View Full Version : Statisch Rekken
d4nd3l10n
15th January 2010, 01:33
Zijn vechtsporters nou achterlijk of weten ze niet beter? Uit diverse onderzoeken is gebleken dat statisch rekken voorafgaand aan je (maximale) krachttraining je maximale kracht verminderd.
Tell me, want door het lezen, doen en ondervinden van diverse andere methoden, weet ik dat er tien keer betere methoden zijn... E.a. joint mobility, dynamic stretching etc...
Waarom doet bijna iedereen dit dan nog?
thefxr
15th January 2010, 01:37
Onwetendheid/geen/te weinig begeleiding
d4nd3l10n
15th January 2010, 01:43
Wel jammer en het is denk ik ook ontwetendheid want bij 80% van de scholen die ik in mijn leven hebt bezocht, stretchen ze nog statisch voor de training.
Heb nog wel een leuk nieuwtje trouwens, want als het goed is komt aan het einde van dit jaar mijn dvd uit voor rek- en mobiliteits oefeningen voor voor, tijdens en na de training/wedstrijd, tijdens je rustdagen, etc.
Volgende maand drop ik al een paar clips op youtube en fc108 zal deze natuurlijk als eerste zien. Het zal niet alleen op vechtsport gericht zijn, maar ook de fanatieke krachtsporters zullen er veel baat bij hebben...
chief108
15th January 2010, 10:04
goed bezig P44rd3bl03m!
mijn ervaring is dat vechtsporttrainers gewoon nog altijd doen wat ze zelf vroeger ooit geleerd hebben
zelfde met die herhalingen thread van je
heb dat onlangs nog gehoord van Buurman :D
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.