View Full Version : Leegloop in de F1
mr.rosso
4th November 2009, 12:56
Toyota stapt uit Formule 1
TOKIO - Autofabrikant Toyota trekt zich terug uit de Formule 1. Dat maakte het Japanse bedrijf woensdagochtend in Tokio officieel bekend.
De reden hiervoor is de wereldwijde economische crisis waar ook Toyota last van heeft. Met Toyota verdwijnt het laatste Japanse team uit de koningsklasse van de autosport. Honda trok zich vorig jaar al terug.
Maandag maakte bandenfabrikant Bridgestone al bekend te stoppen met de Formule 1. Eerder dit jaar nam renstal BMW hetzelfde besluit.
In juli meldde Toyota zich ook al af als gastheer van de Grote Prijs van Japan op het circuit van Mount-Fuji.
Excuses aan fans
Toyota, dat de coureurs Timo Glock en Jarno Trulli in dienst heeft, maakte sinds 2002 deel uit van de Formule 1.
Directeur Akio Toyoda verontschuldigde zich woensdag voor het feit dat de renstal sindsdien niet één overwinning heeft behaald ondanks een budget van 300 miljoen dollar (ruim 200 miljoen euro) per jaar.
''Ik bied mijn excuses aan aan de vele fans van Toyota voor het feit dat we niet de gestelde doelen hebben gehaald.''
Miljardenverlies
De autofabrikant verwacht dit jaar een verlies van 8,3 miljard dollar (bijna 6 miljard euro). De cijfers over het tweede kwartaal worden donderdag bekendgemaakt. ''Dit was een moeilijke, maar uiteindelijk onvermijdelijke beslissing'', aldus Toyoda.
''Sinds vorig jaar, toen het economische klimaat steeds slechter werd, hebben we geworsteld met de vraag of we moesten doorgaan met de Formule 1. Sinds ik in juni directeur ben geworden, heb ik me gericht op de aflevering van producten aan onze klanten."
"Daar ligt onze focus nu. We zijn vorig jaar loyaal gebleven aan de Formule 1 en we hebben dit jaar ook ons best gedaan, maar het is niet langer verantwoord om ermee door te gaan.''
Juridische gevolgen
Toyota tekende eerder dit jaar nog een contract dat de in Keulen gevestigde renstal tot en met 2012 verbond aan de Formule 1. De voortijdige terugtrekking kan dus mogelijk ook nog juridische gevolgen hebben.
Het afhaken van de Japanners kan de weg vrijmaken voor een rentree van BMW-Sauber. De renstal heeft inmiddels nieuwe Zwitserse eigenaren en staat op de reservelijst van de Formule 1 voor komend seizoen.
jan shihan kyokushin
4th November 2009, 15:24
Osu ja hoorde het ook vanmorgen weer 1 het heeft allemaal met geld te maken denk ik kost ook miljoenen zo,n bedrijf .
Osu
Richelieu
4th November 2009, 16:32
Vind het niet eens zulk slecht nieuws! De laatste jaren vond ik de F1 geen ruk meer aan met al die fabrieksteams die wel veel geld erin pompten (zoals Honda en Toyota) maar weinig tot niets ervan bakten in verhouding tot het beschikbare budget. Vond de F1 met al die priveteam (Tyrell, Ligier, Pacific, Minardi, Forti, Simtek, Stewart, Prost, Jordan!!!!!!!, Lola, Super Aguri etc) veel leuker om te zien.
Met mogelijk Sauber en de 4 nieuwe teams denk ik dat de F1 volgend jaar een leuke periode tegemoed gaat!
aliendwurf
4th November 2009, 16:47
idd, en we kunnen ook niet echt van een leegloop spreken. ik had begrepen dat er volgend jaar 24 auto's aan de start verschijnen?
mr.rosso
4th November 2009, 19:20
Geen idee om eerlijk te zijn.. ik had wel het idee dat er minder auto's aan de start zouden verschijnen hierdoor. Ik dacht dus met al die prominenten die wegvielen, dat er dus veel minder auto's zouden rijden.
(misschien moet ik maar een motogp topic starten want daar weet ik meer van ;))
aliendwurf
4th November 2009, 19:22
ook leuk jah...dat volg ik ook al eeuwen zo onderhand. :evil:
roy s
4th November 2009, 20:47
Chief stapt uit Mixfight!
TOKIO - Megaposter Chief trekt zich terug uit de Mixfight. Dat maakte de intersite woensdagochtend in Tokio officieel bekend.
De reden hiervoor is de acceptatie van postcrisis waar ook Mixfight last van heeft. Met Chief verdwijnt het laatste Rebel team uit de koningsklasse van de vechtsport. Rocket trok zich al vele jaren eerder terug.
Maandag maakten de rebellen Rosso en enamer al bekend te stoppen met de Mixfight.
In juli meldde Chief zich ook al af als gastheer van een topic betreffende GG
Excuses aan fans
''Ik bied mijn excuses aan aan de vele fans van Mixfight voor het feit dat we niet de gestelde doelen hebben gehaald.''
''Sinds vorig jaar, toen het post klimaat steeds slechter werd, hebben we geworsteld met de vraag of we moesten doorgaan met de Mixfight. Sinds ik in oktober directeur ben geworden van FightClub108, heb ik me gericht op de aflevering van anarchistische posts aan onze klanten."
"Daar ligt onze focus nu. We zijn tot vorige maand loyaal gebleven aan de Mixfight en we hebben deze maand ook ons best gedaan, maar het is niet langer verantwoord om ermee door te gaan.''
....mooi stukje gonzo:laugh:
missj
4th November 2009, 21:38
Vind het niet eens zulk slecht nieuws! De laatste jaren vond ik de F1 geen ruk meer aan met al die fabrieksteams die wel veel geld erin pompten (zoals Honda en Toyota) maar weinig tot niets ervan bakten in verhouding tot het beschikbare budget. Vond de F1 met al die priveteam (Tyrell, Ligier, Pacific, Minardi, Forti, Simtek, Stewart, Prost, Jordan!!!!!!!, Lola, Super Aguri etc) veel leuker om te zien.
Met mogelijk Sauber en de 4 nieuwe teams denk ik dat de F1 volgend jaar een leuke periode tegemoed gaat!
x2 keek het eerst ook altyd,en je kon me in de nacht ervoor wakker maken.
Maar nu vind ik er geen bal meer aan...
De laatste keer dat ik het live had gezien....was het geld niet waard.
chief108
4th November 2009, 22:46
....mooi stukje gonzo:laugh:
hahaha...
heel erg mooi man... :laugh:
missj
4th November 2009, 22:55
Geniaal stukje gelul:laugh:
sikkwittet
5th November 2009, 00:23
f1 is gay
Mokie14
5th November 2009, 00:28
http://www.omaken.com/mogewo/archives/FerrariF1Crash.jpg
ben ook een beetje genezen van F1
paris _ dakar is voor echte mannen
missj
5th November 2009, 00:38
http://www.omaken.com/mogewo/archives/FerrariF1Crash.jpg
ben ook een beetje genezen van F1
paris _ dakar is voor echte mannen
Sinds wanneer bestaan er dan ECHTE mannen....
Mokie14
5th November 2009, 00:42
http://www.youtube.com/watch?v=xc0Ti8a3X14
of een uur in een auto
of een paar weken in een auto met je bek vol met zand
conclusie F1 is Gay
sikkwittet
5th November 2009, 04:28
Sinds wanneer bestaan er dan ECHTE mannen....
:finger:echte mannen, betalen niet. :boks:
O11
5th November 2009, 10:50
Wat ze nodig hebben is een nieuw concept. Handbak met 3.5 liter motoren in vrije configuratie en dan hele strenge restricties aan de uitstoot en het verbruik zodat daardoor het vermogen niet te hoog wordt. Maar wel met vrije aero.
En breng het World Sportscar Championship terug!
Want de Lola T92/10 neukt moeders!
http://www.race-cars.com/carsales/lola/1120758651/1120758651la.jpg
http://www.race-cars.com/carsales/lola/1120758651/1120758651lb.jpg
http://www.race-cars.com/carsales/lola/1120758651/1120758651li.jpg
chief108
5th November 2009, 10:57
LOL...
ik zag eerst echt McNeuk op die vrachwagen staan :p
Donjopie
5th November 2009, 11:12
Geen idee om eerlijk te zijn.. ik had wel het idee dat er minder auto's aan de start zouden verschijnen hierdoor. Ik dacht dus met al die prominenten die wegvielen, dat er dus veel minder auto's zouden rijden.
Het 'was' de bedoeling dat alle grote jongens ermee zouden stoppen.
Alle hebben zich niet voor de deadline ingeschreven voor seizoen 2010 omdat ze het niet eens waren met de nieuwe regels.
De FIA wilde toen eindelijk wel luisteren, en een week later zijn de FIA en de FOTA tot een compromis gekomen http://www.teamsassociation.org/
Kingster
5th November 2009, 22:03
Renault wacht met beslissing over Formule 1
Renault heeft nog geen besluit genomen over zijn toekomst in de Formule 1. Zo heeft Renault-president Carlos Ghosn donderdag medegedeeld. De Franse autofabrikant overweegt zich momenteel terug te trekken uit de Formule 1.
Woensdag maakte Toyota nog bekend per direct uit de Formule 1 te stappen en ook BMW is er in 2010 niet meer bij. "Jullie zullen nog even geduld moeten hebben", vertelde Ghosn tegenover verslaggevers in Parijs. "We zullen voor het einde van het jaar een bekendmaking doen over onze deelname aan de Formule 1."
De onzekere toekomst van het Renault F1-team is bijzonder zuur voor Robert Kubica, die onlangs een contract heeft ondertekend om in 2010 voor Renault te racen.
-------------------------------------------------------------
:eek::eek::eek:
Nog eventjes en er is geen f1 meer.
aliendwurf
5th November 2009, 22:10
er staan volgend jaar zelfs 26 auto's aan de start, dus hoezo geen F1 meer?
beter juist geen fabrieksteams, daar wordt het alleen maar leuker van...
Kingster
5th November 2009, 22:23
Das waar, de fabrieks teams hebben de boel kapot gemaakt.
Maar zullen de 4 nieuwe teams het ook gaan redden?
aliendwurf
5th November 2009, 22:30
waarom niet? dus kosten zullen vanaf volgend jaar aanzienlijk naar beneden gaan.
bovendien, zie welk team dit jaar de grote winnaar is geworden.
Kingster
6th November 2009, 20:22
Op het journaal was nog een stuk over de a1gp, die gaan het waarschijnlijk niet redden.
Hoop dat het allemaal doorgaat.
thefxr
6th November 2009, 20:31
Renault wacht met beslissing over Formule 1
Renault heeft nog geen besluit genomen over zijn toekomst in de Formule 1. Zo heeft Renault-president Carlos Ghosn donderdag medegedeeld. De Franse autofabrikant overweegt zich momenteel terug te trekken uit de Formule 1.
Woensdag maakte Toyota nog bekend per direct uit de Formule 1 te stappen en ook BMW is er in 2010 niet meer bij. "Jullie zullen nog even geduld moeten hebben", vertelde Ghosn tegenover verslaggevers in Parijs. "We zullen voor het einde van het jaar een bekendmaking doen over onze deelname aan de Formule 1."
De onzekere toekomst van het Renault F1-team is bijzonder zuur voor Robert Kubica, die onlangs een contract heeft ondertekend om in 2010 voor Renault te racen.
-------------------------------------------------------------
:eek::eek::eek:
Nog eventjes en er is geen f1 meer.
WTF, en ze hebben pas nog Kubica binnen gehaald, stel je voor dat ze er mee kappen, kan hij geen team meer vinden voor 2010!
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.