View Full Version : Speedfest 2009 in Eindhoven
chief108
2nd November 2009, 17:19
wij zijn dan al onderweg naar Belfast
maar dit lijkt me toch wel te gek hoor
http://www.speedfest.nl/
wie gaat er heen en maakt een mooie sfeer impressie voor FightClub108
you know you love this shit...
Het jaarlijkse monsterbal van Peter Pan Speedrock beleeft dit jaar op 28 november zijn vierde editie. In 2008 was het festival totaal uitverkocht. Ruim 4000 bezoekers genoten in het Klokgebouw te Eindhoven van The Bellrays, Batmobile, The Casualties, Entombed, Black Label Society en meer uitblinkers in het harde muziekspectrum.
Speedfest 2009 belooft wederom een even luidruchtig als gevarieerd festijn te worden, gezien de bands die Neerlands hardst rockende driemanschap inmiddels heeft gestrikt.
En dit zijn nog maar enkele van de bands die op het Speedfest-affiche zullen prijken. Peter Pan Speedrock zal de line-up in de komende maanden verder gestalte geven, met zowel bekende namen als culthelden. Het belooft dus weer een grandioze dag te worden voor een bonte menigte van Speedrockers, punks, psycho's, skins, metalheads, hardcore diehards, rootsliefhebbers en rock & roll-afficionado's. Uniek in Nederland.
Neochamp
2nd November 2009, 17:57
Geen Speedfest voor mij, wel Persistence in Eindhoven. Vette line up. Zo maar een keer of 10 beter dan speedfest deze keer ;)
Ignite, Napalm Death, Biohazard, Agnostic Front, Death By Stereo, Walls Of Jericho, Evergreen Terrace, No Turning Back, Gama Bomb en Crushing Caspers.
http://foto-uploaden.nl/img/2/i0y6lhw.jpg
mr.rosso
2nd November 2009, 17:59
cool
als je er van houdt ;)
Ik ga denk ik wel naar Thunderdome in december. (haha)
Neochamp
2nd November 2009, 18:04
cool
als je er van houdt ;)
Ik ga denk ik wel naar Thunderdome in december. (haha)
Thunderdome.. man wat heb ik daar een slechte herinnering aan. Antwerpen '97. Met mn handen op mn rug en thairepje (schrijf je dat zo ?) eromheen afgevoerd worden vanwege een zakje weed.
Zal me neit nsel meer gebeuren trouwens. Ik bezoek en geen housefeesten meer, en gestopt met t roken van weed e.d. !
el Bastardo
2nd November 2009, 18:17
Speedfest ben ik present. Kijk nog ff of ik naar Persistance tour ga... Maak wel een paar kiekjes en een verslagje van de bands.
FTW
2nd November 2009, 18:30
Volgend jaar is met z'n alle de Zwarte Cross doen ? Begint daar ook al wat commercieel te worden maar das Lowlands ook...
Dierenamerbulance
2nd November 2009, 21:50
nope ditjaar geen speedfest voor mij.. andere plannen... jeweettoch
mss dat mijn vriendin gaat.. zal eens checken
chief108
2nd November 2009, 21:53
Speedfest ben ik present. Kijk nog ff of ik naar Persistance tour ga... Maak wel een paar kiekjes en een verslagje van de bands.
goed plan Stinky!
Mephisto
2nd November 2009, 23:31
Maandje terug nog Peter Pan gezien, die gasten rouleren grote tijd!
Dierenamerbulance
2nd November 2009, 23:43
EINDHOVEN ROCKCITY
http://www.thebutcher.nl/img/album_gr.jpg
http://www.rockarolla.nl/peterpandisco/ill/eindhovenboek.jpg
wat een topstad is het toch he
mr.rosso
3rd November 2009, 01:57
ik ga over 3 weken naar Franz Ferdinand.. of is dat te gay voor dit topic?
chief108
3rd November 2009, 09:16
dat is te gay voor deze hele site zelfs...
mr.rosso
3rd November 2009, 11:07
roflol...
Net zo gay als naar Mallorca met stelletjes? (even het balletje doortrappen)
chief108
3rd November 2009, 11:18
komt in de buurt
maar misschien net iets minder ja...
el Bastardo
3rd November 2009, 12:40
ik ga over 3 weken naar Franz Ferdinand.. of is dat te gay voor dit topic?
Kan niet zeggen dat ik daar een strakke plasser van krijg... Maar met stelletjes naar Mallorca... Damn... Hoe gay is dat!?
Paganstars
3rd November 2009, 20:34
tis dat me ma dan haar verjaardag viert, anders was ik denk ik wel naar speedfest gegaan! vorig jaar was iig wel vet
Mephisto
3rd November 2009, 20:51
Wat een bak, redelijk op een lijn qua muziek, dat idee van de Zwarte Cross klinkt goed, kunnen we het eens over een goed boek hebben wahahahaha...
el Bastardo
29th November 2009, 18:39
Gisteren nr Speedfest geweest. Natuurlijk de camera vergeten, mr wel de nodige orkestjes mogen aanschouwen. En, niet te vergeten, mensen gekeken...
Ik was nog nooit in het klokgebouw geweest, maar de lokatie is enorm cool en vooral groot. Ik was dan ook erg verbaasd dat alle zalen continue vol stonden! Aangekleed met een stel vette hot rods is de fabriekshal omgebouwd tot een rock n' roll hol met 3 verschillende podia waar vandaag over het algemeen veel trash bands spelen, met hier en daar een vreemde eend in de bijt. Voor mij een groot aantal bands die ik niet ken of nog nooit live gezien heb. Mijn hoop was dus het ontdekken van een nieuwe coole band.
Vroeger stond ik als eerste aan de poort, mr aangezien papa
een dagje ouder wordt waren we er rond 17u pas.
Valient Thorr
Als we binnenkomen staat op de "wrecker stage" Valient Thorr zijn ding te doen. De band trasht er flink op los en de band krijgt t publiek aardig los. Met een eerste biertje in de hand beloofd het een leuke dag te worden. Leuke band die ik thuis nog es zal checken.
Knuckle Bone Oscar
Te weinig van gezien. Klonk wel leuk, maar geen band waar ik voor bleef staan.
Triggerfinger
Een van de bands waarvoor ik naar Eindhoven ben getrokken. Ze maken het dan ook volledig waar! Godnondeju wat speelt deze band strak! Blijft keer op keer weer een genot om te kijken. Tussen al dit geweld een zeer welkome afwisseling met hun, in vergelijking met de andere bands, meer rock stijl. Speciale vermelding voor drummer Mario, die er ala Dave Grohl snoeihard op los mept.
Reverend Beatman
Een eenpersoons "band". Een schreeuwlelijk op een podium, onverstaanbaar de zaal inspugend. Hij zal best wat te melden hebben gehad, mr ik vraag me af wat deze keutel op Speedfest te zoeken had. Oren dicht en doorlopen...
New Bomb Turks
Redelijk grote naam in de scene. Alden niet aan mj besteed. De zang wordt na 1 nr vreselijk irritant en maakt dat ik het niet langer dan 5 nrs volhoud.
Karma to Burn
Stonerband zonder zang... Ik heb r op voorhand mijn twijfels bij, maar tot mijn grote verbazing weet dit drietal, met een moddervet geluid, me van het begin tot het eind te boeien. Ik mis de zang wel, mr de muziek is gewoon erg vet! Doet me denken aan Down zonder zang, dus dat zegt genoeg. Zeker een band die ik nog ga checken.
Peter Pan Speedrock
Hard Harder Hardst! Godverdomme wat een geweld! Een thuiswedstrijd voor de heren en dat is duidelijk! De zaal zit vol en t publiek gaat uit z'n dak. Wat een band en wat een energie.
50 Foot Combo
Surf met een hoog Dick Dale gehalte. Alleen maakt 50 FC gebruik van een hammond orgel. Leuke muziek, zonder zang, mr niet iets voor om 45 min naar te kijken en luisteren. 15 min was voldoende.
Death Angel
Vandaag misschien wel een buitenbeentje, zijn Death Angel. Veel mensen van de oude metal garde, de band stamt uit 1987, is speciaal voor deze band gekomen. Toch weten ze hun goede live reputatie niet helemaal waar te maken. Muzikaal staat het als een Phillipijns huis, mr de zanger is vandaag uit vorm. Regelmatig zit hij er zowel qua toon als qua maat behoorlijk naast. De nrs van hun nieuwe album maken minder indruk op me dan het oude werk. Toch iets dat je wel vaker tegenkomt.
Waar ik niet omheen kon was het enorme gehalte aan vreselijk lelijke mensen... Als ik normaal in Eindhoven over staat loop valt me dat toch niet zo op, mr het leek op Speedfest wel of ze een grote partij inteelt families hadden losgelaten. Verder wel weer veel chicks met tattoos hetgeen dan wel weer een plus was. En dat ondanks t feit dat ze zo uit een Suske en Wiske strip gelopen konden zijn. Ik erger me ook steeds meer aan de strontbezopen mensen die tegen je aan lopen en met bier gooien.
Conclusie: ik word oud, Peter Pan vr thuispubliek is een garantie vr chaos en Triggerfinger was de winnaar vd dag.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.