View Full Version : [STEROIDS] Herstel van blessures met aas
chief108
8th December 2009, 17:56
ik had dit onderstaande stapeltje links al eens verzameld ivm mijn schouderproblemen
(ja doc, ik heb je nummer... bel je wel als ik een keer tijd heb ;) )
The Combination of Anabolic Steroids and Corticosteroids in the Treatment of Rheumatoid Arthritis (http://www.pubmedcentral.nih.gov/articlerender.fcgi?artid=1898674)
cortisone shots interaction w/aas (http://www.elitefitness.com/forum/anabolic-steroids/cortisone-shots-interaction-w-aas-517712.html)
eindelijk ik mag - Pagina 2 - Body Resource Bodybuilding Forum (http://www.bodyresource.nl/forum/logs-resultaten/16318-eindelijk-ik-mag-2.html)
Anabolic Steroids – FREE Anabolic Steroids information | Encyclopedia.com: Find Anabolic Steroids research (http://www.encyclopedia.com/doc/1G2-3447200039.html)
Does Deca help repair joints / ligaments or just mask symptoms? - Page 2 (http://www.elitefitness.com/forum/anabolic-steroids/does-deca-help-repair-joints-ligaments-just-mask-symptoms-599189-2.html)
Dbol and/or Deca for joints? - XtraXXL Message Board (http://www.xtraxxl.com/forum/anabolic-androgenic-steriods/7550-dbol-deca-joints.html)
deca-durabolin (http://www.anabolicsteroids-hormoneknowledge-bigmuscles-drugs.com/deca-durabolin.html)
Will Deca help with pre existing injuries? - Anabolic Steroids, Bodybuilding Discussion Forums - Steroidology (http://www.steroidology.com/forum/anabolic-steroid-forum/135334-will-deca-help-pre-existing-injuries.html)
Does Deca-durabolin Really Alleviate Joint Pain? (http://www.articledashboard.com/Article/Does-Deca-Durabolin-really-alleviate-joint-pain-/714820)
Deca for ligament/tendon repair? - Anabolic Steroids - Steroid.com / Anabolic Review Forums (http://forums.steroid.com/showthread.php?p=4428845)
deca and tendon healing, put to the test..... - [Forums] (http://www.ironmagazineforums.com/anabolic-zone/30081-deca-tendon-healing-put-test.html)
maar zag net in DEZE (http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/herstel-blessures-anabole-androgene-stero-den-228809/index2.html) thread iemand zeggen dat juist Winny hem goed geholpen heeft met zijn schouderproblemen...
iemand hier die hier iets zinnigs over kan zeggen?
mag ook van "ik hoorde laatst iemand vertellen dat..." als je niet over je eigen gebruiik wilt praten hoor :p
op 1 of andere manier praten mensen wel ronduit over coke en drank gebruik, maar zijn roids taboe...
ik wil gewoon van die kut schouder af
Khalil
8th December 2009, 17:59
slik ze chief, en deel t met ons
chief108
8th December 2009, 18:01
als ik zover ben zal ik zeker een Gonzo verslag bijhouden hoor...
HUNEBED-BOUWER
8th December 2009, 21:24
Dan noemen wij jou straks ook SPIERBAL knuppel!
chief108
8th December 2009, 21:37
die spieren zouden leuke bijzaak zijn...
maar da's niet het doel
ik wil graag weten of er hier mensen ooit AAS hebben gebruikt voor het (versnellen van) het herstel bij een blessure ofzo
ik sta iig open voor ideeën hierover en wat ik gelezen heb klinkt goed IMHO
maar dat komt akkemaal uit de bodybuilding hoek en die kijken toch wat anders tegen dit soort middeltjes aan...
FOCUS
8th December 2009, 23:56
ik heb nog een zooi artikelen hierover, maar tis allemaal op papier.
Zal es kijken of ik gepost krijg -morgen-
heb nog wel een anekdote hierover.
Had een jongen onder behandeling ivm twee finaal afgescheurde kniepezen, dus aan aan beide kanten...sliding foutgegaan met honkbal..
pezen aan knieschijf vastgezet met een zooi ijzerdraad, in het gips...
Die jongen was er slecht aan toe..revalidatie opgezet, behandelen enzo.
Ging wel gestaag beter, maar na vier maanden gingen we een echo maken van die pezen en dat zag er niet goed uit..peesweefsel was er slecht aan toe.
Die jongen is Groeihormoon gaan gebruiken, paar eenheden per dag, subcutaan, en nog wat anabolen (uit mn hoofd dacht ik dat het decadurabolin was.
zes weken later weer een echo en het peesweefsel zag er echt heel! erg! goed! uit. Nog wat kleine verkalkingen vlakbij de aanhechting op het bot, maar zelfs die waren minder erg geworden. Ook ging de opbouw van kracht in zn benen ed een stuk sneller...
Echt heel bizar om zon spectaculaire vooruitgang te zien, ik snap niet dat dit soort behandelingen worden afgeraden...Voor de duidelijkheid, bij zulk peesletsel staat een revalidatietraject van twee jaar, en dan nog zien die pezen er nooit meer goed uit op een echo...einde sportcarriere meestal, of anders op een lager pitje verder. Vaak ziet de patient het zelf niet meer zitten om twee jaar te wijden aan het herstel en er alles voor te laten en doen....
Wel doet men overigens nu hier en daar aan het experimenteel inspuiten van stamcellen enzo, maar dat werkt allemaal toch niet...
maar goed, ik ga dus morgen mn best doen om die zooi onlain te krijgen.
Vooral artikelen over deca, GH, STH, stanozolol en nog wat...
vergeet alleen niet dat beschadigingen aan pezen, spieren, banden ed voortkomen uit compensatoir bewegingsgedrag, techniekfouten, zwakke plekken etc.......
De beschadiging is dus niet per se de OORZAAK, maar vaak een gevolg...
En je moet alsnog de oorzaak aanpakken, wil je echt herstellen zonder terugval, of andere bijkomende klachten.
Vaak zijn vermeende beschadigingen ook niet echt beschadigingen, maar meer pijnklachten die in stand gehouden worden door andere factoren.
Spoor die factoren op, zorg dat je het probleem bij de bron aanpakt en vaak leidt dat tot beter en optimaal herstel van de aangedane structuur....
flip-mo
9th December 2009, 00:28
Ik heb zelf ook onderzoek gedaan... Nou ja... Onderzoek .. Eerder navraag van het gebruik bij groeihormoon en eventueel herstel na mijn nekherniaoperatie...
NOUUUUUUUUUUUUUUUuu ..... je had ze moeten zien kijken man! Alsof ik regelrecht de duivel aan het oproepen was.
Ben er absoluut geen tegenstander van en eerder voorstander... Groeihormoon ( heeft absoluut nadelen) maar heeft zoveel ongelooflijk veel voordelen, enigste nadeel is dat het bloedje duur is...
Zit er zelf wel aan te denken om het een 2 a 3 maandjes te gebruiken kijken wat voor effect het op mijn nek heeft.
Alle foutjes in je lichaam worden opgezocht door dat hormoon en weer herstelt, las ik ergens..
ben benieuwd naar jou stukjes
sikkwittet
9th December 2009, 01:39
ja nou ik lees altijd dat het je ballen verneukt, je dik verschroempelt
dus jah flip het zoek zeker al je foutjes op:P
anders was ik allang een nog groter BEEST:P
flip-mo
9th December 2009, 11:27
Groeihormoon werkt niet op je ballen sikk
FOCUS
9th December 2009, 11:29
natuurlijk is het gebruik niet zonder risico's. Ik zal beroepsmatig ook nooit hierover een oordeel geven. Mijn persoonlijke mening is dat het natuurlijk niet zonder risico's is. Maar die negatieve eendimensionale artikelen in bijv de sport en fitness, van necedo, dat is pure propaganda. Wat een zielige eenzijdige belichting, en dat van een zogenaamde dopingautoriteit. En dan spelen ze nog in op het gevoel ook. Lekker informatief....
Jezus, wees objectief, informatief, belicht alle kanten van de problematiek en mogelijkheden. NEE hoor, anabolen zijn slecht! Je bent een loser als je het gebruikt, je bent herkenbaar aan je vrouwentieten en je roidrage, je pikkie valt eraf en je lever explodeert. NeCEDo zuigt, opdoeken die flaters.
wilhelmus777
9th December 2009, 11:54
Zit er zelf wel aan te denken om het een 2 a 3 maandjes te gebruiken kijken wat voor effect het op mijn nek heeft.
http://www.exzooberance.com/virtual%20zoo/they%20walk/giraffe/Giraffe%20408012.jpg
flip-mo
9th December 2009, 12:27
Lol
Beast from the East
9th December 2009, 15:29
Jep...heb idd ook gelezen dat Winny banden en pezen versterkt, evenals Anavar.
Nadeel van Winny is dat het ook vocht uit de gewrichten trekt(waardoor het als het ware droog loopt), dus mocht je schouderprobleem met het gewricht te maken hebben dan is Winny geen optie.
Deca zal waarschijnlijk het beste resultaat geven, maar dan moet je, zoals je weet, injecteren..
chief108
9th December 2009, 15:53
LOL @ Wilhelmus... :p
@tremendes: kriel gebruikt wel winny en lijkt dat hij er wel erg goed op gaat
en hij had ook schouderproblemen (net als ik) en cortisonen injects gehad (net als ik)
deca vind ik eerder eng om de beruchte deca-dick dan om de inject eigenlijk...
maar winny moet je dagelijks nemen en dat lijkt me ook niets
iemand ervaring met bold?
of zou masteron dichter bij effect van winny komen?
wilhelmus777
9th December 2009, 16:16
en hij had ook schouderproblemen (net als ik) en cortisonen injects gehad (net als ik)
ga toch gewoon bier drinken man
Beast from the East
9th December 2009, 16:28
Ja daarom zei ik ook dat winny of anavar kan helpen..
Vroeger was deca the shit, met een normale dosering zal de decadick best meevallen.
Anders eindigen met 6 weekjes mast ivm de oestrogenen, zal je herstel ten goede komen.
Ik heb ervaring met Bold...droge solide gains, prima conditie, maar zal voor je schouderprobleem niet veel doen.
Masteron...droger vasculair en harde look...maar ook niet specifiek voor je schouderprobleem..
Winny 6wkn 50mg pd...why not give it a try?:whistling:
thefxr
9th December 2009, 17:44
. Groeihormoon ( heeft absoluut nadelen) maar heeft zoveel ongelooflijk veel voordelen, enigste nadeel is dat het bloedje duur is...
Heb ergens gelezen,dat als je het zelf importeert vanuit mexico, dat het best wel te doen is, iig 50% goedkoper, als wat je hier moet dokken.
sikkwittet
9th December 2009, 17:49
wtf man
al die namen
tering
waar te koop????
hehehe
zo lang die shit niet je zaak verneukt is het toch wel goed denk ik
Beast from the East
9th December 2009, 17:50
Heb ergens gelezen,dat als je het zelf importeert vanuit mexico, dat het best wel te doen is, iig 50% goedkoper, als wat je hier moet dokken.
Veel fakes hoor..ook bij de apo's.
Beter wat dichter bij huis zoeken.
Zo duur is het hier ook niet hoor, ligt aan je supplier.
wilhelmus777
9th December 2009, 18:00
ik wil gewoon van die kut schouder af
nee jij wilt een excuus om ff flink los te gaan in die richting :D
chief108
9th December 2009, 21:48
als je de juiste mensen kent vallen de prijzen reuze mee...
nee jij wilt een excuus om ff flink los te gaan in die richting :D
:whistling:
is wel interesting shit ja...
Winny 6wkn 50mg pd...why not give it a try?:whistling:
a. orals zie ik niet zo zitten, mijn lever wordt al regelmatig keihard belast met overdosis alcohol...
b. elke dag prikken om mee te beginnen? lijkt me ook niet wat... dan liever iets met langere esters en gewoon 1x per week...
waar te koop????
waar niet....
FOCUS
10th December 2009, 01:34
stanozolol/winstrol houdt de huid jong, verbetert aanmaak type 1 en type 3 bindweefsel. Alleen in huid waargenomen, niet in gewrichten....
Type 2 is dus niet aan de orde, dat is het type vezel dat pezen sterk maakt...
http://www.ergo-log.com/stanskin.html
The anabolic steroid stanozolol [see structural formula below] stimulates the manufacture of procollagen I and III in skin cells. Procollagen is exactly what wears down as the skin loses its elasticity and ages under the influence of light: a process that is called photoaging. Photoaging is the most important kind of aging that affects the skin.
The effect of stanozolol on skin cells is described in a study published in 1998, in which researchers at the University of Miami did experiments on human skin cells or fibroblasts. When the researchers exposed the fibroblasts to stanozolol in test tubes, the manufacture of collagen – a protein structure that makes connective tissue strong and supple – increased by 35 percent.
The figure above shows the uptake of markered proline by the cells. Proline is an amino acid that is found in large quantities in collagen. The increased measured was not so big, but the researchers emphasise that they used no other growth factures in the trial. Then 35 percent is a fair amount.
In the skin cells it was the production of procollagen I and III that increased the most, as the figure below shows.
The researchers repeated their experiment with testosterone, but the testosterone had no rejuvenating effect. An earlier British study, which had a similar set up to the Miami experiment, showed that the steroids oxymetholone and nandrolone did not increase the production of collagen either. [Agents Actions. 1992 Mar;35(3-4):232-7.] It seems fairly likely therefore that, of all androgens, stanozolol is the only one that has any effect.
Collagen is also found in joints. It is unlikely, however, that stanozolol has a stimulatory effect on the joints, even though steroids gurus have suggested that this might be the case. [mesomorphosis.com] In the late 1980s British researchers discovered that skin cells do make more collagen when given stanozolol, but that cells from the joints do not. [Agents Actions. 1989 Nov;28(3-4):279-82.] The researchers are not sure why this is so. What they did discover in their experiment was that stanozolol (at least in the skin cells) does something with or to the progesterone receptor. But the cells from joints that the researchers also did experiments on have progesterone receptors too. The only thing the researchers can say is that stanozolol probably works via an unknown receptor. [Agents Actions. 1994 Mar;41(1-2):37-43.]
Source:
J Invest Dermatol. 1998 Dec;111(6):1193-7.
hier meer van hetzelfde"
http://www.springerlink.com/content/m228k124850031n4/
FOCUS
10th December 2009, 01:41
stanozolol heeft besparende effecten op mineralen iha en stikstof in het bijzonder, en is mild androgeen in rel. lage doses, itt tot andere testosteronvarianten.
toename vetvrije massa is dan ook relatief laag itt andere aas.
http://www.j5bacterin.com/pahimages/pdfdocs/Explorations_WinstrolV.pdf
r e s u l t s
Source Material:Olson ME,Morck DW,Quinn KB.The effect of stanozolol
on 15nitrogen retention in the dog. Can J Vet Res. 2000;64:246-248.
T H E P R O C E S S O F D I S C O V E R Y .
Veterinarians often prescribe tissue-building therapy when excessive tissue
breakdown or extensive tissue repair is under way. Both of these processes
can diminish protein reserves, leading to negative nitrogen balance and tissue
wasting.WINSTROL-V Tablets and Sterile Suspension (stanozolol)
are indicated to reverse tissue-depleting processes and restore constructive
metabolism.1Yet the published veterinary literature contains little on the
specific nitrogen-sparing action of WINSTROL-V therapy.The purpose
of this study was to evaluate the influence of oral and intramuscular
administration of WINSTROL-V on body weight and nitrogen retention
by using a noninvasive 15N-amino acid tracer.
i n Ve t e r i n a r y M e d i c i n e
WINSTROL®-V (stanozolol) Therapy and
Nitrogen Retention in Dogs
E X P L O R A T I O N S
VETERINARY MEDICAL SERVICES
T H E B I G P I C T U R E .
• Both oral and injectable treatment with
WINSTROL-V significantly increased
amino acid nitrogen retention compared
with pretreatment values (P<0.05).
• The response to injectable WINSTROL-V
was significantly greater than the response
to oral administration.
• An initial injection of WINSTROL-V
can be followed by tablets dispensed daily
at home.1
Table 1. Effect ofOral or Injectable WINSTROL-V on Body Weight and Nitrogen Balance
H O W T H E S T U D Y W A S C O N D U C T E D .
On Day 0, before treatment began, a solution of 15N-labeled amino acids
was administered intravenously to 10 healthy, intact male sled dogs
weighing 45 to 75 lb (20.5 to 35 kg).Urine was collected 3 times daily
for 3 consecutive days via urinary catheter.On Day 7, 5 dogs began
treatment with WINSTROL®-V Tablets, 2 mg/dog PO, q12h for
25 days.The other 5 dogs received an intramuscular injection of 25 mg
WINSTROL-V Sterile Suspension on Days 7, 14, 21, and 28.Both
formulations were given at the minimum recommended dose.On
Day 30, another infusion of 15N-labeled amino acids was given, again
followed by urine collection 3 times daily for 3 days.Urine volumes
were recorded and the 15N-enrichment determined by high-resolution
mass spectrometry for all samples collected before and after
administration of WINSTROL-V.
W H A T W A S L E A R N E D .
Both oral and injectable WINSTROL-V treatments significantly
increased amino acid nitrogen retention compared with pretreatment
values (P<0.05).The response to injectable WINSTROL-V was
significantly greater than the response to oral administration. Body
weight did not change significantly following either treatment,
and no adverse events occurred in any of the dogs.
Treatment Body Weight (kg) 15N Retained (%)
Before oral WINSTROL-V,Day 0 27.3 ± 5.2 29.2 ± 8.2a
After oral WINSTROL-V,Day 31 28.2 ± 6.0 50.3 ± 9.2b
Before injectable WINSTROL-V,Day 0 28.6 ± 3.8 26.6 ± 9.9a
After injectable WINSTROL-V,Day 31 29.7 ± 4.0 67.0 ± 7.5c
Data are expressed as mean values ± SEM (standard error of the mean).
Values with different superscripts are significantly different (P<0.05).
T A L K I T O U T .
Unlike other medications in its class—such as androgens,
estrogens, and corticosteroids—stanozolol, the active ingredient
in WINSTROL®-V Tablets and Sterile Suspension, exerts
a pronounced effect on constructive metabolism.As a member
of a unique series of heterocyclic steroids, stanozolol possesses
unusual endocrine activity, with its tissue-building effects
far outweighing its weak masculinizing influence.Methyltestosterone
also possesses tissue-building activity, but its
predominant androgenic effects are not suitable for long-term
therapy. By contrast,WINSTROL-V therapy increases
retention of nitrogen and minerals, reverses tissue-depleting
processes, and promotes better utilization of dietary protein.
The observation that the dogs in this study did not exhibit
significant weight gain was most likely a reflection of the lower
dose used for treatment of these sled dogs.Administration
of the higher dose would be more likely to result in more
appreciable weight gain.
In situations such as surgical trauma, tissue-building action
is desired, but appreciable weight gain is not.The increased
retention of amino-acid-derived nitrogen without significant
weight gain that was observed in this study demonstrates
that WINSTROL-V is an ideal therapeutic choice in
those situations.
For convenience, an injectable dose of WINSTROL-V
can be administered initially, followed by tablets dispensed
daily at home.1
Prolonged stanozolol therapy with excessively high doses
may result in mild androgenic effects.WINSTROL-V should
not be administered to pregnant dogs or cats.1
T H E F I N A L W O R D .
This study confirmed the tissue-building actions of
WINSTROL-V, which can benefit dogs with catabolic
conditions, especially surgical trauma and chronic
debilitating disease.
references
R E F E R E N C E .
1.WINSTROL-V Tablets package insert.
Kalamazoo,Mich: Pharmacia & Upjohn Co.
Revised Aug 1998.
WINSTROL-V is a registered trademark of Pharmacia & Upjohn Company.
Copyright 2002 Pharmacia Corporation.All rights reserved. V01141
11.02.canine.Winstrol-V
www.pharmaciaAH.com
WINSTROL®-V Tablets
NDC 0009-3566-02
brand of stanozolol tablets
Anabolic Therapy for Oral Use in Dogs and Cats
DESCRIPTION
WINSTROL-V Tablets contain stanozolol which is 17-methyl-2´H-5α-
androst-2-eno[3,2-c] pyrazol-17β-ol. It is a member of a unique series
of heterocyclic steroids synthesized at the Sterling-Winthrop Research
Institute. The unique endocrinologic activity of this compound was
produced by the fusion of a pyrazole ring to a steroid nucleus.When
administered to animals, WINSTROL-V was found to have an unusual
pattern of biologic activity in that its anabolic (tissue-building) effect
far outweighed its weak androgenic (masculinizing) influence.
CLINICAL PHARMACOLOGY
WINSTROL-V Tablets are classified as “anabolic steroids” because
of their pronounced stimulatory effects on constructive metabolism.
Stanozolol increases the retention of nitrogen and minerals, reverses
tissue-depleting processes, and promotes better utilization of dietary
protein. Its anabolic effects lead to improvement in appetite, increased
vigor, and notable gains in weight. In this respect, it differs greatly
from other steroids, such as the androgens, estrogens, and
corticosteroids. Methyltestosterone also possesses anabolic action,
but its predominant androgenic activity makes it unsuitable for longterm
anabolic therapy. Although the frequently undesirable virilizing
effects of the male sex hormones may be overcome by androgenestrogen
combinations, this does not improve their anabolic function.
The corticosteroids (cortisone, prednisone, prednisolone,
dexamethasone) comprise an entirely different group of steroids,
which are well known for their anti-inflammatory and antirheumatic
activities. As a rule, prolonged use of the corticosteroids results in a
catabolic (tissue-wasting) effect which may be relieved by anabolic
therapy.
In a wide variety of tests in animals, WINSTROL-V was shown to
possess high anabolic potency, whereas its androgenic effect was
very low. Extensive clinical investigations by veterinary practitioners
have confirmed its anabolic action and therapeutic usefulness in dogs
and cats.
INDICATIONS
Anabolic therapy with WINSTROL-V Tablets is indicated whenever
excessive tissue breakdown or extensive repair processes are
proceeding. Such processes usually diminish protein reserves in the
tissues, thus leading to negative nitrogen balance. WINSTROL-V is
indicated to reverse tissue-depleting processes and restore constructive
metabolism. Anabolic therapy is intended primarily as an adjunct to
other specific and supportive therapy, including nutrition therapy.
Optimal results can be expected only when dietary intake is adequate
and well balanced.
Dogs and Cats
WINSTROL-V Tablets are indicated when the therapeutic objective
is to improve appetite, promote weight gain, and increase strength
and vitality. For these reasons WINSTROL-V is recommended for
anorexia, unthriftiness, weight loss, debility, cachexia, inanition and
poor hair coat when these accompany disease, trauma, or old age.
Since certain skin conditions occurring in older dogs (alopecia and
some types of eczema, for example) are caused by metabolic disorders
based on negative nitrogen balance, WINSTROL-V may help to control
such conditions.
CONTRAINDICATIONS
Because the data regarding use during pregnancy are insufficient,
WINSTROL-V should not be administered to pregnant dogs and cats.
WARNINGS
Not for human use. Keep out of reach of children.
PRECAUTIONS
When receiving anabolic therapy, animals with impaired cardiac
and renal function should be watched closely for the possibility of
sodium and water retention. Special caution should be exercised
in aged dogs suffering from chronic interstitial nephritis. In such
cases, the progress of the disorder should be checked by means
of laboratory tests and treatment discontinued if the drug appears
to aggravate the disease.
ADVERSE REACTIONS
Mild androgenic effects may be noted after prolonged therapy with
excessively high doses.
DOSAGE AND ADMINISTRATION
Whenever indicated, anabolic therapy should be prescribed in
conjunction with or as a follow-up to other therapeutic measures.
Dogs and Cats
The suggested oral dose for cats and small breeds of dogs is
1⁄2 to 1 tablet twice daily and for large breeds of dogs, 1 to 2 tablets
twice daily, depending on body weight. If preferred, the
WINSTROL-V Tablets can be crushed and administered in feed.
Treatment should be continued for at least several weeks, depending
on the condition and response of the animal. In certain chronic
conditions, especially in aged dogs, treatment can be continued
for several months without untoward reactions.
If desired, WINSTROL-V Tablets and WINSTROL-V Sterile
Suspension can be combined in a regimen of therapy. Many
investigating clinicians gave an initial dose of the injectable form
and then dispensed tablets for daily administration at home.
HOW SUPPLIED
WINSTROL-V Tablets are available in the following package sizes:
bottles of 500 tablets . . . . . . . . . . . . . . . . .NDC 0009-3566-02
Each scored tablet contains 2 mg stanozolol.
CAUTION: Federal (USA) law restricts this drug to use by or on
the order of a licensed veterinarian.
Store at controlled room temperature 20° to 25° C (68° to 77° F)
[see USP].
NADA #15-506, Approved by FDA
Manufactured for:
Pharmacia & Upjohn Company
Kalamazoo, Michigan 49001, USA
By SEARLE, LTD. Puerto Rico, Inc.
Barceloneta, P.R. 00617
Revised August 1998 814 714 004A
FOCUS
10th December 2009, 01:46
wel grote daling van HDL, je goede cholesterol, bij gebruik van stanozoLOL
Contrasting effects of testosterone and stanozolol on serum lipoprotein levels
Article Abstract:
Lipoproteins are protein particles which bind to and transport fats in the blood. High-density lipoproteins (HDL) are thought to transport cholesterol from tissue outside the liver to the liver for excretion. Orally administered anabolic steroids, a group of synthetic derivatives of testosterone mainly used to promote growth and repair body tissues, cause a significant reduction in the concentration of HDL cholesterol in the blood. It has been suggested that this effect results from the route of administration rather than from the properties of the drug itself. In 11 male weight lifters, the effects of orally administered anabolic steroid stanozolol were compared to the effects of testosterone injections directly into the muscle on blood levels of two types of HDL (HDL-2 and HDL-3). Stanozolol reduced HDL-cholesterol levels and HDL-2 by 33 percent and 71 percent respectively. Testosterone was less effective, causing HDL-cholesterol concentrations to drop 9 percent. Testosterone was more effective in suppressing gonadotropic hormones, those hormones that affect the gonads. The drop in HDL levels produced by oral stanozolol is considered to be undesirable because of the increased risk of heart disease accompanied by the change. With rare exceptions, injections of testosterone directly into the muscle is preferable to orally administered anabolic steroids when prolonged use is required for therapy. However, further studies are needed on the therapeutic use of testosterone.
author: Thompson, Paul D., Cullinane, Eileen M., Sady, Stanley P., Chenevert, Claire, Saritelli, Ann L., Sady, Mina A., Herbert, Peter N.
Publisher: American Medical Association
Publication Name: JAMA, The Journal of the American Medical Association
Subject: Health
ISSN: 0098-7484
Year: 1989
Read more: http://www.faqs.org/abstracts/Health/Contrasting-effects-of-testosterone-and-stanozolol-on-serum-lipoprotein-levels.html#ixzz0ZEqCyvVV
FOCUS
10th December 2009, 01:49
intra-articulaire injecties -in gewrichten dus- schijnen volgens de fabrikant wel degelijk ontstekingsremmende en synovia opbouwende effecten te geven:
http://www.freshpatents.com/-dt20090813ptan20090202645.php
The present invention relates to pharmaceutical compositions for human and veterinary use comprising the active ingredient stanozolol for the intrasynovial administration, particularly intra-articular injection The invention also relates to a method of treatment of disorders of the joints and synovial fluid comprising the administration of stanozolol by intrasynovial injection treatment.
PRIOR ART
Stanozolol, a synthetic androgen derived from testosterone, has to date been considered a classic anabolic steroid, and used accordingly in human and veterinary medicine.
The fibrinolytic activity of stanozolol and its oral use in the treatment of patients suffering from rheumatoid arthritis (Quarterly Journal of Medicine 58, 225, 19-27, January 1986) and venous lipodermatosclerosis (British Medical Journal, January 7-11) have also been described.
It has also been demonstrated that stanozolol possesses marked anti-inflammatory effects and trophic factor (IGF1) synthesis stimulating effects.
However, topical applications of stanozolol or other anabolic steroids as agents able to counteract damage to the synovial membrane, to the synoviocytes and articular cartilage are not known.
The synoviocytes cover the joint surface of the synovial membrane and produce synovial fluid, a substance which, by means of multiple actions, plays an essential role in the functionality and integrity of the joints.
Synovial fluid ensures the homeostasis of the joints as it lubricates the joint surfaces during movement and absorbs the mechanical stresses discharged onto the joint cartilage during walking and running, distributing them over large surfaces and thus protecting the joint tissues.
Synovial fluid ensures the functionality of the joints and protects their tissues if its viscosity and elasticity values are normal, ie. if the fluid is highly viscoelastic.
When the viscoelasticity values of the synovial fluid are reduced, as normally occurs in the course of inflammatory/degenerative joint disease, its lubricant and protective properties decline. Under these conditions, the friction and mechanical pressures exerted on the joint surfaces during movement cause inflammation, pain and premature wear, and degeneration of the joint tissues thus becomes inevitable and progressively more serious.
The synovial fluid also possesses the ability to regulate the entry of leucocytes into the joint, acting as a filter; when it loses its viscosity, the leucocytes normally restricted to the blood can invade the joint, releasing tissue-damaging enzymes which are mainly responsible for degeneration of the joint tissues, especially cartilage.
Synovial fluid is also the only source of nourishment of the chondrocytes, as the joint cartilage does not have its own blood supply and is therefore nourished directly by the blood vessels.
Normal metabolism and trophism of the synoviocytes influence the properties of the synovial fluid and regular nourishment of the chondrocytes, which is essential to the trophism, integrity and functionality of the joint cartilage.
Physical exercise also contributes to the nourishment of the chondrocytes, and consequently to the integrity of the joint cartilage; the forces that act on the cartilage during the loading and unloading stages cause compression and expansion of the cartilage, which expels and absorbs synovial fluid like a sponge. In this way the synovial fluid can penetrate into the cartilage tissue and nourish the chondrocytes; it can also remove the toxic substances produced by cell catabolism from the cartilage.
In joint disease, which can be triggered by trauma or motor hypoactivity due to a complex series of biochemical phenomena (first inflammatory and later degenerative), there is a gradual reduction in the metabolism of the synoviocytes and chondrocytes and the onset of dysmetabolic conditions; under these circumstances the tissues are unable to react by initiating the normal defensive or repair processes, so catabolic processes prevail over anabolic processes in the joint tissues.
The tissue degeneration may then progress, culminating in irreversible alteration of the synovial membrane and complete loss of joint cartilage.
EP 1502593 discloses pharmaceutical compositions comprising stanozolol for the treatment of inflammatory conditions, particularly of arthritis, osteoarthritis or canine tracheal collapse.
Ellis et al., in Agents Actions, 1992, 35, 232-237 discloses that stanozolol induces the production of PGE2 and collagenase in healthy skin fibroblast whereas no effect was found on synovial fibroblasts from rheumatoid synovial tissue.
Stepan J. et al., Medizinische Klinik, 62(38) 1967, 1470-1474, disclose that stanozolol has been used for the treatment of degenerative inflammatory disorders of muscolo-skeletal apparatus in humans specifically stating that said disorders (polyarthritis) exclusivily affect bone tissue as well as muscular tissue, namely connected with osteoporosis, osteomalacia and alteration of muscular tissues.
These conditions have nothing to do with the degeneration of articular cartilage, synovial capsule and synovial liquor which are on the contrary successfully treated by intra-synovial administration of stanozolol by means of suitable formulations, as hereinafter disclosed.
DESCRIPTION OF THE INVENTION
Continue reading about Intrasynovial formulations of stanozolol...
Full patent description for Intrasynovial formulations of stanozolol
FOCUS
10th December 2009, 01:53
HGH onderzoek is vooral naar genezing van huidwonden, brandwonden ed.
tendens van de onderzoeken is versnelde huidgenezing
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14533860?itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed _ResultsPanel.Pubmed_RVDocSum&ordinalpos=4
A novel controlled drug-delivery system for growth hormone applied to healing skin wounds in diabetic rats.
Gimeno MJ, García-Esteo F, García-Honduvilla N, San Román J, Bellón JM, Buján J.
Departamento de Ciencias Morfológicas y Cirugía, Facultad de Medicina, Universidad de Alcalá, Ctra N-II, Km 33.600, 28871 Alcalá de Henares, Madrid, Spain.
Controlled release systems for drugs, hormones and growth factors can be particularly useful in tissue repair processes. These systems act as a biodegradable support containing the substance to be delivered, allowing their gradual release. In the past years, the local application of growth factors has acquired special relevance as a therapeutic option for use in subjects who show deficient tissue scarring, the hormone dose being the limiting factor for its success. In this study, the in vitro biocompatibility of a copolymer formed by vinylpyrrolidone and 2-hydroxyethyl methacrylate, used as an administration vehicle for hGH, was evaluated. The system was then tested in vivo in terms of its capacity for healing incisional wounds in healthy and diabetic rats. For the in vitro studies, polymer and hormone degradation rates were determined, and polymer biocompatibility was evaluated in fibroblast cultures. In the in vivo experiments, an incision was made in the back of the animals, and polymers discs with/without hGH, were introduced in the aperture. Morphological, immunohistochemical and morphometric evaluations were performed on wound tissue specimens 3-10 days after surgery. In vitro, the polymer was found to be biodegradable and showed no toxic effects on fibroblasts, the hormone being slowly released to the culture medium. In untreated diabetic rats, a delayed skin scarring and cell response were observed, compared to that noted in healthy animals. Skin closure, keratinisation and fibrosis occurred earlier in the presence of the polymer-hGH system. The use of this co-polymer as an administration vehicle for hGH improves the wound scarring process in the pathological setting of diabetes
wondgenezing:
Sustained release of human growth hormone (hGH) from collagen film and evaluation of effect on wound healing in db/db mice.
Maeda M, Kadota K, Kajihara M, Sano A, Fujioka K.
Formulation Research Laboratories, Research Center, Sumitomo Pharmaceuticals Co. Ltd., 3-45, Kurakakiuchi 1-chome, Ibaraki, 567-0878, Osaka, Japan. maedam@sumitomopharm.co.jp
Collagen films containing human growth hormone (hGH) were prepared and the release of hGH from these films and their effect on healing of full-thickness wounds in db/db mice were evaluated. The release profiles of hGH from the collagen films varied with composition and preparation conditions. The film prepared by air-drying of the mixture of hGH and collagen solution released hGH continuously over 3 days both in vitro and in vivo. By application of collagen film containing 3 mg of hGH twice at an interval of 6 days to wounds, area of wounds on day 21 was significantly reduced compared with that of non-treated wounds. Application of hGH alone at the same dose had no significant effect on wound healing. The maximum serum hGH concentration after single administration of the hGH collagen film was lower than that with hGH alone, and hGH persisted in serum over 3 days. These results suggest that hGH collagen film may be a useful topical formulation for the treatment of wounds.
PMID: 11733094 [PubMed - indexed for MEDLINE]
FOCUS
10th December 2009, 01:54
botgenezing idem
Effects of recombinant human growth hormone (r-hGH) on experimental osteoporotic fracture healing.
Hao Y, Dai K, Guo L, Wang Y, Tang T.
Department of Orthopaedics, Ninth People's Hospital, Shanghai Second Medical University, Shanghai, 200011, China.
OBJECTIVE: To observe the effect of recombinant human growth hormone (r-hGH) on osteoporotic fracture healing in rats, and to provide an effective therapy for osteoporotic fracture. METHODS: Thirty-six female 8-month-old SD rats were randomized into two groups: therapy group and control group. After the experimental model of osteoporotic fracture was established, the therapy group was treated with r-hGH of 2.7 mg/kg body weigh/day (1 mg=3 IU) for 10 days continuously by daily subcutaneous injection; whereas the control group was treated with equivalent saline. Plasma insulin-like growth factor I concentration was detected and bone mineral density (BMD) as well as biomechanical strength of callus were measured at 2, 4, 8 weeks. RESULTS: Plasma insulin-like growth factor I concentration in the therapy group was higher than that in the control group (P<0.005) at 2nd week and began to decline at 4th week. At 8th week, there was no significant difference between the two groups. At 4th week, callus area and BMD in therapy group were higher than those in the control group, but at 8th week, they were lower and BMD had a significant difference between the two groups (P<0.001). Biomechanical testing of callus showed that torsional strength of the therapy group was higher than that of the control group at 4th or 8th week, meanwhile maximum torsional angle had a significant difference between the two groups (P<0.005). CONCLUSIONS: The results show that exogenous r-hGH can stimulate osteoporotic fracture healing in rats
FOCUS
10th December 2009, 01:57
zelfs bij schade aan het hart treedt bij toediening HGH minder verlittekening op
Reduced injury and scar in acute myocardial infarctions treated with human growth hormone.
Laguens RP, Castagnino HE, Jörg ME, Hamamura S.
Institute of Experimental Pathology, University of La Plata, Provincia de Buenos Aires, Argentina.
Repair processes of cells submitted to an injury may exhibit an indirect identifying feature of its activity, based on the amount of connective tissue that could be traced with special stains and morphometry. Hydroxyproline concentration in tissue is also an index with which the presence and amount of repair mechanisms can be assessed. They may be quantitated appropriately in correlation with the end products of collagen, which represent the amount of cicatricial tissue. In order to correlate the size of the scar in myocardial infarcts with the amount of connective tissue, a determination of hydroxyproline levels after 30 days of acute experimental infarctions was performed in 3 groups of rats: 10 received a single dose of 2I U of human growth hormone (HGH) per week for 4 weeks, in a bolus injection immediately after the infarction was surgically induced; 10 received the same dose as above in daily injections during a week. Finally, another group of 10 animals which did not receive an active treatment served as controls. All animals were sacrificed at the end of a month. A morphometric study with Van Gieson stain was performed. Hydroxyproline levels were determined. Hydroxyproline levels were considerably lower in hGH-treated rats (T) compared to control (C) rats: 3.30 ug/mg +/- 0.1 vs. 4.10 +/- 0.29 (p < 0.05). Morphometry: T.: 5.23 +/- 2.45 vs. C.: 4.22 +/- 2.15 of the left ventricular wall. Three aneurysms were found in C group versus 1 in T. Human growth hormone administered to a group of rats with myocardial infarction showed obvious dose--effects consisting of a significant diminution of scar tissue in treated rats with a proportional fall in the hydroxyproline levels.
FOCUS
10th December 2009, 01:59
meer wondgenezing HGH en IGF1
Dose-response study of the effect of growth hormone on mechanical properties of skin graft wounds.
Jørgensen PH, Bang C, Andreassen TT, Flyvbjerg A, Orskov H.
Department of Connective Tissue Biology, University of Aarhus, Denmark.
The aim of the study was to investigate the effect of growth hormone on compromised wound healing in a model without exogenously applied metabolic disturbances, e.g., diabetes mellitus. Female Wistar rats were injected with biosynthetic human growth hormone (b-hGH) at 2.0, 4.0, 8.0, and 16.0 mg/kg/day from 7 days before operation to 7 days after. Controls were given saline. On the left side of the dorsal skin a 35 x 20-mm full-thickness skin graft was raised and replaced in situ. After 7 days of healing the wound between the graft and the skin was tested mechanically. The maximum load and maximum stiffness showed a positive correlation with dose of b-hGH, being increased by 40 and 47% in the 8.0 mg group and 34 and 48% in the 16.0 mg group compared with the saline group. During the 7 days of injection before operation serum insulin-like growth factor I (IGF-I) decreased in the saline group, was unchanged in the group given 2.0 and 4.0 mg b-hGH, and was increased in the groups given 8.0 and 16.0 mg b-hGH. Postoperatively, no changes in se-IGF-I were seen in any of the groups when compared to the values at operation. Blood glucose was unaffected by b-hGH treatment. Postoperatively the saline-treated rats showed an 8% weight loss and the 2.0 mg b-hGH group a 3% weight loss, whereas no significant changes were seen postoperatively in the 4.0, 8.0, and 16.0 mg b-hGH groups.(ABSTRACT TRUNCATED AT 250 WORDS)
FOCUS
10th December 2009, 02:00
meer botgenezing na breuken met HGH (bij bejaarde ratten, tis bijna allemaal getest op hondjes of ratjes)
The effect of growth hormone on fracture healing in old rats.
Bak B, Andreassen TT.
Department of Connective Tissue Biology, University of Aarhus, Denmark.
The healing of fractures is known to decrease with age. Several mechanisms have been identified that might explain this age-related decrease in capacity for fracture repair, one of them being a decrease in growth hormone secretion. In the present experiment, two-year-old male rats with a standardized tibial fracture were given biosynthetic human growth hormone (b-hGH, 2.7 mg/kg/day in two daily injections) during the first 40 days of fracture healing and the controls were injected with saline. After 40 or 80 days of healing, the mechanical properties of the healing fractures were evaluated by three-point bending. At day 40, no differences were found in mechanical properties of fractured and intact tibiae between b-hGH injected rats and saline injected controls. At day 80, ultimate load, stiffness, and ultimate stress of the fractures had increased by 78%, 63%, and 58%, respectively, compared with the controls. In the contralateral, intact tibiae, ultimate load and energy absorption had increased by 12% and 17%, respectively, compared with the controls.
PMID: 1910956 [PubMed - indexed for MEDLINE]
FOCUS
10th December 2009, 02:04
deze is wel interessant,
injectie met TGF verbetert botgenezing.
stanozolol activeert namelijk TGF, dus zou stanozolol in theorie ook botgenezing kunnen bevorderen...
Local injection of TGF-beta increases the strength of tibial fractures in the rat.
Nielsen HM, Andreassen TT, Ledet T, Oxlund H.
University of Aarhus, Department of Connective Tissue Biology, Denmark.
The effect of Transforming Growth Factor beta (TGF-beta) administered locally around the fracture line of healing rat tibial fractures was investigated after 40 days of healing. TGF-beta in a dose of 4 ng or 40 ng was injected every second day during the healing period. The strength, stiffness, energy absorption and deflection of the fractures were measured in a materials-testing machine. Compared with placebo-treated animals, the ultimate load of the fractures increased in the group injected with 40 ng of TGF-beta, but not in those injected with 4 ng. TGF-beta induced a dose-dependent increase in the cross-sectional area of the callus and bone at the fracture line. Consequently, local treatment of fractures with TGF-beta increases the callus formation and strength. The energy absorption and deflection capacities of the healing fractures are preserved.
PMID: 8154281 [PubMed - indexed for MEDLINE]
Publication Types, MeSH Terms, Substances
FOCUS
10th December 2009, 02:05
dit zijn helaas niet de artikelen die ik wilde posten, ik ging ff snel wat te snacken pakken en kwam deze tegen.
De rest volgt dus nog.....
chief108
10th December 2009, 10:12
iig bedankt voor het leesvoer man...
Joop Kasteel
10th December 2009, 11:16
Tsja...in dit topic mag JK niet ontbreken...:D
Vechters moeten beginnen met beseffen dat ze geen bodybuilders zijn! Geloof mij maar dat er nog steeds een hoop vechters zijn die in de eerste ronde moeten winnen, anders zijn ze 1 grote zure bom.
HGH, test (E of prop) en boldenone zijn echt de toppers voor vechters. Met een beetje zoekwerk is er momenteel een goede HGH te krijgen die betaalbaar is. Ook wat betreft blessures is HGH de bom. Ik moet zeggen dat deca wel erg goed is mbt. tot blessures, heb dit in 't verleden veel gebruikt als ik in de kreukels lag maar er zijn wat zaken waar je goed rekening mee moet houden. Dopingcontrole kan je vergeten. Sex is minder, zeker als je er geen test bijzet en een kind verwekken is ook niet raadzaam, überhaupt niet in de kuur.
wilhelmus777
10th December 2009, 11:22
...Sex is minder... .
das geen probleem
chief is getrouwd
chief108
10th December 2009, 11:30
kinderen verwekken kan ik niet meer (gelukkig/ hoop ik/ ga ik vanuit)
maar deca met test ernaast
en dan test een paar weken langer als de deca
da's toch redelijk standaard?
chief108
10th December 2009, 11:38
maar voor herstel:
HGH op 2iu pd 50 dagen lang
zou dat al wat uithalen?
of moet je echt over langere tijd gaan zetten (zoals de BB-ers dat doen/ zeggen/ aanraden voor spiergroei)
Joop Kasteel
10th December 2009, 11:52
kinderen verwekken kan ik niet meer (gelukkig/ hoop ik/ ga ik vanuit)
maar deca met test ernaast
en dan test een paar weken langer als de deca
da's toch redelijk standaard?Yo opperhoofd,
Dat kan maar de nawerking van deca blijft. Zeker op onze leeftijd, bij mij nog meer, een hele goede nakuur en hopen dat je je snel weer lekker voelt.
Beetje tribulus na de nakuur wil je ook nog weleens door de low-sex periode helpen. :wierdo:
Joop Kasteel
10th December 2009, 11:59
maar voor herstel:
HGH op 2iu pd 50 dagen lang
zou dat al wat uithalen?
of moet je echt over langere tijd gaan zetten (zoals de BB-ers dat doen/ zeggen/ aanraden voor spiergroei)Nao,
Ik begrijp wat je bedoeld, de bekende doosjes met 100 of 200iu. Kan maar geen 50 dagen. 2 iu per dag is prima, nuchter zetten in de ochtend. Doe dan in ieder geval een box met 200 iu, 100 dagen maar dat blijft minimaal. Aan de andere kant, het zal je helpen met je blessure en je eigen productie heeft er niet onder te lijden. HGH only is ook een idee hoor. Het mooiste is als je de genotropin te pakken krijgt, die gaat nu rond in ons land. Lekkur!!:thup:
chief108
10th December 2009, 12:07
hahaha...
ik zal mijn ogen en oren openhouden....
kan wel voor een heel fatsoenlijke prijs aan bluetops komen
maar deca is dan toch een no-no voor ons oudjes
Kriel zweert bij winny voor zijn schouder
heb jij daar ervaring mee?
je schouder is vast wel eens flink naar de kloten geweest
en winstrol ken je ook wel... :p
wilhelmus777
10th December 2009, 12:41
ik vind het toch wel een hele aparte invalshoek steroiden als medicijn voor blessures.
als je dat spul puur voor blessureherstel gaat nemen, kun je dan ook toe met vele lagere doses dan gangbaar in de bodybuilding ? zijn de bijwerkingen dan ook minder hevig ?
(heb de artikelen van Focus nog niet gelezen)
chief108
10th December 2009, 12:45
ja man ja...
doelstellingen zijn ook anders
dus de dosis ook
lijkt me logisch
chief108
10th December 2009, 12:47
en eigenlijk draai jij nu de boel om Wilhelmus...
in Den Beginne waren dit allemaal geneesmiddelen
die echter bij misbruik voor sporters ook heel leuk bleken te werken
chief108
10th December 2009, 12:49
mijn twins hebben ook aan de steroïden gezeten toen ze 3 maanden tevroeg werden geboren
en dat pufje tegen de astma van je zoon kan je bij overmatig gebruik ook vetverbranding en wat spiergroei opleveren...
FOCUS
10th December 2009, 12:52
Willem heeft een goed punt hoor,
je hebt het wel over het herstel van je schouder, maar eigenlijk weet je niet eens wat er aan de hand is....
Gewoon goed naar je schouder laten kijken, ik durf te wedden dat je het zonder middelen prima op kan lossen.
Ga je naar de AAS enzo grijpen, dan heb je kans dat je het probleem niet oplost, alleen ff naar de achtergrond verwijst.......
FOCUS
10th December 2009, 12:58
ik vind trouwens deca niet echt een prachtig middel.
tis wel errug antikatabool en slechts licht androgeen en daardoor erg interessant mbt herstel van zware trainingen en blessures ed.
Het is na stoppen vaak weer een forse terugval (2 stappen vooruit, anderhalf terug), er is toch wel redelijke kans op verestering, de krachtsopbouw is maar zozo en je eigen axis lijdt er toch wel zwaar onder..
Misschien alleen handig als je het stackt met andere AAS?????
Boldenone wordt in de UFC ook veel gebruikt,
Joop, waarom is dat zo geliefd? t wordt vrij makkelijk opgespoord en ik dacht dat het ook nog lang in het bloed te traceren was????
....
FOCUS
10th December 2009, 13:04
en chief,
ik heb het al es gezegd, kom naar rotjeknor en dan zal ik je schouder es onderzoeken. Ik zeg niet dat ik je kan helpen, maar ik wil het wel eens proberen. On the house (Gregory house gna gna gna)
Mocht er een specialistische kijk nodig zijn, dan kan ik je bij goede schoudermensen onderbrengen.
T kost je niets, alleen een trip van midgard naar asgard...
chief108
10th December 2009, 13:04
d'r hebben al meerdere mensen naar gekeken
maar dat ik daar nou wijzer van geworden ben?
pillen gehad, oefeningen gedaan, spuit erin geramd...
met minimale verbetering
ben gewoon aan rondvragen wat er nog meer mogelijk is...
thinking outside the box heet dat...
maar zal wel een keer een schouder rondrit maken...
De Dokter bood ook al zijn diensten aan :p
thefxr
10th December 2009, 13:30
dit zijn helaas niet de artikelen die ik wilde posten, ik ging ff snel wat te snacken pakken en kwam deze tegen.
De rest volgt dus nog.....
valt kraakbeen dan ook onder bot? dus geneest dat ook mee?
thefxr
10th December 2009, 13:38
en chief,
ik heb het al es gezegd, kom naar rotjeknor en dan zal ik je schouder es onderzoeken. Ik zeg niet dat ik je kan helpen, maar ik wil het wel eens proberen. On the house (Gregory house gna gna gna)
Mocht er een specialistische kijk nodig zijn, dan kan ik je bij goede schoudermensen onderbrengen.
T kost je niets, alleen een trip van midgard naar asgard...
Soms heb ik het idee, dat er veel wordt gekeken en nog meer gepraat,maar handelen doet men minimaal.
ataraxia
10th December 2009, 13:48
Tsja, ik vind het juist wel fijn als een arts goed en lang (als mogelijk tenminste) de tijd neemt om goed te kijken, goed na te denken en goed te overleggen. En als hij/zij/het dan tot de conclusie komt dat ie niet genoeg weet, kan vinden, of kan behandelen, dan ben ik blij als er niks gedaan wordt, in plaats van willekeurig wat om maar te handelen...
Joop Kasteel
10th December 2009, 13:48
ik vind trouwens deca niet echt een prachtig middel.
tis wel errug antikatabool en slechts licht androgeen en daardoor erg interessant mbt herstel van zware trainingen en blessures ed.
Het is na stoppen vaak weer een forse terugval (2 stappen vooruit, anderhalf terug), er is toch wel redelijke kans op verestering, de krachtsopbouw is maar zozo en je eigen axis lijdt er toch wel zwaar onder..
Misschien alleen handig als je het stackt met andere AAS?????
Boldenone wordt in de UFC ook veel gebruikt,
Joop, waarom is dat zo geliefd? t wordt vrij makkelijk opgespoord en ik dacht dat het ook nog lang in het bloed te traceren was????
....Ik zei niet dat 't geliefd was, alleen maar een fijn middel bij blessures. Ook zei ik al dat je dopingcontroles vergeten kon. Ik was misschien niet duidelijk maar ik bedoelde dat je dopingcontroles vooral niet moet doen in de eerste 18 maanden omdat je er niet doorheen komt.
Ook zei ik al dat je er dan beter test bij kan zetten. Wat betreft de axis heb je gelijk.
wilhelmus777
10th December 2009, 14:03
@chief is er al eens beeldvormende diagnostiek gedaan ?
echo en of mri ?
de ( vele ) schoudertesten die er zijn, zijn nog te weinig valide gebleken om een juiste diagnose te kunnen stellen adhv die testen alleen...
voordat jenaar steroiden grijpt is het denk ik handig om te weten welk type weefsel er is aangedaan en wat het effect van roids op dit weefsel izou kunnen zijn.
chief108
10th December 2009, 14:07
nope...
een fysio heeft er eens naar gekeken en onlangs de huisarts dus weer...
FOCUS
10th December 2009, 14:09
Soms heb ik het idee, dat er veel wordt gekeken en nog meer gepraat,maar handelen doet men minimaal.
dat heb je op een forum:laugh:
maarre, kraakbeen is geen bot.
Sry Joop, t was niet bedoeld om beterweterig over te komen,
ik snap gewoon niet waarom Deca zo populair is/blijft,
je weet er ongetwijfeld veel meer van af dan ik
en ik ben nog steeds benieuwd naar de reden dat Boldenone zo populair is
chief108
10th December 2009, 14:14
en ik ben nog steeds benieuwd naar de reden dat Boldenone zo populair is
voor vechters?
dat weet ik wel...
schijnt wonderen te doen voor je conditie en je pakt er geen enorme lading kilo's mee, maar wat je pakt aan extra spier is goede kwaliteit
geen vocht wat na de kuur weer verdwijnt....
FOCUS
10th December 2009, 14:20
stanozolol schijnt ook het aantal rode bloedlichaampjes te vermeerderen, dus toename in conditie
heb ff op ergogenics gekeken
stanozolol is toch wel een mooie hoor
Dierstudie: Schadelijke effecten stanozolol op lever vallen mee
Stanozolol is link voor de lever, zeggen de medische handboeken. Valt mee, zeggen de gebruikers. Een Spaanse dierstudie, bedoeld om de medische handboeken uit te breiden, geeft de gebruikers gelijk. Al zullen de onderzoekers dat nooit hardop zeggen.
Anabolen zijn niet goed voor de lever. Dat is bekend. Maar onderzoekers kunnen nog niet veel zeggen over de risico's op leverschade door anabolen bij sporters, omdat het gros van hun kennis uitsluitend gaat over de impact van anabolen. Sporters bewegen ook veel, en ook beweging is van invloed op de lever. Hoe stanozolol en beweging op elkaar inwerken, daarover is niks bekend.
Om die leemte op te vullen deden Spaanse onderzoekers een proef met ratten die een vrij forse dosis van de leversloper stanozolol kregen, maar ook een bewegingsprogramma moesten volgen. In totaal werkten de Spanjaarden met vier groepen muizen.
De eerste groep deed niets en kreeg geen anabolen. Een keer per week lieten de onderzoekers ze vijf minuutjes in een molentje draven om ze niet helemaal dicht te laten slibben. Dat was de controlegroep.
Een tweede groep volgde het bescheiden bewegingsprogramma ook, maar kreeg na week 4 vijf keer per week (de onderzoekers werkten niet in de weekeinden) via een slangetje dat in hun maag was gestoken twee milligram stanozolol per kilo lichaamsgewicht. Die was trouwens afkomstig van de Spaanse farmaceut Zambon.
Een derde groep trainde, en liep dagelijks minimaal 45 minuten in een molen. Het trainingsprogramma duurde twaalf weken.
Een vierde groep werd afgesplitst van groep 3 na week 4. Die groep kreeg dagelijks 2 milligram stanozolol per kilo lichaamsgewicht, vijf dagen per week, en trainde daar bovendien bij. Stanozolol verbeterde het uithoudingsvermogen trouwens niet. [Tabel]
Na twaalf weken slachtten de onderzoekers de dieren en keken wat er met de levers van de dieren was gebeurd. In de figuur hierboven zie je dat het anabool het gewicht van de lever en met de eiwitsamenstelling van de lever weinig veranderde.
De onderzoekers keken in het bloed ook naar een stel stoffen die iets zeggen over de staat waarin de lever verkeert. AST, ALT, ALP en gamma-GT zijn enzymen, totaal GSH is een klein eiwitje dat verontreinigingen opruimt en TBARS is een indicator voor de vorming van giftige stoffen uit vetten door vrije radicalen. Zoals je ziet was de invloed van stanozolol nihil. [Tabel]
Vervolgens keken de onderzoekers naar de concentraties van het opruimmolecuul glutathion in de lever. GSH staat voor 'gereduceerd glutathion' en is een molecuul dat bij wijze van spreken op scherp staat. GSSG staat voor 'geoxideerd glutathion' en kun je zien als afgewerkt glutathion. Het lichaam moet het eerst omzetten in gereduceerd glutathion voordat het weer zijn werk kan doen. Wetenschappers kijken vaak naar de verhouding tussen geoxideerd en gereduceerd glutathion als ze willen weten hoeveel schadelijke stoffen in een orgaan zitten.
In de onderstaande figuur kun je zien dat ook op dat punt het effect van stanozolol niks voorstelde. [Tabel]
In de tabel van hierboven verandert alleen de waarde TBARS. Die waarde stijgt door stanozolol. Het is de eerste aanwijzing voor toxische effecten van stanozolol die de Spanjaarden vinden.
In de levercellen keken de onderzoekers naar de aanmaak van natuurlijke opruimers van agressieve verbindingen: de enzymen SOD, catalase, GPX en GR. De onderstaande figuur vertelt dat de aanmaak van de eerste drie enzymen hoger is in de stanozololgroepen. Dat wijst erop dat er in de levers van die dieren meer stoffen moeten worden opgeruimd. Een beetje meer stoffen.
Tenslotte bepaalden de Spanjaarden de aanmaak van het heat shock protein 72 in de levercellen. Cellen maken dat eiwit aan om zich te beschermen tegen hitte en andere potentieel schadelijke invloeden. Zoals je ziet reageerde hsp72 op training, maar niet op stanozolol.
Conclusie
Stanozolol en lichaamsbeweging versterken elkaars effect niet, concluderen de onderzoekers. Wat dat betreft is de uitkomst van hun onderzoek een negatieve. Maar toch heeft hun onderzoek nieuwe inzichten opgeleverd. De onderzoekers denken dat ze een stukje van het mechanisme hebben blootgelegd waardoor anabolen de lever beschadigen: stanozolol verhoogt in de lever de aanmaak van agressieve verbindingen uit vetten. Dat is, denken de Spanjaarden, de oorzaak van de verhoogde aanmaak van de natuurlijke opruimers die ze hebben gevonden.
De vetradicalen komen waarschijnlijk uit de energiecentrales van de levercellen, de mitochondria. Orale anabolen saboteren de verbrandingsprocessen in de lever en zorgen dat er meer schadelijke bijproducten ontstaan.
Een andere conclusie die je op basis van deze studie kunt trekken is dat het met de risico's voor de lever kennelijk meevalt. In de sport circuleren verhalen over atleten, die doseringen gebruiken in de orde van grootte van de ratten in de Spaanse studie. Zonder dat ze last krijgen van hun lever.
Het is dat ratten geen mensen zijn...
FOCUS
10th December 2009, 14:20
Boldenon drukt zwaarder op axis dan stanozolol
Amerikaanse dierenartsen hebben in 1983 de effecten van boldenon vergeleken met die van stanozolol. Op de kosten van de fabrikant van het preparaat Winstrol V, Winthrop Veterinary, onderzochten ze vijftig pony's. Het gebruikte boldenonpreparaat was Equipoise van Squibb.
De Amerikanen verdeelden vijftig pony's over vijf groepen, en zorgden daarbij dat de dieren van elke groep ongeveer eenzelfde leeftijd en lichaamsgewicht hadden. [Gegevens]
Met meettangen maten de onderzoekers tijdens de kuurtjes de omvang van het scrotum van de dieren. Zo konden ze de afbraak van de testes en het scrotum door de androgenen volgen. [Grafiek]
De onderzoekers merken bij de bovenstaande figuur wel op dat er nogal wat variatie in de gegevens zat. De verschillen tussen de groep 1 (controlegroep) en groep 2 (55 mg Winstrol per week) waren niet significant. De verschillen tussen de controlegroep en de andere drie groepen waren dat wel.
[Hier] zie je de effecten op de aanmaak van sperma en het gewicht van de testes. De resultaten zijn zoals je op basis van de bovenstaande figuur zou verwachten: boldenon hakt er dieper in dan stanozolol.
Voor mensen geldt het gevonden verband tussen boldenon en druk op de axis waarschijnlijk nog meer dan voor deze dieren. Dat komt omdat chemische sporters meestal meer boldenon gebruiken dan stanozolol.
Mensen gebruiken winstrol om de paar dagen, en soms om de dag. Dat komt neer op 100 tot iets meer dan 150 milligram per week. Doseringen voor boldenon, zeggen underground handboeken, liggen ergens tussen de 200 en 400 milligram per week. Voor mannen.
Meer gegevens
Een paar jaar later publiceerden de onderzoekers meer gegevens. Tijdens de boldenonkuur was de testosteronspiegel van de dieren - raar maar waar - gestegen tot boven de spiegel van de controlegroep, schrijven ze. [Quote]
Een meetfout, concluderen de onderzoekers. [Quote]
In sommige recente proeven hebben onderzoekers in dieren die boldenon kregen verhoogde spiegels androstenedione gevonden, die waarschijnlijk is ontstaandoor conversie van boldenon. Misschien dat dat de oorzaak van de verhoogde testosteronspiegel is.
In hun tweede artikel vertellen de onderzoekers ook over afwijkingen aan de cellen in de testes van de dieren die boldenon hadden gekregen. In hun conclusie zijn ze duidelijk over het verschil tussen Winstrol en Equipoise. [Quote]
1. T. L. Blanchard, R. G. Elmore, R. S. Youngquist, W. E. Loch, D. K. Hardin, C. J. Bierschwal, V. K. Ganjam, J. M. Balke, M. R. Ellersieck, L. J. Dawson, W. S. Miner. The effects of stanozolol and boldenone undecylenate on scrotal width, testis weight, and sperm production in pony stallions. Theriogenology, Volume 20, Issue 1, July 1983, Pages 121-131.
2. M. C. Garcia, V. K. Ganjam, T. L. Blanchard, E. Brown, K. Hardin, R. G. Elmore, R. S. Youngquist, W. E. Loch, M. R. Ellersieck, J. M. Balke. The effects of stanozolol and boldenone undecylenate on plasma testosterone and gonadotropins and on testis histology in pony stallions. Theriogenology, Volume 28, Issue 1, July 1987, Pages 109-119.
2 6 - 0 6 - 2 0 0 4
Boldenon maakt van moeders kannibalen
Menselijke gebruikers van boldenon zeggen soms dat ze van het anabool een ziekelijk slecht humeur krijgen. Kan kloppen, blijkt uit een vergeten dierstudie uit het midden van de jaren tachtig. Vrouwtjesratten die boldenon hebben gekregen eten opvallend vaak hun kroost op.
De onderzoekers werkten met drie groepen ratten: een controlegroep die alleen injecties met sesamolie kreeg, een groep vrouwtjesratten die wekelijks 0.55 milligram boldenonundecylenaat per kilo lichaamsgewicht kreeg, en een groep ratten die wekelijks 2.2 mg milligram boldenonundecylenaat per kilo lichaamsgewicht kreeg. Het gebruikte preparaat was Equipoise. De duur van toediening was zes en twaalf weken.
De onderzoekers waren vooral geïnteresseerd in de effecten op de voortplanting. En die waren er. Al een week nadat de toediening begon was de hormonale cyclus van de dieren ontregeld. Bij sectie bleek dat het hormoon zorgde voor vergroeiingen van de eierstokken en de baarmoedermond.
Het anabool veranderde het gedrag van de dieren, schrijven de onderzoekers.
Nu hoeven de toegenomen agressie en het kannibalisme niet direct met elkaar te maken te hebben. Als rattenjongen ernstige genetische afwijkingen hebben, worden ze opgegeten door hun moeders. Het anabool kan dus ook de genen van de jongen hebben veranderd.
Paarden
Onderzoekers hebben zulke effecten van boldenon ook bij paarden gevonden.
,,Ovarian activity measured by cross-sectional area, total number of ovulations, total number of follicles and the number of large follicles (greater than 30 mm in diameter) was significantly reduced by steroid treatments'', rapporteren Australische onderzoekers in de vroege jaren negentig. De Australiërs vonden ook een vergroting van de clitoris bij de dieren.(2)
Amerikaanse onderzoekers, die ook Equipoise aan merries gaven, meldden bovendien 'abnormaal seksueel gedrag'.(3)
1. Howe GR, Morello CJ. Effects of an anabolic steroid on reproduction in female rats. Steroids. 1985 Jun;45(6):497-501. [PubMed]
2. Skelton KV, Dowsett KF, McMeniman NP. Ovarian activity in fillies treated with anabolic steroids prior to the onset of puberty. J Reprod Fertil Suppl. 1991;44:351-6. [PubMed]
3. Squires EL, Voss JL, Maher JM, Shideler RK. Fertility of young mares after long-term anabolic steroid treatment. J Am Vet Med Assoc. 1985 Mar 15;186(6):583-7. [PubMed]
2 8 - 0 6 - 2 0 0 4
In de prostaat van boldenonstier zitten gaatjes
Boldenon beschadigt de prostaat. Dat ontdekten een Nederlandse en Italiaanse dierenarts, die met boldenon behandelde stieren onderzochten. De dieren waren door de Italiaanse en Nederlandse hormoonmaffia behandeld, maar bij controles door de mand gevallen.
De prostaat van de dieren was beschadigd, ontdekten de onderzoekers. Het orgaan was meer slijm gaan uitscheiden, meer dan de afvoerkanaaltjes konden verwerken. Daardoor waren er cystes in de prostaat ontstaan.
Normale kalfprostaat onder de microscoop
Prostaat van boldenonkalf met cyste
Van de urineleiders was de wand beschadigd.
Wand urineleider gezond kalf
Wand urineleider boldenonkalf
In de testes van de dieren was het bindweefsel gaan groeien.
Testis gezond kalf
Testis boldenonkalf: minder epitheel, meer bindweefsel
In de seminiferous tubulus in de testes waren vacuoles ontstaan die daar normaliter niet thuis horen. Helemaal rechts zie je een stukje van een gezonde cel, links en in het midden aangetaste cellen.
De meeste onderzochte dieren waren kalveren, maar er zat ook een - overigens opvallend grote - stier tussen. Die was steriel. Zijn testes konden geen zaad meer aanmaken. Diezelfde stier gedroeg zich tijdens het transport agressief en weigerde de veewagen te verlaten. Uiteindelijk hebben medewerkers van de onderzoekers de stier op de veewagen moeten doodschieten.
Tenslotte vonden de onderzoekers leverafwijkingen bij de dieren. Bij sommige dieren waren er stukjes weefsel afgestorven, ontstekingen opgetreden, of had de lever nieuwe buisjes aangemaakt om vocht af te voeren.
Boldenon is dus misschien wel net zo beroerd voor de lever als stanozolol. Bij koeien, dan.
De dieren maakten overigens geen zieke indruk, schrijven de onderzoekers. Pas toen hun organen op de ontleedtafel lagen werd duidelijk wat de boldenon had aangericht. Verder was niet bij alle dieren de schade even groot. De Italiaanse dieren waren er beduidend beter aan toe dan de Nederlandse. De onderzoekers denken dat dat misschien komt omdat er bij hen meer tijd was verstreken tussen de toediening van het androgeen en het onderzoek. De dieren waren waarschijnlijk hersteld.
De doseringen die de hormoonmaffia gebruikt zijn niet bekend, maar insiders melden dat ze in het niet vallen bij de doseringen die sporters gebruiken. Bij boldenon moet je denken aan een orde van grootte van een milligram per kilo lichaamsgewicht per week.
Groot MJ, Biolatti B. Histopathological effects of boldenone in cattle. J Vet Med A Physiol Pathol Clin Med. 2004 Mar;51(2):58-63. [PubMed]
1 3 - 1 0 - 2 0 0 3
Verkrachter gebruikte boldenon
In Florida hebben agenten de bewaker Samuel Alcide (32) gearresteerd op verdenking van verkrachting. Dat zou zijn gebeurd in de woning van het slachtoffer, waar die zojuist een maaltijd met rijst en vlees voor de bewaker had gekookt.
De vrouw verliet haar woning om ook de collega van de man een bord eten te brengen. Toen ze terugkwam vergreep Alcide zich aan haar. Tijdens het misdrijf droeg de bewaker zijn uniform en had hij een pistool bij zich.
Agenten hielden de bewaker later aan en doorzochten zijn auto. Daar vonden ze injectienaalden, boldenon en een revolver.
Joe Brogan. Apartment complex guard charged with attacking woman. Palm Beach Post, 3-2-2004.
2 5 - 0 7 - 2 0 0 4
De anabolentrend onder Texaanse scholieren is boldenon
Middelbare scholieren in de Amerikaanse staat Texas zijn in 2003 opvallend vaker boldenon gaan gebruiken. Methandrostenolone en testosteron blijven echter de populairste middelen in deze groep. Dat blijkt uit analyses van in beslag genomen producten.
Het anabolengebruik onder scholieren in Texas stijgt nog steeds. De grootste gebruikers zijn blanken, gevolgd door Hispanics. Sporters blijven de grootste groep gebruikers, maar de groei zit hem vooral in scholieren die niet aan sport doen.
Jane Carlisle Maxwell. Substance Abuse Trends in Texas, June 2004. The Gulf Coast Addiction Technology Transfer Center.
Nieuws
Contact
Over ons
Dossiers
Zoeken
chief108
10th December 2009, 14:28
kan je ook de bron link vermelden Focus?
ik zie namelijk geen plaatjes bij je posts
thefxr
10th December 2009, 14:55
kan je ook de bron link vermelden Focus?
ik zie namelijk geen plaatjes bij je posts
http://www.ergogenics.org/;)
chief108
10th December 2009, 15:03
dat had ik ook wel door ouwe...
maar om die hele ballenbak door te gaan spitten vins ik ook weer wat overdone ;)
Joop Kasteel
10th December 2009, 20:17
dat heb je op een forum:laugh:
maarre, kraakbeen is geen bot.
Sry Joop, t was niet bedoeld om beterweterig over te komen,
ik snap gewoon niet waarom Deca zo populair is/blijft,
je weet er ongetwijfeld veel meer van af dan ik
en ik ben nog steeds benieuwd naar de reden dat Boldenone zo populair isBen je gek, het is juist goed om er over te discussiëren!
Ik weet wel waarom deca zo populair is, het is, afgezien van de bijwerkingen, een mooi opbouwend product. Vergeet niet dat erg veel bodybuilders malloten zijn, die hebben maling aan bijwerkingen! Dus als je maling aan je axis hebt, maling aan dopingcontroles en flink sustanon/test bijzet, merk je de problemen niet. De laatste jaren, door internet, boet deca in aan populariteit, gewoon omdat men, al dan niet anoniem, wel zijn problemen toegeeft. Men is tegenwoordig wat voorzichtiger met deca. Ook zijn er veel "nieuwe" stoffen bijgekomen. 10 jaar geleden had toch niemand van trenbolone gehoord? Deca, primo, dianabol en een testootje, dat was 't wel, en een verdwaalde sustanon..:D
Boldone is een van de betere middelen voor de vechter, gewoon omdat 't zuurstof geeft, mits je 't een behoorlijke tijd gebruikt. Druk op de axis is er wel maar valt mee en de axis ligt niet zomaar plat. En wat ik al zei, HGH is het beste wat een vechter kon overkomen. De rest, insuline, IGF en schildklierhormonen(T3 en T4) weglaten. Hooguit bij lang HGH wat T3 als de schildklier lui wordt.
Amen..
chief108
10th December 2009, 20:23
top....
maar goed dat ik je chanteer om hier te posten ouwe ;)
Joop Kasteel
10th December 2009, 20:27
top....
maar goed dat ik je chanteer om hier te posten ouwe ;)Ik ben niet oud!!!:evil: Je hebt wijn en bla bla bla.......:finger:
chief108
10th December 2009, 20:32
is goed vriend...
FOCUS
10th December 2009, 22:57
...geldt dat HGH advies puur voor 'veteranen', ofwel alles boven de dertig, of bedoel je dat het voor vechters die in hun 'prime' zijn ook de shit is?
chief108
10th December 2009, 23:02
http://www.hghtherapy.com/assets/images/human-growth-hormone-decline.jpg
na je 20ste gaat het rap achteruit...
chief108
11th December 2009, 10:11
okee...
ik lees verschillende dingen over tijdstip van inname HGH Joop...
veel zeggen 's ochtends
want je eigen productie piekt 's nachts
nadeel is dat je moet uitkijken met eten koolhydraten een uur (??) voor en na toediening
en dat je er nogal slaperig van kan worden
anderen zeggen:
je eigen productie is na je 30ste sowieso te verwaarlozen
je spuit een meervoud daarvan in, dus dat kleine beetje wat je lijf nog maakt reken je dan niet eens meer mee
dus: vlak voor het slapen gaan zetten die hap
boots je ook nog eens je natuurlijke cycle na
je slaapt lekker
en je hoeft niet zo op je voeding te letten....
Joop Kasteel
11th December 2009, 10:14
...geldt dat HGH advies puur voor 'veteranen', ofwel alles boven de dertig, of bedoel je dat het voor vechters die in hun 'prime' zijn ook de shit is?Ik bedoel 't niet vervelend maar aan advies doe ik niet, ik ben geen arts. Ik ventileer wat ik weet en wat atleten mij vertellen waar ik mee samenwerk.
De grafiek van Chief is een mooie maar om vanaf je 20e aan de GH is onzin. Wat jij al schreef komt de 30 eerder in aanmerking, heel ouderwets zeg ik altijd tegen die jonge gasten; ga eerst maar eens een paar jaar clean trainen.
Nu loopt 't de spuigaten uit en lopen gasten van 18 met GH, insuline, IGF en nog meer van dat soort grappenmakerij in hun mik. "Ik ga waanzinnig roepen ze"!! Ja dat snap ik, maar wat als je 22 bent?? Op die leeftijd ben je een wandelende testosteronbom, een herstel dus van heb ik jou daar!!
Als ik 't over zou doen zou ik eind twintiger jaren met GH beginnen.
(Dus Chief; niet 100 jaar geleden maar rond 28 of 29 jaar..:D:finger:)
Joop Kasteel
11th December 2009, 10:19
okee...
ik lees verschillende dingen over tijdstip van inname HGH Joop...
veel zeggen 's ochtends
want je eigen productie piekt 's nachts
nadeel is dat je moet uitkijken met eten koolhydraten een uur (??) voor en na toediening
en dat je er nogal slaperig van kan worden
anderen zeggen:
je eigen productie is na je 30ste sowieso te verwaarlozen
je spuit een meervoud daarvan in, dus dat kleine beetje wat je lijf nog maakt reken je dan niet eens meer mee
dus: vlak voor het slapen gaan zetten die hap
boots je ook nog eens je natuurlijke cycle na
je slaapt lekker
en je hoeft niet zo op je voeding te letten....
In mijn kringen gebeurt 't in de ochtend, direct als we opstaan. Nuchter dus, daarna de Brinta met whey. Als je slaperig wordt heb je in ieder geval goede GH, bekijk 't gewoon op deze manier, het lichaam merkt dus een groeihormoonafgifte...
Het voordeel hiervan is dat je 2 keer per dag zo'n moment hebt. 1 keer voor 't slapengaan en 1 keer in de ochtend dus. Dat is je winst per saldo. Hoeveel je ook aanmaakt voor 't slapengaan, laat dat ook zo. Pak lekker die ochtend erbij.
(volgens mij loop ik nu toch adviezen te geven. Lekker consequent Joop..:wierdo:)
chief108
11th December 2009, 10:29
ja man ja...
lekker bezig man :p
chief108
11th December 2009, 10:32
het leuke van BB fora vind ik dat er echt jongens zijn die misschien 2 kuurtjes gedaan hebben en anderen adviseren om werkelijk achterlijke hoeveelheden naar binnen te stouwen
en helemaal als er iemand komt met een vraag over een kuur voor een knokker
dan is het gewoon wie er het snelste 500 mg Test E en 400 mg Deca voor 10/ 12 weken roept....
totaal onzinnig dus....
gewoon roepen om het roepen
als in: zie mij eens!!! I'm the Big Bad King of Steroids!!!
Joop Kasteel
11th December 2009, 10:34
het leuke van BB fora vind ik dat er echt jongens zijn die misschien 2 kuurtjes gedaan hebben en anderen adviseren om werkelijk achterlijke hoeveelheden naar binnen te stouwen
en helemaal als er iemand komt met een vraag over een kuur voor een knokker
dan is het gewoon wie er het snelste 500 mg Test E en 400 mg Deca voor 10/ 12 weken roept....
totaal onzinnig dus....
gewoon roepen om het roepen
als in: zie mij eens!!! I'm the Big Bad King of Steroids!!!
Inderdaad, die fora zijn een bron van debiliteit! (is dat een Nederlands woord?)
chief108
11th December 2009, 10:40
debiliteit:
http://www.mijnwoordenboek.nl/synoniemen/debiliteit
DEBILITEIT
-achterlijkheid -geesteszwakte -gestoordheid -idiotie -imbeciliteit -zwakzinnigheid
debiliteit
stoornis in de intelligentie
ja dus ;)
maar het valt niet mee om tussen al dat geblaat mensen eruit te pikken die wel wat weten
en/ of zelf ook echt jarenlange ervaring hebben en goed advies geven
al is advies geven natuurlijk ook wel dubieus
aangezien de meeste mensen op een forum zelf geen arts zijn natuurlijk...
FOCUS
11th December 2009, 13:18
ja maar dat is dus het grote probleem,
het leeuwendeel van de (sport)artsen volgt helaas (!) de richtlijnen tav doping, namelijk ontraden en negatief advies. Dit op basis van gezondheidsrisico's. Op zich een logische gedachtegang, zeker vanuit het oogpunt van een arts gezien.
De gedachte gaat mank omdat mensen die aan een kuurtje willen, HET TOCH WEL DOEN.
Dus kom je al snel uit bij mensen die ervaring hebben, zwarte markt etc.
En dan gaat het NEEcedo roepen dat ongeveer de helft van wat er op de zwarte markt verkrijgbaar is, nep is, of dat de dosis niet klopt, of de kwaliteit is slecht...
Dus dit beleid zorgt ervoor dat er meer mensen risico lopen op bijwerkingen, overdosering, complicaties, etc.....
Legaliseren die zooi.
chief108
11th December 2009, 13:27
idd...
helemaal mee eens
thefxr
11th December 2009, 14:20
ja maar dat is dus het grote probleem,
het leeuwendeel van de (sport)artsen volgt helaas (!) de richtlijnen tav doping, namelijk ontraden en negatief advies. Dit op basis van gezondheidsrisico's. Op zich een logische gedachtegang, zeker vanuit het oogpunt van een arts gezien.
De gedachte gaat mank omdat mensen die aan een kuurtje willen, HET TOCH WEL DOEN.
Dus kom je al snel uit bij mensen die ervaring hebben, zwarte markt etc.
En dan gaat het NEEcedo roepen dat ongeveer de helft van wat er op de zwarte markt verkrijgbaar is, nep is, of dat de dosis niet klopt, of de kwaliteit is slecht...
Dus dit beleid zorgt ervoor dat er meer mensen risico lopen op bijwerkingen, overdosering, complicaties, etc.....
Legaliseren die zooi.
Dat zal toch nooit gebeuren met dit anti drugs/doping kabinet.
http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2009/12/cda_wil_dopingtest_in_sportsch.html
Wat ik eigenlijk vind is dat artsen het veels te weinig inzetten als geneesmiddel, omdat door BB de producten een schadelijk/negatief imago hebben opgelopen.
thefxr
11th December 2009, 17:25
@chief, hoe lang heb je al last van je schouder?
Joop Kasteel
11th December 2009, 17:33
Weet je wat pas slecht is mannen?
De onderzoeken die je op 't net leest. Er staat vaak dat bepaalde testen onder bijv. 500 bodybuilders genomen zijn. Dat kan niet!!! 500 bodybuilders doen daar niet aan mee!!! Dat doen ze niet, nog geen 10. Ik ben in gesprek geweest met mensen die zo'n test wilden doen. Die moesten 't criterium van bodybuilder zodanig bijstellen dat iedereen die 3!! maanden met gewichten traint, bodybuilder is!! Dus die test, die klopt niet, van geen kant.
Zo gaat 't met veel "onderzoeken".
Een tijdje geleden, iets heel anders, bleek dat de bloeddruktesten bij mensen met dikke armen, jaren verkeerd is geïnterpreteerd. Bij mij dus ook. Heb 24 uur met een kastje gelopen en 52 metingen verder wist ik mijn juiste bloeddruk. Jaren...verkeerde uitslagen!! Niks te hoog terwijl ik ook wel van een extraatje hield...:slap:
d4nd3l10n
11th December 2009, 17:49
Goed dat je dat even aanhaalt joop. Veelal staren mensen zich toch blind op 'onderzoekers' en 'wetenschappers'. Sterker nog, het wordt gewoon standaard voor waarheid aangezien.
Hetzelfde geldt voor die idioten van het voedingscentrum en 9/10 diëtisten. Moet je voor de grap eens kijken wat ze leren over sportvoeding op een hbo diëtetiek opleiding.
Joop Kasteel
11th December 2009, 17:56
Precies, het staat op 't net, dus is 't waar.
Wat ook grappig is; kijk eens op ergogenics.org, prima site overigens. Daar staan een aantal onderzoeken maar dus ook onderzoeken die exact 't tegenovergestelde beweren, tot aan steroïden testen aan toe.
De ene test zegt dat een product echt is, de andere zegt vals.
Waarom ik ergogenics dan goed vind, is omdat ze de onderzoeken naast elkaar leggen, ze zijn zelf erg kritisch en zijn over bepaalde onderzoeken zeer sceptisch.
Amen..
d4nd3l10n
11th December 2009, 18:02
Goede site idd alleen zo onoverzichtelijk.. Nog meer goede links wat betreft HGH? Weet er vrij weinig van af maar vind het een interessant goedje. Stallone bijv. kan niet zonder.
Hoe is het met de sportschool btw?
Joop Kasteel
11th December 2009, 18:11
Goede site idd alleen zo onoverzichtelijk.. Nog meer goede links wat betreft HGH? Weet er vrij weinig van af maar vind het een interessant goedje. Stallone bijv. kan niet zonder.
Hoe is het met de sportschool btw?Yo,
Goede sites, erg moeilijk, de meesten zijn bevooroordeeld of hebben belangen waardoor je geen eerlijk advies krijgt. Ook de Chinese sites willen natuurlijk erg raag hun product verkopen.
De sportschool gaat goed, een behoorlijke aanloop.
Was ook verwacht omdat je een zeer specifieke doelgroep hebt. Daar moeten wij zelf ook aan schaven want sommige geruchten gaan rond die niet bevorderlijk zijn. Er zouden alleen maar pro's lopen, je zou in elkaar geslagen worden en als je geen 200 drukt op de bank, sta je voor lul. Dat is niet zo, iedereen is welkom, je hoeft alleen maar hard te werken.
Maar met dit soort geruchten heb je wel te maken dus aan ons om 't tegendeel te bewijzen. Dat doen we o.a. door jeugd/kindergroepen te laten trainen zodat je automatisch ziet dat 't allemaal wel meevalt, zeker als de ouders erbij zijn. Die zien dan dat 't een leuke school is met normale mensen.
chief108
11th December 2009, 19:06
dat zeg ik: question everything....
chief108
11th December 2009, 19:11
@chief, hoe lang heb je al last van je schouder?
ruim een jaar (of anderhalf)
weet het niet eens meer
thefxr
11th December 2009, 19:33
ruim een jaar (of anderhalf)
weet het niet eens meer
Dat is idd erg lang,denk dat het wel de gok waard is om het met aas te doen.
wilhelmus777
11th December 2009, 19:36
Yo,
Goede sites, erg moeilijk, de meesten zijn bevooroordeeld of hebben belangen waardoor je geen eerlijk advies krijgt. Ook de Chinese sites willen natuurlijk erg raag hun product verkopen.
Was ook verwacht omdat je een zeer specifieke doelgroep hebt. Daar moeten wij zelf ook aan schaven want sommige geruchten gaan rond die niet bevorderlijk zijn. Er zouden alleen maar pro's lopen, je zou in elkaar geslagen worden en als je geen 200 drukt op de bank, sta je voor lul. Dat is niet zo, iedereen is welkom, je hoeft alleen maar hard te werken.
Maar met dit soort geruchten heb je wel te maken dus aan ons om 't tegendeel te bewijzen. Dat doen we o.a. door jeugd/kindergroepen te laten trainen zodat je automatisch ziet dat 't allemaal wel meevalt, zeker als de ouders erbij zijn. Die zien dan dat 't een leuke school is met normale mensen.
ik heb gehoord dat je als nieuwkomer een week lang met een dumbell van 5kg in je mond moet trainen. om te bewijzen dat je een echte ijzervreter bent...
dat is toch hoop ik geen gerucht...
FOCUS
11th December 2009, 20:39
als ik twijfel aan de echtheid van wat ik op internet lees, dan check ik het altijd even na op wikipedia:smartass:
chief108
11th December 2009, 21:02
LOL...
Joop Kasteel
11th December 2009, 21:31
ik heb gehoord dat je als nieuwkomer een week lang met een dumbell van 5kg in je mond moet trainen. om te bewijzen dat je een echte ijzervreter bent...
dat is toch hoop ik geen gerucht...Nee Willem, dat is helaas waar.
Voor dames echter andere criteria..ook iets met de mond...:thup:
chief108
11th December 2009, 21:59
dat komen we wel eens van dichtbij bekijken dan...
d4nd3l10n
11th December 2009, 22:14
Yo,
Goed om te horen. En tof dat jullie het aandurfden om zo'n grote gym voor die doelgroep op te zetten. Is een mooie tegenhanger voor al die 'health clubs' waar je niet zwaar mag trainen en waar mensen zonder enig verstand van zaken rondlopen.
Die geruchten krijg je vast wel weg, vooral als je de gym positief in het nieuws brengt.
Ik moet toch maar een keer komen kijken dan...
roy s
11th December 2009, 22:23
Mag je wel blijven drinken, als je al die herstellertjes gebruikt...?
dat is toch wel belangrijk om te weten
wilhelmus777
11th December 2009, 23:40
Mag je wel blijven drinken, als je al die herstellertjes gebruikt...?
dat is toch wel belangrijk om te weten
zolang je vrouw het goed vindt mag toch alles ?
FOCUS
12th December 2009, 13:47
Goed om te horen. En tof dat jullie het aandurfden om zo'n grote gym voor die doelgroep op te zetten. Is een mooie tegenhanger voor al die 'health clubs' waar je niet zwaar mag trainen en waar mensen zonder enig verstand van zaken rondlopen.
Ik moet toch maar een keer komen kijken dan...
ja lol, de laatste keer dat ik ergens een losse training deed, kwam er een knakker om te vertellen, dat ik best wel explosief MOCHT trainen van hem (ik was bezig met staand uitstoten vanuit de nek met halter en gewicht), maar dat ik mn rug te hol maakte:D
En mn knieen kwamen 'voorbij' mn tenen met voorslaan. Ja dat kan niet anders als je 'ass to the grass' zit:laugh:
dus toen deed ie een 'goede' squat voor, het zag eruit als een stifflegged deadlift:w00t:
Ik ga niet eens meer met zulke mensen in discussie, want alles wat fitnessgoeroe Les Mills uitkraamt is heilig, nadenken is er niet meer bij.
Ik dacht na de High Intensity Training (wat dus gewoon low intensity training is, want je doet een setje van tien minuten met ongeveer 1% van je -geschatte- RM) en de one-set-nautilus-method -dan ben je snel klaar en het is supereffectief-, het groepsgewijs rennen op een loopband, met hartslagmeting want je weet maar nooit of je per ongeluk te intensief aan het trainen bent, het nordic walken -moet je wel eerst voor op cursus om de juiste techniek aan te leren, anders kan je geblesseerd raken -, de kaartjes die je in de machines stopt, zodat je zelf niet hoeft te bepalen met welk gewicht je traint en hoeveel reps en sets je moet doen.. en de tubetrainer workout -zucht i give up:bash:- dat het potje met stompzinnige ideeen wel op zou zijn,
maar de creativiteit en het kuddegedrag van mensen is oneindig, vrees ik.
Ik droom van een sportschool bij mij in de buurt, waar je GEEN machines hebt, maar gewoon halters, squatrekken, dumbells van elk gewicht, kettingen, elastieken, kasten, platforms, etc etc waar het moedertje in DEZELFDE zaal traint als de powerlifter, en leert dat je moet afzien om resultaat te boeken, dat ze geen monster wordt van krachttraining zoals het hoort, en dat ze zumba best kan doen , als ze het leuk vindt, maar dat je daar niet per se een mooi strak figuur van krijgt.....
zodat ze niet ELKE:wtf: week aan de bar om een nieuw schema komt vragen en wil weten waarom ze niet afvalt en dr benen zo blubberig blijven:slap:
Dierenamerbulance
12th December 2009, 15:58
ik zou ook wel gewoon een klimmerek in de gym willen...
of een apenkooi net als op de gymles op school...
of een stormbaan..
of ik moet gewoon wat vaker gaan ipv hier op de bank te hangen....
Derek Ogilvie
12th December 2009, 16:11
http://farm3.static.flickr.com/2519/3995601216_7bec0f0f79_o.jpg
thefxr
12th December 2009, 16:49
Ik droom van een sportschool bij mij in de buurt, waar je GEEN machines hebt, maar gewoon halters, squatrekken, dumbells van elk gewicht, kettingen, elastieken, kasten, platforms, etc etc waar het moedertje in DEZELFDE zaal traint als de powerlifter, en leert dat je moet afzien om resultaat te boeken, dat ze geen monster wordt van krachttraining zoals het hoort, en dat ze zumba best kan doen , als ze het leuk vindt, maar dat je daar niet per se een mooi strak figuur van krijgt.....
zodat ze niet ELKE:wtf: week aan de bar om een nieuw schema komt vragen en wil weten waarom ze niet afvalt en dr benen zo blubberig blijven:slap:
true, free weights rule immer!:pimp:
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.