PDA

View Full Version : 'Liberale vrijheid bedreigt planeet'

d4nd3l10n
3rd December 2009, 17:36
Als we allemaal maar blijven doen wat we willen, glijden we sociaal af en gaat de aarde naar de knoppen, zegt vicepremier Rouvoet.

‘Het westerse idee van vrijheid raakt in de problemen’, vindt ChristenUnie-leider en vicepremier André Rouvoet. Aan de manier waarop wij onze vrijheden invullen, zijn volgens hem de economische en milieucrisis te danken. Het komt, stelt hij, ook door de grote vrijheid voor de jeugd dat veel meisjes slachtoffer zijn van seksueel geweld en dat Nederland veel jonge probleemdrinkers kent.

‘Tenzij we ophouden tegen onszelf te liegen dat wij zijn geboren om autonome individuen te zijn, met het recht om te doen wat we willen, is onze samenleving niet op de weg naar de vrijheid, maar op de weg naar sociaal afglijden en zelfs zelfvernietiging van de planeet.’

Rouvoet sprak op het ‘Europese Gebedsontbijt’ van christelijke politici in Brussel. Er is reden om ‘het idee van vrijheid fundamenteel te heroverwegen’, zei hij. Het liberale idee dat je mag doen wat je wilt als je de rechten van andere burgers niet aantast, ‘heeft een goede kant’, maar: ‘Veel mensen lijken geen idee te hebben waarom ze die vrijheid hebben.’

De vrijheid wordt volgens Rouvoet bedreigd door ‘het verabsoluteren van individuele rechten’. Bijvoorbeeld de vrijheid van meningsuiting, die naar zijn smaak niet zo ver mag gaan dat mensen ‘in hun diepste religieuze gevoelens’ worden gekwetst.

Grenzen respecteren

Rouvoet denkt dat liberale politici steeds weer proberen om ‘religieuze mensen te verbieden dat zij organisaties hebben die personeel huren met hetzelfde geloof’. Mogelijk doelt hij het besluit van de gemeente Amsterdam om geen zaken meer te doen met organisaties die alleen mensen met een bepaalde religie aannemen. ‘Ik ben bang dat hier geen agenda van vrijheid aan het werk is, maar een seculiere agenda, een van religie en gelovigen beperken.’

‘Bijbelse inzichten kunnen helpen’, meent Rouvoet. ‘Als volgelingen van Jezus hebben we geleerd dat vrijheid wordt bereikt door grenzen te respecteren. Wanneer een overheid vrijheid begrenst, leidt dat uiteindelijk tot meer vrijheid. Echte vrijheid is wetten gehoorzamen.’

Maar het is ‘een probleem’, dat velen de Bijbel niet met vrijheid associëren. Christenpolitici moeten daarom duidelijk maken dat zij niet voor zichzelf bezig zijn, maar voor de rest van de maatschappij.

bron: depers.nl

flip-mo
3rd December 2009, 17:44
Sterf toch lekker Rouvoet!... Nee, we moeten ons laten indoctrineren door de linkse elite en het geloof. En brave slaven van het systeem zijn.

Viva la Resistance! En de pleuris voor jullie allemaal... Met die fictieve held van jullie

ataraxia
3rd December 2009, 17:44
boeh.

d4nd3l10n
3rd December 2009, 17:59
Sterf toch lekker Rouvoet!... Nee, we moeten ons laten indoctrineren door de linkse elite en het geloof. En brave slaven van het systeem zijn.

Viva la Resistance! En de pleuris voor jullie allemaal... Met die fictieve held van jullie

Lul probeert ons ff 10tallen jaren terug in de tijd te douwen..

WTF @ ‘Europese Gebedsontbijt’ van christelijke politici in Brussel???

ataraxia
3rd December 2009, 18:03
Ja dat. En dit:
Veel mensen lijken geen idee te hebben waarom ze die vrijheid hebben.
Hij wel. Om god te dienen. Maar dat zegt ie dan weer niet. Gewoon een zingevend doel laten bengelen en hopen dat mensen happen in deze 'nihilistische tijden'.
En dit:
Echte vrijheid is wetten gehoorzamen
Welke wet? Oja, de wet van god natuurlijk, niet de wet die je jezelf oplegt, want dat is letterlijk autonomie. En autonoom kunnen we niet zijn.

d4nd3l10n
3rd December 2009, 18:21
En waarom is dat echte vrijheid dan? Volgens mij heeft ie dit geroepen na een avondje flink doorzuipen op gristelijke gebedsavond...

Het kan toch niet zo zijn dat er anno 2009, nog steeds mensen zijn die zo denken?

Oh well, wat zei iemand laatst ookal weer? Wees nooit zo arrogant om de domheid van mensen te onderschatten...

aliendwurf
3rd December 2009, 18:25
dat die gristenhond mag branden in de hel!

flip-mo
3rd December 2009, 18:42
Dan blijft de vraag over: Wat is dan echte vrijheid???

( goddamn.... ben ik dit weekend besmet met het debielosofenvirus ofzo... ;) )

Ik zou hier eerlijk gezegd echt geen antwoord op durven geven! Denk dat je het verschillend kan definieren aangezien iedereen een ander beeld van zijn of haar vrijheid heeft.

ataraxia
3rd December 2009, 18:58
Sorry... Wist niet dat het zo besmettelijk zou zijn. Zal volgende keer nog wat verder bij je uit de buurt blijven :p

Socra
3rd December 2009, 19:01
:laugh:

Of een mondkapje...

Socra
3rd December 2009, 19:14
Nou ja, je kan zeggen wat je wil van Rouvoet, het is in ieder geval duidelijk waar hij voor staat. Wat mij betreft maakt hem dat de Vijand, maar het is goed als dat duidelijk is... En hij is ook niet dom.

TheHagueBoxer
3rd December 2009, 20:03
Echte vrijheid is wetten gehoorzamen

volgens mij loopt Rouvoet gewoon te trollen...

sikkwittet
3rd December 2009, 21:12
hahaah dat zou een mooie zijn als hij echt zou trollen.
maar met zo domme shit is het meer drollen.

optiefen. we komen dalijk op een kruispunt.
gaan we voor uit.
of achteruit zoals de gelovigen willen(dus islammietjes en gristentuig)

want die vinden dat zij liefde zijn. dat zij weten wat goed is. en dat andere het fout hebben. dus moet je die fouten bekeren, vermoorden of gewoon de mond dicht snoeren.
en de islam kiest eerste 2.
rouvoet en bakellende de 3de, puur omdat de eerste 2 nu ff niet gaan.

je word nu al gecontroleerd als een gek, je hebt een persoonlijke ov kaart.
dalijk weten ze precies hoeveel km jij rijd met je bak, waneer. waar na toe. enz enz enz.
nog ff en je krijgt automatisch een boete als je te hard rijd.

rouvoet wil al weten of mijn broertje van 12 schaamhaar heeft of niet. bedoel dat is toch fucking belachelijk????
en mensen vinden dit echt kut. iedereen. toch zijn hun het kabinet.

why???

puur omdat niemand stemt.
en degene die wel stemmen, moeten dood, die stemmen cda en cu. warom??? nou omdat ze niet beter weten. omdat ze het al vankinds af aan doen. het is de 50+ generatie die christen stemt. die boeit het niet meer of het over 30 jaar verneukt is. dus ach wat geeft het.

en rouvoet en bakellende hebben meerderheid van bevolking altijd tegen zich. toch vertegenwoordigen zij de meerderheid.
dit komt door ons foute kies gedoe.
20% stemt cda. 5% stemt cu. dat is 25% van bevolking.(neem ff afgeronde cijfers)
dus geen meerderheid.
maar in ons verdeelde 2dekamer gedoe is dat bijna genoeg voor 76 zetels.
samen met de lieg en draai partij pvda. een match made in hell.

dus enigste oplossing???

amerikaans systeem(maar dan liefst zonder de domme dingen van dat systeem)
met of deze partij. of deze. dan weetje te minsten door wie je nu genaait wordt.

dus wilders ken leuk lullen, maar dat gaat allemaal nooit gebeuren wat hij wilt. dan zou hij 76 zetels moeten halen. lukt nooit.
dus dan is d66 over met vvd.
groenlinks is smerig. want die hebben halsema, zou die zich wel scheren??
en rijken die links lullen??niet te vertrouwen(kijk maar na alde blamages van pvda afgelopen jaren). grachtegondel volk dat beslist hoe je met armen moet omgaan.NEVER

dan sp, kom op.nep comministen, dus optiefen. en die agnes maakt zich zelf wel van kant. want wat die niet presteerd is ook verbijsterend.

dus word kabinet van d66 met vvd. en misschien wilders.

ooh hebben we nog partij van de dieren, leuk maar ik wil niet meer betalen gaan voor vlees.
en die sgp. maar die hebben geen lekkere wijven(kan ook niet, want die willen geen vrouwen in hun partij) dus die krijgen nooit mijn stem

dus stemt allen op
CHIEF108

O11
3rd December 2009, 21:38
De Christenpannekoek heeft gewoon gelijk.

Vrijheid, doen wat je wil, is niet altijd praktisch.

Het meest praktisch zou zijn om met z'n allen één leider te volgen en één plan uit te voeren.

http://www.phawker.com/wp-content/uploads/2008/08/darth-vader-face.jpg

sikkwittet
3rd December 2009, 21:59
sikkw jw hwbt kwark verdient.
zit er nu niet in om je dat digitaal te geven.
maar als je na adam komt, en op je knieën gaat zitten, dan ken ik je wel gewoon kwark geven??
deal??????

roy s
3rd December 2009, 23:13
De Christenpannekoek heeft gewoon gelijk.

Vrijheid, doen wat je wil, is niet altijd praktisch.

Het meest praktisch zou zijn om met z'n allen één leider te volgen en één plan uit te voeren.

http://www.phawker.com/wp-content/uploads/2008/08/darth-vader-face.jpg

zorg dat je "vrij" bent met rauwe voeten, tussen de mensen op de markt.......

flip-mo
3rd December 2009, 23:35
sikk...

Kan je het niet gewoon bij 2 zinnen houden...

Je bent wel op dreef de laatste weken ... chapeau amigo

sikkwittet
4th December 2009, 00:21
nee man 44 regels anders is er geen fun aan.

ja ben bezig he, las ergens iets over dat er groot winst gedraagt word door chief.
dus denk doe asl of je je inzet
krijg je mischien 25% ofzo van de winst

moehahaha

chief108
4th December 2009, 10:24
dus stemt allen op
CHIEF108

jullie hebben de volgende stappen van mijn Master Plan al geraden zie ik... :evil:

Socra
4th December 2009, 10:39
http://2.bp.blogspot.com/_D-pHGonSYyA/SXfx0D1wHoI/AAAAAAAABck/88QGpS2gtR8/s400/pinky_brain.gif

chief108
4th December 2009, 11:05
what are we going to do tomorrow night Chief?
same thing we do every night Sikkwittet...
...try to take over the world!!!!!

roy s
6th December 2009, 15:58
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/12/06/1260102590-560.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/2159584.html)

roy s
6th December 2009, 20:25
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/12/06/1260118637-130.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/2160461.html)

Mokie14
6th December 2009, 20:39
nieuwe hobby roy?? hahahahaha

posters maken

chief108
7th January 2011, 12:03
Bump. Vanwege vermakelijkheid.

ataraxia
1st July 2011, 10:48
„De VVD is voor maximale vrijheid. Maar niet als je de vrijheid van anderen aantast. Het tast mijn vrijheid aan als ik niet normaal met iemand kan communiceren door een boerka.” -VVD-Kamerlid Cora van Nieuwenhuizen

ataraxia
1st July 2011, 10:49
http://4.bp.blogspot.com/_I2uQkGxIykM/TDbEWaJOuzI/AAAAAAAALvQ/rXG2iA3nu-Q/s320/soup+asb.jpg