View Full Version : Waarom de partij Kaestner vs Youness niet doorgaat.
Donjopie
11th September 2010, 23:26
Leroy Kaestner stond op de matchmaking van 12 september voor het evenement van It’s Showtime & Fighting Stars in de Sporthallen Zuid.
Toch is deze partij van de matchmaking afgehaald.
Ik belde deze week met Leroy om te vragen waarom
Leroy, Ik heb gehoord dat jouw partij op 12 september tegen Youness El Mhassani niet doorgaat. Klopt dat ?
“Helaas moet ik ‘JA’ zeggen, en ik baal daar enorm van”.
Waarom gaat jouw partij niet door ?
“Mijn eigenlijke tegenstander Youness El Mhassani heeft gewoon paar dagen voor het
evenement gezegd dat hij niet wilde vechten. Zijn rede is helaas niet bekend bij mij.
Youness wilde eerst 71KG vechten, daar stemde ik mee in, en vervolgens wilde hij 73KG
vechten, ik haal maximaal 72,5KG en dat weeg ik op de dag van de wedstrijd ook nog steeds.
dus heb ik gezegd 73KG is goed maar dan wil ik dag van de wedstrijd wegen, maar ook dat was
blijkbaar voor hem niet goed. Van mijn kant had de partij dus gewoon door kunnen gaan”.
Je hebt begin deze week een telefoontje gekregen van It’s Showtime, je stond meteen klaar
om te vechten. Ben je altijd vechtklaar ?
“Klopt, It’s Showtime belde mij of ik zin had om te knokken, en of ik fit was, toen heb ik meteen
volmondig “JA” gezegd. Ik sta altijd klaar om te vechten, en helemaal voor It’s Showtime. In
eerste instantie zou ik tegen Rachid Belaini vechten, later werd dat gewijzigd in Youness.
Ik probeer mijn basis conditie altijd op pijl te houden door te lopen en te trainen, en als ik dan
word gebeld zoals deze keer doe ik er even een schepje boven op.
Dat werkt goed voor mij, jammer dat ik nu niet kan laten zien hoe scherp ik ben geworden
nu ik me echt 1 week specifiek heb kunnen voorbereiden”.
Ben je blij dat It’s Showtime jou toch de kans gaf om 12 september te vechten ?
“Ik ben blij dat It’s Showtime mij weer een kans heeft gegeven, en ik heb het advies dat Simon
Rutz gaf om strijdlustig de ring te betreden heel serieus genomen”.
Ik weet dat je de beste Leroy Kaestner ooit wilde laten zien aankomende zondag. Neem je het
Youness kwalijk dat hij jouw de kans op een vervolgpartij in de toekomst voor It’s Showtime
heeft verkleind ?
“Neem mijn partij tegen Gago Drago, ik deed in die partij alleen het hoognodige, niks
meer niks minder. Ik realiseer me nu dat mensen daar niet voor komen en heb met mijn
trainer, vader en sparring partners echt aan een agressievere fighting spirrit gewerkt.
Helaas Boort Youness mij nu een kans door de neus en dat neem ik hem zeker kwalijk!!!
zoiets kun je niet maken. Ik hoop dus niet dat dit geintje mijn kans op een vervolgpartij mijn
kans op een vervolgpartij verkleint. Nogmaals aan mij lag het niet, ik stond op tijd klaar en deed
niet moeilijk over het gewicht, Youness wel”.
Is It’s Showtime/Fighting Stars nog op zoek gegaan naar een vervanger ?
“Er is gezocht inderdaad wel nog gezocht naar een vervanger. Daar ben ik It’s Showtime en
Fighting Stars ook dankbaar voor, echt TOP”.
Helaas mocht het niet baten zo kort dag.
Is jouw kans op deelname van “Fast and Furieus” nu verdwenen ?
“Ik hoop het niet, ik was echt vast besloten om een toppartij neer te zetten en mijzelf zo in de
kijker te spelen bij It’s Showtime. Ik was zo gebrand op deze partij, en ik was heel erg blij met de
kans om zondag te vechten. Deze partij ging ik winnen, en niet op punten…….er blijft dus
maar 1 manier over…….”
Op KO ?
“Juist ! !”.
Wanneer is je eerstvolgende partij nu ?
“Mijn eerst volgende partij is in Assen op 9 oktober 5x3, Dat is ook wel weer eens fijn!!!”
Mokie14
11th September 2010, 23:31
Ik baal nog steeds
En leroy...: " Osu "!!!!!
Kebal
11th September 2010, 23:43
idd jammer, was een mooie kans.
op naar de volgende dan maar
blackadder
12th September 2010, 01:53
Leroy was daarstraks ook op het gala in Stadskanaal.
d4nd3l10n
12th September 2010, 05:54
Youness wilde eerst 71KG vechten, daar stemde ik mee in, en vervolgens wilde hij 73KG
vechten, ik haal maximaal 72,5KG en dat weeg ik op de dag van de wedstrijd ook nog steeds.
dus heb ik gezegd 73KG is goed maar dan wil ik dag van de wedstrijd wegen, maar ook dat was
WTF? Afspraken zijn toch afspraken?
Je weet tegen wie je knokt en je weet wat zijn normale (vecht) gewicht is.
snip83
12th September 2010, 07:25
balhar man deh
Judas
12th September 2010, 12:37
Jammer.
Socra
12th September 2010, 12:42
Waar traint die Youness? Ben wel benieuwd naar zijn kant van het verhaal...
Kebal
12th September 2010, 12:52
goed idee, we wachten jouw report af dan
chief108
12th September 2010, 13:23
ik ook..
hoor en wederhoor :laugh:
univers1l
12th September 2010, 13:35
als ik me niet vergis, traint hij bij mousid gym, tenminste dat is waar hij trainde toen ik nog actief was, nu weet ik het niet, maar denk nog steeds bij mousid.
sterke jongen die zeker nooit een partij heeft geweigerd, ben benieuwd naar zijn kant van het verhaal. er zit gewoon meer achter.
Socra
12th September 2010, 13:41
als ik me niet vergis, traint hij bij mousid gym, tenminste dat is waar hij trainde toen ik nog actief was, nu weet ik het niet, maar denk nog steeds bij mousid.
sterke jongen die zeker nooit een partij heeft geweigerd, ben benieuwd naar zijn kant van het verhaal. er zit gewoon meer achter.
Ja... Ben wel benieuwd.
Hij staat onder contract bij It's Showtime, niet?
pavani
12th September 2010, 14:28
Elders een lucratievere aanbieding?
chief108
12th September 2010, 16:55
Ja... Ben wel benieuwd.
ja
volgens mij wel ja
chief108
12th September 2010, 16:55
lees: dat vind ik zo snel na 2 tellen google-en
Socra
12th September 2010, 16:57
lees: dat vind ik zo snel na 2 tellen google-en
Ja, dat deed ik dus ook. Maar wist niet of het nog actueel was.
Donjopie
13th September 2010, 00:46
Ja... Ben wel benieuwd.
stond
ja
volgens mij wel ja
stond
roy s
13th September 2010, 00:49
echt stond?
Een partij van Leroy had er er wel bij gepast vanavond..
8701
13th September 2010, 00:52
na dit filmpje ben ik helemaal benieuwd naar zijn kant van het verhaal..
http://www.youtube.com/watch?v=2F_64DyZhB0&feature=player_embedde
Mokie14
13th September 2010, 00:52
Oneleg.
pavani
13th September 2010, 02:31
Wij van Afav hebben met Younnes gesproken n.a.v. het afzeggen van de partij en het beeldmateriaal zal later online komen. We keep you informed!
chief108
13th September 2010, 07:59
mooi man....
ben heel erg benieuwd
thnx al vast
pavani
13th September 2010, 10:08
We hebben redelijk veel back stage intervieuws afgenomen, deze zullen in de loop van de week gepubliceerd worden.
Intervieuws met o.a.: Rachid Belaini, Joeri Mes, Younnes, Simon Rutz en Frits Werner.
chief108
13th September 2010, 10:30
goed bezig Pavani!
Kebal
13th September 2010, 10:48
idd
Donjopie
13th September 2010, 10:55
Top !
Ben benieuwd !
pavani
14th September 2010, 17:28
Bekijk het intervieuw met Youness, hierin geeft hij aan waarom zijn partij tegen Leroy niet doorging.
Zie: http://www.afav.info/divers.html (aflevering 0)
Kingster
14th September 2010, 17:34
Leroy keastner ofzo, ik weet niet wie dat is LOL
roy s
14th September 2010, 17:41
Begrijp het verhaal van Youness ook wel en Leroy en hij hadden gewoon moeten knokken op 72,5 en wegen een dag vantevoren. Niet op de dag zelf dat is belachelijk. Zeker voor Younes die moet terugkomen van minimaal 75. Zou ongezond en gevaarlijk zijn.
Thanks Pavani!
8701
14th September 2010, 17:45
snap niet waarom lima of gunyar de partij niet aangenomen hebben..
lullig voor keastner maar wel begrijpelijk van youness..
Donjopie
14th September 2010, 19:44
Ik snap iets niet.....
Als Youness zo graag tegen Leroy ( de nieuweling en tevens de K1 max 2009 winnaar van Nederland is ) wilt vechten....
Waarom heeft Youness dan nu de wedstrijd afgeblazen ?
Hij verteld het leuk...als het zo gegaan was..
roy s
14th September 2010, 19:52
Ik snap iets niet.....
Als Youness zo graag tegen Leroy ( de nieuweling en tevens de K1 max 2009 winnaar van Nederland is ) wilt vechten....
Hij verteld het leuk...als het zo gegaan was..
Even vooropgesteld, Youness stond gematched vs Cosmo. Cosmo is "door omstandigheden" niet komen opdagen dus werd er een vervanger gezocht voor Youness. En dat is Leroy geworden, nadat ze Lima en Gunyar gevraagd hadden.
Youness moet van 77 kg komen en onder 72,5 vechten. Dat is slopend, zeker tijdens de ramadan. Als er dan aan hem gevraagd wordt door Leroy of zijn management om op de dag van de wedstrijd te komen wegen is dat heel lastig, zwaar, gevaarlijk en ongezond...
Wegen op de dag ervoor, zoals gebruikelijk en dan in 24 uur wat in kracht kunnen herstellen.
Donjopie
14th September 2010, 19:57
@ roy.
Klopt, maar ook als Leroy heeft aangegeven dat hij wil vechten als hij lichter is dan Youness ?
roy s
14th September 2010, 20:00
@ roy.
Klopt, maar ook als Leroy heeft aangegeven dat hij wil vechten als hij lichter is dan Youness ?
Dat is mij totaal ontgaan. Dat heb ik niet gelezen. Dus was een weging überhaupt overbodig?
Dat zijn de mooiste gevechten:laugh:
Waarom vragen ze hem dan op de dag van de wedstrijd te wegen?
rafi
14th September 2010, 20:00
wat ik hoorde dat younes nog wel de 74 kilo kon halen.
roy s
14th September 2010, 20:02
Ik zal ff eerlijk zeggen, dat vechters niet zo moeten zeiken over een weegschaal. Stel het gewicht vast, weeg een dag vantevoren, zoals gebruikelijk en ga knokken!!!
Het lijkt wel een kunst/gevecht te worden je tegenstander vantevoren kut te laten voelen..
Zou niet eens de ring in willen stappen met een verslapte tegenstander!
d4nd3l10n
14th September 2010, 20:02
Er moet in NL ook echt iemand komen die de vechters goed en verantwoord kan begeleiden met het weightcutten. Ik krijg vaak het idee dat de helft van de vechters en trainers geen idee hebben wat ze aan het doen zijn, vooral niet als het om relatief weinig kilo's gaat.
In principe is het niet zo heel erg moeilijk en schadelijk, als je weet wat je doet.
De ramadan is dan wel weer een verhaal apart, dat dan weer wel.
roy s
14th September 2010, 20:17
Even vooropgesteld dat ik die Youness niet ken en ik erg gecharmeerd ben van Leroy's vechtstijl en hem alles gun. Ik vind het gewoon zonde dat het zo gelopen is. En ik denk dat Leroy daar hetzelfde over denkt. Er is hem een voorwaarde ingefluisterd, waar hij zelf persoonlijk helemaal niet achter staat. Geloof mij maar!
Socra
14th September 2010, 20:20
Ik snap iets niet.....
:laugh:
Hij zegt dat ie em niet kent. Wel een beetje opletten, he?
Maar goed, zo te horen is er gewoon niet zo goed gecommuniceerd. Kan gebeuren.
rafi
14th September 2010, 20:22
Ik zal ff eerlijk zeggen, dat vechters niet zo moeten zeiken over een weegschaal. Stel het gewicht vast, weeg een dag vantevoren, zoals gebruikelijk en ga knokken!!!
Het lijkt wel een kunst/gevecht te worden je tegenstander vantevoren kut te laten voelen..
Zou niet eens de ring in willen stappen met een verslapte tegenstander!x2 heb ik zelf ook meegemaakt. toen ik tegen badr moest ben 3 en half kilo afgefallen 1 dag voor dat ik tegen hem had gevochten. ik voelde me net een vaat doek in de ring.
roy s
14th September 2010, 20:24
:laugh:
Hij zegt dat ie em niet kent. Wel een beetje opletten, he?
Maar goed, zo te horen is er gewoon niet zo goed gecommuniceerd. Kan gebeuren.
Ik begrijp niet dat je een wedstrijd op zo'n evenement door je neus laat boren. Begrijpend kijken in het leven is moeilijk, kennelijk....
Ik, bijna de grootste fan van Leroy Kaestner en Murthel Groenhart.
Socra
14th September 2010, 20:27
Ik begrijp niet dat je een wedstrijd op zo'n evenement door je neus laat boren. Begrijpend kijken in het leven is moeilijk, kennelijk....
Ik, bijna de grootste fan van Leroy Kaestner en Murthel Groenhart.
Die vechters zijn toch niet de enigen die aan de tafel zitten? Ik snap best dat managers denken dat ze de belangen van hun vechter behartigen als ze moeilijk doen.
Donjopie
14th September 2010, 20:29
Tis allemaal heel raar gelopen Youness -Kaestner hebben 1,5 week voor de wedstrijd een overeenkomst bereikt. ongeveer 2 a 3 dagen blies hij het af.
Ik zal wel bevooroordeeld zijn, maar vind het heel erg jammer dat het zo gegaan is.
roy s
14th September 2010, 20:33
Ach ja, iedereen vindt het kut dat het niet doorging...
Twee kijven, twee schuld.
Wat socra zegt, er zitten meer mensen aan tafel..
roy s
14th September 2010, 20:37
Er staan meer mensen op de weegschaal...:laugh:
Mokie14
14th September 2010, 22:24
Had hem graag een keer willen mee maken vlak voor een gevecht.
ach hij is nog Jong.:D
Donjopie
14th September 2010, 23:02
Had hem graag een keer willen mee maken vlak voor een gevecht.
ach hij is nog Jong.:D
We zijn uitgenodigd broer !
Bij de volgende wedstrijd. Tis voor ons wel een stukkie rijden :D
Mokie14
14th September 2010, 23:04
We zijn uitgenodigd broer !
Bij de volgende wedstrijd. Tis voor ons wel een stukkie rijden :D
owja dat is waar
al zou ik het wel waard vinden.
2uurjes rijden ofzo
Donjopie
14th September 2010, 23:04
Ik ga wel ff heen, staan meerdere toppers op de matchmaking
Mokie14
14th September 2010, 23:05
im in
wanneer was het ook alweer?
Donjopie
14th September 2010, 23:11
morgen
Mokie14
14th September 2010, 23:11
Top hahahahahahahahaha
Donjopie
14th September 2010, 23:12
ik ga nu rijden
Mokie14
14th September 2010, 23:14
als je hier ff langs rijd .
kan ik je ff zeggen dat ik later ga
roy s
14th September 2010, 23:35
Eroverheenlullenisookeenvak......
Donjopie
14th September 2010, 23:36
hehehe
ik zei toch al
Ik zal wel bevooroordeeld zijn, maar vind het heel erg jammer dat het zo gegaan is.
Dus was er al een beetje klaar mee :D
roy s
14th September 2010, 23:39
ok:laugh:
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.