PDA

View Full Version : Meteoorachtig object valt in Letland

chief108
26th October 2009, 13:52
cool....

Een meteorietachtig object is zondag in het noorden van Letland in een weiland ingeslagen en heeft een krater van negen meter breed en drie meter diep veroorzaakt.

Bekijk video (http://www.zie.nl/videos/meteoorachtig-object-valt-in-letland/m1czvpcfslbb)
Dat heeft geoloog Uldis Nulle van het Letlandse centrum voor milieu, geologie en meteorologie maandag gezegd.

Nulle zei dat er rook uit de krater kwam toen hij arriveerde op de plaats van de inslag, in de buurt van de grens met Estland.
Of het werkelijk om een meteoriet ging is onduidelijk. Het gebeurt niet vaak dat een object van dergelijke omvang inslaat.

Meter

De aarde wordt gebombardeerd met buitenaardse objecten, maar die branden doorgaans op in de atmosfeer. Om een krater te veroorzaken als in Letland zou de meteoriet een doorsnede van minstens een meter moeten hebben gehad.
Steenmonsters zijn voor verder onderzoek meegenomen naar de Letlandse hoofdstad Riga.

http://media.nu.nl/m/m1dzk81asakm.jpghttp://media.nu.nl/m/m1czvphasxkn.jpghttp://media.nu.nl/m/m1dzk81annko.jpg

Donjopie
26th October 2009, 14:16
wat ik ff niet begrijp.......
Wat heeft deze krater nou veroorzaakt....ik neem aan een fucking huge steen....
maar...........waar is dat ding ?
Er staat alleen maar dat er "steen monsters" zijn meegenomen.
Of bedoelen ze een "Monsterlijk grote steen meegenomen voor onderzoek"

Donjopie
26th October 2009, 16:32
Filmpjuh....

http://www.youtube.com/watch?v=BD5MUSBOBK0

Socra
26th October 2009, 16:42
wat ik ff niet begrijp.......
Wat heeft deze krater nou veroorzaakt....ik neem aan een fucking huge steen....
maar...........waar is dat ding ?
Er staat alleen maar dat er "steen monsters" zijn meegenomen.
Of bedoelen ze een "Monsterlijk grote steen meegenomen voor onderzoek"

Bij de inslag zal er wel het een en ander kapot gaan...

roy s
26th October 2009, 20:38
lijkt wel sperma wat in die kuil ligt...

Dierenamerbulance
26th October 2009, 21:09
hoax...

Pipo de Cliniclown
26th October 2009, 22:38
hoax...

Idd, dit is allemaal gewoon in een studio in Hollywood opgenomen...

Socra
26th October 2009, 22:57
Als het een hoax is, is het wel de lameste in lange tijd:

"Er is een meteoriet neergestort in Letland!"
"O, ok..."
"Haha, nee grapje, mwoehahahaha!!!"
"O, ok, ook goed..."

Flamingo
27th October 2009, 00:17
http://info.mwo.cn/images/guaiwu/48.gif

Hier is 1 van de stenen monsters die ze hebben genomen. Ik ken hem toevallig, hij klaagt over een rauwe aars.

Muay Thai Elite
27th October 2009, 00:29
Hoax.

chief108
27th October 2009, 08:18
Als het een hoax is, is het wel de lameste in lange tijd:

"Er is een meteoriet neergestort in Letland!"
"O, ok..."
"Haha, nee grapje, mwoehahahaha!!!"
"O, ok, ook goed..."
idd....

Kebal
27th October 2009, 10:33
tja voor de humor hoef je niet naar letland

Pipo de Cliniclown
27th October 2009, 12:36
tja voor de humor hoef je niet naar letland

Ik zal het in december eens uitzoeken, dan ga ik 14 dagen rondtrekken (ja, komt U maar...) door de Baltische Staten en Rusland. Met een beetje mazzel hoop ik een Sambo-training bij een club in StPetersburg mee te kunnen doen.

Wellicht leuk om een repo van te maken voor het 'Gonzo' deel van het forum?

chief108
27th October 2009, 12:46
Ik zal het in december eens uitzoeken, dan ga ik 14 dagen rondtrekken (ja, komt U maar...) door de Baltische Staten en Rusland. Met een beetje mazzel hoop ik een Sambo-training bij een club in StPetersburg mee te kunnen doen.

Wellicht leuk om een repo van te maken voor het 'Gonzo' deel van het forum?
wat denk je zelf?

Muay Thai Elite
27th October 2009, 13:22
Jezus Pipo, wat een saaie homo ben je.. Rondtrekken door Letland.... Ik heb een beter idee: ik maak een verslag van mijn laatste wc-bezoek, kijken wat meer lezers oplevert.

Socra
27th October 2009, 14:15
Jezus Pipo, wat een saaie homo ben je.. Rondtrekken door Letland.... Ik heb een beter idee: ik maak een verslag van mijn laatste wc-bezoek, kijken wat meer lezers oplevert.

Heb je zijn post gelezen, gek?!

Ik herhaal:

Sambo-training bij een club in StPetersburg

Hoe vet is dat?! Daar wil ik echt wel een reportage van zien....

Muay Thai Elite
27th October 2009, 14:16
Jongens, sorry.. Maar ik MOET echt iemand hebben om te trollen.. Kunnen jullie Wisegay, Dirk4, mokumnised en/of Illest niet ff hierheen halen?? Ik respecteer mijn MiFa-broeders teveel om écht los te kunnen gaan, dus dan krijg je van dit soort waardeloze troll-posts.

Socra
27th October 2009, 14:19
Jongens, sorry.. Maar ik MOET echt iemand hebben om te trollen.. Kunnen jullie Wisegay, Dirk4, mokumnised en/of Illest niet ff hierheen halen?? Ik respecteer mijn MiFa-broeders teveel om écht los te kunnen gaan, dus dan krijg je van dit soort waardeloze troll-posts.

:laugh:

Ja... Desnoods betalen we ze...

Pipo de Cliniclown
27th October 2009, 22:42
wat denk je zelf?

Ik denk dat het óf trainen in Sint Petersburg wordt óf een repo over drankgebruik in de Baltische Staten en Rusland. Win-win dus.

Kebal
27th October 2009, 23:02
dat sambo is idd wel heel cool,

maar we mogen toch ook wel wat plaatselijke schoonheden verwachten? wat je met ze doet maakt me niet veel uit maar zeker in Rusland moeten er wat bewegende beelden te maken zijn

Muay Thai Elite
27th October 2009, 23:04
Damn Kebal, geile av van Jessica, reps.

Kebal
27th October 2009, 23:30
thx voor die inspiratie, eindelijk iets nuttigs kunnen maken van mijn posts

ataraxia
30th October 2009, 09:44
Hoax... en fail...

Nepinslag meteoriet breekt Tele2 op
De inslag van een meteoriet in Letland blijkt een marketingstunt van Tele2. De regering is woedend en wil dat het telefoniebedrijf opdraait voor de kosten. Dat berichtte The Financial Times op dinsdag 27 oktober. De Letse regering stuurde maandag 26 oktober militairen en wetenschappers naar wat een inslagkrater leek dichtbij de grens met Estland. Lokale bewoners zouden op zondag een lichtstreep in de lucht hebben gezien. De krater, met een diameter van 10 meter, bleek later echter te zijn gegraven door medewerkers van Tele2. Om de indruk van een inslag te wekken lieten ze chemicaliën op de bodem met elkaar reageren. De stunt was volgens een woordvoerder van Tele2 bedoeld om de aandacht van de economische crisis in Letland af te leiden. Het bedrijf wilde dat iets opwindends het gesprek van de dag was. Maar de Letse regering kon de humor er niet van inzien en zegde het contract met Tele2 op. "We willen geen zaken doen met een bedrijf dat zichzelf promoot ten koste van ons", zei Linda Murniece, de minister van Binnenlandse Zaken. De twijfel bij wetenschappers groeide na onderzoek aan de symmetrische krater. Bovendien rees de vraag hoe een cameraploeg zo snel aanwezig kon zijn om de rokende krater te filmen. Pernilla Oldmark, de woordvoerder van Tele2 in Stockholm, liet weten dat de stunt de start moest zijn van een marketingcampagne. "De boodschap zal duidelijk zijn zodra het concept is gelanceerd", zei ze, nadat ze excuses had aangeboden voor de ophef. De politie liet weten een onderzoek te starten dat kan leiden tot een veroordeling.

chief108
30th October 2009, 09:47
LOL...

Muay Thai Elite
31st October 2009, 01:11
Ik wist het al toen ik het zag. Ik weet shit. Je weet toch, weet je.

flip-mo
31st October 2009, 10:02
Lol

Muay Thai Elite
31st October 2009, 14:00
Lol

De kater komt later he, begaaier! :D