PDA

View Full Version : [Deel 1] From Prague with Love!

Tyler_Durden
17th February 2010, 20:45
Dag 1: zondag/maandag

Onze trip begint op zondagavond in Eindhoven. Wachten op de bus in de ijzige kou is sowieso geen pretje, maar wanneer de bus besluit om een half uur later dan afgesproken te arriveren heb je al helemaal geen zin meer! Als dit maar geen voorbode is van onze vakantie! Eindelijk komt onze touringcar aan en er stappen twee chauffeurs uit, enorme kerels die niet zouden misstaan als schurken uit een James Bond film! Spreken geen woord Engels en waar wij ongelooflijk veel moeite hadden met onze koffers en tassen gooien zij die met speels gemak in de bus. Ze doen mij meteen denken aan Bebop en Rockstedy, de 2 zachtaardige, slechteriken uit The Teenage Mutant Hero Turtles.

http://4.bp.blogspot.com/_E2Wa1M6x1fI/SoXusn3yjhI/AAAAAAAADY8/2aSZrGwDTDY/s400/Bebop_and_Rocksteady.jpg

De chauffeur houdt er wel van om door te rijden en over een trip van 12u doet hij er maar 10u over. En dat met een grote touringcar! Thank God dat hij geen sportwagen heeft, anders zou hij zo snel gaan, dat hij terug in de tijd zou kunnen!

Maandagochtend 11u00:

Aangekomen op het busstation in Praag vragen we hoe we bij onze hotel moeten komen. De dame achter de balie verteld ons dat we het beste met de metro kunnen gaan en we kopen daar ook de kaartjes voor (deze kaartjes gaan nog een belangrijke rol spelen in Praag). Eenmaal ingestapt weten we niet gauw waar we onze kaartjes kunnen knippen en aan een conducteur doen ze niet aan daar in Praag. Oké, zeg ik, dan bewaren we die wel voor later vandaag. Aangekomen in onze hotelkamer krijgen we de sleutel en besluiten we even een dutje te doen, dan een douche te nemen en daarna de stad te gaan verkennen. Zo gezegd, zo gedaan en we gaan om een uur of 18u00 richting centrum. We hebben onze kaartjes nog voor het openbaar vervoer en stappen de tram in. Weer geen conducteur te zien en als we uitstappen zijn onze vervoersbewijzen nog steeds onbevlekt van stempel. Komt ons wederom goed uit en het gratis reizen bevalt ons wel. Eerst maar eens even een kopje koffie doen bij die grote Amerikaanse koffieketen zodat we wat opgewarmd raken en dan gaan we ECHT Praag verkennen.

http://img168.imageshack.us/img168/4755/starbucksv.jpg

Na een kort rondje van een paar minuutjes hebben we eigenlijk allebei geen zin meer en besluiten een hapje te eten bij die grote Amerikaanse FastFood keten waar ze kip verkopen.

http://img294.imageshack.us/img294/3220/345240842c71a80ccf.jpg

Omdat we allebei stiekem toch wel wat moe zijn en we ons wijsmaken dat we toch nog 7 dagen hebben om Praag te verkennen, besluiten we ergens wat te gaan drinken en dan vroeg richting hotel gaan om onze slaap in te halen.

Dag 2: dinsdag

De wekker gezet om 9u30 omdat we ook moeten eten en aangezien we voor het ontbijt hebben betaald, kan je dat net zo goed in het hotel doen (niet dat we een ‘ons bin zunig’ mentaliteit hanteren maar puur om te kijken hoe de Tsjechen ontbijten). Aangezien het precies hetzelfde ontbijt is als bij ons in Holland vinden we er niet veel aan. Sterker nog, we besluiten om de wekker niet meer te zetten en voortaan buiten het hotel te ontbijten. Gauw even douche en dan makkelijke schoenen aantrekken, want vandaag gaan we echt, maar dan ook echt de stad verkennen! We vragen bij de receptie hoe we bij de Karelsbrug moeten komen en hij verteld ons dat we 2 haltes met de metro moeten. Aangekomen bij de metro is er een lijn 1 en 2. Dus 2 haltes met de metro, maar als we de verkeerde lijn pakken, moeten we er 4 terug. 50% kans dus dat we de goede pakken. Maar ook 50% kans dat we de verkeerde pakken en ons kennende zal dat wel weer gebeuren. We besluiten toch de gok te wagen en stappen in. Weer geen kaartje gekocht en weer geen conducteur te zien (Praag is een Walhalla voor zwartrijders)! Zoals verwacht hadden we de verkeerde metro, maar een geluk bij ongeluk (voor Naz dan!) komen we aan bij een enorme, grote, reuze, overdekte winkelcentrum.

http://img12.imageshack.us/img12/9905/jeannouvelzlatyandel200.jpg

Nou, zegt Naz, we hebben toch gemakkelijke schoenen aan dus kunnen we maar beter gebruik maken van deze gelegenheid en even gaan winkelen mopje, echt maar eventjes hoor. Dat even duurt al gauw een paar uur en we hebben nog geen Brug van Karel gezien. Wel hebben we een hoop winkeltjes gezien en restaurants. En aangezien we toch moeten eten en we niet zo van het experimenteren zijn met plaatselijke gerechten, gaan we lekker wokken, dat hebben ze in Holland ook en bevalt ook altijd goed. De redenering Er-staan-echte-Chinezen-achter-de-wok-dus-zullen-ze-er-wel-verstand-van-hebben klopt en we hebben heerlijk gegeten.

http://www.restaurant-vietnam.nl/images/logo/903e1c2260c918c7f113ac9ca4644d05.jpg

Lekker bekend en aangezien we meer van het ‘wat een boer niet kent, eet een boer niet’ zijn, zijn we blij dat we onze Tsjechische maaltijd hebben overgeslagen. Het zal absoluut wel lekker zijn, maar gewoon niet aan ons besteedt. We tafelen wat na en gaan dan richting Irish Pub, die schijnt ook gezellig te zijn en besluiten wat te drinken. Met de prijzen van daar weet je al dat het niet bij 1 of 2 drankjes zal blijven!

http://img8.imageshack.us/img8/3282/photos17.jpg

We proosten op ons eerste drankje daar en dat we nog vele leuke gebouwen, bruggen, kathedralen, kerken gaan zien! Ik ben benieuwd! Na een aantal drankjes gaan we heerlijk aangeschoten ons hotelletje opzoeken. Eventjes gauw online op FC108 om te kijken wat er die dag gebeurt is en of we wat belangrijks gemist hebben en daarna naar dromenland.

Donjopie
17th February 2010, 20:57
Top geschreven man !!!

Tyler_Durden
17th February 2010, 21:06
Ik zal morgen de woensdag en donderdag plaatsen. Anders werd het in een keer zo'n groot stuk dat de meeste lezers al bij de eerste keer StarBucks zouden afhaken ;)

Donjopie
17th February 2010, 21:09
Hahahaha
Wel leuk geschreven gozer !

roy s
17th February 2010, 21:15
OK Tyler..
vertel meer over die praagse shit!!!
:laugh:

Kingster
17th February 2010, 21:58
Thx tyler! Kan nu al niet wachten tot morgen :)

Socra
17th February 2010, 22:28
makkelijke schoenen aantrekken

Gast.

Heb je gewoon meerdere paren schoenen mee op reis?

chief108
17th February 2010, 22:29
goed bezig Mr. D!!!

chief108
17th February 2010, 22:30
Gast.

ja vermoed dat "travel light" principe niet opgaat bij Mr. D....:laugh:

Tyler_Durden
17th February 2010, 22:33
Gast.

Meerdere? Mijn koffer is gewoon zwaarder dan die van Naz omdat ik veel meer meeneem....

Snap het ook niet waarom maar iets in mij zegt steeds als ik mijn koffer inpak: more, more, more......

Bertje
18th February 2010, 01:07
Leuk om te lezen!!!

flip-mo
18th February 2010, 01:58
Gast.

dat jij nou 1 onderbroek meeneemt ( die je al draagt) 1 paar sokken ( die je al draagt ) en 1 tshirt.... die je ook wederom al draagt :D

maar niet iedereen kan zo leven...

snip83
18th February 2010, 11:28
Leuk geschreven gozer

LOL @ Flip

Socra
18th February 2010, 11:31
dat jij nou 1 onderbroek meeneemt ( die je al draagt) 1 paar sokken ( die je al draagt ) en 1 tshirt.... die je ook wederom al draagt :D

maar niet iedereen kan zo leven...

Je bent in de war met iemand anders. Ik neem zelfs een extra shirt mee naar werk...

chief108
18th February 2010, 12:02
getver....

Flamingo
18th February 2010, 12:04
Je bent in de war met iemand anders. Ik neem zelfs een extra shirt mee naar werk...

en die is hard nodig!

(jaja, je zet hemzelf voor hoor)

Donjopie
18th February 2010, 12:05
en die is hard nodig!

:D:D:D:D:D

Socra
18th February 2010, 12:07
en die is hard nodig!

:)

Dat is weer een hele andere kwestie... Ik neem er even een socraatje op,

I_LOVE_KNOCKOUTS
18th February 2010, 17:05
Kwarks ouwe! Dat deel 2 maar snel mag volgen!

Tyler_Durden
18th February 2010, 17:11
Kwarks ouwe! Dat deel 2 maar snel mag volgen!

Hij staat er al hoor :whistling:

;)

I_LOVE_KNOCKOUTS
18th February 2010, 17:13
Oh, heb je die in een apart topic staan? Gauw effe kijken dan.