View Full Version : [VOOR DE DOKTER] schouderproblemen
chief108
19th November 2009, 11:50
het verhaal begon een tijd geleden op een ander forum:
moest woensdag naar de huisarts
ben weer eens zo doof als fuck namelijk
en wat denk je?
weer en nieuwe huisarts daaro
klein, lichtbruin mannetje met grappig accent
kijkt netjes in mijn oren, schrijft wat pilletjes voor
verder nog iets?
nou ja, heb al paar maanden last van mijn schouder
en wordt eigenlijk niets beter....
wat doe je dan?
dus ik leg hem wat uit over vechtsporten etc.
hij ineens: "cool!! ik ook vechtsport!! mijn beste vriend wereldkampioen MMA!!"
ik denk ja, ja... het zal wel weer...
"oh ja? hoe heet hij dan, want dan ken ik hem vast"
"ies Siyar, komt ook uit Afganistan. Net als ik"
dus....
toen echt een half uur zitten lullen over MMA
en die Ggekken uit Deventer
heb mooi doosje diclofenac mee gekregen
"ies voor 10 dagen. niet over, jij kom terug en iek ram er spuit in. dan alles weer goed"
top zo'n huisarts
was nog nooit zo gezellig
nou, lang verhaal kort:
die pillen hielpen geen fuck
dus....
spuit erin
en nog een doosje diclofenac mee
en weetjewat?
dat was een enorme verbetering!
kon weer redelijk (pijnvrij) slapen zelfs!!
twee weken rust genomen
en toen weer rustig aan begonnen met wat krachttraining
ook dat ging goed, al was het niet 100% pijnvrij
zeg... een percentje of 70 à 80...
en afgelopen zaterdag weer ff geprobeert te squatten (is vreemd genoeg toch 1 van mijn favoriete oefeningen...)
heel licht voor mijn doen
en...
AAAAUUUUWWWWWW!!!!!
dat ging dus echt niet met die schouder
nog niet eens 1 rep kunnen doen
zondag ook nog gebokst en ook daarbij voelde ik nog constant die schouder
vraag:
wat nu?
weer naar dokter en nog een spuit erin laten rammen?
dat spul tast toch ook je gezonde weefsel aan, dus hoe vaak kan je zoiets herhalen?
Tyler_Durden
19th November 2009, 11:59
En je gehoor, hoe is het daarmee?!
chief108
19th November 2009, 12:14
da's weer helemaal goed :)
(ten minste: "normaal voor mijn doen"... jarenlang bassen in hardrock en metalbands merk je toch wel at the end of the day...)
wilhelmus777
19th November 2009, 14:38
3x spuiten maximaal
slimste wat je kan doen is naar martini ziekenhuis groningen onder rontgendoorlichting laten doen
chief108
19th November 2009, 14:42
dan knallen het recht in de hotspot ofzo?
FOCUS
19th November 2009, 14:48
je hebt toch een zuipmaatje die volleerd manueel is?
laat m dr is naar kijken.
meestal is schouderpijn bij squatten gelegen in een probleem van de sturing van schouderblad en bovenarm.
Verkorte biceps en borstspieren, toegenomen spanning in oa teres minor en triceps zie je dan vaak.
De schouderkop staat dan vaak aan die zijde lichtelijk wat naar voren toe....
Als je nou niet helemaal in Klazinaaaaveen woonde, dan zou ik zeggen, step in my office te rotjeknor, dan krijg je een onderzoek en behandeling on the house.
Je bent welkom, maar tis een pokke-end rijden hoor.
chief108
19th November 2009, 14:57
woon down-town 't Haantje...
train alleen in Klazienaveen... :rolleyes:
chief108
19th November 2009, 14:58
je hebt toch een zuipmaatje die volleerd manueel is?
laat m dr is naar kijken.
moet hem eerst eens een keer nuchter tegen zien te komen...
gaat moeilijk worden vrees ik
de dokter
19th November 2009, 21:11
dan knallen het recht in de hotspot ofzo?
wanneer er een injectie gezet wordt dient deze precies in het epicentrum van de ontsteking gezet te worden.het middel zal het weefsel in een omtrek gaan "wegvreten"als deze niet goed gezet wordt zal er ontstekingsweefsel achter blijven.de pijn zal kortdurend minder zijn zoals in jouw geval echter het zal in alle hevigheid terugkomen.mijn ervaring is dat bij de juiste behandeling een injectie meestal niet nodig zijn.schouderproblemen komen veel voor bij vechtsporters en zie ze derhalve ook veel in mijn praktijk.door de pijn zal het natuurlijke bewegingspatroon verstoord zijn.hierdoor zullen de pezen overbelast raken.alle spieren rond het gewricht moeten eerst helemaal los gemaakt worden en de aanhechtingen diep en dwars gefrictioneerd.mocht je verdere vragen hebben,bel me dan maar even.
thefxr
19th November 2009, 21:21
da's weer helemaal goed :)
(ten minste: "normaal voor mijn doen"... jarenlang bassen in hardrock en metalbands merk je toch wel at the end of the day...)
Was het een cortisone spuit?
roy s
19th November 2009, 21:26
volgens mij een paardemiddel, een goudinjectie in de onsteking van gewrichten..
btw zeg ik het goed dok?
Derek Ogilvie
19th November 2009, 21:55
Mijn moeder heeft zo'n spuit gekregen, want ze heeft sinds een paar weken last van Carpaal Tunnel Syndroom.. Ik lach haar er altijd mee uit, maar ze weet dat ik het goed bedoel.
d4nd3l10n
19th November 2009, 22:02
wanneer er een injectie gezet wordt dient deze precies in het epicentrum van de ontsteking gezet te worden.het middel zal het weefsel in een omtrek gaan "wegvreten"als deze niet goed gezet wordt zal er ontstekingsweefsel achter blijven.de pijn zal kortdurend minder zijn zoals in jouw geval echter het zal in alle hevigheid terugkomen.mijn ervaring is dat bij de juiste behandeling een injectie meestal niet nodig zijn.schouderproblemen komen veel voor bij vechtsporters en zie ze derhalve ook veel in mijn praktijk.door de pijn zal het natuurlijke bewegingspatroon verstoord zijn.hierdoor zullen de pezen overbelast raken.alle spieren rond het gewricht moeten eerst helemaal los gemaakt worden en de aanhechtingen diep en dwars gefrictioneerd.mocht je verdere vragen hebben,bel me dan maar even.
Thanks doc!
Ennu chief anders toch maar amputatie..:jason:
chief108
19th November 2009, 22:18
thnx Doc!
de dokter
21st November 2009, 14:26
meestal wordt ervoor gekozen om een corticosteroiden injectie te geven.Wat zijn corticosteroïden?
Corticosteroïden zijn hormoonpreparaten, die door de bijnier in het lichaam worden gemaakt. De hoeveelheid die de bijnier maakt, wordt door een soort thermostaat geregeld. Afhankelijk van de behoefte aan corticosteroïden van het lichaam stelt deze thermostaat zich bij. Corticosteroïden hebben invloed op veel processen in het lichaam zoals de bloedsuikerhoeveelheid, de eiwit- en vetstofwisseling, de water- en zouthuishouding. Tevens kunnen ze sterk ontstekingsremmend werken. Om deze reden zijn van het natuurlijke bijnierschorshormoon afgeleide corticosteroïden gemaakt welke wél een sterke ontstekingsremmende werking hebben, maar minder of geen invloed hebben op de andere genoemde zaken.
Wat is een corticosteroïd injectie?
Een corticosteroïd injectie bestaat meestal uit een combinatie van een synthetisch corticosteroïd en een verdovend oplosmiddel. Vaak wordt het middel Triamcinolol-acetonide (Kenacort®) met Lido-caine (Xylocaine®) gebruikt. De hoeveelheid en onderlinge verhouding zijn afhankelijk van de reden waarvoor een corticosteroïd injectie wordt toegediend. De gekozen dosis is vrijwel altijd erg laag.
Flamingo
21st November 2009, 16:02
Aah, eindelijk een dokter die mensen gelooft als ze pijn hebben. Ik loop al 4-5 maanden met een geblesseerde schouder rond, het advies wat ik standaard krijg is "rust". (zonder te kijken natuurlijk). Hoe krijg ik het voor elkaar dat er een keer serieus naar gekeken wordt? Door iemand met verstand van schouders en sport.
wilhelmus777
21st November 2009, 16:20
Hoe krijg ik het voor elkaar dat er een keer serieus naar gekeken wordt?
nooit denk ik, maar dat komt omdat dat je er zelf wat verstandelijk gehandicapt uitziet...:D
wilhelmus777
21st November 2009, 16:31
on topic:
schouderklachten zijn vaak hardnekkige krengen
1-2 jaar durende blessures zijn geen uitzonderingen. wat voor arts of therapeut je er ook op los laat...
een half jaar ben je vaak sowieso kwijt
cortisonen injecties helpen net zo vaak wel wel als niet.
als fysio ben je geneigd te denken, dat ze vaker niet helpen dan wel omdat je alleen die gasten in je praktijk ziet.
maar fysio's zijn homo's en mensen met schouderklachten stinken
dus wat wil je ?
daarnaast je kunt beter een biertje drinken dan een schouderblessure behandelen
niet dan ?
heb ik gelijk ?
ja toch ?
als man dan, bedoel ik
voor een vrouw geldt dat ze zich liever vingerend in een hoekje kan terugtrekken dan dat ze zich waagt aan het behandelen van schouderklachten.
't is gewoon allemaal kut
komt nooit meer goed
deal with it.
Socra
21st November 2009, 16:54
on topic:
1-2 jaar durende blessures zijn geen uitzonderingen. wat voor arts of therapeut je er ook op los laat...
als fysio ben je geneigd te denken, dat ze vaker niet helpen dan wel omdat je alleen die gasten in je praktijk ziet.
dus wat wil je ?
niet dan ?
heb ik gelijk ?
ja toch ?
als man dan, bedoel ik
voor een vrouw geldt dat ze zich liever vingerend in een hoekje kan terugtrekken dan dat ze zich waagt aan het behandelen van schouderklachten.
komt nooit meer goed
deal with it.
:laugh:
Kwark als het weer kan...
chief108
21st November 2009, 20:59
komt nooit meer goed
deal with it.
doe me dan maar een biertje ouwe...
de dokter
22nd November 2009, 19:46
on topic:
dus wat wil je ?
niet dan ?
heb ik gelijk ?
ja toch ?
als man dan, bedoel ik
komt nooit meer goed
deal with it.
moeilijke jeugd gehad?:whistling:
de dokter
22nd November 2009, 19:49
Aah, eindelijk een dokter die mensen gelooft als ze pijn hebben. Ik loop al 4-5 maanden met een geblesseerde schouder rond, het advies wat ik standaard krijg is "rust". (zonder te kijken natuurlijk). Hoe krijg ik het voor elkaar dat er een keer serieus naar gekeken wordt? Door iemand met verstand van schouders en sport.
door de juiste mensen te kennen?rust is nooit een goed advies tenzij er sprake is van dermate beschadigingen dat het eerst moet helen.is dat niet het geval dan helpt gedoseerde activiteit beter dan rust
roy s
22nd November 2009, 19:49
moeilijke jeugd gehad?:whistling:
..naast fysiotherapeut ook psychotherapeut? :laugh:
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.