View Full Version : The battle of diets: is anybody winning (at losing?)
Chico
6th December 2009, 17:44
Een presentatie van een onderzoek van Stanford University naar de effectiviteit van low carb en low fat diets...
http://www.youtube.com/watch?v=eREuZEdMAVo
Flamingo
6th December 2009, 19:22
1.16 uur man. give us the summary please.
Chico
6th December 2009, 21:37
Over het algemeen wint low carb van low fat en de standaard advies van voedingscentra wat betreft afvallen en afhouden...
daarbij wordt wel bij ingebracht dat mensen met insuline gevoeligheid en normale mensen hetzelfde effect ondervinden van zowel low carb als low fat maar dat mensen met insuline ongevoeligheid geen profijt hebben van low fat maar wel van low carb
en dat het bij low carb beter is je koolydraten binnen te krijgen via groenten, noten en advocados etc dan op graan gebaseerde voedselproducten (gerafineerde suikers e.d. zijn helemaal taboe)
het kijkt best makkelijk moet ik zeggen.. het uur is zo voorbij..
d4nd3l10n
6th December 2009, 23:04
thanks gozer vannacht ff kijken.
standaard advies van voedingscentra wat betreft afvallen en afhouden..
Hmm standaard advies. Don't like that. En als die 'voedingcentra' daar net zo weak zijn als hier in nederland, verwacht ik niet heel veel goeds.
Mokie14
6th December 2009, 23:53
http://www.youtube.com/watch?v=bISX_8-x-Jw
HUNEBED-BOUWER
7th December 2009, 12:34
Vind het wel grappig - maar aan de andere kant heel triest natuulijk - dat de meeste mensen nog steeds denken dat je van vet dik wordt (alleen van veel vet wordt je dik)
Vet heeft helaas nog steeds een slechte reputatie, het is allemaal de schuld van het bewerkte voedsel met al z'n toegevoegde suikers, zonder koolhydraten kunnen we leven zonder vet niet!
"Nu met 0% vet" vet man
FOCUS
7th December 2009, 13:55
low carb vs low fat.... jezus, daar gaat het helemaal niet om, het gaat om totale hoeveelheid energieinname vs verbruik en dan zijn grote hoeveelheden suikers natuurlijk slecht, maar waar ga je nog eerlijke voeding voor een normale prijs kopen?
MEnsen zijn te zwaar en hebben suikerziekte en hartkwalen omdat ze ongezond en veel te veel eten en daarnaast amper bewegen..... onze voeding is zo hoogenergetisch geworden, bevat veel transvetten, is erg eenzijdig, vitamines en spore-elementen ontbreken veelal.
Ons leven is ingesteld op EN werken EN sociaal leven EN gezin EN sport EN EN EN... dr is totaal geen balans meer in te vinden...rust, beweging, voeding, herstel.....
Nu zijn koolhydraten weer opeens helemaal gevaarlijk ZUCHT:Loser:
en gaan we ons allemaal storten op de eiwitinname!!!
hmm totdat iemand een boek gaat schrijven en roept dat dat slecht is voor je nieren en je hersenen ongeveer 40% van de totale energiebehoefte vragen en dat direct uit suikers halen....en dat gaat het roer weer om....:huh:
the pendulum swings....... zoooo vermoeiend...
Dr zit in je hersenen een soort thermostaatje, maar in plaats van temperatuur meet ie de hoeveelheid vet in het bloed, afkomstig vanuit de voeding. Die thermometer geeft aan de hand daarvan een hoeveelheid leghrine af, dat is een hormoon dat het hongergevoel regelt. Hoe meer hormoon , hoe sneller je verzadigt bent. Vet geeft daarom een verzadigd gevoel...
De instelling van de GEVOELIGHEID van dat hormoon wordt bepaalt in de zwangerschap en de eerste twee jaar na de geboorte.
Als je moeder veel (vet) eet tijdens haar zwangerschap, dan wordt de thermostaat ongevoelig en zal je meer honger hebben gedurende de rest van je leven.
Dus omdat mama vreetbuien heeft -en ja het kind moet ten slotte ook meeeten en bla bla bla ...je moeder zit dus marsrepen en chips te vreten, dan is de kans GROOT dat je een dik kind wordt dat altijd honger heeft en dus vetzuchtig wordt...:whistling:
En dan moet je eens in zo'n openluchtzwembad gaan liggen op je handdoekje en om je heen kijken/ Vroeger was er altijd wel een dik kind te vinden. Nu is het andersom, het is lastig om een kind te vinden dat niet te dik is.
En je pikt pappie en mammie er zo uit, die liggen met hun dikke pens een stukkie verderop. Ze eten wel goed, maar teveel koolhydraten, whatever....
slaan ontbijt over, kind op school koopt een frikandel of chippies, pappie gaat op zakendiner (alweer), ploft op de bank met een biertje, moeder is op de tennisclub geweest heeft KEIHARD gesport (....)..
Tis niet de hoeveelheid kh, maar de LEVENSSTIJL die het veroorzaakt. En het gaat al fout voordat je geboren werd. Omdat je moeder vreetbuien had...
PFFF ik voel de behoefte om nog meer te ratelen, maar ik moet het hondje uitlaten.
tis een labrador en als je haar lekker laat eten wat ze wilt, dan wordt ze echt moddervet. ZE HEEFT ALTIJD HONGER. en dan helpt een half uurtje wandelen echt niet.:bash:
MAar ik ga met haar op pad, stokkie gooien, heuvels op en af draven -en shit die hond kan dat veel beter en sneller dan ik- laten zwemmen, achter fazantjes aan..een uurtje lang tekeer gaan.. zonder hartslagmeter om trouwens, en ze is nog steeds niet dood neergevallen of binnen de 'vetverbrandingzone' gebleven:lifting:
En dan twee tot drie keer per dag gezonde voeding, niet teveel EN niet te weinig, af en toe een botje.....
En dat beest is in topconditie//:fight:
mijn punt is dit.... Al die dikkerds moeten stoppen met zoeken naar de heilige graal. Dr is geen dieet wat wonderen voor je verricht. En die hartslag moet niet begrenst worden als je op de loopband of spinningfiets bezig bent. Je hart weet zelf best wel hoe ver het kan gaan EN JIJ KOMT DAAR ECHT NIET AAN met je uurtje sporten...
En al helemaal niet je brandstofinname stopzetten. Of je eiwitinname. Of je vetinname.. Het is niet of of of:bash:
Gewoon keihard sporten drie keer per week -of meer- gezond en voldoende eten, en dan kan je best koolhydraten nemen, en vetten en eiwitten, ALLEMAAL TEGELIJK:w00t:
...en als dat niet lukt, dan wil ik je voor een mooi prijsje best wel uitlaten en te eten geven, moet je kijken hoe snel je op je normale gewicht bent:evil:
en jaja, koolhydraten halen uit je groenten en noten.....ik wens je veel succes.... En trouwens, zonder koolhydraten ga je helemaal niets beginnen :D
alleen wazig in je hoofd door de sportschool lopen en kloten met de intensiteit van trainen, maar je ziet er wel goed uit, dat dan weer wel.:lifting::cool::sgrease:
out of here:wierdo:
Chico
7th December 2009, 14:23
http://i447.photobucket.com/albums/qq191/smilies_nl/Liefde/Knuffels/hug2.gif
maar over het wazig in je hoofd voelen zonder koolydraten... toen ik atkins deed had ik dat helemaal niet.. ook niet als ik hard trainde ofzo... enige wat ik had is dat ik uit m'n bek stonk...
FOCUS
7th December 2009, 17:36
het hangt natuurlijk wel een beetje af van de grootte en acticiteit van je hersenen
:mifi:
ik word in ieder geval altijd heel moe, geprikkeld en slapjes als ik geen khtjes binnenkrijg...
dat uit je smoel meuren komt omdat je lichaam eiwitten aan het verbranden is, bij gebrek aan een betere brandstof, namelijk koolhydraten...
die eiwitverbranding is minder 'schoon', het bijprodukt van ketonen stinkt.
Waarom zou je een brandstof nemen die minder snel tot beschikkig staat en bovendien nog een minder zuivere verbranding oplevert ook, waardoor je minder energie per seconde kan vrijmaken en dus minder intensief kan presteren en met hogere afvalproduktie tot gevolg? En dan nog es je nieren zwaar belasten.....
ikke niet begrijpen..
Chico
7th December 2009, 19:04
Dunno.. Jij zegt a een ander zegt b...
Ik kijk wat voor mij werkt (als ik me eraan hou) en mager vlees en groente werkt voor me.
FOCUS
7th December 2009, 20:32
http://www.ergogenics.org/amerika/cooking.html
onderhoudende blog over amerika en eten
de moeite waard
verder ook wel leuk en goed om te relativeren:)
http://www.ergogenics.org/dubbeldik.html
http://www.eurekalert.org/pub_releases/2006-11/uoh-sii110106.php
http://www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/health-news/caution-some-soft-drinks-may-seriously-harm-your-health-450593.html
chief108
8th December 2009, 09:04
thnx leuke thread mannen...
FOCUS
8th December 2009, 11:49
ja maar ik voel me geroepen want.....
http://i967.photobucket.com/albums/ae159/vingtsun108/fat_chicks-12198.jpg
Flamingo
8th December 2009, 17:25
lol. Tsja, ik moet er ook aan gaan geloven vanaf morgen (morgen - waarschijnlijk houdt ik dat nog eeen week vol dat ik morgen begin). Ik ga iets hoger in de eiwitten zitten, maar vooral VAAK eten. 6-7 keer per dag. Ik moet 7 kilo kwijt in 2 maanden. en ik heb een vetpercentage van 7,5 procent volgens een huidplooimeting. Ik denk zelf eerder dat ik op 12 zit, maar het gaat iig zwaar worden. ik ben nog nooit zo droog geweest als nu, en toch te zwaar
chief108
8th December 2009, 17:39
(morgen - waarschijnlijk houdt ik dat nog eeen week vol dat ik morgen begin).
:laugh:
hoe herkenbaar....
Chico
14th December 2009, 16:43
ik ben vandaag begonnen..
morgen begin ik weer...
chief108
14th December 2009, 16:45
ik heb het nog even uitgesteld
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.