PDA

View Full Version : ijzeren plaat in arm/been/hoofd

iconian
21st December 2009, 20:45
Toen Tyrone Spong zn hand blesseerde vs Corbett hebben ze hem in de VS geopereerd en kreeg hij een ijzeren plaat in zn hand.

Ik hoor dit telkens van atleten uit Amerika die zich blesseren en dat ze dan meteen een ijzeren plaat in hun been of arm of zelfs hoofd krijgen. Volgens mij doen de ziekenhuizen in Nederland dat veel minder, ik ken 1 of 2 voetballers die dat wel hadden maar verder laten ze het volgens mij veel liever natuurlijk dichtgroeien.

Is dit iets typisch voor Amerikaanse ziekenhuizen?

ataraxia
21st December 2009, 20:48
Mijn broer heeft hier in Nederland ook een keer een metalen plaatje in z'n hand gekregen. Verder zou ik het eigenlijk niet weten...

iconian
21st December 2009, 20:50
Mijn broer heeft hier in Nederland ook een keer een metalen plaatje in z'n hand gekregen. Verder zou ik het eigenlijk niet weten...

thanks, ik heb het verder van niemand gehoord en het valt me echt op

chief108
21st December 2009, 21:14
bij een vriend van me hebben ze na een auto ongeluk zijn hele dijbeen en knie bij elkaar gezet met allerlei ijzerwaren
die stangen voor zijn dijbeen waren dik genoeg om iemand mee dood te meppen

werd na anderhalf/ 2 jaar er weer uitgesloopt

O11
21st December 2009, 21:25
Ik ken ook een knakker met titanium in z'n arm.

Nederland kent natuurlijk ook weinig topsporters vergeleken met de U.S.. En 'onze' topsporters zijn ook niet zo vaak actief in relatief ruwe sporten.

Misschien dat je het daarom minder hoort.

Joop Kasteel
21st December 2009, 21:29
Komt ook hier regelmatig voor. Heb zelf ijzer in de kaak, nog steeds. Ook de hand is opgelapt met ijzer!

O11
21st December 2009, 21:38
Krijg je daar dan geen last van? Ik bedoel dat als het weer 'breekt' dat het dan véél erger is dan een normale botbreuk?

Of kan je gewoon zonder risico's doorgaan met vechtsport?

flip-mo
21st December 2009, 23:36
Komt ook hier regelmatig voor. Heb zelf ijzer in de kaak, nog steeds. Ook de hand is opgelapt met ijzer!

Een echte ijzervreter

Joop Kasteel
22nd December 2009, 00:57
Krijg je daar dan geen last van? Ik bedoel dat als het weer 'breekt' dat het dan véél erger is dan een normale botbreuk?

Of kan je gewoon zonder risico's doorgaan met vechtsport?Ik heb er nooit last van gehad. De arts vertelde me dat dezelfde plek minder snel of zelfs nooit meer zal breken.

I_LOVE_KNOCKOUTS
22nd December 2009, 01:31
Heb zelf ijzer in de kaak, nog steeds.

Kom op Joop, wees een vent, kauw een beetje door en dan doorslikken. Dan is 't ijzer daarna vanzelf uit je kaak.

Hij was vroeger al een moeilijke eter hoor, die Kasteel...

:p

sikkwittet
22nd December 2009, 03:00
heheheh, dus de vrouwen niet maar de metaal detector word wel wild van jou joop

Joop Kasteel
29th December 2009, 23:29
heheheh, dus de vrouwen niet maar de metaal detector word wel wild van jou joopBeetje laat maar geloof me, ik heb een mooi leven....:thup::thup:

sikkwittet
30th December 2009, 00:52
hahah mooi

had het trouwens laatst over jou

was een oud werkneemster van mij pa, die met haar gezin ff langs kwam bij ons met kerst.
haar man vroeg of ik nog basketballde, hij had mij ook al 8 jaar niet meer gezien, en ik zei nee.
vecht nu.
Zegt hij meteen, och ken je joop kasteel.
zeg gelukkig niet persoonlijk:D
hij lachen, maar zijn vrouw is het nichtje van die blonde van be-fit. ja de zus van de bakker van de slager achtig iets.
en ff bij gekletst over van alles en niets.

maar hij vond jou verhalen wel altijd mooi om te horen:D

Joop Kasteel
30th December 2009, 10:25
Zij ook..:D

chief108
30th December 2009, 10:30
Beetje laat maar geloof me, ik heb een mooi leven....:thup::thup:
vast wel....
volgens mij doe jij ook alleen maar shit die je leuk vind

sikkwittet
30th December 2009, 19:04
is er iets anders dan???