PDA

View Full Version : Kilometerheffing sneuvelt met kabinet

chief108
25th February 2010, 11:01
SOURCE (http://www.ad.nl/ad/nl/1100/Consument/article/detail/465976/2010/02/25/Kilometerheffing-sneuvelt-met-kabinet.dhtml)

http://www.ad.nl/static/FOTO/pe/16/7/2/media_xl_111527.jpg?20100225081633
DEN HAAG - Het AD schrijft dat de kilometerheffing er wellicht niet komt. Het CDA vindt dat alle voorbereidingen voor de nieuwe wet moeten worden stopgezet nu het kabinet is gevallen. Als het CDA het plan niet steunt, is er geen Kamermeerderheid.
Het is nog onduidelijk of het idee waarbij Nederlandse automobilisten moeten betalen voor elke gereden kilometer in het volgende verkiezingsprogramma terugkomt. ,,We moeten zien hoe het er straks instaat'', aldus CDA'er Ger Koopmans.

thefxr
25th February 2010, 12:40
Wacht maar als het CDA weer in het kabinet zit, beginnen ze gewoon opnieuw met die plannen. ze zijn nu al bezig om toch de oorlogsmissie te verlengen!
Juni verkiezingen, sept nieuw kabinet, net op tijd om de terugtrekking te stoppen!

chief108
25th February 2010, 13:12
vertrouw die honden ook voor geen cent
en al helemaal niet in verkiezingstijd

Mokie14
25th February 2010, 13:17
Alsof het hun wat kan schelen of het goed met het land gaat
uiteindelijk zijn zij het die hun zakken hebben gevuld.
En na hun periode een mooi baantje krijgen bij een bank
of wat dan ook.

Klootzakken

Wiseguy
25th February 2010, 13:18
Alsof het hun wat kan schelen of het goed met het land gaat
uiteindelijk zijn zij het die hun zakken hebben gevuld.
En na hun periode een mooi baantje krijgen bij een bank
of wat dan ook.

Klootzakken

Dit vind ik echt onzin. Als het ze niets kan schelen waarom maken ze dan dit soort inpopulaire beslissingen?

chief108
25th February 2010, 13:28
Dit vind ik echt onzin. Als het ze niets kan schelen waarom maken ze dan dit soort inpopulaire beslissingen?
:rolleyes:

Mokie14
25th February 2010, 13:28
Omdat het ze toch niks kan schelen
wat boeit het hun nou dat we meer moeten betalen
en dat ze weer een zooi mannen op uitzending stuurt
ze weten half niet hoe het is daar

chief108
25th February 2010, 13:29
had meer van je verwacht Wiseguy....

zit je net lekker in de conspiracy dingen te wroeten en dan maak je zo'n onnozele opmerking

Wiseguy
25th February 2010, 13:30
Omdat het ze toch niks kan schelen
wat boeit het hun nou dat we meer moeten betalen
en dat ze weer een zooi mannen op uitzending stuurt
ze weten half niet hoe het is daar

Dit slaat werkelijk nergens op. Ze doen het om dat het naar hun mening goed is voor het land.
Als ze gewoo goedkoop willen scoren dan kunnen ze beter populistische onzin uitkramen zoals Wilders.

chief108
25th February 2010, 13:32
Ze doen het om dat het naar hun mening goed is voor het land.

zit je net lekker in de conspiracy dingen te wroeten en dan maak je zo'n onnozele opmerking

Wiseguy
25th February 2010, 13:32

Meer conspiracy shit coming up.

Maar vertel mij in godsnaam wat Balkenende er persoonlijk mee opschiet als de AOW grens word opgevoerd naar 67?

Mokie14
25th February 2010, 13:36
Ik jou ermee op

1 ding dan nog
hoe durven ze het in hun hoofd te halen dat de lijst trekkers
na 4 keer failen zich gewoon weer verkiesbaar stellen als lijst trekker
dan gaat dat hele circus straks gewoon weer verder.

chief108
25th February 2010, 13:37
Maar vertel mij in godsnaam wat Balkenende er persoonlijk mee opschiet als de AOW grens word opgevoerd naar 67?

ik ga je niets vertellen man...

denk na, gebruik je hersentjes, bekijk de feiten, bestudeer het...
dacht dat je het sowieso meteen al zou zien, maar ik heb je verkeerd ingeschat blijkbaar

geeft niet
is beter zelfs

je moet ook nog leren de juiste vragen te stellen btw....
zoals: waar draaite het uiteindelijk allemaal om? wat is het grotere plaatje achter de hele serie van maatregelen die de laatste jaren genomen zijn?

and remember folks: question everything....

Wiseguy
25th February 2010, 13:39
De politiek heeft gewoon behoefte aan integeren mensen. Wilders zou nederland zwaar voor lul zetten. Niemand zou met hem in gesprek willen gaan en Nederland zou geisoleerd raken. Balkenende .. daar schieten woorden voor te kort. Bos is niet te vertrouwen. Mark Rutten is echt een balletje maar wel een integere man. Pechtold zou de nieuwe leider moeten worden er komen alleen maar verstandige dingen uit zijn mond.

Wiseguy
25th February 2010, 13:40
ik ga je niets vertellen man...

denk na, gebruik je hersentjes, bekijk de feiten, bestudeer het...
dacht dat je het sowieso meteen al zou zien, maar ik heb je verkeerd ingeschat blijkbaar

geeft niet
is beter zelfs

je moet ook nog leren de juiste vragen te stellen btw....
zoals: waar draaite het uiteindelijk allemaal om? wat is het grotere plaatje achter de hele serie van maatregelen die de laatste jaren genomen zijn?

and remember folks: question everything....

Ik besef nu dat ik mezelf tegenspreek. Je hebt een punt.

chief108
25th February 2010, 13:42
mooi

doe er wat mee ;)

thefxr
25th February 2010, 14:54

voor hun toekomstige rijke baantje bij de EU of Nato/Navo enzo....

blackadder
25th February 2010, 15:56
Pechtold zou de nieuwe leider moeten worden er komen alleen maar verstandige dingen uit zijn mond.
Pechtold, D66. No thank you!!!
http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINNENLAND/article/detail/281026/2010/02/25/Lasten-stijgen-snelst-door-GL-en-D66.dhtml

chief108
25th February 2010, 16:01
voor hun toekomstige rijke baantje bij de EU of Nato/Navo enzo....
misschien persoon gezien
maar verder: wrong answer

chief108
25th February 2010, 16:04
Pechtold, D66. No thank you!!!
http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINNENLAND/article/detail/281026/2010/02/25/Lasten-stijgen-snelst-door-GL-en-D66.dhtml

goed gelezen?
gaat om gemeentes hè...

enne.....

De lasten in gemeenten waar GroenLinks en D66 in het college van B en W zitten zijn sinds de vorige lokale verkiezingen het hardst gestegen. Gemiddeld stegen de lokale lasten waar D66 in het college zat met 67 euro. Waar GroenLinks bestuursverantwoordelijkheid droeg stegen de lasten met gemiddeld 65 euro. Dat meldde de Volkskrant donderdag op basis van eigen onderzoek onder 435 gemeenten. Uit het onderzoek bleek ook dat in gemeenten met VVD in het gemeentebestuur de lasten het minst zijn opgelopen. Gemiddeld bedroeg de stijging daar 52 euro.
als ik voor iets meer als 2 euro per maand ervoor kan zorgen dat de VVD niet hun ideetjes kunnen doorvoeren in mijn gemeente heb ik dat er graag voor over

blackadder
25th February 2010, 16:26
goed gelezen?
gaat om gemeentes hè...

En dat houdt natuurlijk in dat D66 landelijk de lasten voor ons niet zou verhogen he? Geloof je het zelf?

als ik voor iets meer als 2 euro per maand ervoor kan zorgen dat de VVD niet hun ideetjes kunnen doorvoeren in mijn gemeente heb ik dat er graag voor over

Dat is jou probleem.

camiziodeltoro
25th February 2010, 16:36
Een mooi bericht deze dag. Geeft me een goed gevoel dat een stalinistisch/DDR/gestapo methodiek wat opgeschoven wordt voor een tijdje en hopelijk voor altijd...

chief108
25th February 2010, 16:42
kijk jongens:
Een mooi bericht deze dag. Geeft me een goed gevoel dat een stalinistisch/DDR/gestapo methodiek wat opgeschoven wordt voor een tijdje en hopelijk voor altijd...
win...

het gaat om controle
wat het oplevert of kost is bijzaak voor een regering
het gaat ze om controle

sikkwittet
25th February 2010, 17:02

dat is juist net onzin,
want we worden steeds meer na de horige kant gedreven, en dan moet je om dat te laten uit komen onpopulaire dingen doen.
ma boeit hun dat wat??nee, want je hebt geen keuze. Je moet wel op hen stemmen, er is niemand anders. dus......

Ninurta
25th February 2010, 18:28
wie doet er mee met een staatsgreep?:P

flip-mo
25th February 2010, 18:44
integratie: gaat nooit en te nimmer werken en wel om deze reden! ...de regeringen en allerlei andere grote machten WILLEN het helemaal niet ( denk ik)

waarom vraag je je dan af> nou...wel om deze reden...

Puur en alleen om geen revolutie te ontketenen ... als iedereen nou integreert dan ontstaat er teveel saamhorigheid en die saamhorigheid kan gebruikt worden TEGEN de regering....dus beter om de integratie te laten falen dan 1 groot front tegen je te krijgen net als vroeger.

maar dit si maar een hersenspinsel van mij hoor....

thefxr
25th February 2010, 20:30
De eerste partij die wapenbezit weer invoert, heeft mijn stem.

camiziodeltoro
25th February 2010, 22:54
IK!!!!! IK!!!!!

chief108
26th February 2010, 11:52
duh....
een goede staatsgreep is het enige wat dit land nog een beetje zou kunnen helpen

die verkiezingen gaan echt geen positieve dingen of überhaupt veranderingen opleveren...

Socra
26th February 2010, 12:42
kijk jongens:

win...

het gaat om controle
wat het oplevert of kost is bijzaak voor een regering
het gaat ze om controle

Voor iemand met het motto 'question everything' doe je in deze thread wel erg stellige uitspraken... :)

chief108
26th February 2010, 14:38
kan d'r ook niets aandoen

sommige dingen zijn zoals ze zijn ;)

ataraxia
19th March 2010, 08:24
Update uit de Volkskrant:

Kroonjuweel CDA-minister Eurlings sneuvelt in Kamer.
Politiek heeft nu geen antwoord op fileproblematiek.

De kilometerheffing is definitief van de baan, nu de grootste regeringspartij het CDA zich tegen de huidige plannen keert. ‘Deze kilometerheffing is geen optie’, aldus het christen-democratische Kamerlid Koopmans donderdag tijdens een spoeddebat.

Daarmee is een meerderheid tegen het kroonjuweeltje van demissionair minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat (CDA). De SP, VVD en PVV keerden zich al eerder tegen het belasten van gereden kilometers.

De voorstanders betichtten het CDA meteen van ‘een draai’. Koopmans schaarde zich tot nu toe achter de plannen. Hij is de laatste weken geschrokken van de negatieve reacties uit de samenleving. Bovendien vreest hij dat de automobilist straks duurder uit is.

De val van het kabinet, eind februari, maakte het voor hem makkelijker om de stekker uit het megaproject te trekken. ‘Er is geen geldig regeerakkoord meer met de PvdA.’ In de strijd tegen files is, denkt hij, wel meer nodig dan alleen het aanleggen van wegen. ‘Alleen het woord kilometerheffing wil ik niet meer horen.’

Daarmee is een meerderheid in de politiek voor de kilometerheffing ver te zoeken. Kamerlid Aptroot (VVD): ‘Nederland kruipt door het oog van de naald.’

chief108
19th March 2010, 08:44
hahaha

wat een circus is het toch ook
hoe kan iemand toch ooit die shit met droge ogen serieus nemen?

geweldig hoe ze zichzelf zo publiekelijk voor lul zetten
helaas is het jammer dat de meeste stemmers te dom zijn om dit te zien

oh well...
people suck

always have, always will...

Socra
19th March 2010, 08:59
Ik heb de afgelopen tijd wel eens gedacht dat Eurlings uit de politiek is gestapt vanwege die kilometerheffing. Die is zich echt de pleuris geschrokken, dat kon je gewoon zien. En misschien is ie ook wel bedreigd. Hij lijkt me het type dat daar slecht mee om kan gaan...

chief108
19th March 2010, 09:09
misschien is ie ook wel bedreigd. Hij lijkt me het type dat daar slecht mee om kan gaan...
:laugh:
dat denk ik ook wel ja...
die komt zijn keuken niet meer uit
behalve als zijn vrouw hem opdraagt dat te doen

snip83
19th March 2010, 11:26
gelukkig