PDA

View Full Version : 'Groot deel vips vechtsportgala's crimineel'

Kingster
15th September 2010, 15:03
AMSTERDAM - Het overgrote deel van de 'vips' die rond het vechtgala It's Showtime van 2009 in de Amsterdam Arena zijn gecontroleerd, had een strafblad voor met name drugsdelicten, wapens en geweldsmisdrijven.

Dat blijkt volgens verscheidene bronnen uit waarnemingen van de Amsterdamse recherche. Mede op grond daarvan wil burgemeester Eberhard van der Laan de gala's uit de stad verbannen.

De vips, die in mei 2009 aanzaten aan de maar liefst 178 viptafels, werden gecontroleerd op het hun toegewezen parkeerdek van de Arena.

Ook de meerderheid van de vips die gecontroleerd zijn rond het gala van Golden Glory in oktober vorig jaar in de Passagiersterminal hadden vergelijkbare strafbladen. De belangrijkste organisatoren van de gala's van It's Showtime hebben criminele antecedenten.

De beveiliging van kickboks- en freefightgala's It's Showtime en Glory is volgens de recherche in handen geweest van bedrijven van bekenden uit het vechtsportcircuit die in verband werden gebracht met serieuze misdrijven.

Tijdens de gala's ziet de recherche 'beroepscriminelen netwerken'. Zo zaten Dino Soerel en Donald G. in 2006 aan de vaste viptafel van de Amsterdamse Hells Angels, op de hoek van de ring en 'de catwalk' daarheen. Voortdurend komen vermoede criminelen aan die tafel handjes schudden en derden introduceren. Vermoed 'beroepscrimineel' Gwennette Martha werd later onder invloed aangehouden. Hij lijkt sponsor van topvechter Badr Hari, inmiddels zelf voortvluchtig omdat hij wordt verdacht van zware mishandeling.

Melvin Manhoef, de ex-vechter die inmiddels doorgroeit als promotor bij It's Showtime, is veroordeeld voor zware mishandeling in opdracht van crimineel Greg R.

De recherche vermoedt dat de organisatoren van It's Showtime en de Glory-gala's proberen te gaan samenwerken. It's Showtime-organisator Simon Rutz ontkent dat met grote nadruk: ''Dat is echt onzin.'' (PAUL VUGTS)

Aldus het riool http://www.parool.nl/parool/nl/7/MISDAAD/article/detail/1014773/2010/09/15/Vips-bij-vechtgala-s-crimineel.dhtml

d4nd3l10n
15th September 2010, 15:06
Pffffffffffffffffff

chief108
15th September 2010, 15:17
volgens mij zit er een kras op de plaat ofzo....

Socra
15th September 2010, 15:42
Ja, het standpunt van het Parool ligt wel zo'n beetje vast...

thefxr
15th September 2010, 16:10
sinds wanneer is Melvin een ex-vechter?

Chico
15th September 2010, 16:40
Melvin Manhoef, de ex-vechter die inmiddels doorgroeit als promotor bij It's Showtime, is veroordeeld voor zware mishandeling in opdracht van crimineel Greg R.

is het waar?

FOCUS
15th September 2010, 16:47
ik voorzie een nieuwe markt
laat je als criminele organisatie inhuren door een restaurant, cafe, discotheek, bibliotheek, enz en ga bij de concurrentie rondhangen.
Gegarandeerde sluiting binnen afzienbare tijd.

Judas
15th September 2010, 16:53
is het waar?

Ja.

roy s
15th September 2010, 16:59
sinds wanneer is Melvin een ex-vechter?

..ex-freefighter?:)

Marquis
15th September 2010, 17:08
..ex-freefighter?:)

Volgens denken ze dat een freefighter in de ring en er buiten los gaat..
Vandaar dat ze de term gebruiken ipv kickbokser of MMA-vechter.

Donjopie
15th September 2010, 17:10
ik word hier zo moe van.....
kan wel janken

Socra
15th September 2010, 17:25
There, there...

roy s
15th September 2010, 17:25
Wat is een crimineel? Vond een stukje discussie op wikipedia uit 2005...
Die weten het ook niet.:laugh:

Een categorie Veroordeelde is inderdaad een ander soort categorie dan een categorie Crimineel. Wie iemand een 'veroordeelde' noemt, deelt mee dat de betreffende persoon door een rechtbank schuldig is bevonden aan een misdrijf. Wie iemand 'crimineel' noemt, doet ongeveer dezelfde mededeling maar laat bovendien merken dat hij het met het oordeel van die rechtbank eens is. Als ik om wat voor reden ook vind dat meneer X onterecht is veroordeeld, zal ik meneer X immers nooit als een 'crimineel' aanduiden. Het woord 'crimineel' houdt kortom een oordeel van de spreker in, terwijl met het woord 'veroordeelde' alleen wordt aangeduid dat een rechtbank tot een oordeel is gekomen. Omdat een neutrale encyclopedie niet dient te oordelen past een categorie met de naam Crimineel niet binnen wikipedia; een categorie met de naam Veroordeelde wel.
In de praktijk hebben we nu een categorie die Crimineel heet, terwijl personen erin worden opgenomen met het argument dat ze veroordeeld zijn. Het opnamecriterium en de naam van de categorie komen dus niet overeen. Dat zou ik graag hersteld zien.

roy s
15th September 2010, 17:30
Er zaten dus veel Veroordeelden In PTA...

Aha, het is mij duidelijk. Veroordeeld en straf waarschijnlijk uitgezeten dus. Wat is het probleem nu?

Mokie14
15th September 2010, 17:42
gezien welke krant het is/..............

Chico
15th September 2010, 17:43
Ja.

dus het parool heeft wel een punt?

Khalil
15th September 2010, 18:00
ze moeten de feiten die ze noemen wel kunnen onderbouwen.
zoniet, zijn ze met laster bezig.
en zeg nou eerlijk, hoe veel mannen daar zitten met een inkomen van een eerlijke baan?

blackadder
15th September 2010, 18:19
ik voorzie een nieuwe markt
laat je als criminele organisatie inhuren door een restaurant, cafe, discotheek, bibliotheek, enz en ga bij de concurrentie rondhangen.
Gegarandeerde sluiting binnen afzienbare tijd.
Misschien kan men eens zo'n crimineel beveiligingsbedrijf benaderen om de volgende PvdA partijdag te beveiligen.

blackadder
15th September 2010, 18:22
Volgens denken ze dat een freefighter in de ring en er buiten los gaat..
Vandaar dat ze de term gebruiken ipv kickbokser of MMA-vechter.

Ik heb eerder het idee dat ze die term gebruiken omdat ze denken dat ie alomvattend is. Zoals 'vechtsport'. Want niet iedereen kan met google omgaan.

Chico
15th September 2010, 18:25
ze moeten de feiten die ze noemen wel kunnen onderbouwen.
zoniet, zijn ze met laster bezig.
en zeg nou eerlijk, hoe veel mannen daar zitten met een inkomen van een eerlijke baan?

Manhoef is blijkbaar onderdeel van de organisatie...

En als blijkbaar een groot deel van de vip tafels is bezet door mensen die veroordeeld zijn voor drugsdelicten, wapens- en geweldsmisdrijven dan zijn dat geen mensen die een "foutje" hebben gemaakt en er van geleerd... mensen zoals jij en ik hebben het geld niet om zo'n tafel te kopen...

de mannen met een inkomen van een eerlijke baan zitten op de tribunes...

FTW
15th September 2010, 18:33
Wouter Bos is een crimineel... die hufter pikte ons geld om een bank te reden en zodoende zijn favoriete voetbalclub te kunnen sponsoren... PvdA ik kots ervan...

d4nd3l10n
15th September 2010, 18:34
Dat van Manhoef is al zo lang geleden.
Gozer heeft er toch van geleerd en zich gebeterd?

Socra
15th September 2010, 18:37

En als blijkbaar een groot deel van de vip tafels is bezet door mensen die veroordeeld zijn voor drugsdelicten, wapens- en geweldsmisdrijven dan zijn dat geen mensen die een "foutje" hebben gemaakt en er van geleerd... mensen zoals jij en ik hebben het geld niet om zo'n tafel te kopen...

Nou... Eerste rij is wel erg duur, maar 1000 euro gedeeld door zes? Ik wil dat nog wel een keertje doen... En zo rijk ben ik niet op het moment.

Socra
15th September 2010, 18:38
Wouter Bos is een crimineel... die hufter pikte ons geld om een bank te reden en zodoende zijn favoriete voetbalclub te kunnen sponsoren... PvdA ik kots ervan...

Dankje voor je verder totaal irrelevante post.

Chico
15th September 2010, 18:38
ik begreep dat die tafels voor 6000 gingen...

Socra
15th September 2010, 18:39
Dat van Manhoef is al zo lang geleden.
Gozer heeft er toch van geleerd en zich gebeterd?

Vind ik idd ook een beetje lullig, dat nou juist hij hier op zo'n manier wordt weggezet

Socra
15th September 2010, 18:39

Dat heb ik inderdaad niet even klaarliggen. :)

blackadder
15th September 2010, 18:40
Omdat ie dat gala in de sporthallen zuid heeft mede georganiseerd. Het was een samenwerking met Melvins bedrijf Fighting Stars. Aldus de It's Showtime website.
http://www.itsshowtime.nl/fight/index.php?option=com_content&view=article&id=913&catid=48&Itemid=55
Je zou toch denken dat ze blij zijn met een gereformeerde crimineel. Blijkbaar is een goede ex-crimineel alleen iemand die de plantsoenen schoffelt.

de mannen met een inkomen van een eerlijke baan zitten op de tribunes...
Volgens van der Laan is een groot deel van de bezoekers crimineel. Niet alleen de VIP's.

d4nd3l10n
15th September 2010, 18:42
Vind ik idd ook een beetje lullig, dat nou juist hij hier op zo'n manier wordt weggezet

Ja precies. Van alle gasten die ze kunnen 'pakken' nemen ze hem. Degene die juist 180 gedraaid is en zich nu inzet voor de sport en de jeugd.

blackadder
15th September 2010, 18:42

Ik meende dat je ze ook al vanaf 2000 kunt krijgen.

FTW
15th September 2010, 18:43
Dankje voor je verder totaal irrelevante post.

Graag gedaan... vind hem zelf wel relevant maar alleen lomp onderbouwd eruit geslingerd...

Socra
15th September 2010, 18:46
Volgens van der Laan is een groot deel van de bezoekers crimineel. Niet alleen de VIP's.

Nee.

Chico
15th September 2010, 19:39
het gaat er nu in principe niet om dat Manhoef zijn leven heeft gebeterd (hulde aan hem.. no doubt)... maar in principe was hij een domme kracht voor een crimineel en heeft zo zijn geld verdiend... en hij zal heus niet bij de eerste keer meteen opgepakt zijn...

het punt is dat Manhoef een voorbeeld is van mensen met een dubieuze achtergrond in de vechtsportwereld..

als iemand op zijn 20ste een kind van 5 heeft verkracht, zijn tijd heeft gezeten en het daarna niet meer heeft gedaan wordt hij ook niet aangenomen op een kleuterschool...

edit: en ja... verkrachting en een geweldsmisdrijf zijn niet het zelfde... point still stands...

Donjopie
15th September 2010, 19:49
als iemand op zijn 20ste een kind van 5 heeft verkracht, zijn tijd heeft gezeten en het daarna niet meer heeft gedaan wordt hij ook niet aangenomen op een kleuterschool...

Ik vind dat geen vergelijking.
Iedereen kan een bepaalde fout maken, ga je te ver in je fout dan is het geen fout meer maar dan ben je gestoord. ( relateerde aan jouw vergelijking )
Ik vind dat Melvin een fout heeft gemaakt. En heeft zich als een superheld weten te verbeteren. :cool:

blackadder
15th September 2010, 19:51
het punt is dat Manhoef een voorbeeld is van mensen met een dubieuze achtergrond in de vechtsportwereld..

Van wie dan?

mokumnised
15th September 2010, 20:02
Ja, het standpunt van het Parool ligt wel zo'n beetje vast...

Tja, Parool/ Vugts hebben wel wat teweeg gebracht.

volgens mij zit er een kras op de plaat ofzo....

Ze blijven refereren aan oude koek uit 2006, waarvan een groot gedeelte niet eens bewezen is volgens mij. Als er dan bewijzen waren destijds, had er toen wat mee gedaan dan!

Triest dat je de macht die je hebt als journalist bij een krant (Parool) misbruikt voor een persoonlijke vendetta, want dat is het.

Chico
15th September 2010, 20:03
Van wie dan?
van... niet voor...

Donjopie
15th September 2010, 20:07
Triest dat je de macht die je hebt als journalist bij een krant (Parool) misbruikt voor een persoonlijke vendetta, want dat is het.

goed gezien !
ik krijg steeds meer het idee dat er meer achter zit.

Donjopie
15th September 2010, 20:07
van... niet voor...

hij schrijft toch ook VAN.

Chico
15th September 2010, 20:09
Ik vind dat geen vergelijking.
Iedereen kan een bepaalde fout maken, ga je te ver in je fout dan is het geen fout meer maar dan ben je gestoord. ( relateerde aan jouw vergelijking )
Ik vind dat Melvin een fout heeft gemaakt. En heeft zich als een superheld weten te verbeteren. :cool:

maar nu maak jij een subjectieve waardeoordeel over zijn fout en de fout uit de vergelijking...

en het kan best zijn dat anderen (bv burrie van de laan.. maar bv ook mijn ouders.. en genoeg andere mensen) die dat subjectieve waardeoordeel heel anders maken...

we kijken ernaar vanuit een hele andere bril dan de rest van de samenleving... en in hoeverre we ook veel met vechters e.d. omgaan.. het wereldje is heel klein in vergelijking met de 16 miljoen inwoners...

Zoals ik eerder zei... we moeten er objectiever naar kijken... wat er in dat artikel staat zijn geen leugens... er worden andere conclusies aan verbonden... en ik denk dat we daar als vechtsporters best bij stil mogen staan zonder te roepen dat zij het fout zien en wij het goed zien...

zijn er cijfers bekend over de hoeveelheid vechters die zich bezig hielden met dergelijke strong arm zaken als Manhoef deed in het verleden... en de jongens die je op de sportschool ziet... zijn dat ook allemaal zuivere koffie?

Zag ooit eens bij Loeks iemand die zijn waardevolle spullen afgeven bij de bar ter bewaring... zat een stapel biljetten bij dat makkelijk 1000 euro was... dan heb ik zoiets van wtf.. dude..

blackadder
15th September 2010, 20:10
van... niet voor...

Ja dus...zoals ik al zei...van wie dan?

Chico
15th September 2010, 20:10
bleh

Chico
15th September 2010, 20:12
wat ik bedoel hij is een voorbeeld van een specifieke groep...

zoals aardbei een voorbeeld is van fruit....

aardbei is geen voorbeeld voor fruit...

blackadder
15th September 2010, 20:14
wat ik bedoel hij is een voorbeeld van een specifieke groep...

zoals aardbei een voorbeeld is van fruit....

aardbei is geen voorbeeld voor fruit...

Het zou mooi zijn als ie inderdaad een voorbeeld van zo'n groep was. Zou waarschijnlijk aardig wat top vechters opleveren. Die zich dag in dag uit de pleuris trainen om op het hoogste niveau mee te kunnen doen in plaats van rondhangen op straat.
Beter dan welke streetcoach ook.

Socra
15th September 2010, 20:19
Het zou mooi zijn als ie inderdaad een voorbeeld van zo'n groep was. Zou waarschijnlijk aardig wat top vechters opleveren. Die zich dag in dag uit de pleuris trainen om op het hoogste niveau mee te kunnen doen in plaats van rondhangen op straat.

:laugh:

Nu kan je het gewoon niet hebben dat je uitgeluld bent.

Als een aardbei een voorbeeld is van fruit, dan is toch niet ineens al het fruit rood? :laugh:

Socra
15th September 2010, 20:20
http://2.bp.blogspot.com/_0JFCSNTiDCM/S7uACFlksJI/AAAAAAAAANs/F0AJmKyEDrw/s1600/aardbei.jpg

blackadder
15th September 2010, 20:23
:laugh:

Nu kan je het gewoon niet hebben dat je uitgeluld bent.
Ik ben niet uitgeluld. Iemand met een crimineel verleden die dat verleden achter zich heeft gelaten en zich helemaal aan zijn sport weidt en geen rottigheid meer uithaald is iets moois. Er wordt jaarlijks ik weet niet hoeveel geld ertegen aan gesmeten om juist dat te bereiken. Maar in het geval van Manhoef is dat blijkbaar voor het Parool reden genoeg om zijn verleden tegen hem te gebruiken. Omdat ie als ex-dommekracht voor wie dan ook niet bij de plantsoenendienst zit maar in de spotlights van de wereld staat. Dat mag natuurlijk niet.

Socra
15th September 2010, 20:28
Ik ben niet uitgeluld. Iemand met een crimineel verleden die dat verleden achter zich heeft gelaten en zich helemaal aan zijn sport weidt en geen rottigheid meer uithaald is iets moois. Er wordt jaarlijks ik weet niet hoeveel geld ertegen aan gesmeten om juist dat te bereiken. Maar in het geval van Manhoef is dat blijkbaar voor het Parool reden genoeg om zijn verleden tegen hem te gebruiken. Omdat ie als ex-dommekracht voor wie dan ook niet bij de plantsoenendienst zit maar in de spotlights van de wereld staat. Dat mag natuurlijk niet.

Ja, ja... Ok. Maar dat heeft niets met aardbeien te maken.

Donjopie
15th September 2010, 20:29

Genomineerd voor de beste post van deze maand :cool:

Khalil
15th September 2010, 22:28
Maar in het geval van Manhoef is dat blijkbaar voor het Parool reden genoeg om zijn verleden tegen hem te gebruiken. Omdat ie als ex-dommekracht voor wie dan ook niet bij de plantsoenendienst zit maar in de spotlights van de wereld staat. Dat mag natuurlijk niet.

dat ie in de schijnwerpers staat als ex-dommekracht, komt mede doordat de mensen om hem heen en in het wereldje simpelweg wel een lijstje hebben waar je u tegen zegt.

Genomineerd voor de beste post van deze maand :cool:

weer een subjective opmerking.
dat er veel geld wordt uit gegeven om kinderen uit de criminaliteit te houden is alleen maar positief. jongens als manhoef helpen daar zelf ook aan m ee, vaak vrijwillig ook.
maar dat valt allemaal weg als je met de verkeerde mensen wordt gezien.

Kebal
15th September 2010, 22:45
Ja, ja... Ok. Maar dat heeft niets met aardbeien te maken.

ik vond manhoef altijd meer een granaatappel

blackadder
15th September 2010, 23:10
dat ie in de schijnwerpers staat als ex-dommekracht, komt mede doordat de mensen om hem heen en in het wereldje simpelweg wel een lijstje hebben waar je u tegen zegt.
Zoals wie? Kwamen Holleeder en Soerel soms regelmatig bij hem op de koffie?

thefxr
15th September 2010, 23:12
alle criminelen de bak in!

Chico
16th September 2010, 00:16
:huh:

ja.... uhm... of je begrijpt het niet of je wilt het niet begrijpen...:slap:

Marquis
16th September 2010, 08:39
Dat heb ik inderdaad niet even klaarliggen. :)

Ik kreeg ze gratis.. nu ik polsbandjes en enkelbandjes heb gekregen van de regering stream ik :laugh:

ataraxia
16th September 2010, 10:09
Mmmm... Aardbei... Heb ze net door de yoghurt gegooid. Smaakt naar zomer...

chief108
16th September 2010, 10:22
<object width="640" height="505"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/CjdiwHFJomU?fs=1&amp;hl=nl_NL&amp;color1=0x3a3a3a&amp;color2=0 x999999"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/CjdiwHFJomU?fs=1&amp;hl=nl_NL&amp;color1=0x3a3a3a&amp;color2=0 x999999" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>

FOCUS
16th September 2010, 10:22
fruit is zoo overrated....
het gaat er toch gewoon om of de organisatie het gala financieert met crimineel geld?
Zolang dat niet kan worden aagetoond, is er niets met het gala aan de hand.
Als er mensen rondlopen die strafbaar zijn, dan pak je ze op en stop je ze in de gevangenis.
Zolang dat niet het geval is....

Khalil
16th September 2010, 11:48
Zoals wie? Kwamen Holleeder en Soerel soms regelmatig bij hem op de koffie?

ja want dat zijn de enige twee zware jongens die er rondlopen op deze aardbol.

:rotflmao::rotflmao::rotflmao::rotflmao::rotflmao: :rotflmao:

Marquis
16th September 2010, 12:52
ja want dat zijn de enige twee zware jongens die er rondlopen op deze aardbol.

:rotflmao::rotflmao::rotflmao::rotflmao::rotflmao: :rotflmao:

De echte zware jongens worden nooit gepakt.. als ze zware jongens willen pakken dan moeten ze naar Den Haag.. Wilders,Cohen,Verhagen etc etc .. die hele ratteplan oppakken.

chief108
16th September 2010, 13:58
Mmmm... Aardbei... .
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs466.ash1/25570_1165384429750_1682072906_330130_6223970_n.jp g

Socra
20th September 2010, 06:53
Ingezonden brief in de Volkskrant.

Vechtsport is ballet voor macho’s

DANIëL DEE
KAREL TEN HAAF

Onlangs maakte de Amsterdamse burgemeester Van der Laan bekend dat hij vechtsportgala’s wil weren uit zijn gemeente, want die evenementen zouden ‘netwerkbijeenkomsten van de georganiseerde misdaad’ zijn. Sindsdien verdringen de burgemeester, organisatoren van gala’s en professionele vechtsporters elkaar in de media om hun zaak te bepleiten.

Tot nu toe kwam de gewone vechtsportliefhebber, de bezoeker van de gala’s, niet aan het woord. Mochten de gala’s verboden worden, dan zijn duizenden fans de dupe. Wij willen hen hier een stem geven.

Elk jaar bezoeken we het It’s Showtime-gala in de Amsterdam Arena, het grootste vechtsportevenement van Europa. Op de tribunes is het groot feest: 20 duizend liefhebbers gaan een aantal van de beste vechtsporters ter wereld live in actie zien. Voor aanvang van een wedstrijd wensen de fans van verschillende vechters elkaar succes. Geen spoor van agressie in het publiek, een geest van sportiviteit overheerst.

Dat het de toeschouwers daadwerkelijk om de sport gaat, werd nog eens duidelijk tijdens de afgelopen editie van It’s Showtime in de ArenA. Voor het wereldtitelgevecht zwaargewicht trad kampioen Badr Hari in de ring tegen uitdager Hesdy Gerges. Bij de opkomst bleek uit de toejuichingen dat 90 procent van het publiek voor Badr Hari was, de spectaculaire knock-outer. Toen Hari in de tweede ronde, in strijd met de regels, de op de grond liggende Gerges een trap gaf – waarvoor hij gediskwalificeerd werd – ging het hele publiek als één man achter Gerges staan. Zelfs de meest fanatieke Hari-fans keerden zich tegen hun held en op het moment dat Gerges tot overwinnaar werd uitgeroepen, kreeg hij een ovationeel applaus.
Extase

Maar vechtsport heeft toch met agressie te maken, hoe kun je daar nou van genieten? Als fans van de keiharde kickboksvariant K-1 zeggen wij: K-1 is meer dan gereguleerde agressie. De totale lichaamscontrole waarvan de vechters blijk geven, is van een grote schoonheid; het evenwichtsgevoel en de spierbeheersing die tentoon worden gespreid bij een high kick brengen ons in hoge staat van verrukking, extase haast. K-1 is dus niet alleen spectaculair – want snel en explosief – maar ook uiterst sierlijk. Het is ballet voor macho’s.

Dat wij als dichters en literatuurliefhebbers van deze sport houden, wordt door velen niet begrepen: het vooroordeel dat vechtsport primitief is, wordt breed gedragen in kringen van cultuurminnaars. We trekken dan maar een analogie tussen een kickbokspartij en een goed boek: je hoopt natuurlijk altijd op een plotselinge wending in een verhaal, en zo hoop je ook op een onverwachte wending in een gevecht. Met een knock-out kan het opeens afgelopen zijn. En dat iemand die heel ver voor staat op punten toch nog kan verliezen doordat hij één knal voor zijn kop krijgt, houdt een wedstrijd tot het einde toe interessant.

En dat wil burgemeester Van der Laan ons afnemen – omdat vechtsportgala’s ‘netwerkbijeenkomsten van de georganiseerde misdaad’ zouden zijn. Ter onderbouwing hiervan zei hij in Eén Vandaag: ‘Uit afgeluisterde telefoongesprekken blijkt dat bepaalde organisatoren rechtstreeks in verband staan met mensen die in de gevangenis zitten, soms veroordeeld voor moord, en dat daar ook gesproken wordt over de organisatie van deze gala’s.’ Van der Laan doelt hier op Ron Nyquist, één van de directeuren van Golden Glory. Nyquist zit een straf van 20 jaar uit voor een dubbele moord. In het programmablaadje van het Golden Glory-gala op 17 oktober 2009 in de Passenger Terminal in Amsterdam wordt hij geïnterviewd als organisator. Wat Van der Laan hier naar buiten brengt als resultaat van zwaar recherchewerk is dus gewoon openbare informatie.
Burgervader

Wij begrijpen echter niet waarom Nyquist vanuit de gevangenis geen bemoeienis mag hebben met de organisatie van een vechtsportgala? Een gevangenisstraf is een vrijheidsstraf, en het is niet verboden geld te verdienen terwijl je die straf uitzit: mocht één van ons in de bak belanden, dan is het hem niet verboden daar een boek te schrijven en de royalty’s op te strijken. Van der Laan conformeert zich hier aan de rechtse tijdgeest, aan de roep om strengere straffen en minder rechten voor veroordeelden, in plaats van zich op te stellen als een vader voor alle burgers.

Van der Laan zei in Eén Vandaag dat de politie in 2009 een grote verkeerscontrole bij de bezoekers van de vip-afdeling heeft gedaan, waaruit bleek dat de overgrote meerderheid via kentekens of rijbewijzen in verband was te brengen met wapendelicten, drugshandel, et cetera. ‘Dat zijn echt dingen die niet kunnen’, zei Van der Laan. Hier had hij het over het It’s Showtime-gala in de ArenA.

Volgens It’s Showtime-directeur Simon Rutz zijn er ‘ongeveer duizend’ vip-plaatsen – van de in totaal 20 duizend. Omdat een kleine minderheid van het publiek in de ArenA in verband te brengen is met ‘wapendelicten, drugshandel, et cetera’, wil Van der Laan het hele festijn verbieden.

Ook deze redenering is populistisch, en zelfs in strijd met de beginselen van de rechtsstaat: als de personen die in verband gebracht kunnen worden met de door Van der Laan genoemde feiten daarvoor niet veroordeeld zijn, dan zijn ze onschuldig tot het tegendeel bewezen is; zijn ze er wel voor veroordeeld, dan hebben ze hun straf reeds gehad en is hun schuld aan de samenleving voldaan.

Mensen op basis van onbewezen vermoedens schuldig verklaren, en reeds veroordeelden een tweede keer straffen voor hetzelfde delict – dat zijn echt dingen ‘die niet kunnen’.
Daniël DeeKarel ten Haaf

De auteurs zijn dichters en vechtsportliefhebbers. Van hen verscheen het boek K-1, van de schoonheid en de kracht (uitgeverij Passage). Zij vinden het ontoelaatbaar om vechtsportgala’s te verbieden, vanwege een kleine minderheid van de bezoekers

Socra
20th September 2010, 06:55
Van der Laan zei in Eén Vandaag dat de politie in 2009 een grote verkeerscontrole bij de bezoekers van de vip-afdeling heeft gedaan, waaruit bleek dat de overgrote meerderheid via kentekens of rijbewijzen in verband was te brengen met wapendelicten, drugshandel, et cetera. ‘Dat zijn echt dingen die niet kunnen’, zei Van der Laan. Hier had hij het over het It’s Showtime-gala in de ArenA.

Denk dat hij hier de PTA bedoelde, toch?

Ze moeten die VIP plaatsen gewoon afschaffen. Volgens mij is dat ook een typisch Nederlands verschijnsel.

jan shihan kyokushin
20th September 2010, 07:49
De meeste criminelen zitten hier :D:D:D
op fightclub lol
dag lieve jongens hou van jullie :)
Osu:beerchug:

chief108
20th September 2010, 08:14
ja Jan...
we houden ook van jou hoor :)

mooie brief
en gaat volgens mij ook over PTA idd

FOCUS
20th September 2010, 10:40
:osu:

chief108
20th September 2010, 10:47
:bosui:

Khalil
20th September 2010, 11:58

Ze moeten die VIP plaatsen gewoon afschaffen. Volgens mij is dat ook een typisch Nederlands verschijnsel.

je hebt de kans dat als vip wordt afgeschaft, de prijs gemiddeld 20 euro stijgt en dat is dan alleen al voor de achterste rij.

Socra
20th September 2010, 13:09
je hebt de kans dat als vip wordt afgeschaft, de prijs gemiddeld 20 euro stijgt en dat is dan alleen al voor de achterste rij.

Die kans bestaat. Het zij zo.

Je kan wel enorm veel meer stoelen kwijt zonder VIP. En daar zo je ook gewoon meer voor kunnen vragen.

Kaartjes voor de eerste rijen bij de UFC kosten ook iets van 250 euro. En daar heb je dan een heel vak van.

jan shihan kyokushin
20th September 2010, 13:42
ja Jan...
we houden ook van jou hoor :)

mooie brief
en gaat volgens mij ook over PTA idd Je slaagt de spijker helemaal op ze,n kop , kijk 16 oktober is er weer een gala vorig jaar was het zeer rumoerig na die tijd buiten vooral :)
Osu

chief108
21st September 2010, 10:32
ja en terwijl er allemaal gasten in groepjes andere gasten aan het meppen waren...
had de pliezie het te druk om in te grijpen want ze moesten alle dure auto's controleren op eventuele boefjes...

Khalil
21st September 2010, 13:44
prioriteiten chief, ze liggen verkeerd bij de soepkippen.

roy s
21st September 2010, 18:33

Beetje laat, maar wel een mooie ingezonden brief!

Socra
21st September 2010, 19:21
Beetje laat, maar wel een mooie ingezonden brief!

Nee, man, dat is niet laat. Die discussie is nog lang niet klaar...

petjekick
21st September 2010, 19:30
ik zit ook altijd in de vip....

roy s
21st September 2010, 19:37
ik zit ook altijd in de vip....
:beerchug:

chief108
21st September 2010, 20:16
is altijd goed zuipen in de VIP

Kebal
21st September 2010, 23:04
Nee, man, dat is niet laat. Die discussie is nog lang niet klaar...

nee is nog maar net begonnen, ik hoorde in de wandelgangen dat Van der Laan behoorlijk aan het nadenken is wat hij nu moet zeggen op de woorden van de Don op 3fm

FOCUS
22nd September 2010, 10:45
van der Laan overweegt om zijn burgemeesterketting te laten jatten door Sem

chief108
22nd September 2010, 11:48
:w00t:

Kebal
22nd September 2010, 12:31
haha idd, als je goede promotie wilt moet je Schilt inschakelen, gegarandeerd succes

Socra
1st August 2011, 21:30

Blijkbaar heeft ie het toch niet zo slecht gedaan:

Bankgaranties leveren Nederlandse staat anderhalf miljard euro op

De garantiestellingen die de Nederlandse overheid tijdens de bankencrisis in 2008 verleende aan banken leveren de staat anderhalf miljard euro op.

Dat blijkt uit cijfers van het ministerie van Financiën, meldt persbureau Novum. In oktober 2008 werd tijdens de bankencrisis een garantieregeling voor leningen tussen financiële instellingen opgezet. Toenmalig minister van Financiën Wouter Bos wilde door middel van deze regeling het vertrouwen tussen de banken herstellen. Onder andere Achmea Hypotheekbank, Fortis/ABN Amro en ING maakten gebruik van de garantieregeling.

De Nederlandse overheid heeft op dit moment nog 34 miljard euro aan staatsgaranties uitstaan met verschillende looptijden. In 2009 en 2010 ontving de staat al 116 en 407 miljoen euro aan vergoedingen van banken waaraan de garantie werd verleend. Het ministerie van Financiën verwacht tot 2014, wanneer de laatste garantiestelling verloopt, nog eens 970 miljoen euro te verdienen.

Sinds begin dit jaar kunnen banken de garantiestellingen afkopen. De instellingen moeten dan wel een boete van vijftien procent van de resterende garantiepremie betalen. NIBC en ABN Amro hebben hier voor een gedeelte van de garanties gebruik van gemaakt.

Staat verdient ook aan maatregelen kredietcrisis

Behalve aan de garantiestellingen verdient de overheid ook nog aan andere maatregelen om de kredietcrisis tegen te gaan. Tijdens de crisis zijn bijvoorbeeld kapitaalinjecties gegeven aan Aegon, SNS Bank en ING van in totaal 13,7 miljard euro. Aegon heeft zijn lening van drie miljard euro in juni volledig afgelost. De staatskas behaalde hierop een rendement van 18,5 procent, maakte minister van Financiën Jan Kees de Jager in juni bekend.

Ook SNS Bank en ING hebben gedeeltes van de kapitaalinjecties afgelost. ING loste van de tien miljard euro steun tot nu toe drie miljard af. Het rendement hierop was zeventien procent. SNS Bank heeft nog een schuld staan van 175 miljoen euro. Op de 565 miljoen euro die de bank tot nu toe afloste kreeg de overheid een vergoeding van 8,5 procent.

bron (http://www.nrc.nl/nieuws/2011/08/01/bankgaranties-leveren-nederlandse-staat-tot-2014-anderhalf-miljard-euro-op/)

Kebal
1st August 2011, 21:37
kwarks voor je geheugen

Kebal
1st August 2011, 21:39
maar helaas geen nieuwe huilies over vips?

Socra
1st August 2011, 21:41
Wel nog iets over motorclubs.

Maar dan gaat Wiseguy weer zeuren dat dat leernichten zijn.

Gary
1st August 2011, 22:14
Zag ooit eens bij Loeks iemand die zijn waardevolle spullen afgeven bij de bar ter bewaring... zat een stapel biljetten bij dat makkelijk 1000 euro was... dan heb ik zoiets van wtf.. dude..

Waarschijnlijk alles van zn bankrekening gepind en daarna nog geld geleend om ermee te kunnen showen ;D

Kebal
1st August 2011, 22:52

ze zeiden gelukkig geen kickboksende motorfans of kickboksers op de motor, kickboksen is toch weer weinig in het nieuws nu

Judas
1st August 2011, 23:15
Is Wouter Bos niet ook een leernicht?

chief108
6th August 2011, 21:23

is echt komkommernieuws van 2011
2 volledige pagina's in nrc van de week

met helemaal NIETS wat over de huidige situatie gaat
:bash: