PDA

View Full Version : medical taping concept

FOCUS
24th October 2010, 10:39
Heeft iemand hier ervaring mee?
hetzij vanuit zijn of haar vakgebied
hetzij vanuit persoonlijke ervaringen

http://www.fysiotape.nl/Medical%20Taping%20Concept/

Sjaan
24th October 2010, 11:13
Geen ervaring mee, wel een goede manier van tapen denk ik.

heb er ook wel vechters mee zien lopen, een jaar of 8 geleden kwam er ook zo'n nieuwe tape daar wilde ik toen een cursus voor volgen maar is er nooit van gekomen ben de naam even vergeten maar het idee was het zelfde.

HUNEBED-BOUWER
24th October 2010, 12:30
Heb de cursus zelf gedaan, maar doe het niet vaak... zonde want het concept werkt vrij goed!

FOCUS
24th October 2010, 12:46
aha dan ga ik me er in verdiepen

chief108
25th October 2010, 09:33
Heb de cursus zelf gedaan
verbaasd me niks...
jij bent echt een nerd op dat gebied
wat zat je gisteren nou te leren wat belangrijker was als een paar biertjes?

HUNEBED-BOUWER
25th October 2010, 09:52
Fytotherapie mienjong, oftewel planten- / kruidengeneeskunde. De reguliere geneeskunst vindt z'n oorsprong (bijna) helemaal vanuit de planten(= kruiden)geneeskunst. Echt superboeiend om te zien wat er allemaal voor nuttige planten om ons heen groeien! En dan praat 'k ook over planten als de Wolfskers (Atropa bella-donna), Doornappel (Datura stramonium) en de Bilzekruid (Hyoscyamus niger) de kenners weten what's up :)

chief108
25th October 2010, 10:27
ik ben heel blij dat je die studie doet iig
doe maar goed je best jongen!!!!!

FOCUS
25th October 2010, 10:33
doornappel is wel n linke Hunebed

Paganstars
25th October 2010, 11:03
@ focus; mijn moeder tapete mij vroeger vaak op deze manier; geeft veel steun en kans op dystrofie/atrofie is minder doordat je alleen op de moent dat het nodig is versterkt.

wilhelmus777
25th October 2010, 11:03
vroeger heette dit kinesio taping

met die zoekterm kun je op pubmed ook wel wat vinden

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed

FOCUS
25th October 2010, 11:14
het gaat mij vooral om de werking op het onderhuidse bindweefsel
mijn vriendinnetje heeft lumbaal van L1 t/m L4 vrijwel geen flexiemogelijkheid.
Nu zit er tussen L5-S1 een Spacer (blokje), dat zitten tussen de doornuitsteeksels en dat geeft natuurlijk ook de nodige bewegingsbeperking.
Ik mobiliseer het in zijlig (lastig hoor) richting flexie (niet L5-S1)maar ook het subcutane weefsel is in die segmenten zeer stug.
Ik vraag mij af of medical taping daar een positieve invloed op kan uitoefenen...

wilhelmus777
25th October 2010, 11:30
luie hond...

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17578750

HUNEBED-BOUWER
25th October 2010, 15:27
doornappel is wel n linke Hunebed

Bij dit soort kruiden is de doses moeilijk te bepalen want je zit op het randje van een juiste werkzaamheid of fataal zijn

Chico
25th October 2010, 18:03
ik heb er zelf geen ervaring mee maar veel van mijn judoka's lopen ermee rond (één van de ouders is fysio die ze dan intaped ermee)... schijnt goed te werken...

wilhelmus777
25th October 2010, 18:09
Bij dit soort kruiden is de doses moeilijk te bepalen want je zit op het randje van een juiste werkzaamheid of fataal zijn

mmmm... geil

FOCUS
25th October 2010, 18:47
eerder riskant
een zaadje; kneiter
twee zaadjes: ademstilstand
kweek gewoon een zooitje paddestoelen
of haal iets van chemische aard
natuurlijk is echt niet gezonder of zo
gif is gif

wilhelmus777
25th October 2010, 19:20
Fytotherapie mienjong, oftewel planten- / kruidengeneeskunde. De reguliere geneeskunst vindt z'n oorsprong (bijna) helemaal vanuit de planten(= kruiden)geneeskunst. Echt superboeiend om te zien wat er allemaal voor nuttige planten om ons heen groeien! En dan praat 'k ook over planten als de Wolfskers (Atropa bella-donna), Doornappel (Datura stramonium) en de Bilzekruid (Hyoscyamus niger) de kenners weten what's up :)

ff het bos in met hunebed en je wordt 24 uur later wakker in een inrichting

FOCUS
26th October 2010, 01:25
zolang je niet uit je anus bloedt is het win