View Full Version : Autoriteit........
roy s
3rd November 2009, 17:30
Ik zeg het maar eerlijk. Ik heb een bloedhekel aan autoriteit. Ik verzet mij al mijn hele leven tegen betutteling en opgelegde regels. Probeer waar mogelijk er onder uit te komen, omdat ik voel dat anderen mij in mijn vrijheid proberen te beperken....
...ik bepaal zelf wel wat "goed" voor mij is, zonder mensen lastig te vallen!
jouw anarchistische visie aub......
wilhelmus777
3rd November 2009, 17:35
ik vind je lief Roy
en je mening is ook schattig
chief108
3rd November 2009, 17:36
wie ben jij om me te vertellen dat ik hier moet posten wat mijn anarchistische visie is...
ouwe zak...
Dierenamerbulance
3rd November 2009, 17:38
ik ben een wanabe anarchist ik zal me verzetten tot in hoeverre ik me kan verzetten zonder echt in de problemen te komen.
ik ben opzich wel voor een anarchistische staat maar dan alleen met mensen die er zo over denken als mij en er geen misbruik van willen maken.. maar helaas is dat een utopie.
helaas kan ik me met mijn huidige baan (daar ik heel zuinig op ben) niet meer zo extreem zijn in mijn uitlatingen als wat ik denk..
Donjopie
3rd November 2009, 17:38
Ik stop voor rood licht. En wacht netjes op mn beurt bij de bakker.
Dat vind ik meer dan genoeg regels.
roy s
3rd November 2009, 17:39
ik vind je lief Roy
en je mening is ook schattig
ik ben er tegen als mensen mij lief noemn en een mening geven over mijn mening. dat bepaal ik zelf wel:laugh:
wilhelmus777
3rd November 2009, 17:39
jij praat toch alleen met kabouters en sprookjesdieren ?
Wiseguy
3rd November 2009, 17:40
http://culturaysociedad.com/wp-content/uploads/2009/03/mossos-esquadra-camio.jpg
Gevaarlijk
roy s
3rd November 2009, 17:41
wie ben jij om me te vertellen dat ik hier moet posten wat mijn anarchistische visie is...
ouwe zak...
je bent vrij om anarchistische visies voor je zelf te houden..
baas..
roy s
3rd November 2009, 17:42
jij praat toch alleen met kabouters en sprookjesdieren ?
ja en met wilhelmus777...
zelfde categorie
chief108
3rd November 2009, 17:47
ik ben een wanabe anarchist ik zal me verzetten tot in hoeverre ik me kan verzetten zonder echt in de problemen te komen.
ik ben opzich wel voor een anarchistische staat maar dan alleen met mensen die er zo over denken als mij en er geen misbruik van willen maken.. maar helaas is dat een utopie.
helaas kan ik me met mijn huidige baan (daar ik heel zuinig op ben) niet meer zo extreem zijn in mijn uitlatingen als wat ik denk..
een undercover anarchist....
dat zijn de echten hoor
anarchisme gaat niet over dingen kapot maken of een grote A in een rondje op een muur te kalken
anarchisme komt van binnenuit
dwars zijn kan je overal
anytime anywhere
regeltjes ter discussie stellen kan in elk baantje
question everything....
roy s
3rd November 2009, 17:48
De omgeving van jouw werk geeft al een vorm van vrijheid...
missj
3rd November 2009, 17:50
Ik zeg het maar eerlijk. Ik heb een bloedhekel aan autoriteit. Ik verzet mij al mijn hele leven tegen betutteling en opgelegde regels. Probeer waar mogelijk er onder uit te komen, omdat ik voel dat anderen mij in mijn vrijheid proberen te beperken....
...ik bepaal zelf wel wat "goed" voor mij is, zonder mensen lastig te vallen!
jouw anarchistische visie aub......
Ik voel helemaal met je mee bij deze.
Fuck authoriteit...rules are for losers.
ataraxia
3rd November 2009, 17:52
Ik schrijf een scriptie over (anti-) paternalisme :)
roy s
3rd November 2009, 17:53
wat is dat in straattaal?
chief108
3rd November 2009, 17:54
Paternalisme (Van Dale (http://nl.wikipedia.org/wiki/Van_Dale_Groot_woordenboek_van_de_Nederlandse_taal ): bevoogding/vaderlijk optreden[1] (http://nl.wikipedia.org/wiki/Paternalisme_%28personeelsbeleid%29#cite_note-vandale-0)) is een stroming binnen het personeelsbeleid (http://nl.wikipedia.org/wiki/Personeelsbeleid). Met paternalisme wordt bedoeld dat de werkgever (http://nl.wikipedia.org/wiki/Werkgever) een bevoogdende houding inneemt ten opzichte van zijn werknemers (http://nl.wikipedia.org/wiki/Werknemer); de werkgever bepaalt wat zijn werknemers nodig hebben en wat goed voor hen is. De zorg van de werkgever voor de werknemer wordt beschouwd als gunst, niet als een recht. De bevoogdende houding geldt niet alleen voor de zakelijke relatie tussen werkgever en werknemer, ook ten aanzien van het privéleven van de werknemer neemt de werkgever deze houding aan.
chief108
3rd November 2009, 17:55
en dat bestaat echt? :wink:
roy s
3rd November 2009, 17:55
Ow, arbeidsincest dus....
geestelijke gangbang op de werkvloer
missj
3rd November 2009, 17:56
Ik leer nog eens wat op een forum.Wie had dat gedacht.
ataraxia
3rd November 2009, 18:03
Wow... Personeelsbeleid... Ik had geen idee van deze woordenboekbetekenis, en hou me ook verre van managementachtig gebeuren :crazy:
Paternalisme/anti-paternalisme gaat over de vraag of en zoja wanneer mensen of de overheid iemands vrijheid mogen beperken omwille van zijn eigen bestwil. Autogordels is een klassiek voorbeeld van een maatregel met paternalistische kantjes.
Zo beter? Ben niet zo van de straat ... :blush:
roy s
3rd November 2009, 18:06
Wow... Personeelsbeleid... Ik had geen idee van deze woordenboekbetekenis, en hou me ook verre van managementachtig gebeuren :crazy:
Paternalisme/anti-paternalisme gaat over de vraag of en zoja wanneer mensen of de overheid iemands vrijheid mogen beperken omwille van zijn eigen bestwil. Autogordels is een klassiek voorbeeld van een maatregel met paternalistische kantjes.
Zo beter? Ben niet zo van de straat ... :blush:
bedankt, nou begrijp ik het...
interessant
en zoals bellen in de auto?
wilhelmus777
3rd November 2009, 18:09
gewoon betutteling bedoelt ze
op een belerend toontje
ataraxia
3rd November 2009, 18:12
gewoon betutteling bedoelt ze
op een belerend toontje
Eh... ja... die samenvatting bedacht ik net ook :blush:
Guess
3rd November 2009, 18:14
Na 17 jaar in een camo pak heb ik er aardig mee om leren gaan, heeft wel ff geduurd en is ook niet zonder slag en vooral stoot gegaan.
roy s
3rd November 2009, 18:14
dus in wetenschappelijke termen zijn wij anti-paternalisten?
ataraxia
3rd November 2009, 18:17
Onder andere:D En thanks! Weet nu eindelijk wat ik onder m'n naam wil zetten!
roy s
3rd November 2009, 18:20
Zullen wij je helpen? heb je advies nodig?
Ik denk dat je hier heel info voor je scriptie kan verzamelen:laugh:
wilhelmus777
3rd November 2009, 18:22
pater=vader
toch ???
Flamingo
3rd November 2009, 18:23
Ik ben zelf voor paternalisme. Zolang ik degene ben die vertelt wat anderen moeten doen.
wilhelmus777
3rd November 2009, 18:27
volgens mij wordt de term paternalisme alleen in een negatieve context gebruikt
ataraxia
3rd November 2009, 18:28
Zullen wij je helpen? heb je advies nodig?
Ik denk dat je hier heel info voor je scriptie kan verzamelen:laugh:
Hoor ik daar nu een vaderlijke toon? ;)
Daarom ben ik hier natuurlijk, een forum vol rebellen:brow:
Maar ik zal eens nadenken over wat voorbeeld situaties waar jullie op los kunnen gaan!
Flamingo
3rd November 2009, 18:37
point being?
ataraxia
3rd November 2009, 18:37
Niet door iedereen. Deze lui bijvoorbeeld argumenteren voor libertair paternalisme: geen vrijheidsbeperking maar alleen beinvloeding.
http://www.aworkinglibrary.com/images/covers/thaler-nudge.jpg
Schiphol doet daaraan:
http://psdblog.worldbank.org/photos/uncategorized/2008/08/22/9_28med_2.jpeg
Een sticker van een vliegje zodat jullie daarop gaan mikken en netjes in de pot gaan pissen. (waarom dat voor jullie eigen bestwil zou zijn moet je aan de auteurs vragen)
roy s
3rd November 2009, 18:38
"ik wacht geduldig af"......
...zou mijn vader zeggen
"vader" is wel het sleutelwoord.
d4nd3l10n
3rd November 2009, 18:40
Niet door iedereen. Deze lui bijvoorbeeld argumenteren voor libertair paternalisme: geen vrijheidsbeperking maar alleen beinvloeding.
http://www.aworkinglibrary.com/images/covers/thaler-nudge.jpg
Schiphol doet daaraan:
http://psdblog.worldbank.org/photos/uncategorized/2008/08/22/9_28med_2.jpeg
Een sticker van een vliegje zodat jullie daarop gaan mikken en netjes in de pot gaan pissen. (waarom dat voor jullie eigen bestwil zou zijn moet je aan de auteurs vragen)
Meestal als ik op de vliegjes mik spettert het juist als de tering..
Lee Hottie
3rd November 2009, 18:42
Meestal als ik op de vliegjes mik spettert het juist als de tering..
het gaat dan ook niet om de vliegjes op het plafond van je studentenkamertje, maar de vliegjes die Op Schiphol in de pot zitten
roy s
3rd November 2009, 18:47
@ ataraxia: doet de overheid ook aan libertair paternalisme door middel van de media?
...beinvloeding, cq stemmingmakerij?
d4nd3l10n
3rd November 2009, 18:49
het gaat dan ook niet om de vliegjes op het plafond van je studentenkamertje, maar de vliegjes die Op Schiphol in de pot zitten
Ow.. Ik dacht vlieg is gewoon altijd raak.
flip-mo
3rd November 2009, 19:13
brrrrrrr........autoriteit... eng woord...
fok this shit!!!... ik ben eigen baas en niemand die me verteld wat ik wel en niet mag doen
Flamingo
3rd November 2009, 19:27
brrrrrrr........autoriteit... eng woord...
fok this shit!!!... ik ben eigen baas en niemand die me verteld wat ik wel en niet mag doen
WIA-uitkering verplichtingen
Geplaatst:februari 29th, 2008 door: Erik van de Haar
De inhoud van dit artikel is gevalideerd
Aan welke verplichtingen moet ik voldoen om geen boete of maatregel van het UWV te krijgen?
Een uitkering op grond van de WIA brengt een aantal verplichtingen met zich mee. Houd je je niet aan de regels, dan kan het UWV een boete of maatregel opleggen.
Allereerst is er de informatieplicht. Je zult alle informatie die belangrijk kan zijn voor jouw uitkering (de hoogte en het recht) door moeten geven aan het UWV. Bijvoorbeeld dat je gaat werken, het aantal uren uitbreidt of een loonsverhoging krijgt of je gezondheidstoestand verandert. Die informatie moet je spontaan, dus uit jezelf, doorgeven. Ben je bezig met je reïntegratie, dan geldt de informatieplicht ook ten opzichte van het UWV Werkbedrijf en het reïntegratiebedrijf. Daarnaast geldt de verplichting gehoor te geven aan oproepen door het UWV en je te houden aan de controlevoorschriften.
Verder is er een reïntegratieverplichting. Je moet de kans op arbeidsongeschiktheid zoveel mogelijk voorkomen of beperken en je kansen op werk vergroten. Samen met het UWV moet je een reïntegratievisie opstellen; daarin staat in hoofdlijnen welke mogelijkheden je nog hebt om te werken en welke stappen nodig zijn om aan werk te komen. Ook het opvolgen van de stappen die je afspreekt geldt als verplichting.
Voor de begeleiding van je reïntegratie wordt vaak een reïntegratiebedrijf ingeschakeld. Het UWV kan dat voor je doen, maar je kunt ook zelf een bedrijf uitkiezen. Samen met het reïntegratiebedrijf stel je een reïntegratieplan op. Ook de afspraken in dit plan moet je nakomen. Het UWV kan je opdragen om je als werkzoekende in te schrijven bij het UWV Werkbedrijf. Een verwijzing naar een werkgever door het UWV Werkbedrijf moet je dan opvolgen.
Ontvang je een WGA-uitkering, dan heb je nog wat extra verplichtingen. Dit zijn de zogeheten ‘passende arbeidsverplichtingen’, die ook WW’ers hebben. Je moet actief op zoek gaan naar werk, dus solliciteren. Een aanbod voor passend werk mag je niet afslaan, en je mag ook geen onredelijke eisen stellen aan werk (zoals ongebruikelijke werktijden). Verder moet je ervoor zorgen dat je je werk niet door je eigen schuld kwijt raakt.
missj
3rd November 2009, 19:45
WIA-uitkering verplichtingen
Geplaatst:februari 29th, 2008 door: Erik van de Haar
De inhoud van dit artikel is gevalideerd
Aan welke verplichtingen moet ik voldoen om geen boete of maatregel van het UWV te krijgen?
Een uitkering op grond van de WIA brengt een aantal verplichtingen met zich mee. Houd je je niet aan de regels, dan kan het UWV een boete of maatregel opleggen.
Allereerst is er de informatieplicht. Je zult alle informatie die belangrijk kan zijn voor jouw uitkering (de hoogte en het recht) door moeten geven aan het UWV. Bijvoorbeeld dat je gaat werken, het aantal uren uitbreidt of een loonsverhoging krijgt of je gezondheidstoestand verandert. Die informatie moet je spontaan, dus uit jezelf, doorgeven. Ben je bezig met je reïntegratie, dan geldt de informatieplicht ook ten opzichte van het UWV Werkbedrijf en het reïntegratiebedrijf. Daarnaast geldt de verplichting gehoor te geven aan oproepen door het UWV en je te houden aan de controlevoorschriften.
Verder is er een reïntegratieverplichting. Je moet de kans op arbeidsongeschiktheid zoveel mogelijk voorkomen of beperken en je kansen op werk vergroten. Samen met het UWV moet je een reïntegratievisie opstellen; daarin staat in hoofdlijnen welke mogelijkheden je nog hebt om te werken en welke stappen nodig zijn om aan werk te komen. Ook het opvolgen van de stappen die je afspreekt geldt als verplichting.
Voor de begeleiding van je reïntegratie wordt vaak een reïntegratiebedrijf ingeschakeld. Het UWV kan dat voor je doen, maar je kunt ook zelf een bedrijf uitkiezen. Samen met het reïntegratiebedrijf stel je een reïntegratieplan op. Ook de afspraken in dit plan moet je nakomen. Het UWV kan je opdragen om je als werkzoekende in te schrijven bij het UWV Werkbedrijf. Een verwijzing naar een werkgever door het UWV Werkbedrijf moet je dan opvolgen.
Ontvang je een WGA-uitkering, dan heb je nog wat extra verplichtingen. Dit zijn de zogeheten ‘passende arbeidsverplichtingen’, die ook WW’ers hebben. Je moet actief op zoek gaan naar werk, dus solliciteren. Een aanbod voor passend werk mag je niet afslaan, en je mag ook geen onredelijke eisen stellen aan werk (zoals ongebruikelijke werktijden). Verder moet je ervoor zorgen dat je je werk niet door je eigen schuld kwijt raakt.
:D Vandaar dat je zovaak met je hond uit gaat Flip-mo..
flip-mo
3rd November 2009, 19:46
Ik zeg je toch... NIEMAND die me verteld wat ik wel en niet moet doen. Leer nou eens goed lezen man.
flip-mo
3rd November 2009, 19:49
:D Vandaar dat je zovaak met je hond uit gaat Flip-mo..
Dat is niet de reden hoor... :finger:
missj
3rd November 2009, 19:51
Dat is niet de reden hoor... :finger:
:D:p
Lee Hottie
3rd November 2009, 19:54
http://www.youtube.com/watch?v=wTOBeWorRQw
ook een manier om te handelen met de autoriteiten
ataraxia
3rd November 2009, 19:58
@ ataraxia: doet de overheid ook aan libertair paternalisme door middel van de media?
...beinvloeding, cq stemmingmakerij?
Een van de schrijvers van Nudge maakt deel uit van Obama's regering...
Weten doe ik het niet. Maar ik denk dat er wel degelijk gebruik van gemaakt zou kunnen worden. Een van de dingen waar libertair paternalisten gebruik van maken is het effect van hoe je iets zegt. Dus als de overheid wil dat wij handen wassen omdat we dan minder kans hebben om ziek te worden kunnen ze beter zeggen dat 90% van de mensen dat al doen, dan dat 10% het vertikt. Voorbeeld doet volgen, zeg maar.
Het lastige is dat je je kan afvragen bij deze dingen of het omwille van ons eigen bestwil gebeurt, en dus paternalistisch is, of dat het anders een hoop kost voor de samenleving.
roy s
3rd November 2009, 20:10
Een van de schrijvers van Nudge maakt deel uit van Obama's regering...
Weten doe ik het niet. Maar ik denk dat er wel degelijk gebruik van gemaakt zou kunnen worden. Een van de dingen waar libertair paternalisten gebruik van maken is het effect van hoe je iets zegt. Dus als de overheid wil dat wij handen wassen omdat we dan minder kans hebben om ziek te worden kunnen ze beter zeggen dat 90% van de mensen dat al doen, dan dat 10% het vertikt. Voorbeeld doet volgen, zeg maar.
Het lastige is dat je je kan afvragen bij deze dingen of het omwille van ons eigen bestwil gebeurt, en dus paternalistisch is, of dat het anders een hoop kost voor de samenleving.
Bedankt,
Zo'n reklamespotje op de radio viel mij deze week op..
Er schijnt een site te zijn, ben de naam even kwijt, waar je informatie kan krijgen over hoe te handelen tijdens een ramp. Wat mij op viel is dat er ondersteept "verteld" werd dat het heel belangrijk is dat je een noodpakket
in huis hebt, met onder andere een noodrantsoen.....
bij dit soort berichten gaan mijn wenkbrauwen fronsen:huh:
...wat is dit voor boodschap?
Tyler_Durden
3rd November 2009, 20:13
dat het heel belangrijk is dat je een noodpakket
in huis hebt, met onder andere noodrantsoen.....
:whistling:
flip-mo
3rd November 2009, 20:13
Bedankt,
Er schijnt een site te zijn, ben de naam even kwijt, waar je informatie kan krijgen over hoe te handelen tijdens een ramp. Wat mij op viel is dat er ondersteept "verteld" werd dat het heel belangrijk is dat je een noodpakket
in huis hebt, met onder andere noodrantsoen.....
15 miljoen noodpakketjes met van alles en nog wat erin... met een winst van 2,5 tot 5 euro per pakketje...et voila
missj
3rd November 2009, 20:18
15 miljoen noodpakketjes met van alles en nog wat erin... met een winst van 2,5 tot 5 euro per pakketje...et voila
Dus tel uit die winst!
roy s
3rd November 2009, 20:21
mijn noodrantsoen bestaat uit mijn drankvoorraad...
die heb ik dus snel in een koffertje gestopt
TOON
3rd November 2009, 20:31
och wat hebben we het toch allemaal verschrikkelijk slecht in dit paternalistisch met regeltjes overgoten kutland........:slap:
Flamingo
3rd November 2009, 20:51
och wat hebben we het toch allemaal verschrikkelijk slecht in dit paternalistisch met regeltjes overgoten kutland........:slap:
volgens mist iemand het punt waar het om draait in deze discussie. Ik zal een subtiele hint geven wie. Het is degene die ik quote.
Guess
3rd November 2009, 21:01
Harry?
roy s
3rd November 2009, 21:17
....... in dit paternalistisch met regeltjes overgoten kutland........:slap:
...zelfs daar zijn nog verbeteringen mogelijk.
TOON
3rd November 2009, 21:23
volgens mist iemand het punt waar het om draait in deze discussie. Ik zal een subtiele hint geven wie. Het is degene die ik quote.
had ik de hele discussie moeten lezen? is dat een regeltje op dit forum dan??
Flamingo
3rd November 2009, 21:30
heb je de regels soms niet gelezen? Dat is regel nr 1367 geloof ik. meteen na regel 1366 " ik beloof elke dag minimaal 2 fapwaardige items te posten"
TOON
3rd November 2009, 21:37
hehehehe ff duidelijk gemist dus....
maar goed, zie die autoriteit met regeltjes als noodzakelijk kwaad, heb namelijk niet zo'n vertrouwen in m'n medeburgers....dus om even ontopic te gaan, autoriteit/betutteling/regeltjes: NEE, alternatief: EEN NOG GROTER NEE
roy s
3rd November 2009, 21:39
redelijk ontevreden dus?
d4nd3l10n
3rd November 2009, 21:44
Anders zaten we hier toch niet?...
chief108
3rd November 2009, 22:07
moeilijkheid is: kom maar eens los van alle bullshit die in al die jaren in je kop geramd
is.....
door je ouders, door school, door de media, door de reclames, door je vrienden, door je Helden, door de regering...
that's why I say: QUESTION EVERYTHING
ook jezelf, je eigen ideeën, je eigen normen en waarden
in de woorden van Brad Warner:
Question Authority. Question Society. Question Reality. Question Yourself. Question your conclusions, your judgments, your answers. Question this. If you question everything thoroughly enough, the truth will eventually hit you upside the head and you will know. But here’s a warning: It won’t be what you imagined. It won’t be even close.
TOON
3rd November 2009, 22:08
redelijk ontevreden dus?
zes minnetje
maar als je het vergelijkt met een township in zuid afrika een 10+, maar dat was de insteek niet van deze discussie begreep ik....
d4nd3l10n
3rd November 2009, 22:11
moeilijkheid is: kom maar eens los van alle bullshit die in al die jaren in je kop geramd
is.....
door je ouders, door school, door de media, door de reclames, door je vrienden, door je Helden...
that's why I say: QUESTION EVERYTHING
ook jezelf, je eigen ideeën, je eigen normen en waarden
in de woorden van Brad Warner:
post van de week imo! :thup:
chief108
3rd November 2009, 22:13
ik ga eens kijken of ik die gast zo gek kan krijgen dat hij hier ook wat post
hij heeft ook een eigen rubriek op Suicide Girls... :brow:
moet kunnen dus :p
ataraxia
3rd November 2009, 22:37
Bedankt,
in huis hebt, met onder andere een noodrantsoen.....
Goed voorbeeld! En of het nu om het geld gaat of om onze eigen bestwil, ik krijg er de kriebels van.
d4nd3l10n
3rd November 2009, 22:39
ik ga eens kijken of ik die gast zo gek kan krijgen dat hij hier ook wat post
hij heeft ook een eigen rubriek op Suicide Girls... :brow:
moet kunnen dus :p
Geen rubriek meer daaro, ze zijn met zijn columns gestopt helaas.
chief108
3rd November 2009, 22:41
beter...
dan kunnen wij hem een mooi alternatief aanbieden hier
roy s
3rd November 2009, 22:42
Goed voorbeeld! En of het nu om het geld gaat of om onze eigen bestwil, ik krijg er de kriebels van.
hoor ik nu een moederlijke toon:laugh:
Ik ben helemaal in de paternalisme sfeer vanavond...
..loop hier door het huis "anti paternalisme" leuzen te roepen en iedereen
kijkt me aan zoals gewoonlijk:laugh:
thnx ataraxia
d4nd3l10n
3rd November 2009, 22:50
beter...
dan kunnen wij hem een mooi alternatief aanbieden hier
eeuwige qwuarks als je dat regelt! Hij past wel precies binnen dit zooitje..
ataraxia
3rd November 2009, 22:51
hoor ik nu een moederlijke toon:laugh:
Ik ben helemaal in de paternalisme sfeer vanavond...
..loop hier door het huis "anti paternalisme" leuzen te roepen en iedereen
kijkt me aan zoals gewoonlijk:laugh:
thnx ataraxia
Hahaha! Nee, niet moederlijk, gewoon enthousiast, net als jij :biggrin:
Dierenamerbulance
3rd November 2009, 22:55
zorg dan meteen dat alle gallery's van suicide girls ook hierop gezet worden
thefxr
3rd November 2009, 23:18
zorg dan meteen dat alle gallery's van suicide girls ook hierop gezet worden
:w00t::moretits::freaky:
roy s
3rd November 2009, 23:24
Hahaha! Nee, niet moederlijk, gewoon enthousiast, net als jij :biggrin:
klopt, heb hetzelfde...
de raamwerken worden stukken duidelijker.:biggrin:
het mooiste is dat ik zelfs nu nog leer.....
paternalisme is namelijk ook een keyword in de vechtsport.....
...waar veel stuk door gaat!
Mephisto
3rd November 2009, 23:48
:w00t::moretits::freaky:
Wrong! Any thread needs more than tits..
(challenge anything was 't toch?)
mr.rosso
4th November 2009, 11:15
Wat ik nog veel fascinerender vind, is dat je door de lagen van de samenleving voorals in de onderste- en middenlaag in toenemende mate geconfronteerd wordt met wet- en regelgeving maar als des te hoger je in de samenleving komt, je veel meer gedaan kan krijgen door wie je kent en als er voor beide een win situatie te bereiken is.. (met name in het snijvlak tussen commercie en overheid)
wilhelmus777
4th November 2009, 11:43
wetten en regels zijn er voor jan modaal en het gepeupel idd
in de bovenklasse geldt alleen de regel, de ene hand wast de andere..
wilhelmus777
4th November 2009, 11:45
@Roy hoe autoritair ben jij zelf eigenlijk ? (serieuze vraag)
Fr3ddy
4th November 2009, 11:55
Volgens mij is Roy de 'autoritairste'.. vandaar dat hij zelf geen autoriteit duldt :whistling:
wilhelmus777
4th November 2009, 12:00
nou ja 't is idd zo dat mensen die zelf vrij autoritair zijn, moeite hebben met autoriteit van anderen.
Fr3ddy
4th November 2009, 12:05
Hmmmm.. daar ken ik wel wat voorbeelden van...
roy s
4th November 2009, 17:58
@Roy hoe autoritair ben jij zelf eigenlijk ? (serieuze vraag)
ik ben de coolste autoriteit die er bestaat:laugh:
Ik hou van vrijheid en eigen verantwoordelijkheid en dat gun ik andere mensen ook. Ik ben eerder een onderhandelaar met mensen. Ik vind het prettig als mensen zich op hun gemak voelen en veel LOL hebben. Ik dwing niemand iets en laat mensen in hun waarde.
....maar ik heb weer andere "problemen":D
Mokie14
4th November 2009, 18:30
Ik stop voor rood licht. En wacht netjes op mn beurt bij de bakker.
Dat vind ik meer dan genoeg regels.
als iedereen stopt voor groen kan je gewoon door rood rijden hoor
flip-mo
4th November 2009, 18:33
ik ben de coolste autoriteit die er bestaat:laugh:
Ik hou van vrijheid en eigen verantwoordelijkheid en dat gun ik andere mensen ook. Ik ben eerder een onderhandelaar met mensen. Ik vind het prettig als mensen zich op hun gemak voelen en veel LOL hebben. Ik dwing niemand iets en laat mensen in hun waarde.
....maar ik heb weer andere "problemen":D
Van 1 probleem ben je sinds vandaag af.... :D:rotflmao::D
Mokie14
4th November 2009, 18:33
ik betaal genoeg belasting om me zo nu en dan te misdragen
ze trekken mn boete maar van de belasting af
rijden onder invloed mag niet ... oke kan ik me indenken
rijden op de fiets boeee .. kansloze regel
kak lam over straat kruipen mag tegenwoordig ook al niet meer
mr.rosso
4th November 2009, 19:00
jij bent badmeester dus eigenlijk wordt je betaald van die belasting centen.
Mokie14
4th November 2009, 19:02
hahah ja inderdaad dus betaal dan eigenlijk mn eigen salaris
hehe nee werk ik een bungalow park dus helaas geen ambtenaar
dus ook een shabby salaris
roy s
4th November 2009, 19:05
Van 1 probleem ben je sinds vandaag af.... :D:rotflmao::D
yep:laugh:
het was geen probleem, maar een oplossing:jason:
Mokie14
4th November 2009, 19:07
http://www.youtube.com/watch?v=e2HdCa5xYpU
deze is ook het proberen waard
chief108
7th January 2011, 11:45
Bump. Vanwege vermakelijkheid.
Socra
14th May 2011, 16:18
Bump. Vanwege vermakelijkheid.
Flamingo
14th May 2011, 17:01
hoe is het met de scriptie afgelopen eigenlijk?
ataraxia
14th May 2011, 19:43
Niet, kwam het een en ander tussendoor. Heb nu tot september, en dan is het klaar, want dan is het geld op.
d4nd3l10n
14th May 2011, 23:17
Geen bier in de trein op een dag voor en op koninginnedag.
Verplichte OV chipkaart.
Etc.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.