PDA

View Full Version : behalve lekkerder zijn vrouwen ook beter gebouwd

sikkwittet
4th December 2009, 18:19
Vrouwen gaan later dood dan mannen. Omdat ze veiliger leven? Nee, omdat ze beter zijn gebouwd, zegt een Japanse prof.

Vrouwen worden in Nederland gemiddeld vier jaar ouder dan mannen. Er werd altijd aangenomen dat het verschil komt door andere levensstijlen. Mannen hebben vaker gevaarlijke beroepen als agent, bouwvakker of brandweerman. Bovendien roken mannen meer en rijden ze harder. Allemaal zeer aannemelijk, maar nu komt uit Japan een totaal andere verklaring.

Professor Tomohiro Kono van Tokyo University en directeur van het Nodai Research Institute heeft onderzoek gedaan naar de genetische verschillen tussen mannen en vrouwen. Hij heeft daartoe in het laboratorium muizen gekweekt die helemaal bestonden uit vrouwelijke genen. Normaal bestaan muizen (en alle zoogdieren) uit een mix van vrouwelijk en mannelijk erfelijk materiaal, genen van moeder en vader.

De muizen die helemaal bestonden uit genen van twee moeders, leefden gemiddeld 187 dagen langer dan gewone muizen. Bij een levensverwachting van muizen van zeshonderd dagen is dat bijna een derde langer.

Daarmee is aangetoond dat vrouwelijke zoogdieren langer leven dan mannetjes omdat ze van ander 'materiaal' zijn gebouwd. Bouw een vrouw uit alleen maar genen van twee moeders en ze leeft nóg langer. Volgens de Japanners is het voor mensen waarschijnlijk niet anders. Vrouwen leven dus langer omdat ze gewoon beter zijn gebouwd.

ataraxia
4th December 2009, 18:34
Repost! Maar wel een die me nog eens de kans geeft om
http://www.youtube.com/watch?v=rX7wtNOkuHo
te zeggen!

barbara
17th December 2009, 21:51
Op zich wel vrij logisch, het Y chromosoom, alleen aanwezig bij mannen (uitzonderingen daargelaten), is een nagenoeg leeg chromosoom, waardoor al veel ziektes zich veel vaker uiten bij mannen.

Evolutionair gezien zit er ook wel wat in, veel vrouwen en een paar mannen is een veel gunstiger verhouding voor het voortbestaan van een soort dan omgekeerd.

Flamingo
18th December 2009, 01:01
Op zich wel vrij logisch, het Y chromosoom, alleen aanwezig bij mannen (uitzonderingen daargelaten), is een nagenoeg leeg chromosoom, waardoor al veel ziektes zich veel vaker uiten bij mannen.

Evolutionair gezien zit er ook wel wat in, veel vrouwen en een paar mannen is een veel gunstiger verhouding voor het voortbestaan van een soort dan omgekeerd.

en gunstiger voor die paar mannetjes.

Ik leef liever een paar jaar korter als man, dan 100 jaar als een vrouw.

Onderzoeken als dit zijn sowieso bullshit. Ik trek er een geheel andere conclusie uit.

sikkwittet
18th December 2009, 01:17
???like

missj
18th December 2009, 01:21
Flamingo is een X X-chromosoompje.

Flamingo
18th December 2009, 01:27
???like

In essentie, als je geboren wordt is vantevoren al ongeveer bepaalt hoelang je gaat leven, bijvoorbeeld 10.000 hartslagen. Dat ligt wat hoger naarmate je kleiner bent, omdat je dan een kleiner hart hebt - wat langer meegaat.

De reden dat mannen korter leven is omdat ze over het algemeen dus vaker een verhoogde hartslag hebben. door sport, zwaar werk, gezeur van de vrouw(stress). Hun hart en organen zijn dus eerder "op"

Vrouwen leven van nature langer, omdat ze minder vaak hun natuurlijk hartslag verhogen. Minder vaak sport, hard werken, stress. Ze worden dus een paar jaar ouder. Omdat ze hun hele leven LUI zijn geweest.

Haal je het laatste restje mannelijk chromosoon weg, krijg je dus een HELE FOKKING LUIE muis, die nog langer leeft als een gewone vrouwtjesmuis.

capiche? dat is de conclusie die ik eruit trek.

chief108
18th December 2009, 10:13
dus O11 overleeft ons allemaal

en bedankt voor die fijne kerstgedachte man....

barbara
18th December 2009, 15:07
In essentie, als je geboren wordt is vantevoren al ongeveer bepaalt hoelang je gaat leven, bijvoorbeeld 10.000 hartslagen. Dat ligt wat hoger naarmate je kleiner bent, omdat je dan een kleiner hart hebt - wat langer meegaat.

De reden dat mannen korter leven is omdat ze over het algemeen dus vaker een verhoogde hartslag hebben. door sport, zwaar werk, gezeur van de vrouw(stress). Hun hart en organen zijn dus eerder "op"

Vrouwen leven van nature langer, omdat ze minder vaak hun natuurlijk hartslag verhogen. Minder vaak sport, hard werken, stress. Ze worden dus een paar jaar ouder. Omdat ze hun hele leven LUI zijn geweest.

Haal je het laatste restje mannelijk chromosoon weg, krijg je dus een HELE FOKKING LUIE muis, die nog langer leeft als een gewone vrouwtjesmuis.

capiche? dat is de conclusie die ik eruit trek.

Leuke theorie, maar dan ga ik niet zo oud worden...

Heb laatst op school ook een andere leuke gehoord.
Hoe langer je wordt, hoe korter je leeft (dit gaat dus om lengteverschillen binnen 1 soort, niet tussen verschillende soorten). De theorie erachter is dat het veel energie kost om groot te worden, energie die later niet meer gebruikt kan worden om langer te leven.
Ze hebben zelfs uitgerekend dat het gemiddeld voor de mens zo is dat per cm dat je langer bent, je een halfjaar korter leeft (is mijn 1.68 toch weer nuttig).
Je ziet zelfs als je kijkt naar levensduur per land bijna overal ter wereld een gestage groei (verbetering gezondheidszorg, leefomstandigheden etc), maar bij Nederland (het langste volk ter wereld), is deze groei aan het afvlakken, mogelijk door onze lengte.

O11
18th December 2009, 15:14
dus O11 overleeft ons allemaal

en bedankt voor die fijne kerstgedachte man....

Echt niet. Ik denk constant aan doodgaan. Als er een vliegtuig overvliegt verbeeld ik me dat ie op m'n flat stort. Als ik in de trein zit fantaseer ik een vreselijke ontsporing bij elkaar. Als ik in bed lig vraag ik me af of m'n hart nog klopt en als ik dan aan m'n pols voel verwacht ik dat ik geen hartslag zal voelen. Dus die hartslag van mij is best wel vaak hoog. En ik sport weer, dus dat zijn ook weer extra hartslagen.

Dat, en bacon.

sikkwittet
18th December 2009, 17:14
mooi flamingo en barb
maar ik ga meer voor combo van die 2

Flamingo
18th December 2009, 17:17
aaaiiii, barb, flipper als trollende opa totdat ie 112 wordt. dan toch liever mijn theorie, dan valt ie kort na zijn 30ste kapot.

Donjopie
18th December 2009, 17:23
als je korter bent leef je langer ben ik het niet mee eens.

Kleine mensen zijn eerder uitgekrompen, en kunnen dan dood.

Lange mensen moeten langer krimpen, en kunnen dan pas dood.

En waarom moeten we krimpen ? nou dat doen wij nou eenmaal, ik heb nog nooit een opaatje van 2.00 meter zien lopen, zijn altijd van de zielige hoopje oud mens.
En weet iemand waar oude mensen hun kleren kopen ?????????????????
Ik heb geen fucking idee man !
Das echt een fucking raadsel !

sikkwittet
18th December 2009, 19:33
hahahahahahahahah

jopie je stelt de vraag die er toe doet
waar halen die gasten hun shit????
te lang niet meer bij mijn opa en oma geweest om te weten waar die eigenlijk hun food kopen hahahaah

Flamingo
18th December 2009, 20:07
hmm, je bent op een intrigererende vraag gestuit. waar the fuk kopen ouwe mensen hun kleren. ik ga eens googlen

Flamingo
18th December 2009, 20:09
het antwoordt van google is niet impressive

clothing for old fat women (http://images.google.nl/images?hl=nl&safe=off&num=100&q=clothing%20for%20old%20fat%20women&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi)

O11
19th December 2009, 20:38
Nasty, maar inderdaad, waar koop je in hemelsnaam beige schoenen?

sikkwittet
19th December 2009, 21:07
of zoon groen jasje met fucking tig aantal zakken wat die altijd aan hebben
en zo gaar petje

O11
19th December 2009, 21:08
Oude mensen, in de hakselaar ermee!

ataraxia
28th December 2009, 14:40
En dan cremeren. Zijn ze nog nuttig...
Potloden van gecremeerde mensen
De Britse designer Nadine Jarvis maakt potloden. Van gecremeerde mensen wel te verstaan. In de stoffelijke resten van een mens zit volgens haar voldoende koolstof om er 240 potloden mee van een kern te kunnen voorzien. De potloden worden elk voorzien van de naam van de overledene en in een houten doos gedaan, die meteen ook functioneert als puntenslijper. Het slijpsel blijft voor altijd in de doos, die daarmee ook dienst doet als urn. Echt iets origineels voor de overledene die alles al had. De prijs van de doos is niet bekend gemaakt.

chief108
28th December 2009, 14:41
da's wel een geinige oplossing!!!