PDA

View Full Version : Mijn 2 favoriete vechters van de 90's

Wiseguy
22nd February 2010, 16:13
http://www.youtube.com/watch?v=pfUFYtXNN0A

http://www.youtube.com/watch?v=UDWnMXzgeZo

Met name RJJ wat een fenomeen. Toch een totaal ander niveau dan Anderson Silva

TheHagueBoxer
22nd February 2010, 21:30
naseem hamed heb ik echt een hekel aan

beetje de clown uithangen en doen alsof je goed ben, maar alleen maar tegen cans vechten... en vervolgens tegen barrera zwaar exposed worden, daarna nog 1x tegen een can en gewoon stoppen met boksen...

Roy Jones is wel tof om te zien vechten natuurlijk, maar jammer dat hij zo overschat wordt

Wiseguy
22nd February 2010, 21:40
naseem hamed heb ik echt een hekel aan

beetje de clown uithangen en doen alsof je goed ben, maar alleen maar tegen cans vechten... en vervolgens tegen barrera zwaar exposed worden, daarna nog 1x tegen een can en gewoon stoppen met boksen...

Roy Jones is wel tof om te zien vechten natuurlijk, maar jammer dat hij zo overschat wordt

Deze boksers hebben wel kleur gegeven aan het boksen in de 90's.

Naseem heeft misschien niet tegen hele grote namen gestaan maar zijn stijl was mooi om te zien en heeft een ko ratio van boven de 80%. Een exposed tegen Barrera vond ik wel meevallen. Zijn slechte prestatie is te verklaren. Hij had last van sterallures en dacht dat hij het wel even zou doen.
Verklaring van zijn coach...

Quite notably, Hamed's trainer Emanuel Steward has made criticisms to the training schedules of his fighter before and after the fight according to the BBC channel in which the trainer has threatened to quit training Prince Naseem. In a book written after the fight, Hamed admitted that "everything went wrong" in the build up to the fight, and many believe Hamed's pre-fight training was not to a high enough standard. Instead, it is thought that Hamed took the easy option of staying in Palm Springs to train, whereas Barrera trained in the tougher climate of Big Bear, California.

Wat betreft RJJ moet ik je al helemaal ongelijk geven. Hij is niet voor niets uitverkoze tot boxer of the decade.

Hopkins, Toney, Montell Griffin, Trinidad, Tarver, Johnson etc.. zijn niet echt cans te noemen. Jammer dat hij gheen schim meer is van wie hij was.

TheHagueBoxer
22nd February 2010, 21:51
Jones wordt gewoon te vaak beoordeeld op stijl in plaats van op z'n record... Net als tyson... mooie KO's, maar degene die hij KO slaat heb je dan ook nog nooit van gehoord meestal

Hij heeft een paar mooie wins, maar je moet toegeven dat de oppositie in zijn gewichtsklasse nou niet heel zwaar was.. En geloof me ik ben niet de enige boksfan die vind dat Jones overschat wordt... die gast zou iig niet in mijn top 25 voorkomen, waarschijnlijk nieteens in mijn top 50

Khalil
23rd February 2010, 14:26
http://www.youtube.com/watch?v=pfUFYtXNN0A

http://www.youtube.com/watch?v=UDWnMXzgeZo

Met name RJJ wat een fenomeen. Toch een totaal ander niveau dan Anderson Silva

is er een Silva die bokst?

FOCUS
23rd February 2010, 14:34

:huh:

Wiseguy
23rd February 2010, 14:40
is er een Silva die bokst?

Anderson Silva heeft RJJ uitgedaagd op boksregels.

FOCUS
23rd February 2010, 14:41
Jones wordt gewoon te vaak beoordeeld op stijl in plaats van op z'n record... Net als tyson... mooie KO's, maar degene die hij KO slaat heb je dan ook nog nooit van gehoord meestal

1. een KO is per definitie mooi
2. Mike Tyson werd nooit beoordeeld op stijl, maar op z'n killerinstinctwaardige-alles-geven-zo-hard-en snel-als-ie-kan-uber-bruutheid--vechtersmentaliteit
3. Niemand kon of durfde in zijn -helaas vroegtijdig beeindigde- bokscarriere met hem in de ring te stappen. hij sloeg zo hard, dat tegenstanders na de eerste knock down met angst in hun ogen het gevecht doorzetten. Waarna al snel de tweede en tevens laatste Knock Down and Out volgden

Khalil
23rd February 2010, 14:48
Anderson Silva heeft RJJ uitgedaagd op boksregels.

ok, thanx.
wist het namelijk niet.:slap:

TheHagueBoxer
23rd February 2010, 16:17
1. een KO is per definitie mooi
2. Mike Tyson werd nooit beoordeeld op stijl, maar op z'n killerinstinctwaardige-alles-geven-zo-hard-en snel-als-ie-kan-uber-bruutheid--vechtersmentaliteit
3. Niemand kon of durfde in zijn -helaas vroegtijdig beeindigde- bokscarriere met hem in de ring te stappen. hij sloeg zo hard, dat tegenstanders na de eerste knock down met angst in hun ogen het gevecht doorzetten. Waarna al snel de tweede en tevens laatste Knock Down and Out volgden

1. een KO is mooi als degene waartegen je vecht gelijkwaardige skills heeft. dat was bij tyson heel vaak niet het geval. het ging er bij hem om dat zijn tegenstander bruut KO ging, niet dat het een eerlijke match up was (met dank aan Don King)

2. dat is dan toch zijn stijl..?

3. Holyfield en Lewis waren niet zo bang hoor, en dat waren zijn 2 meest legitime tegenstanders, en daar verloor Tyson dan ook gelijk van

voor zowel Tyson als Jones jr (tyson dan nog iets meer) ze krijgen bekendheid om hun entertainment waarde, meer dan voor hun daadwerkelijke kwaliteiten als bokser (dwz getest worden tegen zware competitie)