PDA

View Full Version : Ik... en de spoorwegrecherche..

Dragontail
3rd December 2010, 11:46
Ik dacht moet ik het hier nu kwijt of niet.
Nou ja, als je het niet hilarisch of interessant vind dan delete je deze topic maar.

--

Zat vorige week vrijdag in de trein van Duivendrecht (bij Amsterdam Zuidoost) naar Almelo met overstap in Amersfoort.
Had 2 vuilniszakken met zaken bij me en aan mijn pols een tasje van mediamarkt met 2 PS3 games, een dvd en en lederen Dieselriem.

Bij overstap in Amersfoort stond ik te wachten op de trein uit Utrecht die richting Almelo zou gaan. Uiteraard met de nodige kwartier vertraging kwam die eindelijk aan.
Iedereen, zoals altijd, posteerde zich op een strategische plek op het perron om maar als eerste de trein binnen te kunnen gaan voor een 'eigen' zitplek, waar men vindt dan zij daar recht op hebben en zij de NS daartoe moreel verplicht in stellen.
Ik doe nooit moeilijk.

Stond met mijn 2 vuilniszakken in elke hand, aan de zijkant van de rij te wachten tot alle mensen zijn uitgestapt en de rij 1 voor 1 naar binnenkon.
Toch nam ik een 10 centimeter slip om een andere wachtende voor te zijn, om te voorkomen dat ik met mijn 2 zakken zou worden weggedrukt. Geeft dit gast, ouwe zak en 20 centimeter groter, mij een flinke schouderduw met "Niet voorkruipen...!!!"
WTF...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Niemand moet mij aanraken op die manier, niemand! En met die 2 zakken in mijn beide handen zag ik geen kans om wat terug te doen. Eerst maar de trein in.
Al kissebissend stapten we de trein in.

Ik vroeg hem WTF hij aan het doen was? Hij zei dat ik niet voor moest kruipen.
Ik zei hoezo voorkruipen, iedereen doet toch 'wie-het-eerste-binnen-is-en-maakt-niet-uit-wie-er-het-eerst-op-het-perron-staat-spelletje.
Hij zei, maar ja, euh, euh, etc.
En je moet van me afblijven, zei ik.
Hij zei, dat hij er eerder stond en dat ik niet moest voorkruipen.
Ik zei hoe laat stond jij er dan....? (slim dat ik was eerst hem te vragen zodat..) terwijl ik de hele ingang blokkeerde tijdens mijn tirade en de overige reizigers niet in konden stappen.
Hij zei ..,45 uur. Ik zei toen, ikke 0.37 uur. (8 minuten eerder). Dus had hij mij voor moeten laten.. haha.
(het blokkeren van de ingang bleek achteraf de belangstelling van de spoorwegrecherche gewekt.......ja jullie raden het al...)

Vervolgens liep ik toch maar door naar het midden van het gangpad tussen de zittende reizigers. Er was toen uiteraard geen zitplaats meer.
Die gast stond nog steeds achter mij en zei dat hij er langs wilde naar....
Ik zei dat hij er niet langs komt zonder dat ik hem doorlaat... Hij drong aan.. Ik zei 'Rot op. je gaat maar de andere kant op.' Het gangpad stond helemaal vol dus hij kon sowieso niet verder.
En tevens dacht ik... die gast heeft mij buiten een douw gegeven en ik heb hem nog niet terug kunnen pakken...
Hij drong heel vervelend aan en ik gaf hem een douw van dat hij uit mijn buurt moest blijven.
Ging een wijfie op een zitplek zich ermee bemoeien dat ik hem niet moest douwen. Ik zei dat hij dat buiten ook bij mij deed en ik me niet kon verdedigen met 2 zakken in beider handen. Dus we staan nu gelijk.
Ik was verder gewoon relaxed, niet opgefokt, maar wilde gewoon mijn gelijk halen en gewoon naar huis. verder geen gezeik.

Komt een rechercheur binnen, liet zijn pasje zien, en maande mij met hem mee te komen naar buiten, omdat hij gezien had dat IK een douw heb gegeven en daardoor de orde verstoorde in de trein.
Ik zei nog dat die ouwe dan ook maar mee moest, maar die had hij niet zien douwen.
Buiten op het perron zei hij nog dat hij mij moest bekeuren, maar dat maar niet deed, nadat ik had gezegd dat die ouwe gek was begonnen.

Dan maar gewoon zonder heisa een trein later en Verder was ik vrij relaxed totdat.......
ik merkte in de volgende trein dat ik mijn 2 zakken nog had, maar..... mijn tasje met 2 PS3 games, een dvd en en lederen Dieselriem (totale waarde reken maar uit) in de consternatie in de vorige trein was blijven liggen....

FUCK! FUCK! FUCK!

chief108
3rd December 2010, 11:52
lekker voor je...

Judas
3rd December 2010, 11:58
Volgende keer als je die kerel op het perron ziet, geef dan een duwtje als de trein aan komt rijden.

chief108
3rd December 2010, 12:04
gewoon ff omhoogkijken naar de borden en dan je omdraaien met die zakken
sla je hem zo van het perron af.........

De Buurman
3rd December 2010, 12:44
hahaha de kosten van dat tasje was het wel waard om weer een mooi verhaaltje te kunnen posten .... wel balen voor je ... :D

aliendwurf
3rd December 2010, 12:59
Haha, goed gedaan jochie.

mr.rosso
3rd December 2010, 13:26
Volgende keer gewoon slaan.
Die ouwe zit nu lekker met jouw dieselriem dus PS3 spelletjes te spelen?

sikkwittet
3rd December 2010, 14:34
das kut man

roy s
3rd December 2010, 17:27
Knietje doet wonderen in de drukte...
en dan heel verbaasd kijken als iemand in elkaar zakt.

Il Loco
3rd December 2010, 17:42
LOL lachen man haha

Heb wel een keer in een trein ruzie gehad toen ik nog met die klote dingen overal heen moest. Halve coupe was leeg, dus ik netjes met mijn voeten op een krantje...

Komt er een of andere eikel die dan persé bij mij moet gaan zitten, dus ik zeg 'de halve coupe is leeg, zoek een andere plek'.. "ja maar ik wil graag hier zitten, en je mag uberhaupt niet met je voeten op een stoel"

Ik zei "ow ja en de conducteur zelf heeft me gezegd dat hij er geen probleem mee had als ik er een krantje onder zou leggen"...

En die eikel duwt gewoon mijn benen van de bank en gaat zitten...

Dus ik vroeg wat zijn klote probleem was, om zo onrespectvol te doen terwijl de halve fucking trein leeg is, en dan moeilijk lopen te doen..

"ja dat is gewoon asociaal dit dat" Dus ja als ik zo asociaal ben waarom wil je dan persee hier zitten bij mij eikel.. "bepaal zelf waar ik zit, en je moet niet brutaal doen rotjoch blabla"

Heb ik die kerel in zijn gezicht gespuugd en tegen zijn hoofd geduwd en ben ergens anders gaan zitten...

Word ik een halte later uit de trein gezet haha

sikkwittet
3rd December 2010, 20:03
LOL lachen man haha

Heb wel een keer in een trein ruzie gehad toen ik nog met die klote dingen overal heen moest. Halve coupe was leeg, dus ik netjes met mijn voeten op een krantje...

Komt er een of andere eikel die dan persé bij mij moet gaan zitten, dus ik zeg 'de halve coupe is leeg, zoek een andere plek'.. "ja maar ik wil graag hier zitten, en je mag uberhaupt niet met je voeten op een stoel"

Ik zei "ow ja en de conducteur zelf heeft me gezegd dat hij er geen probleem mee had als ik er een krantje onder zou leggen"...

Dus ik vroeg wat zijn klote probleem was, om zo onrespectvol te doen terwijl de halve fucking trein leeg is, en dan moeilijk lopen te doen..

"ja dat is gewoon asociaal dit dat" Dus ja als ik zo asociaal ben waarom wil je dan persee hier zitten bij mij eikel.. "bepaal zelf waar ik zit, en je moet niet brutaal doen rotjoch blabla"

Heb ik die kerel in zijn gezicht gespuugd en tegen zijn hoofd geduwd en ben ergens anders gaan zitten...

schorriemorrie

Dragontail
3rd December 2010, 21:49
LOL lachen man haha

Ja, dat bedoel ik en is beetje mijn frustratie.
En waarom wordt JIJ (of IK) uit de trein gezet?
Als je het wilt uitleggen IN de trein zeggen ze dat ze de trein niet willen ophouden en dat ze met je naar buiten willen, ook omdat ze vinden dat jij de orde verstoort. Lekker makkelijk voor hun.

En wat een mafkees zeg....
Eigenlijk zelfde van soort situatie, maar met een ander persoon.

Boycot NS.

Il Loco
3rd December 2010, 22:15
Ja precies, ga altijd met de auto, fuck die treinen

Lee Hottie
7th December 2010, 12:22
Ja, dat bedoel ik en is beetje mijn frustratie.
En waarom wordt JIJ (of IK) uit de trein gezet?
Als je het wilt uitleggen IN de trein zeggen ze dat ze de trein niet willen ophouden en dat ze met je naar buiten willen, ook omdat ze vinden dat jij de orde verstoort. Lekker makkelijk voor hun.

En wat een mafkees zeg....
Eigenlijk zelfde van soort situatie, maar met een ander persoon.

Boycot NS.

boycot jij de NS maar lekker, had je het hele tyfus stuk kunnen wandelen met je 2 vuilniszakken en je tasje om je pols

chief108
7th December 2010, 12:53
hahahaha....

helemaal noar Almelooooo :p

mr.rosso
7th December 2010, 13:52
ik heb echt een schijthekel aan het OV.
Maar goed, vannochtend 2.5 uur in de auto door mist en ijzel is ook geen pretje zullen maar zeggen.
Aan de andere kant is een kan warme koffie en stoelverwarming wel prettig. ;)

Judas
7th December 2010, 13:56
Maar goed, vannochtend 2.5 uur in de auto door mist en ijzel is ook geen pretje zullen maar zeggen.

En de geschoren bever, natuurlijk.

roy s
7th December 2010, 17:20

Heb je echt een "kan" koffie in de auto?

chief108
7th December 2010, 17:55
iedereen wil op 011 lijken

roy s
7th December 2010, 18:10
wie niet....:)

mr.rosso
7th December 2010, 19:07
Heb je echt een "kan" koffie in de auto?

gast, ik heb een Bravilor in de auto staan.

roy s
7th December 2010, 19:10
ja man ik ook..
naast de navigatie.

http://www.renaud.nl/images/product/bravilor_b_serie.jpg

mr.rosso
7th December 2010, 21:37
Het wordt wel een beetje vol op de passagiersstoel
http://www.dedeining.eu/wp-content/uploads/2010/01/a1.jpg

Il Loco
7th December 2010, 22:56
Roy en Rosso, de 108 OG's:laugh:

I_LOVE_KNOCKOUTS
7th December 2010, 23:05
Geweldig "Hoe laat stond jij er dan?" hahaha!

Maar wel kut dat je dat spul kwijt bent zeg!