PDA

View Full Version : training weer es oppakken

FOCUS
25th September 2010, 19:12
na een tijdje behoorlijk inactief geweest te zijn
vandaag weer een schemaatje gemaakt
daarnet buiten gespeeld
en
wat
viel
dat

tegen :sick:

morgen weer een poging wagen; stootzak enzo :boks:
maandag weer es het krachthonk in :lifting:

t moet wel van ver komen, ben kapot :frankie:

Mokie14
26th September 2010, 23:18
Sterkte

Focus je maar op de training ouwe

Kebal
26th September 2010, 23:40
beetje tysonvideos kijken, beetje rockytheme opzetten en gaan

HUNEBED-BOUWER
27th September 2010, 00:00
Ziet dat schemaatje d'r uit Focus? Niet overdrijven hé...

Chico
27th September 2010, 00:34
na een tijdje behoorlijk inactief geweest te zijn
vandaag weer een schemaatje gemaakt
daarnet buiten gespeeld
en
wat
viel
dat

tegen :sick:

morgen weer een poging wagen; stootzak enzo :boks:
maandag weer es het krachthonk in :lifting:

t moet wel van ver komen, ben kapot :frankie:
ik voel je pijn.. succes ouwes :lifting:

FOCUS
27th September 2010, 10:57
Nou,
gisteravond een half uurtje op de stootzak getraind
daarna nog beetje trappen en stoten in de lucht (mn schaduw was sneller..)
Ik ging direct weer allerlei ouwe pijntjes voelen
zo zie je maar
blessures gaan nooit over
gaat goed pffff
straks ff naar de gym
beetje squatten, voorslaan, bankdrukken, optrekken en buikspiertjes enzo
wordt weer spierpijn want het is alweer drie weken geleden
en dan heb ik het nog niet eens over de gewichten die eraan hangen (....)
dus vraag er niet naar je krijgt geen antwoord
en vanavond wil ik ook nog wat stootzak doen enzo
en misschien nog een beetje hardlopen want mn conditie is 6 meter beneden NAP
enne, overdrijven, Hunebed?
neeee, tis echt zwaar prut!
dr mot wat gebeuren ik voel me net een varken :Loser:

HUNEBED-BOUWER
27th September 2010, 12:40
Lekker opbouwen, 3 weken de weerstand omhoog waarvan de 3'de week de omvang omlaag gaat maar de weerstand wel omhoog, daarna weer hetzelfde maar de startweerstand van de 4'de week ligt 'n stukje hoger dan die van week 1

FOCUS
27th September 2010, 17:06
goed idee :cool:
was al een soort van van plan om te beginnen op 50% en dan het volume volgende week wat te vergroten, alvorens de intensiteit op te krikken
thnx voor de tip, ga ik zeker doen
maar niet vandaag
ik ging ff op de bank liggen ahem
wordt net wakker, heel de middag liggen maffen :)
change of plans
morgen naar het krachthonk :lifting:
vanavond buiten spelen

Il Loco
27th September 2010, 17:33
goed idee :cool:
was al een soort van van plan om te beginnen op 50% en dan het volume volgende week wat te vergroten, alvorens de intensiteit op te krikken
thnx voor de tip, ga ik zeker doen
maar niet vandaag
ik ging ff op de bank liggen ahem
wordt net wakker, heel de middag liggen maffen :)
change of plans
morgen naar het krachthonk :lifting:
vanavond buiten spelen

stronglifts 5x5 niks voor jou? Of ripetoe?

FOCUS
27th September 2010, 17:40
nee joh,
al die 'systemen'..pff

gewoon oud ijzer optillen
de oefeningen die ik meestal doe: high pulls, cleans, deadlifts, front/back squats, pull ups, dips, bench presses, bend over rows. Oefeningen waar je het hele lichaam mee gebruikt. Reps laag, tussen de 1-5 per set, intensiteit tussen 50%-100 %
Scheelt ook een hoop in spierpijn/stijfheid, waardoor mn andere trainingen er niet onder lijden.

Il Loco
27th September 2010, 17:54
nee joh,
al die 'systemen'..pff

gewoon oud ijzer optillen
de oefeningen die ik meestal doe: high pulls, cleans, deadlifts, front/back squats, pull ups, dips, bench presses, bend over rows. Oefeningen waar je het hele lichaam mee gebruikt. Reps laag, tussen de 1-5 per set, intensiteit tussen 50%-100 %
Scheelt ook een hoop in spierpijn/stijfheid, waardoor mn andere trainingen er niet onder lijden.

Dat bedoel ik, er is niks zo simpels als stronglifts 5x5

Workout A = Squat, Bench press 5 sets van 5 reps. Aangevuld door push ups en inverted rows en wat buikspierwerk als je wilt, maar het draait om de squat en bench press

Workout B = Squat, overhead press voor 5 sets van 5 herhalingen, en dan nog de deadlift 1 x 5 herhalingen. Aangevuld door chinups/pullups

De eene week doe je A B A en de andere B A B enz enz...

Erg simpel en effectief, en elke keer dat je een bepaalde oefening doet voeg je 2,5 kg toe, dat betekend 7,5 kg per week voor de squat.

DO IT

FOCUS
27th September 2010, 17:56
mja oke, maar je moet wel wat varieren met oefeningen en aantal herhalingen enzo
anders loop je vast
law of accommodation principle

Il Loco
27th September 2010, 18:03
klopt maar het principe hier is dat je gewicht blijft verhogen, wanneer je vastloopt deload je een tijdje, en ga je dan weer verder, je blijft dus wel steeds je doelen verleggen zeg maar...

check het eens

stronglifts.com

Socra
27th September 2010, 18:06
Denk eerlijk gezegd niet dat FOCUS scholing nodig heeft.

Eerder een schop onder zijn reet. :laugh:

Il Loco
27th September 2010, 18:13
I know focus is een kenner...

Maar dit stronglifts leek me echt typisch iets voor hem, en mischien goed als motivatie om telkens je lat kwa gewicht hoger te leggen...

Socra
27th September 2010, 18:53
I know focus is een kenner...

Maar dit stronglifts leek me echt typisch iets voor hem, en mischien goed als motivatie om telkens je lat kwa gewicht hoger te leggen...

Ik ga het iig even uitchecken...

FOCUS
27th September 2010, 19:13
Denk eerlijk gezegd niet dat FOCUS scholing nodig heeft.

Eerder een schop onder zijn reet. :laugh:

:finger:

maar je hebt gelijk wat betreft die schop :laugh:

HUNEBED-BOUWER
27th September 2010, 21:23
De grootste fout die vaak wordt gemaakt is dat je constant blijft verzwaren, zo'n 'tussen week' of transitie week of een lichte week doet wonderen, meestal wordt ook er al direct te zwaar gepakt.

thefxr
27th September 2010, 21:28
en je pezen lijden eronder

Il Loco
27th September 2010, 21:52
De grootste fout die vaak wordt gemaakt is dat je constant blijft verzwaren, zo'n 'tussen week' of transitie week of een lichte week doet wonderen, meestal wordt ook er al direct te zwaar gepakt.

Klopt dat vind ik bij rippetoe wel het geval, bij stronglifts word zelfs aangeraden met een lege barbell te beginnen ook al ben je meer gewend. En zo langzaam op te bouwen. Maar soms een week wat lichter wanneer je merkt dat het te zwaar word lijkt me ook niet verkeerd..

FOCUS
28th September 2010, 06:35
hey Hunebed,
da's dus de derde week verzwaren en omvang omlaag, en de vierde week weer wat lichter....maar heb je ook tips over hoeveel die omvang omlaag moet, en hoeveel lichter zo'n 'lichte' week moet? Zijn daar percentages van bekend, of aantal lifts of zo?
Die gasten van Westside zeggen dat je het volume van een training moet controleren,
maar als ik hun voorbeelden omzet naar mijn eigen training, dan moet ik elke training een berg verzetten. En ik doe het 'erbij', als aanvulling. En bovendien ben ik momenteel verre van in vorm, en ook nog es zonder 'ondersteuning'.
Het wordt al snel teveel om nog te herstellen tussen de trainingen door.....
Heeft het zin als ik mn krachtschema hier post? Kan je daar dan wat over zeggen, in termen van lichter/zwaarder/meer/minder?

off to work...

HUNEBED-BOUWER
28th September 2010, 13:05
Het hangt er heel erg vanaf wát je precies gaat doen en wat je doel is! Zie, wanneer je gaat gewichtheffen vergt dat veel meer techniek dan wanneer je gaat Powerliften, maar de basis moet overal goed zijn. Wat je bijv. kan doen is: getallen (60-65-70) zijn % van 1 RM en de omvang gaat bijv. van 30 ton per week (week 1 & 2) naar 20 ton (week 3, de "lichte week", terwijl de weerstand wel omhoog gaat, zo kun je dat elke 3'de week doen)
Week:
1 - 2 - 3
60-65-70
Week
4 - 5 - 6
65-70-75
Week
7 - 8 - 9
70-75-80
Week
10-11-12
75-80-85

Halverwege bij week 6 kun je opnieuw een max. test doen om te zien of je max. beurt al hoger is geworden daar stel je de rest van de gewichten dan weer op af, percentages blijven hetzelfde)

Meestal werk je ook naar een wedstrijd toe (als het op krachtsporten aankomt) dan probeer je daar te pieken, vechtsport is uiteraard een heel ander verhaal net zo als voetbal / football en veel andere sporten.

HUNEBED-BOUWER
28th September 2010, 13:06
Maar post je schema + gewichten eens

FOCUS
28th September 2010, 15:22
ben ik weer

...ik was weer op de bank in slaap gevallen, 3uur liggen pitten....
ff hondje uitgelaten en nu ben alweer gaar.

Het komt denk ik door mn nieuwe meds (fevarine- voor de connaisseurs).
Ik zit n dubio...
want wil mn training weer goed oppakken, maar elke keer als ik een doorstart maak, dan gaat het na een paar trainingen mis.

Mn verstand zegt, rustig aan doen, beter een beetje dan helemaal niets.
Maar ik kan gewoon niet 'een beetje' trainen. Het is vol gas of helemaal niets.
:bash: Dus ik erger me dood aan mezelf.
Misschien nog n weekje rust, of toch maar n ieniemienie schemaatje in elkaar flansen? Als ik niet train, dan ben ik de hele dag aan het malen, kan ik nergens anders aan denken dan aan trainen, trainen, trainen.
Maar als ik ga trainen ben ik binnen een half uur 'op'. En dat haat ik, want dan kan ik niet doen, wat ik in mn hoofd heb als doelen voor die ene training.
Dan is het niet 'af'.
GEK WORD IK DR VAN :angry:
En dan de hele nacht voelen dat ik ouder en ouder en ouder word....
Must...train....

adem in, adem uit....

Maar goed, to the point;
mn trainingsschema wbt kracht en conditie zal ik vanavond posten, dus als je ernaar wilt kijken, zou tof zijn :)
Alle kritiek is welkom.
Ik ga ff n soepie maken.

FOCUS
28th September 2010, 20:33
oke hier komt ie dan, althans dit is het schema zoals ik normaliter trainde.
Momenteel lukt het me maar niet, maar dit is wat ik weer wil kunnen...

Krachtschema is wel grotendeeld zoals ik het momenteel -tot enkele weken geleden- uitvoer...

3 daags krachtschema

De klassieke lifts doe ik met 1-3 reps, opwerkend naar een gewicht tussen de 80-90 %, een keer in de paar weken kies ik er eentje of twee die ik doe tot 100%. Rustpauze paar minuten.

De basisoefeningen zoals Bankdrukken, Squats en Deadlifts pak ik met 3-6 reps, een setje of 4, intensiteit varieert per training, maar grofweg alles tussen 50%-80%, met een pauze van een paar minuten.
De oefeningen voor buikspieren doe ik tot falen, 1 tot 3 setjes.

Na afloop nog wat rekken en strekken, anders kan ik de volgende dag niet op of om…

Ben ongeveer een drie kwartier tot een uurtje bezig in de gym.

Daarnaast loop ik normaliter voor mezelf nog een keer of drie per week buiten. Dan doe ik ook sprinttraining, trappen op sprinten, kikkersprongen, jumpsquats.

Bij Thuiskomst nog wat opdrukken, optrekken en buikspiertjes.

En m’n kung fu training is normaliter op di do en zat met de jongens (uurtje of 3 per keer) en dan doe ik thuis het nodige voor mezelf, meestal drie trainingen in de week, ook van een uurtje of drie per keer.

Dag 1:

Powerclean
High Pulls smalle greep
Deadlift
Back Squat
Bench Press
Bend over Row smalle greep
Ab Roller
Stand up Barbell Twister

Dag2:

Overhead Squat
Clean-Jerk
Box Squat
Jump Squat
Dips
Pull Ups
Hanging Leg Raises
Liggend op rug benen naar links-rechts voor schuine buikspieren (weet niet hoe die oef. Heet)

Dag3:

Snatch
High Pulls wijde greep
Sumo Deadlift
Front Squat
Front Press/Dumbell Press
Bend over Row reverse grip
Sit ups met 15kg schijf op borst
Swiss Ball exercises voor obliques

Nou ben ik dus nog steeds herstellende van een drugs geïnduceerde psychose en ben ik ook nog aan het uitzoeken wat voor medicijnen er nodig zijn om me ‘gezond’ te verklaren.

Ik wil weer zoveel mogelijk de draad oppakken, maar momenteel is dat telkens mislukt.

Laatste keer dat ik checkte –paar mnd geleden- had ik een bankdruk van 3x90kg smalle grip, een squat van 3x 120kg ass to the grass, een deadlift van 170kg, een bend over row van 5x70kg.

Ik ben niet zo gefixeerd op de gewichten, ik probeer gewoon correct te trainen en weer ritme te vinden.

FOCUS
28th September 2010, 20:48
en ik weeg 80kg

HUNEBED-BOUWER
29th September 2010, 11:12
Dus 3 x kracht, 3 x kung fu, 3 x lopen + aanverwante activiteiten en 3 x 3 uur wat voor jezelf thuis?

Lees 'k dat goed? Dude géén wonder dat je je total loss voelt, da's vuuulste veel jonguh en daar komt nog werk bij of? Ook pak je direct wel heel zware % tot regelmatig 100% aan toe...

FOCUS
29th September 2010, 12:54
dat was met een werkweek van 36 uur als fysioot en t ging aardig hoor
dat kung fu heeft veel meer technische aspecten dan bijvoorbeeld Tai Boksen
een uur Tai boksen is per definitie zwaar slopend, met kung fu kan het behoorlijk varieren
maar het is momenteel duidelijk een brug te ver
en wat betreft die %, het aantal series en reps is dan weer verdomd laag
wat ik zei, ik kan niet een beetje trainen, het is alles of niets
jezus, dit kan beter in het margriethoekje, ik lijk wel een wijf,.
zeur, zeur, zeur...

Oke Hunebed, wat voor percentages zou je me aanraden. Vergeet ff die andere trainingen, ga dr maar vanuit dat er twee maal in de week buiten spelen bijkomt en twee maal in de week kung fu.
Ik doe zoals je ziet niet veel aan bovenlichaamoefeningen en dat wil ik zo houden, maar wat vind je van het aantal en soort oefeningen en wat zou je aanraden voor aantal reps en series enzo?

HUNEBED-BOUWER
1st October 2010, 22:49
Focus, lees deze link (http://www.milo-energym.nl/trainingseducatie.html) eens, wel veel stof (+ specifiek voor gewichtheffen) maar ook voor andere krachttrainingen toepasbaar. Zie wat je doet is wel ok maar de % zijn m.i. veel te hoog wanneer je ze áltijd / elke week zo pakt.

FOCUS
2nd October 2010, 11:47
im on the motherfucker
thnx man :thup:

update: woensdag kung fu half uurtje, stootzak kwartiertje, buiten hardlopen 20minuutjes, thuis nog wat opdrukken, optrekken, buikspiertjes, rekken. Hemaal kapot..

dond: ochtend krachttraining voor mietjes; powercleans tot 70kg-1-3 reps, high pulls tot 70kg-1-3 reps, back squat tot 60kg-4x6reps, 1 setje sit ups met schijf van 15kg- 15 reps, 1 setje stab. op swiss ball voor de obliques en rekken. Kan zelfs vandaag nog niet helemaal lekker lopen.
do avond: kung fu, maar moest na een klein uurtje stoppen, stond te tollen op mn benen (denk door medicijnen, mn concentratie was ook zwaar klote..geen focus voor focus).

Vrijdagavond: beetje stoten, trappen, wat stootzak. rekken. totaal half uurtje.

Vanochtend: pfff kom net mn bed uit. training begon om half elf. Leraar zal niet blij zijn.
Vanavond maar wat kung fu voor mezelf en dan weer wat hardlopen.

FOCUS
2nd October 2010, 12:15
Hunebed,

das precies waar ik al n tijdje naar op zoek ben!
bedankt