View Full Version : Holleeder en Soerel betrokken bij It;s showtime?
flip-mo
9th September 2010, 21:03
Willem Holleeder en Dino Soerel betrokken bij freefightgala's van IT's Showtime
De Amsterdamse politie vermoedt dat criminelen betrokken zijn bij de organisatie van freefightgala's. Berichten dat Willem Holleeder en Dino Soerel financiële belangen hebben bij vechtsportpromotor It's Showtime leidden al in 2006 tot een onderzoek. In Vrij Nederland deze week meer over de anonieme tips van de Criminele Inlichtingen Eenheid en het verhoor van organisator Simon Rutz. Amsterdam ziet vechtsportgala’s als onderonsjes van de onderwereld en wil ze aanpakken. Goed idee? Ze hebben namen als Joep Beerepoot, Stefan 'Blitz' Leko en William 'The Machine' Diender. Hun lichamen zijn getooid met littekens en tatoeages, die imposante spierbundels bedekken. Aanstaande zondagavond zullen ze elkaar de lucht uit het lijf proberen te slaan tijdens het vechtsportgala It's Showtime in de Amsterdamse Sporthallen Zuid. 'Ouderwets keihard vechten' belooft de organisatie op haar website. Tot ergernis van Eberhard van der Laan. De burgemeester van Amsterdam heeft genoeg van de vechtsportgala's in zijn stad, evenementen die jaarlijks duizenden bezoekers trekken. Daar zitten veel criminelen tussen, stelt de hoofdstedelijke politie in een recente rapportage. De georganiseerde misdaad zou de kickboks- en freefightfestijnen gebruiken om in de schaduw van de ring te netwerken en afspraken te maken. In sommige gevallen zou de onderwereld zelfs betrokken zijn bij de organisatie. Door Harry Lensink en Marian Husken in Vrij Nederland.
Dat wil de burgemeester niet en daarom gaat Van der Laan de plaatselijke politieverordening aanpassen. Wie in de toekomst een vechtsportgala wil houden, moet bij het stadhuis aankloppen. 'Echte schijnconstructies moeten we kunnen doorprikken,' zei Van der Laan vorige week in Het Parool. 'Maar je kunt stuiten op mensen die tussen de criminelen en de organisatie in zijn gezet.'
In het laatste geval is het een stuk lastiger om bijeenkomsten te verbieden. Van der Laan hoopt daarom dat de Tweede Kamer ervoor kiest de gala's onder de wet Bibob te laten vallen, het wondermiddel waarmee bestuurders vermeende criminelen kunnen uitroken zonder dat de rechter er aan te pas komt.
De 'schokkende bevindingen' uit het rapport van de Amsterdamse politie zijn mede gebaseerd op informatie van de Criminele Inlichtingen Eenheid (CIE), de 'geheime dienst' van de recherche. Een van de bedrijfjes die volgens de opsporingsinstanties omstreden zou zijn, is It's Showtime van de Purmerendse freefightpromotor Simon Rutz (41), onder meer verantwoordelijk voor het gala dat aanstaande zondag wordt gehouden.
Over Rutz ontving de CIE al in 2006 alarmerende berichten. Een informant van de dienst meldde in dat jaar: 'Willem Holleeder is goed bevriend met Simon Rutz. Het freefightgala van Simon Rutz It's Showtime 2005 is voor een groot deel gefinancierd door Willem Holleeder. Deze financiering is gedaan met geld dat afkomstig is van criminele activiteiten.' In diezelfde periode werd daar de volgende omineuze melding aan toegevoegd: 'De freefightpromotor Simon Rutz zit momenteel helemaal in de greep van Willem Holleeder en Dino Soerel. Rutz heeft zich namelijk met hun criminele geld een weg naar boven gevochten als promotor, maar wordt nu door hun knechten […] afgeperst.'
Deze CIE-informatie was voor de Amsterdamse politie voldoende om Rutz eind 2006 op te zoeken. Die toonde zich volkomen verrast door de vermoedens. 'Er zit totaal geen geld van derden bij,' zei Rutz tegen de rechercheurs.
Hij kent ze wel, 'die jongens waar de politie achteraan zit'. De zogenaamde 'knechten' van Holleeder en Soerel, kleerkasten uit de freefightwereld. Ze komen ook bij hem op kantoor. Wat ze allemaal doen en hoe ze aan hun geld komen, dat weet hij niet. Dat is volgens Rutz de reden waarom ze hem respecteren. 'Ik doe geen zaken met ze die het daglicht niet kunnen verdragen. Jullie kunnen zo mijn geldzaken inkijken.'
Of de politie dat ook heeft gedaan, is ongewis. Feit is dat Rutz tot op de dag van vandaag zijn sportevenementen heeft kunnen organiseren. Blijkbaar is er geen strafrechterlijke aanleiding gevonden om hem te vervolgen. Ook blijkt uit openbare bronnen niets wat wijst op financiering uit de onderwereld of de inzet van stromannen. In het verhoor uit 2006 suggereert de freefightpromotor dat concurrenten hem anoniem zwart hebben gemaakt door roddels bij de CIE te vertellen. Ook het gerucht dat hij zou worden bedreigd, verwijst Rutz naar het rijk der fabelen. 'Ik laat me niet bedreigen. Hoe groot ook de naam, ik pik dat niet.' Ook niet door Dino Soerel, die ook in Purmerend woonde en die Rutz weleens tegenkwam op straat? En Willem Holleeder? 'Natuurlijk zegt die naam me wat. Hij zat bij mij ook altijd aan de VIP-tafel.'
Holleeder op de eerste rang. Het zal de rechercheurs niet hebben verbaasd, want kopstukken uit de onderwereld laten zich al sinds jaar en dag graag zien op vechtsportgala's. Het zijn de social events waar de meer extraverte types onder de penoze hun plaats in de pikorde claimen.
De Amsterdamse recherche komt dan ook graag bij dergelijke gelegenheden om te kijken hoe de hazen lopen. Sterker nog, je zou kunnen zeggen dat de CIE medeverantwoordelijk is voor de populariteit van de gala's. Althans in de persoon van Jan van Looijen, jarenlang de chef van de dienst en een roemruchte naam in de Amsterdamse onderwereld. Het was Van Looijen die de gesprekken leidde met Willem Endstra op de achterbank, maar het was ook de CIE-chef die er als fanatieke vechtsporthobbyist voor heeft gezorgd dat freefight en kickboksen in Nederland populair zijn geworden. Hij is secretaris van de Nederlandse Kick Boxing Bond en floot als scheidsrechter regelmatig wedstrijden tussen vechters die hij in zijn rol als chef recherche in de gaten moest houden.
Het is Van Looijen ongetwijfeld vaker gebeurd dat hij 'onderzoekssubjecten' tegenkwam in en om de ring. Een gekende kickboksinstructeur en evenementenorganisator als Johan Vos trainde in de jaren negentig politiemensen, maar werd gelijktijdig door de recherche in de gaten gehouden wegens vermeende banden met de onderwereld. De onlangs overleden Jan Plas was gelauwerd in vechtsportkringen, maar werd ook gezien als lid van de drugsbende van Johan V., alias De Hakkelaar.
De berichten zijn van alle tijden, de houding van de burgemeester is nieuw. Vraag is of de informatie van Van der Laan bestaat uit boterzachte CIE-processen-verbaal of dat het recente onderzoek van de Amsterdamse recherche zulk explosief materiaal bevat dat een harde aanpak van de vechtsportgala's is gerechtvaardigd. Het verlangen om de evenementen vergunningsplichtig te maken en onder de wet Bibob te laten vallen, doet vermoeden dat de soep niet zo heet wordt gegeten. Blijkbaar is er onvoldoende bewijs om de organisaties strafrechterlijk aan te pakken en moet de gemeente terugvallen op het omstreden - want vaak niet te toetsen - Bibob-wapen.
Freefightpromotor Rutz heeft inmiddels de buik vol van alle publiciteit. Hij beraadt zich samen met z'n advocaat op stappen tegen de gemeente. 'Ik raak sponsors kwijt, m'n naam wordt door het slijk gehaald. Ze zeggen dat de tribunes vol zitten met mensen die in de bajes thuishoren. Dan vraag ik mij af: wie doet zijn werk niet goed, ik of de politie?'
Crimesite.nl
1 woord = WOW!
Waar of niet waar, maakt geen REET uit!!!! HOEVEEL bedrijven, gebouwen zijn er wel niet gefinancierd met crimineel geld? ZOVEEL! Ze moeten niet zeiken! kanker pvda-er!
wat een heksenjacht
roy s
9th September 2010, 21:08
crimesite.nl....
pfffffffffff
wat een sensatie-artikel. Misselijkmakend..
flip-mo
9th September 2010, 21:15
crimesite.nl....
pfffffffffff
wat een sensatie-artikel. Misselijkmakend..
dit hebben zij ook alleen maar overgenomen van de Elsevier Roy
harry lensink en marian husken... die zijn misselijkmakend
roy s
9th September 2010, 21:18
ja, dat bedoel ik..
Socra
9th September 2010, 21:25
:huh:
Ik zag in het artikel niet echt een mening de ene of de andere kant op. Er staat juist dat er niets bewezen is.
Voor mij is het vooral storend dat het punt of 'crimineel netwerken' in één adem genoemd wordt met de financiering van die gala's. Maar daar kunnen die auteurs ook niet veel aan doen.
roy s
9th September 2010, 21:28
Ze hebben namen als Joep Beerepoot, Stefan 'Blitz' Leko en William 'The Machine' Diender. Hun lichamen zijn getooid met littekens en tatoeages, die imposante spierbundels bedekken.
Hier begrijp ik geen zak van...
Socra
9th September 2010, 21:31
Ze hebben namen als Joep Beerepoot, Stefan 'Blitz' Leko en William 'The Machine' Diender. Hun lichamen zijn getooid met littekens en tatoeages, die imposante spierbundels bedekken.
Hier begrijp ik geen zak van...
Die arme Joep Beerepoot. Zo heet die jongen gewoon... :laugh:
Socra
9th September 2010, 21:33
Uit die passage blijkt trouwens wel hoe makkelijk de verschillende discussies door elkaar gehaald worden: het 'barbaarse' van de sport, de netwerkactiviteiten en de financiering van de gala's. Maar dat is echt niet de schuld van de auteurs. Zij geven alleen weer hoe de discussie gaat...
roy s
9th September 2010, 21:36
Uit die passage blijkt trouwens wel hoe makkelijk de verschillende discussies door elkaar gehaald worden: het 'barbaarse' van de sport, de netwerkactiviteiten en de financiering van de gala's. Maar dat is echt niet de schuld van de auteurs. Zij geven alleen weer hoe de discussie gaat...
Eigenlijk is het triest dat je zomaar wat kan schrijven..
Het is wel logisch, maar ook fuck-up, dat je zo je geld moet verdienen...
Chico
9th September 2010, 21:41
plaatselijke politieverordening aanpassen. Wie in de toekomst een vechtsportgala wil houden, moet bij het stadhuis aankloppen.
wat is dit voor onzin...
de apv die aangepast gaat worden is de Algemeen Plaatselijke Verordening, niet de Algemene Politie Verordening en een plaatselijke politieverordening bestaat niet...
Ik vraag me nog steeds af hoe ze die apv gaan aanpassen..
Artikel 2.47 Evenementen in gebouwen
1. Het is verboden zonder vergunning van de burgemeester in een gebouw of vaartuig een voor publiek toegankelijk evenement te houden of te laten houden.
2. Het verbod geldt niet voor:
a manifestaties in de zin van de Wet openbare manifestaties;
b bioscoop-, theater- of muziekvoorstellingen, voor zover deze worden gehouden in gebouwen die daarvoor zijn bestemd of overwegend worden gebruikt;
c sportwedstrijden en
d activiteiten in horecabedrijven die in de uitoefening van het bedrijf gebruikelijk zijn.
3. Artikel 2.43 is van overeenkomstige toepassing.
4. De burgemeester kan categorieën van voor het publiek toegankelijke evenementen aanwijzen waarvoor het in het eerste lid genoemde verbod niet geldt.
gaan ze dan ineens stellen dat kickbokspartijen en mma partijen geen wedstrijden meer zijn?.. vraag me af hoe ze dat gaan onderbouwen en hoe zich dat verhoudt naar andere vechtsporten... en belangrijker nog.. of de bestuursrechter daarin trapt mocht men in bezwaar/beroep gaan tegen het besluit waarin de nieuwe apv wordt vastgesteld...
Socra
9th September 2010, 21:45
wat is dit voor onzin...
de apv die aangepast gaat worden is de Algemeen Plaatselijke Verordening, niet de Algemene Politie Verordening en een plaatselijke politieverordening bestaat niet...
Ik vraag me nog steeds af hoe ze die apv gaan aanpassen..
gaan ze dan ineens stellen dat kickbokspartijen en mma partijen geen wedstrijden meer zijn?.. vraag me af hoe ze dat gaan onderbouwen en hoe zich dat verhoudt naar andere vechtsporten... en belangrijker nog.. of de bestuursrechter daarin trapt mocht men in bezwaar/beroep gaan tegen het besluit waarin de nieuwe apv wordt vastgesteld...
Dat zijn goede vragen. Maar ik denk dat het antwoord nog even open blijft...
Donjopie
9th September 2010, 21:57
dit gaat de verkeerde kant op jongens.....
roy s
9th September 2010, 22:21
dit gaat de verkeerde kant op jongens.....
Ja, binnenkort passen ze artikel 13b toe van de opiumwet...
gevaar voor de openbare orde.
Kan sensation white ook wel zijn biezen pakken
thefxr
9th September 2010, 22:26
Het gaat helemaal niet om de criminelen, die van der laan is gewoon tegen vechtsport en probeert alles uit de kast te halen om het op alle mogelijke manieren te verbieden.
Socra
9th September 2010, 22:27
Het gaat helemaal niet om de criminelen, die van der laan is gewoon tegen vechtsport en probeert alles uit de kast te halen om het op alle mogelijke manieren te verbieden.
Nee.
Zoals ik van jou zou verwachten, onderschat je je tegenstander.
Donjopie
9th September 2010, 22:30
brrr. zie het steeds somberder in jongens..
dit is echt een heksenjacht aan het worden
Socra
9th September 2010, 22:32
brrr. zie het steeds somberder in jongens..
dit is echt een heksenjacht aan het worden
Het zou idd een groot probleem kunnen worden.
thefxr
9th September 2010, 22:34
Nee.
Zoals ik van jou zou verwachten, onderschat je je tegenstander.
leg uit?
roy s
9th September 2010, 22:34
Het zou idd een groot probleem kunnen worden.
Het is al een groot probleem...
Alles moet uit de kast gehaald worden.
Donjopie
9th September 2010, 22:37
als its showtime inderdaad niks te verbergen heeft, en alles op orde is hebben ze een kans om te kunnen blijven bestaan.
roy s
9th September 2010, 22:40
ja, maar als ze iets willen vinden....
vinden ze het echt wel Johan.
Zijn gewoon ratten.
thefxr
9th September 2010, 22:41
Zijn gewoon ratten.
Dan fabriceren ze wel bewijzen,ja
Socra
9th September 2010, 22:43
leg uit?
Jij ziet in alles één grote samenzwering tegen jou. Dus alles wat jij waardeert (vechtsport, auto's, masturberen), denk je dat één of andere boosaardige kracht van je af gaat nemen.
Maar die Van der Laan is niet achterlijk. Die kent de beelden van de VIP areas, waar alle ABC'ers bij elkaar komen. En hij kan het nog laten zien ook. Dus om dan te roepen dat hij gewoon tegen vechtsport is, is gewoon onnozel.
Als Van der Laan dit voor elkaar krijgt:
Is het symboolpolitiek? Ja. Is het zinloos? Dus ook ja. Is het onrechtvaardig? Ook.
Maar je moet niet denken dat je hem weg kan zetten als vechtsporthater, want daar gaat het gewoon niet om. Het is politiek.
Donjopie
9th September 2010, 22:45
Zijn gewoon ratten.
idd.
hoop voor de nederlandse vechtsport dat ze idd niks kunnen vinden
Socra
9th September 2010, 22:46
Zijn gewoon ratten.
Juist!
En dat is dus het onrechtvaardige hier aan. Omdat je altijd zaken doet met criminelen als je in de vechtsport actief bent. Maar dat maakt die zaken zelf nog niet 'fout'.
roy s
9th September 2010, 22:46
Socra=correct...
Het is politiek, niets meer dan dat.
Scoren en wegwezen. Er is geen moraal.
Mokie14
9th September 2010, 22:47
Waarom terug gaan naar echt illegale gala's
want dat ga je uiteindelijk weer krijgen.
ergens achteraf met dan wel illegale praktijken.
tijdens telstar - zwolle zijn er zelfs vreemde figuren.
waar lullen we over.
is die droplul van een burgemeester al eens geweest bij een gala??
en weer lekker geschreven.
namen van vechters noemen.
oneleg socra joep heeft zn naam niet gekozen maar gekregen van zn va en moe.
Burgemeester van amsterdam eberhart van der laan.
een nichten naam mar maakt hem nog geen nicht.
zucht
Donjopie
9th September 2010, 22:50
sfeertje alla cage wars is ook wel weer leuk ja ...
een oude schuur, en binnen is het net zo koud als buiten :D
Mokie14
9th September 2010, 22:51
maar dat vergeten ze denk ik.
dat ga je krijgen
Socra
9th September 2010, 22:51
Idd. Doen we gewoon dat.
Mokie14
9th September 2010, 22:52
misschien wat om op de camping te organiseren
BBQ drbij
Donjopie
9th September 2010, 22:53
dat ga je idd krijgen ja.
te gek voor woorden toch
Socra
9th September 2010, 22:53
Prikkeldraad om de handschoenen.
roy s
9th September 2010, 22:55
We kunnen niet op tegen politici, als de toon gezet is...
En de toon is gezet, geloof me maar.
Mokie14
9th September 2010, 22:57
Zucht
politici
neem nou de 2de kamer
een stel kleuters zijn het.
MiniDon
weet er nog eerder uit te komen als hij een meningsverschil heeft met zn klasgenoten.
Socra
9th September 2010, 23:01
Zucht
politici
neem nou de 2de kamer
een stel kleuters zijn het.
MiniDon
weet er nog eerder uit te komen als hij een meningsverschil heeft met zn klasgenoten.
Je snapt zelf ook wel dat dit een onnozele opmerking is, toch?
roy s
9th September 2010, 23:01
Ja Mokie...
echt
Mokie14
9th September 2010, 23:02
:whistling:oke slecht voorbeeld
thefxr
9th September 2010, 23:02
Dit verbod gaat er toch niet komen.
Socra
9th September 2010, 23:05
Dit verbod gaat er toch niet komen.
Nee. Een verbod gaat moeilijk worden. Maar feitelijk elke promotor van Nederland uitschakelen? Dat zou zomaar kunnen gebeuren.
Welke organisatie heeft géén contacten met de onderwereld?
thefxr
9th September 2010, 23:07
Nee. Een verbod gaat moeilijk worden. Maar feitelijk elke promotor van Nederland uitschakelen? Dat zou zomaar kunnen gebeuren.
Welke organisatie heeft géén contacten met de onderwereld?
en wat is dan de winst voor van der laan?
roy s
9th September 2010, 23:09
Dat hij uiteindelijk alles kan verbieden...
thefxr
9th September 2010, 23:12
dus meer macht.
roy s
9th September 2010, 23:13
ja, kort scoren...
thefxr
9th September 2010, 23:17
Jij ziet in alles één grote samenzwering tegen jou. Dus alles wat jij waardeert (vechtsport, auto's,), denk je dat één of andere boosaardige kracht van je af gaat nemen.
Dat denk ik niet, dat zijn de feiten, er zijn de afgelopen 10 jaar heel wat meer verboden bijgekomen dat het volk lief , daar is voornamelijk het CDA schuldig aan.
ook "history repeats itself"
Mokie14
9th September 2010, 23:18
ik wordt langzaam moe van dit land
Socra
9th September 2010, 23:18
Het staat eigenlijk al in dat stukje van de Groene Amsterdammer. De politiek is op dit moment zenuwachtig.
Als je reëel bent, kan je niet zoveel anders doen tegen de misdaad dan dingen in de gaten houden en proberen alternatieven te bieden. Dat is wereldwijd hetzelfde. Maar iedereen is nu nerveus over de PVV, dus willen ze laten zien hoe ze dingen 'aanpakken'. Bestuurders storen zich al heel lang aan die gala's, maar nu willen ze 'doorpakken'.
Dus dan zeggen ze dat ze geschokt zijn door de informatie die ze zogenaamd net in handen gekregen hebben. De PvdA is daar heel erg in, trouwens.
Socra
9th September 2010, 23:24
Jij ziet in alles één grote samenzwering tegen jou. Dus alles wat jij waardeert (vechtsport, auto's,), denk je dat één of andere boosaardige kracht van je af gaat nemen.
Dat denk ik niet, dat zijn de feiten, er zijn de afgelopen 10 jaar heel wat meer verboden bijgekomen dat het volk lief , daar is voornamelijk het CDA schuldig aan.
ook "history repeats itself"
:laugh:
Jij ziet in alles één grote samenzwering tegen jou. Dus alles wat jij waardeert (vechtsport, auto's, masturberen), denk je dat één of andere boosaardige kracht van je af gaat nemen.
thefxr
9th September 2010, 23:25
controle en nog eens controle, dmv allerlei verboden.
Politiestaat
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
Onder politiestaat verstaat men een staat waar de sociale, economische en politieke macht door de leiders gehandhaafd wordt met behulp van (geheime) politie. Deze politie heeft in dit soort staten meer bevoegdheden dan normaal in een liberale democratie. Politiestaten in de strikte betekenis van het woord worden meestal gekenmerkt door totalitarisme en een sterke sociale controle.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Politiestaat
sikkwittet
9th September 2010, 23:27
chico thanx
en klopt roy
geschreven door iemand die vooroordelen wil bevestigen. het niet overlaten komen of het normalen mensen zijn, die een passie voor een sport hebben. Die hier voor getraind hebben. Die respect voor elkaar hebben.
nee elkaars lucht er uit rammen
sorry maar wtfffff. zo zag men het 10 jaar geleden ook al. vieze tatto tokkies die elkaar kapot willen slaan. eigenljk moeten ze in een kooi. nee vies bah. moet de samenleving niet willen.
dat blijft storen vind ik.
Socra
9th September 2010, 23:27
controle en nog eens controle, dmv allerlei verboden.
Politiestaat
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
Onder politiestaat verstaat men een staat waar de sociale, economische en politieke macht door de leiders gehandhaafd wordt met behulp van (geheime) politie. Deze politie heeft in dit soort staten meer bevoegdheden dan normaal in een liberale democratie. Politiestaten in de strikte betekenis van het woord worden meestal gekenmerkt door totalitarisme en een sterke sociale controle.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Politiestaat
Ja.
Dus daar hebben we het nu niet over.
Tyler_Durden
9th September 2010, 23:30
Over Rutz ontving de CIE al in 2006 alarmerende berichten. Een informant van de dienst meldde in dat jaar: 'Willem Holleeder is goed bevriend met Simon Rutz. Het freefightgala van Simon Rutz It's Showtime 2005 is voor een groot deel gefinancierd door Willem Holleeder. Deze financiering is gedaan met geld dat afkomstig is van criminele activiteiten.' In diezelfde periode werd daar de volgende omineuze melding aan toegevoegd: 'De freefightpromotor Simon Rutz zit momenteel helemaal in de greep van Willem Holleeder en Dino Soerel. Rutz heeft zich namelijk met hun criminele geld een weg naar boven gevochten als promotor, maar wordt nu door hun knechten […] afgeperst.'
Deze CIE-informatie was voor de Amsterdamse politie voldoende om Rutz eind 2006 op te zoeken. Die toonde zich volkomen verrast door de vermoedens. 'Er zit totaal geen geld van derden bij,' zei Rutz tegen de rechercheurs.
Hij kent ze wel, 'die jongens waar de politie achteraan zit'. De zogenaamde 'knechten' van Holleeder en Soerel, kleerkasten uit de freefightwereld. Ze komen ook bij hem op kantoor. Wat ze allemaal doen en hoe ze aan hun geld komen, dat weet hij niet. Dat is volgens Rutz de reden waarom ze hem respecteren. 'Ik doe geen zaken met ze die het daglicht niet kunnen verdragen. Jullie kunnen zo mijn geldzaken inkijken.'
Of de politie dat ook heeft gedaan, is ongewis. Feit is dat Rutz tot op de dag van vandaag zijn sportevenementen heeft kunnen organiseren. Blijkbaar is er geen strafrechterlijke aanleiding gevonden om hem te vervolgen. Ook blijkt uit openbare bronnen niets wat wijst op financiering uit de onderwereld of de inzet van stromannen. In het verhoor uit 2006 suggereert de freefightpromotor dat concurrenten hem anoniem zwart hebben gemaakt door roddels bij de CIE te vertellen. Ook het gerucht dat hij zou worden bedreigd, verwijst Rutz naar het rijk der fabelen. 'Ik laat me niet bedreigen. Hoe groot ook de naam, ik pik dat niet.' Ook niet door Dino Soerel, die ook in Purmerend woonde en die Rutz weleens tegenkwam op straat? En Willem Holleeder? 'Natuurlijk zegt die naam me wat. Hij zat bij mij ook altijd aan de VIP-tafel.'
Holleeder op de eerste rang. Het zal de rechercheurs niet hebben verbaasd, want kopstukken uit de onderwereld laten zich al sinds jaar en dag graag zien op vechtsportgala's. Het zijn de social events waar de meer extraverte types onder de penoze hun plaats in de pikorde claimen.
Gaan ze Ajax nu ook verbieden??
http://img72.imageshack.us/img72/7070/willemk.jpg
sikkwittet
9th September 2010, 23:38
kijk
voor jou als fan(iets wat ik ook ben natuurlijk) klinkt dat grappig
voor iemand die vecht, klinkt dat kut. niet alleen het is koud. maar betekend. amateuristische organisatie. dus minder geld. is minder gage.
ook minder prestige. minder veiligheid.
als die eberd gelijk krijgt, dan loopt het fout af voor ons.
echt
want als de grootste van europa op moet houden wat denk je dat dat doet met de rest van de galas???
geen zonnenhuis=geen opkomend talent meer.
maar andere steden doen dan lekker mee.
en dan is het kwestie van tijd dat het niet meer op tv mag.
en na 1 jaar is iedereen het weer vergeten, ik bedoel het grote publiek. eenigste wat dan nog blijft hangen is dat WIJ crimineel en slecht waren. dus laat maar lekker niet gebeuren.
dus voor vechters is het dan kut.
als fan kom je via internet wel aan je portie.
maar kun jij dat als vechter dan ook nog wel???
kijk ik heb in buitenland gevochten. dus heb wat contacten gemaakt.
maar mijn broertje heeft die niet. hij is 13. als hij over 7 jaar wil gaan vechten. en het kan niet in nederland. dan moet hij dus na buitenland.
en dan moet je een trainer hebben die net weer wat kan regelen.
en denk jij dat om ringende landen zitten te wachten op nederlanders die hun eerste partijtje gaan draaien???
een paar zeker. maar wat als iedereen die ooit wilt vechten, dat eerst in duitsland of belgie moet doen?
dat gaat niet lukken.
en hoorde van Ben, dat het ook hem in duitsland moeilijk gemaakt werd.
dus opties worden steeds minder.
dit is killing voor de sport die nu aan groeien is.
en ik wil later een gym hebben.
maar denk je dat ik veel jongens dan kan hebben trainen?? ze gemotiveerd kan houden als ze geen wedstrijden kunnen krijgen???
en denk je dat wij dan nog aanwas blijven hebben voor de k-1, of top in mma
zal wel overdrijven
maar deze shit gaat mij echt aan het hart
deze niet democratisch gekozen persoon, wilt echt goedkoop scoren. de hetze is bezig. en in deze kristalnacht voor het vechten, moeten koppen rollen voor bevestiging van zijn prestige en gezag.
met moet vergeten dat eerst job er de boel verneukte, en nu echt voelen dat van der Laan nu de scepter zwaait.
verschrikkelijk, dat pvda weer wat wilt dwarsbomen
(trouwens amsterdam is er niet leuker op aan worden door de ongure pvda wind)
sikkwittet
9th September 2010, 23:41
Gaan ze Ajax nu ook verbieden??
http://img72.imageshack.us/img72/7070/willemk.jpg
echt niet man
echt NIET!!!!!
en nog wat
er zijn best wel wat slachtoffers in het vechtwereldje gevallen.
hele volkstammen zijn er door keyboard warriors vermoord man. zo fel gaat het tussen fans van verschillende vechters/organisaties aan toe.
maar allemaal pussy als je kijkt hoe die voeltbalhooligans de boel verneuken. en wat voor schade die de maatschappij aan doen. dat haat het vechtwereldje echt niet.
maar dat zou niemand accepteren als ze daar gingen de boel aanpakken.
vechtsport, behalve de paar vechters en fans kraait er geen haan naar.
en nog lekker scoren voor je kiezers door vooral ook de vooroordelen te laten bestaan.
roy s
9th September 2010, 23:44
appels met peren vergelijken zet ook geen zoden aan de dijk..
roy s
9th September 2010, 23:48
Ik roep alle vechtsportliefhebbers op......!!!!!!!!!!!!
Ga as zondag op de fiets, of pak een taxi...
Pas aub op, want de overheid gaat keihard controleren op...
ALLES!
En als je gepakt word, komt het keihard in het nieuws!!!!!!!
roy s
9th September 2010, 23:49
Dus, geen wapens, drugs of andere shit.
Ik waarschuw je maar vast, vechtsportliefhebber!!!!!!!!!!!!!!!
roy s
9th September 2010, 23:50
Wie niet wil luisteren, moet met zijn appels op de blaren zitten...
wijdus!!!
Chico
9th September 2010, 23:50
weet je, ik vind het artikel echt achterlijk amateuristisch geschreven...
maar ik heb er geen problemen mee als de overheid een poging doet om het criminele element (dat er zeker is, ondanks de roze bril) uit het vechtsportwereldje te halen. Als je niets te verbergen hebt moet dat geen problemen opleveren.
Het vechtsportwereldje is blijkbaar niet zelf in staat zichzelf te verschonen van dergelijke invloeden. De typische sponsoren zijn altijd coffeeshops, smartshops, altijd bedenkelijke figuren in de VIP... en dan valt er een heleboel te klagen over andere sporten, andere bedrijfstakken etc etc... maar dat veranderd niets aan het feit dat in ons klein stukje van de wereld er heel grote verbeterstappen gemaakt kunnen worden...
misschien is het nu een stapje terug... maar dat geeft wel de mogelijkheid om weer verder te groeien. Bomen moet je ook snoeien...
roy s
9th September 2010, 23:52
maar ik heb er geen problemen mee als de overheid een poging doet om het criminele element (dat er zeker is, ondanks de roze bril) uit het vechtsportwereldje te halen. Als je niets te verbergen hebt moet dat geen problemen opleveren.
Het vechtsportwereldje is blijkbaar niet zelf in staat zichzelf te verschonen van dergelijke invloeden. De typische sponsoren zijn altijd coffeeshops, smartshops, altijd bedenkelijke figuren in de VIP... en dan valt er een heleboel te klagen over andere sporten, andere bedrijfstakken etc etc... maar dat veranderd niets aan het feit dat in ons klein stukje van de wereld er heel grote verbeterstappen gemaakt kunnen worden...
misschien is het nu een stapje terug... maar dat geeft wel de mogelijkheid om weer verder te groeien. Bomen moet je ook snoeien...
:)
sikkwittet
9th September 2010, 23:53
Het staat eigenlijk al in dat stukje van de Groene Amsterdammer. De politiek is op dit moment zenuwachtig.
Als je reëel bent, kan je niet zoveel anders doen tegen de misdaad dan dingen in de gaten houden en proberen alternatieven te bieden. Dat is wereldwijd hetzelfde. Maar iedereen is nu nerveus over de PVV, dus willen ze laten zien hoe ze dingen 'aanpakken'. Bestuurders storen zich al heel lang aan die gala's, maar nu willen ze 'doorpakken'.
Dus dan zeggen ze dat ze geschokt zijn door de informatie die ze zogenaamd net in handen gekregen hebben. De PvdA is daar heel erg in, trouwens.
ja dat klopt helemaal
maar ze schieten zo voorbij het punt waarom mensen pvv stemmen. of geheel niet meer stemmen.
maar als je luistert na die mensen, dan ben je politiek incorrect bezig.
dus vooral dan niet de dingen aan pakken die het volk wil dat aangepakt worden, want volk is stom en dom dus vooral niet na luisteren.
nee we gaan lekker eigen gang blijven gaan. en wij van pvda/cda doen alles lekker zelf. en wie niet met ons is, is tegen ons. en tegen ons is SLECHT!!!!!!
dus wij luisteren dan NOOIT
en dat is dan weer extra voeding voor radicalere partijen, zowel links als rechts.
dit zorgt weer voor extra woede bij volk, die reageren weer daar door.
daardoor word weer extra gereageerd door bv. bepaalde extremistische moslims.
hier komt Geert weer keihard op in.
Hier moet Cohen weer een weer woord opgeven, ook al is hij het hoogstwaarschijnlijk niet met die radicalen eens. en maakt hij weer een dikke flop in zijn optreden, waardoor de pvda verder afglijd. Hier op regeren de pvda politici nog krampachtiger, en gaan nog meer stoere woorden gebruiken en verder hun lievelingen doodknuffelen. En lekker extra geld van andere uitgeven.
het is en blijft een vicieuze en visieloze cirkel.
Donjopie
9th September 2010, 23:54
@ sikk.
was een grappie van mij.
ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurd. en ben het met je eens.
Socra
9th September 2010, 23:55
Nou ja, weet je, het punt is een beetje dat als je het criterium gebruikt dat je geen 'invloeden' mogen zijn, er niets meer mogelijk is, wat vechtsport betreft.
sikkwittet
9th September 2010, 23:57
snoeien word met goede bedoelingen gedaan. door iemand met kennis van zaken. en met liefde voor de plant. of gewoon omdat je niet wilt dat de buren van de zomer over de heg kunnen kijken als je lekker naakt een kleurtje pakt:D:D:D
dat is goed. en moet ook echt gebeuren
maar dit word erger dan hakken. dit word met wortel en al uit de grond trekken. en dan zorgen dat er nooit meer wat nieuws kan groeien.
dat is het probleem
ik snap dat jij een gemeenten vertrouwd, weet niet zeker of dat goede woord keuzen is.
maar ik vertrouw een (locale) overheid al lang niet meer
sikkwittet
9th September 2010, 23:58
@ sikk.
was een grappie van mij.
ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurd. en ben het met je eens.
mee dat snap ik man
was ook niet persoonlijk tegen jou
maar ik reageer ook een beetje zo.
vechten in een schuur heeft zo ze charme. en gewoon tokkie, bitje in en handschoentjes aan. en lekker gaan met die banaan.
maar als je hier mee je brood wilt verdienen gaat het niet op die manier
vandaar mijn tirade(niet tegen jou)
thefxr
10th September 2010, 00:05
Ja.
Dus daar hebben we het nu niet over.
ik zie verbanden die jij nog niet ziet en Roy ziet ze ,geloof ik,ook
Chico
10th September 2010, 00:05
@ Socra,
Waarom? Ik denk dat als je die invloeden juist weghaald dat je misschien sponsoren als bv coca cola binnen kunt krijgen...
@ Sikk
ik denk dat de discussie in ieder geval van onze kant genuanceerde gevoerd kan worden...
Ik werk zelf (via detachering) voor gemeentes en ben wel van mening dat besturen beter gaat zonder wethouders enzo.. maar er ligt nou eenmaal een verantwoordelijkheid bij de burgemeester voor de openbare orde en veiligheid in een gemeente... En zeker in een stad als Amsterdam, iedereen loopt te klagen over het opruimen van de wallen.. maar niemand heeft het over de gedwongen prostitutie en de mensenhandel... elke verhaal heeft twee kanten en hoewel ik vind dat de media er weer (voor de zoveelste keer) slecht over bericht en alles weer over een sensationele boeg gooit en de vechtsport door de slijk haalt heeft.. maar van der laan gewoon een punt als hij wil dat de penose zich niet zo in het openbaar kunnen begeven...
Ik heb het al een aantal keer geroepen, we moeten als liefhebbers eens kijken naar onszelf op een kritische manier... roepen dat het aan hun ligt is te makkelijk...
sikkwittet
10th September 2010, 00:10
@ Socra,
Waarom? Ik denk dat als je die invloeden juist weghaald dat je misschien sponsoren als bv coca cola binnen kunt krijgen...
@ Sikk
ik denk dat de discussie in ieder geval van onze kant genuanceerde gevoerd kan worden...
Ik werk zelf (via detachering) voor gemeentes en ben wel van mening dat besturen beter gaat zonder wethouders enzo.. maar er ligt nou eenmaal een verantwoordelijkheid bij de burgemeester voor de openbare orde en veiligheid in een gemeente... En zeker in een stad als Amsterdam, iedereen loopt te klagen over het opruimen van de wallen.. maar niemand heeft het over de gedwongen prostitutie en de mensenhandel... elke verhaal heeft twee kanten en hoewel ik vind dat de media er weer (voor de zoveelste keer) slecht over bericht en alles weer over een sensationele boeg gooit en de vechtsport door de slijk haalt heeft van der laan gewoon een punt als hij wil dat de penose zich niet zo in het openbaar kunnen begeven...
Ik heb het al een aantal keer geroepen, we moeten als liefhebbers eens kijken naar onszelf op een kritische manier... roepen dat het aan hun ligt is te makkelijk...
helemaal gelijk
en ik vind opruiming van de wallen verkeerd.
vooral zoals het nu gebeurt. het gebeurt met veel bombarie, en echt domme niets zeggende kunst er voor terug.
en ondertussen de problemen niet aan pakken.
want ik heb het wel over die mensenhandel en shit. en vind dat ze dat moeten aanpakken. maar dat doen ze niet. ze maken het die meiden ook zelfs eigenlijk onmogelijk om aangiften te doen. leest soms dat ze gewoon terug gestuurd worden. nou dat geeft al aan dat bij hun dat ze geen hulp hoeven te verwachten.
nee amsterdam doet het fout. maar ben je het niet eens met hun aanpak, ben je niet politiek correct is het motto.
en ja je hebt gelijk, wij moeten de sport ''schoon '' krijgen
maar zolang wij niet een Heineken of Philips als sponsor krijgen lukt dat niet vanwegen te weinig geld.
maar die komen niet, want het is een slechte pr voor hun door juist net dat vooroordeel.
dus zitten gevangen nu.
en moeten dus zelf dat door breken
Socra
10th September 2010, 00:11
ik zie verbanden die jij nog niet ziet en Roy ziet ze ,geloof ik,ook
Ja, man... Weet je eigenlijk wat de woorden die je gebruikt betekenen?
:Loser:
Socra
10th September 2010, 00:14
@ Socra,
Je kan ze niet zomaar 'weghalen'. En dat geeft ook niet. Zolang de sport zelf maar een beetje schoon blijft.
thefxr
10th September 2010, 00:23
Ja, man... Weet je eigenlijk wat de woorden die je gebruikt betekenen?
:Loser:
wordt een beetje ziek,van je domme commentaar,elke keer,blijf ontopic!
Socra
10th September 2010, 00:46
wordt een beetje ziek,van je domme commentaar,elke keer,blijf ontopic!
Interessant gebruik van de interpunctie. Ik denk er nog effe over na, ok?
Judas
10th September 2010, 00:48
Ja,doe,dat,want ik wort, een, beetje, moe van,je
Socra
10th September 2010, 00:51
Ja,doe,dat,want ik wort, een, beetje, moe van,je
:brow:
Socra
10th September 2010, 00:54
Judas
10th September 2010, 00:55
:brow:,:brow:,:brow:
thefxr
10th September 2010, 00:58
stelletje mierenneukers, voor 1 komma teveel.
Socra
10th September 2010, 01:02
thefxr
10th September 2010, 01:04
Ontopic, we moeten van der laan nauwlettend in de gaten houden of hij dit verbod door de gemeenteraad krijgt.
Socra
10th September 2010, 01:05
:brow:,:brow:
Chico
10th September 2010, 08:06
Je kan ze niet zomaar 'weghalen'. En dat geeft ook niet. Zolang de sport zelf maar een beetje schoon blijft.
zomaar is het natuurlijk niet... en ik zou zelf ook niet weten hoe je het zou moeten aanpakken...
maar toegeven dat je een probleem hebt is de eerste stap zeggen ze bij de AA geloof ik.. :D
chief108
10th September 2010, 08:09
het irritante is dat ik voor het eerst op mijn werk en zelfs door mijn ouders aangesproken wordt over mijn "banden met dat vechtsportwereldje"
deze beeldvorming door de pers en door die mafketel van een burgemeester in dat kutdorp reikt verder als dat je denkt
heb mensen nog nooit horen zeiken tegen me over de motorclub en de HA's
maar dit is iets wat iedereen blijkbaar toch leest
en helemaal als je een naam als Holleeder erbij laat vallen, is het oordeel al snel gevormd
Wiseguy
10th September 2010, 09:11
De sport trekt scumbags aan. Kijk maar naar jullie.
flip-mo
10th September 2010, 09:24
Amsterdam wil gewoon een saaie stad worden, daar komt het op neer.
Die Asscher is daar mee begonnen, met het ruimen van de wallen en het aantal coffeeshops terug te brengen. Dit deed ie omdat er criminele elementen geld aan het witwassen waren. Nou heb ik ergens een stuk gelezen wat door 1 of andere inlichtingendienst is geschreven en het kwam erop neer dat er 1 verdachte transactie is geweest in 10 jaar ofzo waarvan ze dachten dat het om witwassen ging , was een bedrag van 10.000 euro. Asscher doet gewoon alsof ze neus bloed en blijft hoog en laag volhouden dat elk raam in bezit is van een of andere grote crimineel die ze poen witwast.
Nooit bewezen, maar toch doordrammen (Asscher = pvda )
Hetzelfde gebeurt nu met Its Showtime, ze maken van 1 klein iets een HEEEEEEEL groot boos verhaal!! ( van der Laan , en wederom PVDA)
Ze willen van Amsterdam gewoon een slaapstad maken, helemaal nu de grachtengordel op de Unescolijst staat.
DIt gebeurt hier in de Jordaan ook al, die kankerjuppen lopen alleen maar te zeiken en de regelgeving voor de Horeca en MKB slaat echt een beetje door.
Top! zo een pvda stad!
Kiijk ff bij Ajax op de eretribune, bij Sensation op het VIPdeck en bij de plaatselijke ijhockey club... moet je zien wat een schorum daar rondloopt! Willen ze dat dan ook gaan verbieden???? of onderzoeken of al die plekken geen netwerkplaatsen zijn voor crimi's ?
Donjopie
10th September 2010, 09:49
idd.
gister stond er nog een foto van de neus en van hout in de Panorama....locatie...Ajax tribune....
En wie krijgt het op zn brood ?
"Vechtsportevenementen"
Marquis
10th September 2010, 12:07
Heb altijd gezegd als we de sport willen professionaliseren dan moet er een officiële bond komen en als er mensen zijn die een kickbox evenement willen organiseren dan moeten zij aangesloten zijn aan deze bond en doorgelicht zijn incl. de scholen en de vechters.
Als je ooit serieus genomen wilt worden dan moet je al die bovenstaande “nonsens” verbannen door transparant te handelen waardoor je ook gerenommeerde sponsoren kan benaderen van je event. In plaats van een coffeeshophouder die naast het verkopen van joints massa’s drugs transporteert. En vervolgens vechters sponsort en naam van zijn winkel plein public word tentoongesteld aan de aanwezigen en de media.
Als Simon inderdaad omging met bovengenoemde figuren dan moet hij niet verbaast zijn dat hij met hun word geassocieerd
dat is natuurlijk jezelf op het spek binden of het nou gegrond is of niet. Deze methode gebruikt de politie jaar en dag en deze zal ook altijd
gehandhaafd worden. Zelf de bakker waar de heer Holleeder zijn brood ging halen is door gelicht laat staan als hij ergens VIP is waar mensen voor geld knokken en er openlijk gegokt wordt.
Waar het op neer komt is dat Promoters als It’s Showtime zelf een bepaald beeld creëren van hun zelf en deze word door buitenstaanders positief of negatief ontvangen.
Chico
10th September 2010, 14:44
Heb altijd gezegd als we de sport willen professionaliseren dan moet er een officiële bond komen en als er mensen zijn die een kickbox evenement willen organiseren dan moeten zij aangesloten zijn aan deze bond en doorgelicht zijn incl. de scholen en de vechters.
Als je ooit serieus genomen wilt worden dan moet je al die bovenstaande “nonsens” verbannen door transparant te handelen waardoor je ook gerenommeerde sponsoren kan benaderen van je event. In plaats van een coffeeshophouder die naast het verkopen van joints massa’s drugs transporteert. En vervolgens vechters sponsort en naam van zijn winkel plein public word tentoongesteld aan de aanwezigen en de media.
Als Simon inderdaad omging met bovengenoemde figuren dan moet hij niet verbaast zijn dat hij met hun word geassocieerd
dat is natuurlijk jezelf op het spek binden of het nou gegrond is of niet. Deze methode gebruikt de politie jaar en dag en deze zal ook altijd
gehandhaafd worden. Zelf de bakker waar de heer Holleeder zijn brood ging halen is door gelicht laat staan als hij ergens VIP is waar mensen voor geld knokken en er openlijk gegokt wordt.
Waar het op neer komt is dat Promoters als It’s Showtime zelf een bepaald beeld creëren van hun zelf en deze word door buitenstaanders positief of negatief ontvangen.
dank je wel...
R.D.N
10th September 2010, 16:15
stel je voor volgend jaar geen gala in de arena.................dat kan toch nie
Sjaan
10th September 2010, 17:01
Wat een kutweer trouwens hè
Khalil
10th September 2010, 17:04
ja
snip83
10th September 2010, 17:53
O.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.