PDA

View Full Version : [TATTOO BOOK/FLASH] Mosher - Dragons

d4nd3l10n
9th March 2010, 23:05
Zoals beloofd: http://www.megaupload.com/?d=7YEZZI9J

Horimouja - Dragons..

Weet je niet wie hij is? Do some fucking research!
Ennu als algemeen en gratis advies: doe wat research naar je artiest.... Vergelijk en kijk verder dan je neus lang is. De reden dat ik dit post is alleen om te laten zien dat er meer mogelijk is qua tattoo's dan dat je tot dusver had gedacht...

Ennu Willem... Sorry maar ik kom dit ook alleen maar tegen. Don't hate the player, hate the game..

Willem
9th March 2010, 23:49
niemand dwingt je om de tekst te schrijven, de bestanden up te loaden en hier op de knopjes te drukken dude.

Er wordt hier niet gediscussieerd over tattoos, iets dat de kwaliteit en kennis mi wel zou vergroten. Chiefs topics over interviews en over tatoeerders met fotos van hun werk verrijkt meer kennis en kijk dan illegale downloads.

Voor de liefhebbers, ik heb zelf redelijk diep onderzoek gedaan naar het 'fenomeen' tatoeage. Interviews afgenomen, uitgetypt, verwerkt etc. voor mijn eindexamen scriptie. is een klein pdfje, paginatje of 60 geloof ik. Als jullie willen kan ik die uploaden voor iedereen om te downloaden. Maak er een sticky van. Staat meer info en veel meer diepgang in dan een digitaal schetsboek...

Ik kan echt serieus niks met dit soort posts, er zit geen enkele vorm van moeite of kennisverwerving achter. 99% van de mensen hier ziet toch niet eens of een tekening nou wel of niet goed is.

d4nd3l10n
10th March 2010, 00:36
damn dude waarom doe je zo moeilijk?

Zoals ik in die andere topic ookal aangaf; jij hebt dus nooit een cd of film op een 'illegale' manier gedownload? Doen die mensen er dan minder moeite voor dan tattoeerders? Een Tarantino is dus minder dan een een Greg Orie?

Hell yeah, tuurlijk heb jij wel cd's en films gedownload, maar nu ze aan jouw wereld komen kan het opeens niet?

Er worden op dit forum constant dingen van de UFC/WEC/DREAMS etc, neegepleurd die zgn. illegaal zijn, maar daar heb ik je nooit over zien klagen.

En weet je wat het vreemde is. Bij veel tattoo shops waar ik ben geweest wordt er geklaagd over de onkunde/beperkte denkwijze die mensen erop nahouden. Waarom zou ik dit (dat toch al online staat) niet posten dan om mensen een bredere kijk te geven alsvorens ze naar een tattooboer gaan?

Hoor je de gebroeders Gross (o.a. Demo man docu makers) al zeiken dat er een docu is uitgelekt op internet en dat ze er van balen dat hun 'bedrijfstak' is aangetast?

Fuck dat. Volgens mij vergeet jij in deze context waar tattoo's vandaan komen hiero, welke mensen ze droegen en waar ze voor stonden.

Nogmaals: kon je ze als normale sterveling wel gewoon kopen, dan had ik ze nooit gepost.

In Assen afgelopen september, had ik nog een hele discussie met de vent die daar 'aan de deur' stond. Ik wou gewoon naar binnen toe, omdat ik veel van die boeken graag zelf wel wil hebben. Dat mocht niet want ik was geen tattoeerder. Had ik een creditcard gehad, dan had ik ze wel direct via een site kunnen kopen. Het stomme is, is dat de meeste van die boeken gewoon via de reguliere wegen (bol, ebay, boox, marktplaats etc) te koop zijn.

Snap je een beetje hoe de verhoudingen liggen? Inzien oke, maar kopen ho maar! Hij (de artiest) brengt echt niet voor niks die boeken uit. Zijn uitgevers gooien het misschien op een niche en houden het 'exclusief' terwijl ik, als ik zo'n dude persoonlijk spreek, gewoon z'n boek meekrijg. Hell op conventies mag ik vaak foto's maken van schets tot tattoo. En ze lachen er ook nog bij.

Ik weet niet of jij voor een algemene acceptatie voor tattoos bent, but if so, damn you're working against it. Of ga je soms liever klagen als er weer een komt met een tribal armband of trampstamp?

Ff een parallel trekkend; omdat ik een opleiding heb gedaan bij het KCT en weet wat ze van je verwachten, mag ik geen geheimen prijs geven over hoe die nieuwe cursisten de opleiding wel kunnen halen, omdat ik en zij, het zelf hebben uitgevonden, er fucking veel moeite voor hebben gedaan (en tussendoor nog ff een parallel trekkend; jij hebt waarschijnlijk nog nooit drie dagen achter elkaar lopen trippen door lichamelijke uitputting en slaaptekort) en onszelf drie keer zijn tegengekomen?.
Dus ik mag geen tips geven over wat het beste werkt bij mij omdat ik alles heb gelezen en eruit gepikt hebt wat werkt? Dat heeft mij duizenden euro's gekost, maar fuck it, ik kan mensen toch meer blij maken, dus waarom niet?

Het is toch juist tof als je mensen de goede kant op kunt helpen? Dat je mensen hun horizon kunt verbreden?

Nogmaals, zie dit niet als een aanval, want ik snap je background wel en ik heb een shitload respect voor tattoeerders, maar doe eens niet zo elitair. Goddamn, tattoo's kwamen van plaatjes en die plaatjes kreeg je op je lichaam. Niks meer niks minder.

En voordat je gaat zeggen dat ik niet weet waarover ik praat.. Dude, ik heb me een jaar lang ingelezen en een shitload aan money uitgegeven voordat ik uberhaubt wist dat ik naar tattoomania toe moest voor een chicano lettering... Daarvoor had ik al een jaar of vijf twee tattoo's waar ik niet tevreden over was. En stel dat er toen een forum was geweest als dit, waarschijnlijk had ik dan geen spijt gehad waar ik ze had laten zetten. En dat had mij ook een shitload aan geld geschild.

Lighten up, het is niet het einde van de wereld en check piratebay maar eens als je wilt zeiken.

2010 gozer en bijna alles is verkrijgbaar via internet.

d4nd3l10n
10th March 2010, 01:12
willem gozer waarom reageer je niet? ik en ik den k ook andere hiero, vinden jou inbreng interessant dude!

chief108
10th March 2010, 08:09
Voor de liefhebbers, ik heb zelf redelijk diep onderzoek gedaan naar het 'fenomeen' tatoeage. Interviews afgenomen, uitgetypt, verwerkt etc. voor mijn eindexamen scriptie. is een klein pdfje, paginatje of 60 geloof ik. Als jullie willen kan ik die uploaden voor iedereen om te downloaden. Maak er een sticky van. Staat meer info en veel meer diepgang in dan een digitaal schetsboek...

mail hem dan eens een keer man :rolleyes:

d4nd3l10n
11th March 2010, 19:03
TTT (anders vergeet ik het) voor later want nu wil ik eerst de live pbp van phranq volgen...