies Moskou (http://www.nu.nl/buitenland/2214839/tientallen-doden-explosies-moskou.html)
In de metro van Moskou hebben zich maandagochtend drie explosies voorgedaan. Door de eerste explosie, op het station Lubjanka, zijn zeker 25 doden gevallen. Bij de tweede explosie zijn vijftien mensen om het leven gekomen.
http://media.nu.nl/m/m1dz3uga8n6n.jpg © ANP
Dit hebben de persbureaus Tass (Rusland) en AFP gemeld op gezag van bronnen bij de veiligheidsdienten. Daarnaast zijn er berichten over veel gewonden (foto (http://image.newsru.com/pict/id/large/1260101_20100329085431.gif)).
In de metro van Moskou heeft de derde explosie plaatsgevonden. Het gaat om metrostation Prospekt Mira in het centrum. Over het aantal slachtoffers is nog geen duidelijkheid. Dat meldden Russische media.
De metro in Moskou is een van de druktste vervoersplekken ter wereld, met dagelijks miljoenen reizigers.
Kremlin
Bij de eerste explosie, vlakbij het Kremlin, vielen veertien doden in de trein en elf op het perron, aldus een bron bij de veiligheidsdiensten.
Volgens het persbureau Interfax is er bij de eerste explosie, in het metrostation Lubjanka in het centrum van de Russische hoofdstad, mogelijk sprake van een zelfmoordaanslag.
Tweede ontploffing
De tweede explosie in het metrostation Park Kulturi heeft aan zeker vijftien mensen het leven gekost. Volgens de autoriteiten is er sprake van terroristische aanslagen.
Geen brand
BBC (http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8592190.stm) meldt dat de eerste ontploffing rond 08.00 uur plaatselijke tijd plaatsvond.
Van brand zou geen sprake zijn. Tussen de eerste twee ontploffingen zat ongeveer veertig minuten.
Tsjetjeense rebellen
In het verleden pleegden Tsjetjeense rebellen wel eens aanslagen in Moskou, maar die activiteit is de laatste jaren afgenomen. In 2004 kwamen meer dan veertig mensen om door een aanslag op de ondergrondse.
chief108
29th March 2010, 07:57
dat ik naar me werk reed waren er nog maar twee explsoes, maar nu dus al 3 blijkbaar en zijn het zeker weten aanslagen...
lekker begin van de maandag
Donjopie
29th March 2010, 07:57
gaat id hard ja....van die 3e wist ik ook niet af
chief108
29th March 2010, 08:14
krijg een beetje 9-11 gevoel bij....
toen ging het ook maar door en door
ene ding na de andere
ben benieuwd of er nog een 4e bij komt....
Donjopie
29th March 2010, 08:18
Idd....
Guess
29th March 2010, 08:19
Even wachten op Wiseguy of de Mossad het weer gedaan heeft.
chief108
29th March 2010, 08:41
Terroristen zaaien dood en verderf in metro Moskou (http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article/detail/472939/2010/03/29/Tientallen-doden-door-explosies-in-metro-Moskou.dhtml)
http://www.ad.nl/static/FOTO/pe/8/9/1/media_xl_122596.jpg?20100329074119
UPDATE MOSKOU - Op drie metrostations in Moskou hebben zich maandagochtend explosies voorgedaan. Door de eerste explosie, op het station Lubjanka, zijn zeker 25 doden gevallen. Volgens de autoriteiten is er sprake van terroristische aanslagen. Dit heeft het Russische persbureau Tass gemeld op gezag van bronnen bij de veiligheidsdienten.
De tweede explosie in het Moskouse metrostation Park Kulturi heeft aan 18 mensen het leven gekost.
De derde explosie had plaats in metrostation Prospekt Mira in het centrum. Over het aantal slachtoffers is nog geen duidelijkheid. Dat meldden Russische media. Alle metrostations liggen in het centrum van Moskou aan brukbereisde routes.
Bij de eerste explosie is mogelijk sprake van een zelfmoordaanslag. Dat heeft een bron bij de Russische veiligheidsdiensten gezegd, zo meldt persbureau Interfax.
Er zijn ook berichten over veel gewonden. Het eerste incident gebeurde in het metrostation Lubjanka in het centrum van de Russische hoofdstad.
De explosie deed zich voor in een metrostel. Veertien doden vielen in de trein, elf op het perron, aldus een bron bij de veiligheidsdiensten.
Boven het Lubjanka metrostation bevinden zich het Kremlin en het hoofdkwartier van de Russische geheime dienst FSB (Voorheen KGB). Of de explosies iets hiermee te maken hebben is onbekend.
In het verleden pleegden Tsjetjeense rebellen wel eens aanslagen in Moskou, maar die activiteit is de laatste jaren afgenomen. In 2004 kwamen meer dan veertig mensen om door een aanslag op de ondergrondse. (ANP/CBR)
chief108
29th March 2010, 08:42
Minstens 37 doden bij explosies in metro van Moskou (http://www.gva.be/nieuws/buitenland/guid/887d87fb-7506-43a4-a6ac-29e6bc86d4f1.aspx)
http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2010/03/29/963164/minstens-25-doden-bij-explosie-in-metro-van-moskou_5_460x0.jpg
chief108
29th March 2010, 08:43
flinke puinhoop iig
Ninurta
29th March 2010, 13:20
jaja tjetjeense rebellen, het ware de joden!!! :P
Judas
29th March 2010, 13:25
Zullen wel weer aanhangers van dat vredige geloof zijn.
chief108
29th March 2010, 13:38
Volgens de eerste onderzoeken zijn de aanslagen van maandag in de metro van Moskou uitgevoerd door twee vrouwen.
Ze droegen ieder een bomgordel met 2 kilo van de explosieve stof TNT. Dat hebben de Russische autoriteiten bekendgemaakt.
Een vrouw blies zich tijdens de ochtendspits op in de tweede wagon van een metrotrein, toen deze stopte bij station Lubjanka in het centrum. Daardoor kwamen ten minste 23 mensen om. (foto (http://twitpic.com/1bp27m))
Metrostation Lubjanka ligt dichtbij het hoofdkantoor van de Russische Binnenlandse veiligheidsdienst FSB.
Ochtendspits
Een tweede vrouw pleegde een aanslag in de derde wagon bij het nabijgelegen station Park Kulturi. Daarbij vielen zeker twaalf doden.
De slachtoffers bevonden zich zowel in de opgeblazen wagons als op de perrons.
De metro van Moskou geldt als één van de drukste ter wereld. Volgens officiële cijfers maakten burgers en toeristen vorig jaar bijna 2,4 miljard ritten in de ondergrondse van de hoofdstad van Rusland.
Poetin
Premier Vladimir Poetin van Rusland heeft gezegd dat de verantwoordelijken voor de dubbele zelfmoordaanslag op de metro in Moskou zullen worden opgespoord en ''vernietigd''. Dat meldden Russische persbureau's.
Poetin, die door veel waarnemers wordt beschouwd als de machtigste man van Rusland, kwam met zijn reactie tijdens een werkbezoek aan de stad Krasnojarsk in Siberië.
Hij voerde via een videoverbinding overleg met vertegenwoordigers van hulpdiensten, die in actie kwamen na de explosies in de metro van Moskou.
Veiligheidsmaatregelen
De Russische president Dmitri Medvedev heeft opdracht gegeven tot verscherping van de veiligheidsmaatregelen in de vervoerssector in heel het land.
Dat zei hij in een eerste reactie op de aanslagen. De president zei de strijd tegen terreur ''zonder aarzelen tot het bittere einde'' te willen voeren.
Op de vier vliegvelden van Moskou zijn in allerijl extra metaaldetectors ingezet. Ook worden mensen extra gecontroleerd voordat ze de terminals binnen gaan. Daarnaast worden extra identiteitscontroles uitgevoerd bij de luchthavens en treinstations.
Politieagenten controleren koffers en tassen bij de vele ingangen van metrostations. Vanwege de aanslagen ligt het mobiele telefoonnetwerk in Moskou deels plat.
Derde explosie
Een aantal Russische media meldde een derde explosie in station Prospekt Mira, maar dat werd later door andere media weer tegengesproken.
De aanslagen zijn nog niet opgeëist, maar volgens de autoriteiten zitten Tsjetsjeense separatisten erachter.
Rusland is onlangs een offensief begonnen tegen militanten in Tsjetsjenië, die vechten voor een onafhankelijke staat en banden zouden onderhouden met terreurnetwerk al-Qaeda.
Tijdens het offensief zou onder meer Abu Haled, een Arabische strijder die ongeveer dertien jaar geleden naar Tsjetsjenië kwam, zijn gedood. Hij zou leiding geven aan de contraspionage van de Tsjetsjeense rebellen en nieuwe strijders opleiden.
Rasmussen
NAVO-chef Anders Fogh Rasmussen heeft een krachtige veroordeling uitgesproken over de aanslagen in Moskou. ''Er kan geen rechtvaardiging zijn voor dit soort aanslagen op onschuldige burgers'', stelde hij.
Rasmussen sprak zijn medeleven uit met de nabestaanden en wenste de gewonden een voorspoedig herstel toe. Ook onderstreepte hij de bereidheid van de NAVO om samen te werken met Rusland tegen het internationale terrorisme.
Ook voorzitter Jerzy Buzek van het Europees Parlement veroordeelt de aanslagen met klem. ''Je kunt nooit je gelijk bewijzen door onschuldige, hardwerkende mensen te doden die 's ochtends vroeg de metro naar hun werk nemen.'' Buzek betuigde eveneens zijn medeleven met de nabestaanden.
Toeristen
Volgens verschillende Nederlandse reisorganisaties zijn er op dit moment weinig Nederlandse toeristen in Moskou. Holland International heeft voor ''een handjevol'' mensen in Moskou reizen georganiseerd.
Van die groep is iedereen ongedeerd, zo liet een woordvoerster maandag weten.
chief108
29th March 2010, 13:38
http://www.youtube.com/watch?v=ROPlv-Ya8tk&feature=player_embedded
thefxr
29th March 2010, 13:51
Als het mannen waren geweest, hadden ze tenminste 10 kilo kunnen dragen.
Judas
29th March 2010, 14:01
http://picfog.com/search/Moscow
Judas
29th March 2010, 14:03
http://www.svobodanews.ru/photogallery/3751.html
Socra
29th March 2010, 15:00
Zie die Russen er best voor aan om zoiets zelf te organiseren.
chief108
29th March 2010, 15:06
precies....
9-11 heeft de Amerikanen ook best veel opgeleverd
sikkwittet
29th March 2010, 17:51
nee echt niet
die tsjetjenen plegen overal in rusland aanslagen.
dat gaat de hele tijd zo door daar. vooral in buurt van georgie, dus in abchazie daar zijn bijna iedere week zelfmoord aanslagen door natuurlijk hoe kan het ook anders: MOSLIMS!!!!! en een keer per jaar plegen ze iets groots in moskow.
en ik ken mensen die familie zijn kwijt geraakt door die moslims.
en dus toen ik het las, werd sikk weer verdrietig en boos. zo kwaad weer.
en lees ik vanochtend in krant dat er weer wat gebeurd is met nederlanders van noord afrikaanse afkomst(dus gewoon Marokkanen), en dan word het weer incidenten genoemd. en dan 5 regels verder word door iemand van pvda gezegd, dit is natuurlijk niet hun schuld. maar dat van ons westerlingen.
nou mensen, ik heb het gehad met die shit.
wilders, ik meld mij bij je aan:thup:
en putin is te minsten een held. hij gaat nu echt koppen laten rollen van die fuckers.
NICE!!!!!!!!!!!
en gewoon kut dat ik niet naar de geboorte stad van mijn moeder kan. waarom niet???
dat ligt in de kaukasus, dus daar zijn zelf morrdaanslagen. daar is beslan gewoon een dagelijks iets. alleen bij ons bekend omdat het in het nieuws kwam. de rest lees je hier nooit wat over.
maar russen hebben het nu echt gehad met die moslims. die worden gelukkig nu eens aan gepakt, dus geen softe pvda bull shit van dat zijn ze niet zelf schuld dat zij zich opblazen. maar die mensen die opgeblazen worden zijn het schuld. blablabla
go PUTIN kill em ALL!!!!!
zo lekker mijn woede kunnen kwijt raken.
nog wat vodka, dan gaat het verdriet ook hopelijk weg
Guess
29th March 2010, 18:13
Ik geef Putin groot gelijk, keiard terug slaan. Volgens mij hebben ze na die aanslag in die bioscoop in moskou ook aardig wraak genomen.
Hebben het ook wel te voorduren in die regio,
Die in dat theater paar jaar terug was ook zo'n laffe streek, en natuurlijk Beslan.
http://www.youtube.com/watch?v=oI9i2wGk5QE
http://www.youtube.com/watch?v=j2Xf2P92fS8
Judas
29th March 2010, 18:15
en putin is te minsten een held. hij gaat nu echt koppen laten rollen van die fuckers.
Ik heb inderdaad het flauwe vermoeden dat hij niet zoals Cohen een kopje thee met ze gaat drinken.
Wiseguy
29th March 2010, 18:35
Alsof dit met de Islam te maken heeft. Dit gaat om onafhankelijkheid. Jeez read a book.
aliendwurf
29th March 2010, 18:35
Zou niet voor het eerst zijn. Aan Beslan hangt ook nog steeds een raar luchtje.
Wiseguy
29th March 2010, 18:40
Sikk serieus jonge jij hebt echt issues.
Socra
29th March 2010, 18:50
nee echt niet
die tsjetjenen plegen overal in rusland aanslagen.
dat gaat de hele tijd zo door daar. vooral in buurt van georgie, dus in abchazie daar zijn bijna iedere week zelfmoord aanslagen door natuurlijk hoe kan het ook anders: MOSLIMS!!!!! en een keer per jaar plegen ze iets groots in moskow.
en ik ken mensen die familie zijn kwijt geraakt door die moslims.
en dus toen ik het las, werd sikk weer verdrietig en boos. zo kwaad weer.
en lees ik vanochtend in krant dat er weer wat gebeurd is met nederlanders van noord afrikaanse afkomst(dus gewoon Marokkanen), en dan word het weer incidenten genoemd. en dan 5 regels verder word door iemand van pvda gezegd, dit is natuurlijk niet hun schuld. maar dat van ons westerlingen.
nou mensen, ik heb het gehad met die shit.
wilders, ik meld mij bij je aan:thup:
NICE!!!!!!!!!!!
en gewoon kut dat ik niet naar de geboorte stad van mijn moeder kan. waarom niet???
dat ligt in de kaukasus, dus daar zijn zelf morrdaanslagen. daar is beslan gewoon een dagelijks iets. alleen bij ons bekend omdat het in het nieuws kwam. de rest lees je hier nooit wat over.
maar russen hebben het nu echt gehad met die moslims. die worden gelukkig nu eens aan gepakt, dus geen softe pvda bull shit van dat zijn ze niet zelf schuld dat zij zich opblazen. maar die mensen die opgeblazen worden zijn het schuld. blablabla
go PUTIN kill em ALL!!!!!
zo lekker mijn woede kunnen kwijt raken.
nog wat vodka, dan gaat het verdriet ook hopelijk weg
Wat betreft de Tjetjenen heb je gelijk, dat zijn gewelddadige mafketels, hoewel het geweld natuurlijk van twee kanten komt. Voorbeeldje. Het Russische leger is een paar jaar terug een Tjetjeens dorpje binnen gevallen. Alle dorpelingen -onschuldige burgers- werden naar het dorpsplein gebracht, alwaar ze alle vrouwen (bejaarden, kinderen) in het dorp verkracht hebben, terwijl de mannen toe moesten kijken.
Ik zou ook chagrijnig zijn.
Maar, los van de Tjetjenen: Poetin is een schoft die de Russen keihard onderdrukt. De Russen worden, zoals altijd al, opgeofferd aan de belangen van de machthebbers.
Degenen die nu de macht hebben zijn allemaal maffia en oude communisten. Dezelfde teringlijers die al jaren het Russische volk misbruiken. Corruptie is alomtegenwoordig, censuur ook. Die oorlogen in de Kaukasus worden alleen maar gevoerd vanwege oliebelangen. Maar dat is niet het belang van de gewone Rus, alleen maar van de rijke elite. De Russische overheid interesseert het geen fuck dat armoede alleen maar toeneemt. Dat er mensen opgeblazen worden. Dat de maffia mensen afperst en vermoord.
Nee, een echte 'held', die Poetin.
Wiseguy
29th March 2010, 18:58
De russische overheid zijn bandieten. Ze onderdrukken volken en vinden het vervolgens raar dat ze terugvechten.
Stoppen al hun geld in het leger en ruimtevaart terwijl het barst van de armoede.
Voor Poetin heb ik al helemaal geen goed woord over. Die buigt de regels om zelf aan de macht te blijven. Moderne Stalin is het.
Kebal
29th March 2010, 18:58
Russen hebben dat in vrijwel alle dorpen gedaan waar ze mensen lieten leven, voor de rest was er geen normale tsjetsjeen meer over.
Die lui die daar nu vechten zijn voor een overgroot deel arabier of afghaan of weet ik wat maar geen Tjetsjeen. Die halen die vrouwen gewoon over, omdat ze doorhebben dat die nog altijd bloedwraak willen nemen omdat ze toch niets of niemand meer hebben en ze zo de mogelijheid bieden.
de machthebbers zijn allemaal fuckers, misbruiken iedereen en de gewone man/vrouw is altijd de lul, altijd onschuldigen die nooit wat met die rommel te maken wilden hebben
of dat nou tsjetsjenen of russen zijn, daar gaat het idd om
wel klote voor je sikk als het bekenden waren
sikkwittet
29th March 2010, 19:06
hey wisefagg sure dude, sure.
read a book. tuurlijk jongen. tuurlijk
en nog wat, mensen in rusland kiezen echt voor putin.
in westen snapt niemand hoe in rusland gedacht word. over armoede is men simpel.
moet je harder werken. klaar
en zo gaat het daar ook an toe, of harder werken. of beter stelen. klaar.
dus putin is echte held voor bijna hele volk.
en die die moslims daar zijn echte fanatiekelingen. zeker na 9/11 zijn die helemaal weer opeens met die shit bezig.
russen zijn zeker niet clean te noemen wat ze daar hebben gedaan.
maar als friezen shit plegen in amsterdam, neem maar aan dat mensen dan die friezen aan pakken.
simpel.
zo ook daar in rusland. dus....
hey en wisefagg
fuck you
Guess
29th March 2010, 19:06
Blaas dan een kazerne of ofzo, maar laat die kinderen en nukebu's lekker naar het werk gaan.
Donjopie
29th March 2010, 19:11
Sorry....Compleet oftopic....
Maar ik had ff zin in wat lekkers
http://img89.imageshack.us/img89/5553/fapfapfap.jpg (http://img89.imageshack.us/my.php?image=fapfapfap.jpg)
Wiseguy
29th March 2010, 19:12
Rusland onderdrukt volken en die volken komen in opstand. Heeft niets maar dan ook niets met de godsdienst te maken vandaar dat ik dat verband niet snap. Of ga je me nu vertellen dat de oorlog met Georgie ook komt door de Islam?
Is een vicieuze cirkel. Wat jij ziet als een terrorist ziet een ander als een vrijheidstrijder. De mensen die in het verzet zaten in WW2 werden door de Duitsers gezien als terroristen. Het is maar net vanuit welk perspectief je het bekijkt.
De russen kunnen doen wat ze willen maar zolang de tjetjenen niet onafhankelijk zijn zal de terreur niet stoppen en zullen er aan beide kanten onnodige slachtoffers vallen.
aliendwurf
29th March 2010, 19:15
ghehe, die is lekker hè? ;)
Guess
29th March 2010, 19:15
http://img89.imageshack.us/img89/5553/fapfapfap.jpg (http://img89.imageshack.us/my.php?image=fapfapfap.jpg)
Oeh, die kont
Donjopie
29th March 2010, 19:18
was ik gewoon ff aan toe
Kebal
29th March 2010, 19:22
Rusland onderdrukt volken en die volken komen in opstand. Heeft niets maar dan ook niets met de godsdienst te maken vandaar dat ik dat verband niet snap. Of ga je me nu vertellen dat de oorlog met Georgie ook komt door de Islam?
Is een vicieuze cirkel. Wat jij ziet als een terrorist ziet een ander als een vrijheidstrijder. De mensen die in het verzet zaten in WW2 werden door de Duitsers gezien als terroristen. Het is maar net vanuit welk perspectief je het bekijkt.
De russen kunnen doen wat ze willen maar zolang de tjetjenen niet onafhankelijk zijn zal de terreur niet stoppen en zullen er aan beide kanten onnodige slachtoffers vallen.
Die Tjetsjenen zijn al weer redelijk bezig een bestaan op te bouwen, tenminste die er nog over zijn.
Die lui die door willen vechten zijn nu inderdaad moslimextremisten, die zijn overgebleven en blijven binnen komen om allerlei redenen. Daar begon het weliswaar niet mee maar de warlords daar zeggen het wel uit naam van het geloof te doen en trekken weer strijders aan. Die vrouwen die worden gebruikt zijn gewoon inderdaad tsjetsjenen die niets meer te verliezen hebben.
Maar die extremisten gaan ook wel door als Tsjetsjenie onafhankelijk is, dat hebben ze wel laten zien in de jaren 90 toen ze het nodig vonden buurlanden aan te vallen nadat ze net van Rusland af waren.
terreur is nooit een doel geweest van de verzetstrijders, hoe je ook kijkt naar die aanslagen, ze zijn gewoon gericht op onschuldige mensen.
sikkwittet
29th March 2010, 19:23
georgie??? gast rusland viel niet aan he gast. verdedigde. en viel toen dat land binnen, en maakte ff korten metten met georgie. iets wat ik fout vind hoe ze dat deden. maar gaf meteen aan DONT FUCK WITH US. want abchazie is van rusland. en georgie wilde ff landje pik doen. denk dat nl ook belgie binnenvalt als zij zeeland bezetten. dus dat argument gaat niet op van je.
en jah russen en die terroristen zien het wel als een geloofskwestie.
ik ken veel mensen uit de buurt van kazachstan en die landen. daar zijn veel russen moeten vluchten voor geloofsonderdrukking. kijk maar naar turkmenistan. voor ons hiero lijkt het wel een bezetter die gezeik heeft met onderdrukten. maar zo zie ik het niet. ik zie het als een geloofs kwestie. en een niet vredelievend gebied die kaukasus. zal je dit zeggen, de georgiers en de russen zijn de enigste die vrede willen. de moslims groperingen die daar wonen niet.
die roven zelfs vrouwen bij andere stammen weg, puur omdat dat koeltoer is. en daar ontstaat weer oorlog door. en dan blazen 5 mensen zich op, en slachtoffers zijn russen. want die zijn in meerderheid in al die gebieden. en dan moet leger van rusland weer optreden om de veiligheid van meerderheid van de daar wonende bevolking te beschermen.
wat rusland doet is vaak niet goed te noemen, maar wel logisch te verklaren als je kijkt dat het een land is dat geisoleerd is. en dus zich zelf moet beschermen. en het is een wereldmacht. dan mag het toch niet goed keuren dat mensen die daar niet vandaan komen, mensen ronselen zonder toekomst. ze vol popen met die islam jihad zooi, en ze dan onschuldigen russen laten opblazen.
daar moet rusland natuurlijk hard op terug slaan.
maja gast ik ben pleiten nu.
dus morgen ben ik weer aanwezig om al je verhaaltjes te weer leggen.
sikkwittet
29th March 2010, 19:24
Die Tjetsjenen zijn al weer redelijk bezig een bestaan op te bouwen, tenminste die er nog over zijn.
Die lui die door willen vechten zijn nu inderdaad moslimextremisten, die zijn overgebleven en blijven binnen komen om allerlei redenen. Daar begon het weliswaar niet mee maar de warlords daar zeggen het wel uit naam van het geloof te doen en trekken weer strijders aan. Die vrouwen die worden gebruikt zijn gewoon inderdaad tsjetsjenen die niets meer te verliezen hebben.
Maar die extremisten gaan ook wel door als Tsjetsjenie onafhankelijk is, dat hebben ze wel laten zien in de jaren 90 toen ze het nodig vonden buurlanden aan te vallen nadat ze net van Rusland af waren.
terreur is nooit een doel geweest van de verzetstrijders, hoe je ook kijkt naar die aanslagen, ze zijn gewoon gericht op onschuldige mensen.
in grote lijnen een one leg man
Wiseguy
29th March 2010, 19:31
Moet eerlijk zeggen dat ik me er niet helemaal in verdiept heb. Onschuldige mensen slachtofferen is nooit goed te praten. Als dit vanuit religieus oogpunt is gebeurd dan moeten ze zich schamen want dit heeft helemaal niets met de Islam te maken.
aliendwurf
29th March 2010, 19:41
Die Tjetsjenen zijn ook niet bepaald lieverdjes...dat moet je niet onderschatten. En Rusland is zo focking groot met zoveel verschillende culturen, dat is lastig oordelen vanuit je luie stoel in Nederland. Ze doen maar lekker daarzo.
Kebal
29th March 2010, 19:43
nee klopt ook helemaal, is ook jammer daardoor want wat de Tsjetsjenen al jaren geleden eigenlijk is aangedaan wordt straks vergeten omdat ze allemaal in een adem worden genoemd met extremisten.
Die Tsjetsjenen waren ook heus niet allemaal blij dat die Arabieren begonnen met aanvallen toen ze eindelijk dachten dat ze onafhankelijk konden zijn. Gaf de Russen het laatste excuus om alles met de grond gelijk te maken.
Maar alles wordt ondergeschoven bij het geloofsgedoe, ook wat sikk noemt over ontvoeringen enz, dat ligt al in de cultuur van heel veel van die volkeren maar heeft ook niets met de Islam te maken. De kaukasus is gewoon heel ingewikkeld, geloof loopt daar een beetje doorheen.
Al met al gewoon triest
Guess
29th March 2010, 19:44
Alsof dit met de Islam te maken heeft. Dit gaat om onafhankelijkheid. Jeez read a book.
Moet eerlijk zeggen dat ik me er niet helemaal in verdiept heb.
http://lagwar.com/home/wp-content/uploads/two-thumbs-up.jpeg
Kebal
29th March 2010, 19:46
Kazachstan!
aliendwurf
29th March 2010, 19:51
die roven zelfs vrouwen bij andere stammen weg,
Ik heb een tijd terug een docu gezien over een streek in Rusland waar dat idd de normaalste zaak van de wereld was. De man die de vrouw ontvoerde werd in de meeste gevallen haar echtgenoot. Er was zelfs een vrouw die teleurgesteld was dat ze bijna 30 was en nog steeds niet ontvoerd. :slap:
Judas
29th March 2010, 19:55
Het spijt me heel erg, maar ik zou haar ook verkrachten als ik haar tegenkwam in een Tsjetsjeens dorp.
Donjopie
29th March 2010, 19:59
Het spijt me heel erg, maar ik zou haar ook verkrachten als ik haar tegenkwam in een Tsjetsjeens dorp.
het is je gegund jonguh :cool:
Wiseguy
29th March 2010, 20:02
http://lagwar.com/home/wp-content/uploads/two-thumbs-up.jpeg
lol @ deze poging.
Leg me eens uit wat mensen uitmoorden met de Islam te maken heeft. heb je welleens de koran gelezen.
Dat de mensen dat als een excuus gebruik is een ander verhaal.
thefxr
29th March 2010, 20:07
komt dit ook uit rusland, what an ass, jammie:w00t:
Socra
29th March 2010, 20:29
in westen snapt niemand hoe in rusland gedacht word. over armoede is men simpel.
moet je harder werken. klaar
en zo gaat het daar ook an toe, of harder werken. of beter stelen. klaar.
Ja, heb je gelijk in. Maar dat Poetin zo populair is, heeft natuurlijk ook te maken met zijn propagandamachine
Dezelfde propagandamachine die dit in de wereld heeft gebracht :laugh::
georgie??? gast rusland viel niet aan he gast. verdedigde. en viel toen dat land binnen, en maakte ff korten metten met georgie. iets wat ik fout vind hoe ze dat deden. maar gaf meteen aan DONT FUCK WITH US. want abchazie is van rusland. en georgie wilde ff landje pik doen. denk dat nl ook belgie binnenvalt als zij zeeland bezetten. dus dat argument gaat niet op van je.
Daar ging natuurlijk een heel conflict aan vooraf, met provocaties, dreiging etc.
Was echt niet zo simpel dat het arme Rusland zomaar werd aangevallen door de bloeddorstige Georgiers...
Judas
29th March 2010, 20:51
het is je gegund jonguh :cool:
Aaaaaaight!
roy s
29th March 2010, 21:05
onderdrukking> verzet> bezetting> aanslagen
terreurig dat het moest gebeuren
maar het zal nooit anders worden
chief108
29th March 2010, 21:09
onderdrukking> verzet> bezetting> aanslagen
terreurig dat het moest gebeuren
maar het zal nooit anders worden
zo gaan die zaken nou eenmaal...
maar uiteindelijk zullen ze ook gewoon een eigen forum hebben en daar sucesvol, vrij en gelukkig zijn :)
Ninurta
29th March 2010, 21:14
ik heb ook liever Rusland en Putin dan die kanker amerikanen, maar die gasten zijn allemaal hetzelfde en als het hun uit komt slachten of offeren ze hun eigen volk, welk land dan ook...
Socra
29th March 2010, 21:16
Het ene land is daar wat makkelijker in dan het andere. Van oudsher kijken ze in Rusland niet op 100.000 doden meer of minder...
Ninurta
29th March 2010, 21:18
dus dat, zolang het de hoge heren en banken en alles maar profijt brengt stellen jij en ik als individu geen reet voor
thefxr
29th March 2010, 21:22
en dan moeten wij het al 10 jaar met balkellende doen,snif.....
Richelieu
29th March 2010, 21:23
ik heb ook liever Rusland en Putin dan die kanker amerikanen, maar die gasten zijn allemaal hetzelfde en als het hun uit komt slachten of offeren ze hun eigen volk, welk land dan ook...
Beetje jammer dat je misschien vergeet dat de welvaart waarin we nu leven misschien wel aan diezelfde k Amerikanen te danken hebben. :whistling:
roy s
29th March 2010, 21:41
Beetje jammer dat je misschien vergeet dat de welvaart waarin we nu leven misschien wel aan diezelfde k Amerikanen te danken hebben. :whistling:
Ja, maar dat is lang geleden en moet je daardoor maar alles goed vinden wat Amerika doet?
Richelieu
29th March 2010, 21:46
Ja, maar dat is lang geleden en moet je daardoor maar alles goed vinden wat Amerika doet?
Eigenlijk nog maar relatief kort geleden imo. Waar staat dat ik vind dat we zomaar alles moeten goedkeuren wat Amerika doet?
roy s
29th March 2010, 21:49
Eigenlijk nog maar relatief kort geleden imo. Waar staat dat ik vind dat we zomaar alles moeten goedkeuren wat Amerika doet?
Dat stond in de quote, die je aanhaalde van Ninurta...
btw al had Amerika ons 10 jaar geleden geholpen, was dat geen reden geweest alles goed te keuren wat zij nu doen.
Richelieu
29th March 2010, 22:05
Dat stond in de quote, die je aanhaalde van Ninurta...
btw al had Amerika ons 10 jaar geleden geholpen, was dat geen reden geweest alles goed te keuren wat zij nu doen.
Wat me eigenlijk meer tegenstond was het noemen van K? Is dat normaal hier?
roy s
29th March 2010, 22:07
Wat me eigenlijk meer tegenstond was het noemen van K? Is dat normaal hier?
Nee, maar is een uiting van ongenoegen...
Er had ook pestpleuris of pokkentyfus kunnen staan.
Vind het nog netjes dat er k gezegd wordt ipv
Guess
29th March 2010, 22:43
k
Socra
29th March 2010, 22:54
Vind het nog netjes dat er k gezegd wordt ipv
Lezen, ouwe. :laugh:
roy s
29th March 2010, 22:56
Lezen, ouwe. :laugh:
shit, zie het nu pas:laugh:
Ninurta, let op je woorden k(ut) joch....
Socra
29th March 2010, 23:15
Grappig. Die Jelle Brandt Corstius (van dat Moermansk tot Moskou programma) is nu bij Pauw en Witteman, en die vertelt ook dat het best de overheid geweest kan zijn. Was blijkbaar in 1999 ook het geval. Waar Poetin toen enorm veel voordeel van heeft gehad, btw...
chief108
30th March 2010, 07:59
de grootste terreur komt altijd van je eigen regering
Socra
5th December 2011, 17:09
Nu iig niet meer.:)
sikkwittet
5th December 2011, 20:21
Nu iig niet meer.:)
mweh true.
helft koos nog voor hem.
maar hij heeft wel een probleem vergeleken met 2 jaar geleden bv.
sikkwittet
5th December 2011, 20:21
aka, crisis raakt ook putin:D
Socra
5th December 2011, 20:50
mweh true.
helft koos nog voor hem.
... en dan nog minus de fraude, intimidatie, omkoping, etc. Dan blijft er niet zoveel meer over...
Socra
5th December 2011, 20:51
aka, crisis raakt ook putin:D
Ja, die crisis ruimt wel lekker op, ja. :laugh:
Judas
5th December 2011, 23:25
Russische Lente?
sikkwittet
6th December 2011, 02:34
Russische Lente?
tja ik weet nite zo goed wat ik er van moet vinden.
want vreemd iets nu. want mensen haten niet perse putin, maar meer het hele systeem wat hij maar niet veranderd. dus kan zomaar over 2 weken afgelopen zijn en in maart weer opkomen, of het zet voort. Maar er is geen concurrentie, dus ik weet het niet.
chief108
6th December 2011, 07:44
http://www.foksuk.nl/content/formfield_files/formcartoon_8344_49cdd360d48049620b06bf8bc99f3efe0 74a7753.gif
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.