PDA

View Full Version : Mijn nieuwe liefde...

d4nd3l10n
20th October 2010, 21:36
...de deadlift.

Gvd wat een fijne oefening is dat toch!

En ligt het aan mij, of reageert je trapezius gewoon extreem goed op statische weerstand?
En Hatebreed is DE band om op te deadliften!
En ik ben blij met mijn 187,5kg. Fuck yeah.

<embed id=VideoPlayback src=http://video.google.com/googleplayer.swf?docid=2771943448999792460&hl=nl&fs=true style=width:400px;height:326px allowFullScreen=true allowScriptAccess=always type=application/x-shockwave-flash> </embed>

http://www.youtube.com/watch?v=DBwgX8yBqsw

Il Loco
20th October 2010, 22:15
Fuck Yeah hatebreed!!

TheHagueBoxer
20th October 2010, 23:50
jezus wat een kankermuziek

HUNEBED-BOUWER
21st October 2010, 12:04
De deadlift, nog zo'n overschatte oefening naast de bench press :) wel één van de betere oefeningen voor de onderrug, Hatebreed maakt een boel goed hier!

FOCUS
21st October 2010, 12:27
teveel deadliften werkt averechts, en teveel is veel eerder dan je denkt :whistling:
en altijd maar je zenuwstelsel in overdrive zetten als je traint, werkt helemaal averechts.

wissel je deadlifts af met high pulls (das pas goed voor je traps), good mornings, lots of squats...

Paganstars
21st October 2010, 12:33
Hatebreed meh... luister liever naar suicidal of madball tijdens trainen!

Judas
21st October 2010, 13:26
Je liet me schrikken, gap. Las gister dat je poot wordt, en lees nu iets over je nieuwe liefde...

HUNEBED-BOUWER
21st October 2010, 15:06
High pulls, smal & breed! Heel goed Focus, zelfde als deadlift maar dan op explosiviteit. Deadliften wordt je langzaam van en enorm belastend voor je onderrug / rug, wanneer je dit te veel / vaak (en te zwaar) doet. Ervaar het gewoon zelf met je deadliften Yara, spreken je over 'n paar weken wel :)

HUNEBED-BOUWER
21st October 2010, 15:19
http://www.youtube.com/watch?v=5nIEtzyaP4M0,40 sec.
High pulls:
1,15
1,50
2,05
4,00
4,25

Check ook ff die sprongen op 4,20 haha...

chief108
21st October 2010, 15:28
Check ook ff die sprongen op 4,20 haha...
wow!!

maar check ook die gast op 5.00 dan
beresterk izzie
maar om te zeggen dat je er atletisch uit gaat zien van dat getil?? :laugh:

FOCUS
21st October 2010, 15:43
over die onderrug belasting wilde ik ook eigenlijk nog ff kwijt,
dat stig legged deadlifts de pest zijn
die moet je maar heel zelden doen, eigenlijk nooit.
ondderrugbelasting is enorm, kracht van de benen in de pull (bilspieren en dijbeenspieren) blijft op den duur achter, je techniek wbt cleans, highpulls, squats lijdt daaronder en de blessurekans wordt steeds groter (herniazooi)
ten minste dat is mijn mening, tot nu toe kan ik maar weinig mensen vinden die het met mij eens zijn.

dat is trouwens een bruut filmpje Hunebed :w00t:

Il Loco
21st October 2010, 16:41
Ja nu ik met die onstekingen in mijn rug zit heb ik expres de deadlift eruit gelaten een poosje, mischien een goede dus om te vervangen door high pulls?

FOCUS
21st October 2010, 16:46
even proefondervindelijk uitproberen
high pulls worden iha met een hogere snelheid uitgevoerd
misschien moet je het vooral zoeken in de uitvoering an sich
dieper door de knieen zakken als het lukt, de rug zo verticaal mogelijk, schouders boven de stang, en de onderrug niet laten 'buttwinken' (fixeer je bekken, onderrug mag niet bol worden op diepste punt). Misschien vanaf een rack, zodat je het onderste gedeelte achterwege laat>?