PDA

View Full Version : Kickbox kampioen van 1977 en z'n Chakuriki Tattoo

Mokie14
3rd January 2010, 00:43
2 januari 2010 Haarlem.

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/12/02/1259766461-630.jpg
wedstrijd uitslag 1977

Vandaag heb ik dan afgesproken met een maatje van me om naar z'n ouwe heer te gaan in Haarlem
We hebben afgesproken in een restaurantje nou.. restaurant meer een eetcafeetje.
Na een tijd gezocht te hebben naar een plekkie voor m'n bolide en 5euro parkeergeld te hebben betaald lopen we het cafeetje binnen.
In een hoek zat een man grijs haar, rond brilletje en een beetje gezet.
Zou dat m zijn dacht ik tot de man opkeek en ik het zag ja dat is z'n vader.

Na een hand geschud te hebben aangenaam Henk en plaats te hebben genomen in het hoekje beginnen we een gezellig gesprek.
Het begint met een vader zoon gesprek, he ouwe …..
Na een tijdje zegt mn maatje he pap laat je tattoo een zien van Chakariki op je arm?
Henk deed z'n mouw van z'n trui iets omhoog en lied m'n z'n tattoo zien.
Deze tattoo is van de tijd dat hij Europees kampioen was geworden en door Thom Harinck werd getraind.

http://img109.imageshack.us/img109/9319/chakuriki.jpg
Chakuriki aandenken

Ze hadden het zelf getekend en door een tattoo shop in Amsterdam laten zetten.
Er zijn er toen 3 gezet en 1 van de jongens vertelde hij heeft er knap gezeik mee gehad.
Z'n vader had een eigen bedrijf en als hij z'n vader hielp en korte mouwtjes droeg was dat toen nog niet zo als nu als mensen een tattoo zagen zitten.
Hij had het nooit moeten doen hij heeft het ook niet lang volgehouden met vechten.

Ook Henk had interesse voor het feit dat ik honderd uit spreek op de gym over K1 en fichtclub108
En vroeg “he maar jij stond dus met Thom op de foto?”
Ja klopt antwoordde ik en zocht naar de foto op m'n mobiel, tot mijn spijt ineens niet meer te vinden.
Aah geeft niet zei Henk.
Wel vertelde ik het verhaal over onze speurtocht naar het geheim van Thom z’n buideltasje.
Haaaa dat tasje draagt ie dat nog steeds!!! Was de reactie van Henk daar liep ie inderdaad toen al mee.
De stilte valt doordat een bediende onze broodjes kip kwam brengen.

Vader en zoon gesprek start weer: Zo Nicky al aan het trainen??
Ja pap ik ren je eruit bij de Dam tot Dam loop.
Even een update z'n zoon heeft een weddenschap met z'n ouwe heer
De winnaar van de 2 krijgt van de verliezer 150 euro.
Leeftijd verschil 34 jaar.

He pap vervolgd z'n zoon vertel eens dat verhaal van die jongen waar je tegen moest uit Groningen?
(Sorry ben de naam van z'n tegenstander vergeten).
Hehe begint Henk ja dat was wat.
Die kerel zei tegen me “de eerste 1-2 rondes beginnen we rustig om zo goed onze technieken te kunnen laten zien is dat oke??”
“Jah mij best zei ik, de bel van de 1e ronde begon en m'n tegenstander begon als een wous op me af te komen en te beuken”.
“Jah dag dacht ik dat was niet de afspraak. En sloeg en trapte. ik dacht ik sla hem dood ik stopte niet meer. Er zat een heel gat in z'n kop.
Hahaha een lachje ontsnapte uit z'n mond.
Na een paar jaar kwam ik die jongen nog een keer tegen, niet meer als vechter maar als scheidsrechter.
Na mijn partij heeft ie volgens mij nooit meer gebokst.
Hij zag me en zei gelijk “rustig aan he? Want jou ken ik.. hahah.

http://img684.imageshack.us/img684/6197/image0041b.jpg
foto Henk Rompa

Zullen we ff de stad in gaan? Zegt z'n zoon??
Jah best joh we doen onze jassen aan sjaaltjes om en Henk doet een petje op.
Na wat gezeur over de financiële toestand van Nederland en de wereld.
Vraagt Henk wat ik van de generatie Hari, Schilt, Bonjaski en Overeem vind.
Man man man zegt ie die Overeem wat een beest is dat die heeft geen nek!.
Maar die Hari die is in mijn ogen zo gegroeid en zeer als een goed verliezer getoond na z'n finale partij tegen Schilt.
Dat tegen Bonjaski had ie nooit moeten doen.
Ook vertelde ik hem dat ik Peter Aerts al een aantal keer op m'n werk heb gezien in Zandvoort,
Ja zegt Henk dat klopt is voor de strand training dat is zwaar oefff.
Toen ik trainde was het met iemand achterop je rug en een kruiwagen zand hardlopen.
en als je niet goed je best had gedaan moest je op je blote poten terug naar huis hahahaha grapte hij.
En waar ik me nog het meest druk om maakte was als je als eerste aanwezig was in de sportschool dan moest je de 5 gouden regels van Chakariki oproemen als de gehele groep er was.
Ik zat 'm al te knijpen in de bus naar de gym toe.
Niet omdat ik het niet durfde maar als de dood was om het verkeerd te vertellen.
Hij wilde me niet vertellen wat dan de consequenties waren.

http://2.bp.blogspot.com/_9jD-Vr6DBRY/SuK5ReWQccI/AAAAAAAABSc/vSWMHPP-nDo/s320/chakuriki+insigne+1er.jpg
http://superkarate.ru/images/inter/aerts-5.jpg
de oude leermeester

Hij vertelde ook over de tijd als portier op de boter markt in Haarlem,
De boter markt stond er in die tijd om bekend dat het s'avonds grimmig kon zijn.

http://farm1.static.flickr.com/163/357559370_2a7c8e366a.jpg?v=0
Boter markt haarlem

Op een avond waren er 2 klanten lastig, zo lastig dat hij ze eruit moet schoppen.
Hij sloeg ze zelfs zo hard dat ze beide naast elkaar over een fietsen rek vielen en afdropen naar huis.
Toen hij later die week voor de moeder van z'n vrouw , die in een bloemen stal werkte een boeket af moest leveren kreeg deze situatie nog een staartje.
Hij reed naar het adres dat op het briefje stond, na wat zoeken reed hij de goede straat in, het was het kamp van Haarlem.
De bloemen afgeveende aan de man in de deur, kreeg hij steeds te horen hee ik ben niet makkelijk he!!!!,
Nee ik ben niet zo makkelijk!!!!.
Henk dacht het zal wel en verliet het terrein.
Later hoorde hij van z'n toenmalige vrouw dat de 2 jongens die hij dat weekend een pak rammel had gegeven de zoons waren van de man waar hij het boeket af moest leveren.
hahahaha vandaar dus die vage reactie van die man hahaha.
Wat had ik toen een mazzel gehad zei hij, voor het zelfde geld was het hele feest van dat weekend daar voortgezet.

Na nog een tijdje door de stad te hebben gelopen, en een hoop gegroet van Henk naar voorbij gangers, kwamen we weer aan waar we begonnen waren, bij het eettentje zo zegt ie grappend “ga ik nog ff die meid die ons net help ff een tongzoen geven is haar dag ook weer goed hehehehehe”.
Henk Rompa ooit Europees kampioen kickboksen stopt z'n sleutel in z'n fiets met zijtassen,
waar hij ooit in een Porsche reed van z'n verdiende centen, rijd hij nu gezond op een fiets.
zijn kickboks carričre vervangen voor een leven als postbode.
wel weer denkende om weer iets te gaan doen voor de sport om zo zijn ervaringen over te kunnen brengen aan de huidige generatie.
ze vertellen over z'n training kamp in Amerika.

Henk geeft z'n zoon een zoen op z'n wang en zegt zie ik je volgende week weer Nicky?
Ja pap eten we weer een lekker broodje hehehe.
Nu weet ik het echt zeker Nick lijkt heel erg op zn vader letterlijk en figuurlijk..
ook wij stappen in en rijden weg "wat een mannetje denk ik in mezelf" heb me rot gelachen wat een humor.

Kebal
3rd January 2010, 01:08
zo uit het niets een verhaal, mooi
en zeker ook hoe lang het al geleden is, cikatic in de lijst, hij is onderdeel van een stukje geschiedenis waar helaas niet teveel meer over wordt gepraat naast de k1

Mokie14
3rd January 2010, 01:10
bedankt ,

ging we een mooi verhaal aan vooraf

check: Thom Harinck als tattoo threath

die jongen ken ik al mn hele leven
wist van zn vader zn geschiedenis maar de man nog nooit ontmoet
tijdens het sporten kwam het te spraken over zn trainer Thom Harinck.

Kebal
3rd January 2010, 01:17
ah gevonden, je hebt er snel werk van gemaakt.
is altijd mooi om te lezen, dus mocht je er nog meer kennen ;)

Mokie14
3rd January 2010, 01:19
ik zal mn best doen hij ziet nog soms nog een paar gasten van die chakuriki tijd

dus wie weet.

chief108
3rd January 2010, 13:58
vet man!

dit zijn de mooie dingen
geweldig

sikkwittet
3rd January 2010, 15:29
gweldig stukkie ouwe

roy s
3rd January 2010, 15:33
Top Mokie!!

echt gonzo:laugh:

Tyler_Durden
3rd January 2010, 18:23
Nice Mokie!!

Donjopie
4th January 2010, 09:07
Netjes man !
leuk verhaal

I_LOVE_KNOCKOUTS
8th January 2010, 01:14
Dikke kwarks voor de Mook!

Mokie14
10th January 2010, 15:52
gister op het Ring sensation gala in utrecht
Thom Harinck gezien en dit filmpje opgenomen
http://www.youtube.com/watch?v=IRrh9TDprXw

net zijn zoon aan de lijn gehad en vond het schitterend

chief108
10th January 2010, 15:56
hahaha

geweldig man!

roy s
10th January 2010, 17:24
top Mokie!!!:laugh:

Donjopie
10th January 2010, 17:48

Cool man !
Nog best mooi geworden in die donkeren hal

missj
10th January 2010, 18:20

:)Super Mokkie.....Chakurikikwarks you kanten op:D

flip-mo
10th January 2010, 18:32
te gek man...

I_LOVE_KNOCKOUTS
11th January 2010, 14:29
Goed gedaan gasten!

Tyler_Durden
11th January 2010, 15:00
Thom zal wel denken: Jarenlang heb ik me in elkaar laten slaan voor wat erkenning op Muay-Thai Kickboxing gebied en het eerste waar mensen straks aan denken als ze mijn naam horen zijn buideltasjes en tattoo's uit 1977...

Hahahahaha....Leuk man!

Top Mokie!!

Donjopie
11th January 2010, 15:01
Thom zal wel denken: Jarenlang heb ik me in elkaar laten slaan voor wat erkenning op Muay-Thai Kickboxing gebied en het eerste waar mensen straks aan denken als ze mijn naam horen zijn buideltasjes en tattoo's uit 1977...

Hahahahaha....Leuk man!

Top Mokie!!

Die man heeft nog nooit zoveel erkenning gehad :D
Hij word nu op elk gala geďnterviewd en gefilmd :biggrin:

Kebal
12th January 2010, 14:26
lachen jongens..
kunnen wel een reunie-onderdeel starten, brengen we oude vechters weer in de spotlights en terug naar de trainer

Mokie14
12th January 2010, 14:28
heb met zn zoon afgesproken dat als zn ouwe heer heen gaat ik mee ga om de reunie vast te leggen en een interview te houden.
misschien dat ik ze zover krijg een vader en zoon spar partij hahaha

Kebal
12th January 2010, 14:33
:laugh:
creatieve gasten man

Donjopie
12th January 2010, 14:34
maken we er een leuke reportage van !

chief108
12th January 2010, 14:54
lachen jongens..
kunnen wel een reunie-onderdeel starten, brengen we oude vechters weer in de spotlights en terug naar de trainer

heb met zn zoon afgesproken dat als zn ouwe heer heen gaat ik mee ga om de reunie vast te leggen en een interview te houden.
:laugh:
goede plannen...

dat zijn allebei dingen die ik hier graag zou willen zien
dubbelkwark!!!

I_LOVE_KNOCKOUTS
12th January 2010, 15:41
lachen jongens..

Goed idee man!!!

Oke, dat is aflevering 1 van de serie ;)

Mokie14
3rd March 2010, 00:36
2 januari 2010 Haarlem.

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/12/02/1259766461-630.jpg
wedstrijd uitslag 1977

Vandaag heb ik dan afgesproken met een maatje van me om naar z'n ouwe heer te gaan in Haarlem
We hebben afgesproken in een restaurantje nou.. restaurant meer een eetcafeetje.
Na een tijd gezocht te hebben naar een plekkie voor m'n bolide en 5euro parkeergeld te hebben betaald lopen we het cafeetje binnen.
In een hoek zat een man grijs haar, rond brilletje en een beetje gezet.
Zou dat m zijn dacht ik tot de man opkeek en ik het zag ja dat is z'n vader.

Na een hand geschud te hebben aangenaam Henk en plaats te hebben genomen in het hoekje beginnen we een gezellig gesprek.
Het begint met een vader zoon gesprek, he ouwe …..
Na een tijdje zegt mn maatje he pap laat je tattoo een zien van Chakariki op je arm?
Henk deed z'n mouw van z'n trui iets omhoog en lied m'n z'n tattoo zien.
Deze tattoo is van de tijd dat hij Europees kampioen was geworden en door Thom Harinck werd getraind.

http://img109.imageshack.us/img109/9319/chakuriki.jpg
Chakuriki aandenken

Ze hadden het zelf getekend en door een tattoo shop in Amsterdam laten zetten.
Er zijn er toen 3 gezet en 1 van de jongens vertelde hij heeft er knap gezeik mee gehad.
Z'n vader had een eigen bedrijf en als hij z'n vader hielp en korte mouwtjes droeg was dat toen nog niet zo als nu als mensen een tattoo zagen zitten.
Hij had het nooit moeten doen hij heeft het ook niet lang volgehouden met vechten.

Ook Henk had interesse voor het feit dat ik honderd uit spreek op de gym over K1 en fichtclub108
En vroeg “he maar jij stond dus met Thom op de foto?”
Ja klopt antwoordde ik en zocht naar de foto op m'n mobiel, tot mijn spijt ineens niet meer te vinden.
Aah geeft niet zei Henk.
Wel vertelde ik het verhaal over onze speurtocht naar het geheim van Thom z’n buideltasje.
Haaaa dat tasje draagt ie dat nog steeds!!! Was de reactie van Henk daar liep ie inderdaad toen al mee.
De stilte valt doordat een bediende onze broodjes kip kwam brengen.

Vader en zoon gesprek start weer: Zo Nicky al aan het trainen??
Ja pap ik ren je eruit bij de Dam tot Dam loop.
Even een update z'n zoon heeft een weddenschap met z'n ouwe heer
De winnaar van de 2 krijgt van de verliezer 150 euro.
Leeftijd verschil 34 jaar.

He pap vervolgd z'n zoon vertel eens dat verhaal van die jongen waar je tegen moest uit Groningen?
(Sorry ben de naam van z'n tegenstander vergeten).
Hehe begint Henk ja dat was wat.
Die kerel zei tegen me “de eerste 1-2 rondes beginnen we rustig om zo goed onze technieken te kunnen laten zien is dat oke??”
“Jah mij best zei ik, de bel van de 1e ronde begon en m'n tegenstander begon als een wous op me af te komen en te beuken”.
“Jah dag dacht ik dat was niet de afspraak. En sloeg en trapte. ik dacht ik sla hem dood ik stopte niet meer. Er zat een heel gat in z'n kop.
Hahaha een lachje ontsnapte uit z'n mond.
Na een paar jaar kwam ik die jongen nog een keer tegen, niet meer als vechter maar als scheidsrechter.
Na mijn partij heeft ie volgens mij nooit meer gebokst.
Hij zag me en zei gelijk “rustig aan he? Want jou ken ik.. hahah.

http://img684.imageshack.us/img684/6197/image0041b.jpg
foto Henk Rompa

Zullen we ff de stad in gaan? Zegt z'n zoon??
Jah best joh we doen onze jassen aan sjaaltjes om en Henk doet een petje op.
Na wat gezeur over de financiële toestand van Nederland en de wereld.
Vraagt Henk wat ik van de generatie Hari, Schilt, Bonjaski en Overeem vind.
Man man man zegt ie die Overeem wat een beest is dat die heeft geen nek!.
Maar die Hari die is in mijn ogen zo gegroeid en zeer als een goed verliezer getoond na z'n finale partij tegen Schilt.
Dat tegen Bonjaski had ie nooit moeten doen.
Ook vertelde ik hem dat ik Peter Aerts al een aantal keer op m'n werk heb gezien in Zandvoort,
Ja zegt Henk dat klopt is voor de strand training dat is zwaar oefff.
Toen ik trainde was het met iemand achterop je rug en een kruiwagen zand hardlopen.
en als je niet goed je best had gedaan moest je op je blote poten terug naar huis hahahaha grapte hij.
En waar ik me nog het meest druk om maakte was als je als eerste aanwezig was in de sportschool dan moest je de 5 gouden regels van Chakariki oproemen als de gehele groep er was.
Ik zat 'm al te knijpen in de bus naar de gym toe.
Niet omdat ik het niet durfde maar als de dood was om het verkeerd te vertellen.
Hij wilde me niet vertellen wat dan de consequenties waren.

http://2.bp.blogspot.com/_9jD-Vr6DBRY/SuK5ReWQccI/AAAAAAAABSc/vSWMHPP-nDo/s320/chakuriki+insigne+1er.jpg
http://superkarate.ru/images/inter/aerts-5.jpg
de oude leermeester

Hij vertelde ook over de tijd als portier op de boter markt in Haarlem,
De boter markt stond er in die tijd om bekend dat het s'avonds grimmig kon zijn.

http://farm1.static.flickr.com/163/357559370_2a7c8e366a.jpg?v=0
Boter markt haarlem

Op een avond waren er 2 klanten lastig, zo lastig dat hij ze eruit moet schoppen.
Hij sloeg ze zelfs zo hard dat ze beide naast elkaar over een fietsen rek vielen en afdropen naar huis.
Toen hij later die week voor de moeder van z'n vrouw , die in een bloemen stal werkte een boeket af moest leveren kreeg deze situatie nog een staartje.
Hij reed naar het adres dat op het briefje stond, na wat zoeken reed hij de goede straat in, het was het kamp van Haarlem.
De bloemen afgeveende aan de man in de deur, kreeg hij steeds te horen hee ik ben niet makkelijk he!!!!,
Nee ik ben niet zo makkelijk!!!!.
Henk dacht het zal wel en verliet het terrein.
Later hoorde hij van z'n toenmalige vrouw dat de 2 jongens die hij dat weekend een pak rammel had gegeven de zoons waren van de man waar hij het boeket af moest leveren.
hahahaha vandaar dus die vage reactie van die man hahaha.
Wat had ik toen een mazzel gehad zei hij, voor het zelfde geld was het hele feest van dat weekend daar voortgezet.

Na nog een tijdje door de stad te hebben gelopen, en een hoop gegroet van Henk naar voorbij gangers, kwamen we weer aan waar we begonnen waren, bij het eettentje zo zegt ie grappend “ga ik nog ff die meid die ons net help ff een tongzoen geven is haar dag ook weer goed hehehehehe”.
Henk Rompa ooit Europees kampioen kickboksen stopt z'n sleutel in z'n fiets met zijtassen,
waar hij ooit in een Porsche reed van z'n verdiende centen, rijd hij nu gezond op een fiets.
zijn kickboks carričre vervangen voor een leven als postbode.
wel weer denkende om weer iets te gaan doen voor de sport om zo zijn ervaringen over te kunnen brengen aan de huidige generatie.
ze vertellen over z'n training kamp in Amerika.

Henk geeft z'n zoon een zoen op z'n wang en zegt zie ik je volgende week weer Nicky?
Ja pap eten we weer een lekker broodje hehehe.
Nu weet ik het echt zeker Nick lijkt heel erg op zn vader letterlijk en figuurlijk..
ook wij stappen in en rijden weg "wat een mannetje denk ik in mezelf" heb me rot gelachen wat een humor.

zie tot mijn schrik dat de tatoeage was verdwenen uit het verhaal
bij deze weer terug in het nest:laugh:

http://img685.imageshack.us/img685/7243/henkd.jpg (http://img685.imageshack.us/my.php?image=henkd.jpg)

chief108
7th January 2011, 12:37
Bump. Vanwege vermakelijkheid.

Socra
28th December 2011, 15:49
Mokie doet een mokie:

http://www.fighttalk.nl/vforum/showthread.php?13188-Kickbox-kampioen-van-1977-en-z-n-Chakuriki-Tattoo

:w00t:

chief108
28th December 2011, 15:52
Mokies gonna Mokie.... :laugh:

Kebal
28th December 2011, 23:40
de Mokie moet internationaal

sikkwittet
29th December 2011, 00:19
Mokie

Wat een heerlijke kneus is die gast.het doet gewoon pijn. Mis hem op 108

chief108
29th December 2011, 00:26
Correct....
Geeft toch kleur zo'n jongen
Net als jij Sikk... :D

Il Loco
29th December 2011, 12:42
De mokie gone, die andere flapdrol gone, hoe heet hij ook alweer. en nog paar on the way, dandeleeuwtje is ook zo goed als verdwenen..

Lijkt wel de afvallers xxl

chief108
29th December 2011, 13:04
Daarom ben ik begonnen met een nieuwe serie hiero:
http://www.chief108.com/showthread.php?t=18248

Niet echt een wall of shame, maar toch...
Kan nog best grrappig gaan worden bij sommigen :brow:

ataraxia
29th December 2011, 13:30
Maar geen reacties... Kennelijk maakt het niemand verder wat uit. Wat dan wel weer typisch 108 is :laugh:

chief108
29th December 2011, 13:35
Maakt ook niets uit...
Maar vind het zelf wel leuk om te doen
Wie is de volgende?
We heben DonJo, Mokie, Snip, Fxer etc etc. Etc...

Kebal
29th December 2011, 15:44
mja dat is nog lastig, dan van die reacties is ook wel typisch FT

chief108
29th December 2011, 15:53
Wat is dat eigenlijk met Senior Lid en Junior Lid daaro?
Ben al heel wat jaren langer lid daar en ben maar gewoon Lid... :wink:

chief108
29th December 2011, 15:53
En bij DT staat gewoon Moderator...
Dus dat is het ook niet waarschijnlijk