PDA

View Full Version : fightclub 108 interviewt Ernesto Hoost !

wilhelmus777
30th October 2009, 21:55
Mr Perfect over Badr Hari, het trainerschap en internetforums

Het kan snel gaan als beginnend ‘reporter’. Het ene moment speel je nog de internetheld, het volgende moment zoek je op de TomTom de weg naar de gym van Ernesto Hoost om een interview met deze vier-voudig K-1 kampioen af te nemen.

Eenmaal aangekomen in Hoorn bij de trainingslokatie van Team Mr Perfect neemt Ernesto ons snel mee naar binnen naar zijn kantoor. Binnen is het nog wat leeg, er staat eigenlijk alleen een bureau met een stoel en er hangt een kalender aan de muur.
Ernesto verontschuldigt zich snel als hij ons een klapstoeltje aanbiedt.“Sorry hoor, het is hier nog wat leeg maar dat komt omdat ik eigenlijk altijd op de mat sta met de jongens en zo min mogelijk achter dit bureau zit.”

Nadat we een kop koffie hebben gedronken beginnen we aan de doorzaagsessie van Mr Perfect.

“Hoe ik het nu vind om vooral als trainer/coach bezig te zijn? Nou, het is wennen. Ik kom tegenwoordig de gym binnen, het ruikt er naar een gym – naar zweet en thaise olie – maar ik kom niet meer om te trainen zoals ik dat meer dan 20 jaar heb gedaan. Dat is afkicken. Ik sta natuurlijk nog wel op de mat met de jongens en dan sparren we ook maar het gevoel is zo anders. In het begin had ik het er echt moeilijk mee. Je moet je ook voorstellen dat ik jarenlang een ritme had wat gebaseerd was op trainen en vechten. Dacht je dat ik me bezig moest houden met de boekhouding? Met vliegtickets regelen? Met visa regelen? Met onderhandelen met organisatoren en reclamemensen? [Ernesto laat een stilte vallen]. Nu met Team Mr Perfect heb ik het juist heel erg druk met deze dingen. Het is soms vervelend om te doen, trainen en coachen ligt me natuurlijk veel meer, maar de kachel moet wel blijven branden hè? Daar komt nog eens bij dat er nu meerdere jongens van mij afhankelijk zijn. Je kunt dus niet even het koppie laten hangen en denken: ‘na mij de zondvloed en zoek het vandaag allemaal maar uit’.”

Wat was de motivatie om als trainer/coach aan de slag te gaan?

“Kijk, ik heb natuurlijk - het lijkt wel in een vorig leven – ooit met jongeren gewerkt die in de problemen waren gekomen met politie en justitie. Het mooie van dat werk was dat ik zelf een grote invloed had op hoe het leven van zo’n jongen verder zou verlopen. Ik zeg niet dat het altijd lukte om iemand op het juiste pad te krijgen maar bij veel van die jongens kon ik toch een positieve invloed hebben. Nou zijn professionele (vecht-)sporters goed te vergelijken met probleemjongeren. Ze zijn op een bepaalde manier ook asociaal; je moet namelijk veel tijd in jezelf steken om een bepaald niveau te bereiken, ze ontwikkelen zich heel specifiek in één richting, sport, én ze hebben door hun isolement soms moeite om zich staande te houden in een wereld die ze niet kennen.
Ik heb zelf nu zoveel ervaring met trainen, met lesgeven, met diëten, met het omgaan met spanningen maar ook met hoe je moet omgaan met de mensen om je heen – familie, vrienden, managers, promotors en fans – dat ik ze op al die vlakken raad kan geven. Dat vind ik mooi, het doorgeven van mijn kennis en mensen daarmee helpen.”

Wat ervaar je als de mindere kanten van zijn van een bekende sporter?

“Ach, weet je. Het valt vaak wel mee met de negatieve kanten. Vroeger ergerde ik me weleens aan promotors of scheidsrechters. Tegenwoordig erger ik me vooral aan zogenaamde internetforums. Waarom? Nou, ik weet niet of je er een beetje mee bekend bent maar sites als Fighttalk, Kickboks.nl en helemaal Mixfight.nl maken het echt te bont. Wat daar soms op staat. Het lijkt soms wel alsof de gasten achter zo’n site gewoon gefrustreerde wannabe-vechters zijn die zelf nooit iets bereikt hebben.”

Maar dat soort forums zijn toch juist leuk? Op die manier kunnen fans juist praten over de sport en soms een vechter interviewen.

“Leuk, man, hou toch op. Het merendeel lijkt te bestaan uit losers zonder baan of iets anders in het leven. Ik heb van Melvin [Manhoef red.] wel eens gehoord dat hij die gasten zelfs een keer een training heeft gegeven. Nou, daar begin ik dus mooi niet aan. Kijk, ik snap best dat je fan bent maar het moet wel leuk blijven. Dat 'fighter bashen' slaat nergens op. Waarom is er niet gewoon een forum waarop mensen leuke dingen posten?”

Nou, Ernesto, wij zijn ook van een forum. FightClub108.com is net in the air en we are kicking ass and taking names Ernesto.

“Is het zo? Vast wel. Veel succes in de toekomst jongens.”

Dank je Ernesto.

[Ernesto kijkt me indringend aan]

Ehh…

Laat maar... Volgende vraag alsjeblieft.
[ik merk dat het gesprek hierna even wat stroever verloopt]

Goed…. Wat we nog wilden vragen: waarom gaat de partij tegen Badr Hari niet door?

“Heel simpel, ik was niet op tijd in de juiste conditie. Ik ga natuurlijk niet tegen zo’n opgefokte Mocro de ring in als ik niet in de juiste vorm ben. Je zag wat hij met Remy deed in de finale vorig jaar. Nou ben ik natuurlijk geen Remy, maar toch.”

Dus je verwachtte echt een goede kans te maken tegen Badr?

“Natuurlijk. Hoezo? Denk jij dat hij mij pakken kan dan?” [glimlacht]

Ehh… Nou… Op de site hebben we een poll gehouden en 95% van de mensen dacht dat jij zou verliezen. 90% van die mensen dacht dat jij zou verliezen op KO.

“Luister, hij traint bij Mikes Gym. [na een korte stilte] Wat voor mensen komen er eigenlijk op die site van jullie?”

Nou, nou, nou meneer Hoost. Eén van onze bezoekers heeft goede contacten in het vechtsportwereldje en ook hij dacht dat je niet veel kans maakt tegen Badr.

“Zo, zo, zo. En wie is die ‘kenner’ dan? Toch niet die dikke lul van een Simon Rutz hè? Er zijn twee mensen waar ik niet voor rem: Johan Vos en Simon Rutz. Ja, en Sem Schilt natuurlijk. Die lange lul. Er gaan meer mensen KO van zijn suffe ‘stijl’ van vechten dan van zijn stoten en trappen. Maar wat Rutz betreft, die bolle moet zijn waffel houden. Zonder mij en mijn succes in Japan stond die mislukte kermisklant nog steeds gala’s te organiseren in die tochtige hal in Haarlem. Pfff.”

Zijn er ook nog mensen die wel je goedkeuring kunnen krijgen?

“Mwoah. Peter [Aerts red.] is een goeie jongen natuurlijk. Beetje simpel maar wel een goeie jongen. Paul Slowinsky is in wezen wel een goede knul. Weinig talent, slappe poten en drinkt teveel maar ja, hij levert me wel wat centjes op hè?”

Wat zijn je plannen voor de toekomst?

“Dat hangt er een beetje van af wat jongens als Antoni [Hardonk red.] en Paul gaan doen. Kijk, laten ze zich constant in elkaar tikken zoals de afgelopen keren, dan valt er weinig eer, en laten we wel wezen, geld te halen. Waarom dat zo belangrijk is? Heel simpel. In mijn jaren als vechter ben ik gewoon genaaid door mensen om me heen, Johan Vos en wat van die kleine klote Japanners, en dat heeft me veel geld gekost. Nu moet ik dus als een halve hoer de straat op om mijn euro’s te verdienen. Dat mijn vrouw dan ook nog eens een gat in haar klauw heeft helpt niet erg mee hè?”

Gaat de site van Team Mr Perfect dan ook weer wat meer aandacht krijgen. Momenteel wordt de site weinig geüpdate en staat er dus vooral oud nieuws.

“Joh, rot op. Ik zal je zeggen, ik ben eigenlijk wel klaar met je. Die hele internetzooi interesseert me helemaal niks.

hahahaha toch bedankt voor het interview...

Hoost lacht nu ook "Geintje ouwe..."

We kletsen nog wat en drinken een paar biertjes (teveel) alvorens ik afscheid neem van de champ.

d4nd3l10n
30th October 2009, 22:03
Hahahaha dikke vette qwuarks!

roy s
30th October 2009, 22:03
Mooi interview, thanks man..
...quarks zullen jouw deel zijn

Guess
30th October 2009, 22:13
Mooi stukje,

Wel typerend hoe hij het bashen op forums aanhaalt en er zelf net zo hard aan mee doet....

Lee Hottie
30th October 2009, 22:22
haha is het ultieme trollen nu al begonnen ?

of is Mr Perfect echt zo frusti

Donjopie
30th October 2009, 22:24
Leuk stukje !
volgende keer wil ik mee !

Tyler_Durden
30th October 2009, 22:28
[B][SIZE="4"]

We kletsen nog wat en drinken een paar biertjes (teveel) alvorens ik afscheid neem van de champ.

Weet je zeker dat het drinken niet voor het interview was? Ernesto kan daar namelijk niet tegen en wordt ie agressief en gaat ie schelden en vloeken. Zo is ie gewoon........

Socra
30th October 2009, 22:39
:slap:

Pipo de Cliniclown
30th October 2009, 22:41
Ik vind het een grote schande! Dit is karaktermoord! Welke idioot heeft dit geschreven? Kielhalen!

sikkwittet
30th October 2009, 23:10
warom werden mijn vragen niet aan gehaald???????

teringg zeg.

vet stukje auwe:P

authentiek als een lada die een porsche op vole snelheid in ze achteruit inhaalt

roy s
30th October 2009, 23:18
Ik vind het wel 108interview....

geen saaie shit, gewoon..
...het is, zoals het is..

sikkwittet
30th October 2009, 23:34
haha is het ultieme trollen nu al begonnen ?

of is Mr Perfect echt zo frusti

was al lang bezig:finger:

:cool:

barbara
31st October 2009, 01:05
leuk interview, ten minste geen standaard vragen en wel verrassende antwoorden (y)

Derek Ogilvie
31st October 2009, 01:19
Tering dit lijkt wel een grap ofzo.. Way to go Ernesto, dit forum is jouw plek om al die fags te laten zien wie nog steeds de baas is met 4x een K-1 WGP Belt!! :D

Kebal
31st October 2009, 13:00
willem moet meer interviews doen

Derek Ogilvie
31st October 2009, 13:54
Ik zal binnenkort mijn persoonlijke gesprek met A. Overeem posten.

mr.rosso
31st October 2009, 14:16
Ik dacht dat CHief een interview aan het regelen was met Ali O?

chief108
31st October 2009, 14:44
fuck ja...

dat was ook zo

FTW
31st October 2009, 15:46
Geniaal 'interview' :D

Ernesto
31st October 2009, 20:43
De identiteit van deze user is nog niet bevestigd
dierenamerbulance

chief108
31st October 2009, 20:47
yeah!!!
onze eerste troll

roy s
31st October 2009, 20:48
Leuk dat je er bent Ernesto. Ben je wel echt Ernesto?

volgens mij verifieren the mods namelijk of iemand echt de vechter in kwestie is....

chief108
31st October 2009, 20:51
tuurlijk man...

dit forum is 1 dag open
en binnen 24 uur nadat Wilhelmus dat interview post komt Mr Perfect himself hier klagen daarover... :p

de beste man heeft wel wat beters te doen op de zaterdagavond

roy s
31st October 2009, 20:54
tuurlijk man...

dit forum is 1 dag open
en binnen 24 uur nadat Wilhelmus dat interview post komt Mr Perfect himself hier klagen daarover... :p

de beste man heeft wel wat beters te doen op de zaterdagavond

wilhelmus bedoel je...?

chief108
31st October 2009, 20:55
denk dat Wilhelmus weer met z'n buren aan het zuipen is
wat een heel goed plan is eigenlijk
ga zo ook die schooier uit de schuur halen hier om wat pilsjes weg te werken

chief108
7th January 2011, 10:29
Bump. Vanwege vermakelijkheid.

Derek Ogilvie
7th January 2011, 15:33
haha

chief108
7th January 2011, 15:38
epic thread = epic

Dragontail
19th January 2011, 07:44
Ik lees het interview nu voor het eerst.
Die uitspraak over Rutz en zo..haha

roy s
7th February 2011, 21:46
bump vanwege dat topic over die brief, die nog steeds niet gepost is...
ik ga wel langs bij hem:laugh:

Jessica
8th February 2011, 07:51
bump vanwege dat topic over die brief, die nog steeds niet gepost is...
ik ga wel langs bij hem:laugh:

:huh:, nog beter! (zou íe zich in de thread hebben vergist, hij is natuurlijk al wat ouder)

vakeStamtaw3
9th February 2011, 15:30
Can I just say what a reduction to find somebody who really is aware of what theyre talking about on the internet. You positively know how to deliver an issue to light and make it important. More folks must read this and perceive this side of the story. I cant believe youre no more popular because you definitely have the gift. This is the most informative post at www.chief108.com (http://www.chief108.com).

chief108
9th February 2011, 15:32
LOL...

and you can come over

and suck some dick

Marquis
18th February 2011, 20:33
Hahahahahahaha -tranen-

Ik lees dit voor het eerst hahahaha buikpijn gewoon.. haha

Kebal
18th February 2011, 22:42
haha dit was wel een mooie tijd

Derek Ogilvie
18th February 2011, 23:15
dit is nu

Kebal
19th February 2011, 10:23
ja maar toen we nog van die grote ideeen hadden, voor meer van dit enzo

Derek Ogilvie
19th February 2011, 11:23
ach we zijn gewoon busy motherfuckers

Kebal
19th February 2011, 13:14
begenadigde busy motherfuckers?

Derek Ogilvie
20th February 2011, 04:56
ja ok

Marchant
20th February 2011, 12:42
ja ok

Oké zonder E doet echt pijn aan m'n ogen in zo'n zin.

:finger:

Wil je hier echt een "10 voor taal forum" van maken?!

Paganstars
20th February 2011, 13:09
Ja man! Grammar Nazi's for the Modderfokking WIN!

Derek Ogilvie
20th February 2011, 13:32
:finger:

Wil je hier echt een "10 voor taal forum" van maken?!

lol